Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat by mohl vyrábět auta pro Mazdu

David Bureš
Diskuze (74)
Mazda s Fiatem minulý týden oznámily, že budou spolu vyvíjet sporťák s pohonem zadních kol.

Fiat je připraven rozšířit svoji novou spolupráci s Mazdou, je dokonce připraven stavět vozy japonské automobilky ve svých továrnách. Na setkání v illinoiské továrně Chrysleru to oznámil Sergio Marchionne, šéf Fiatu a Chrysleru.

Generální ředitel italské značky uvedl, že Fiat je otevřen dalším partnerstvím, které by snížily jeho náklady a rozšířily jeho modelovou nabídku. Dle Marchionneho bude turínská automobilka hledat další dvoustranné dohody.

Fiat a Mazda minulý týden světu oznámily, že budou společně vyvíjet malý roadster s pohonem zadních kol. Bude se jednat o novou generaci Mazdy MX-5, která bude sdílet svůj základ se sporťákem prodávaným pod značkou Alfa Romeo. Zahájení výroby italského modelu je plánované na rok 2015.

V projektu společného roadsteru je počítáno s tím, že se oba automobily budou vyrábět v Japonsku v továrně Mazdy v Hirošimě. Fiat nebo Chrysler by tak mohly na oplátku stavět některé modely japonské značky ve svých závodech.

Marchionne tvrdí, že je pro většinu automobilek ekonomicky náročné, aby si i nadále stavěly své vlastní platformy a pohonné jednotky. Šéf Fiatu a Chrysleru je tak ochoten jednat s kýmkoliv, kdo by měl o případnou spolupráci zájem.

Fiat v minulosti navázal spolupráci s mnohými automobilkami. Například současný Ford Ka sdílí základy s několika malými modely z koncernu Fiat, navíc je spolu s nimi vyráběn v polských Tychách. Fiat Sedici je pak vyráběn v Maďarsku po boku bratrského Suzuki SX4.

David Bureš
Diskuze (74)
Avatar - jozephko
29. 7. 2012 17:40
Fiat si to "rozdáva" takmer s každým
Fiat si to rozdáva s každým, kto mu príde do cesty - práve sa rozvádza s Peugeotom a Citroenom (vyrábali spolu stredne veľké a veľké dodávky), paktuje so Suzuki (Fiat Sedicci vs Suzuki SX4) a Fordom (500 vs Ka), Oplu dodáva dieslové motory (legendárne 1910 ccm a 1.3). Kedysi dávno spolupracoval so Saabom na štorčatách Fiat Croma, Alfa Romeo 164, Lancia Thema a Saab 9000.Teraz oznámil spoluprácu s Mazdou. A pred nedávnom uzavrel manželskú zmluvu s Chryslerom. Hotová Sodoma Gomora. Človek už stráca prehľad, kto je hore a kto naspodu . >:D
31. 5. 2012 10:00
Re: Katastrofa století,
pamatuju Motortec v roce 1995... ;-) a prostě to chápu, že to fakt v té době (když někdo uvalil těžce ulitých 800 klacků) za něco, co prostě neuměli odservisovat, že to hluboce zakořenilo... Na druhou stranu duševně vyzrálá osobnost by to mohla ustát... Pravdou však je, že aspoň co vím (nezobecňuji), kdo v té době měl 800 a víc klacků na novou 156, nebyl rozhodně duševně vyzrálou osobností... (ale spíš bývalý vekslák, zelinář, white horse či pingl...a nebo kádrovák), v té době běžné rodiny byly rády za filcku a Hyundayi Scoupe/Lantra byl supersport a stály se fronty na Corsu a Punto za 250 ;-) v základu, jako rodinná auta (toledo, 626 byly těžce managerské vozy) ... >:D

P.S. Jinak ses přepsal 159/156..., ale v pohodě.
Avatar - autista
31. 5. 2012 09:40
Re: Nechapem...
PR nějaké Fiat má, ale vždy jen krátkou dobu. Marketing je slabý v tom, že nenabízí základní verze tak jako ŠKODA. Vždy v základu FIAT nabízí tolik, že holt je cena vyšší, než kolik je člověk ochoten za auto dát. Hyundai je v základu taky dobře vybaven, ale kvality FIATU nedosahuje, a proto může být s cenou níže. Příklad Suzuki SX4 je v akci od 229tis. kdežto FIAT Sedici je od 319tis., ale kdo vidí výbavu a taky to, že SEDICI je 4X4 za tuto cenu??? Nikdo! :-! FIAT by měl u nás prodávat základní verze, ale ne podle svého standardu, ale např. podle ŠKODY. u nás lidi koupí raději větší auto za cenu toho, že budou mít 2 airbagy a max. motor.
31. 5. 2012 08:30
Re: Nechapem...
Veru, humoristov tu je cela kopa :-)
31. 5. 2012 08:28
Re: Spolahlivost Mazdy
No tak je to jasné, pán má u Mazdy job. Tak potom je to jasné, všetko sú predražené šroty, len Mazda je auto... :-!