uz tych planov maju taliani snad aspon 10 za posledne 3 roky ..... len skoda ze aut vo vyrobe maju menej ako planov ;-) a studii od alfy je viac na vystavach ako realne vo vyrobe....
kazdopadne ked taliani povedia ze maju plan tak to zavana opat tym ze ziadna pozitivna buducnost znacky nie je vo vyhlade .... takze zase kecy kecy.... a cas bezi ( nove punto, bravo, barchetta, croma, idea, ulysse, multipla .... ? vsetko je fuc ).... viac aut vo fiate zmizlo ako pribudlo za poslednych 10 rokov ... lancia je vlastne uz mrtva.... vdaka ti fiat .... a potom ze preco ludia kupuju korejcov.... no kup taliana ked nevies ci zajtra znacka este bude existovat ... ta neistota ktora srsi z talianskych aut a ich buducnosti tak tu citim z italie az na slovensko ... a ja za to nemozem... ale je to tak... neverim talosom
najviac sa vsak obavam o jeep ( cert tam po fiate ) ;-\ ... ale jeep v talianskych rukach nemal byt ;-\
Což o to, bere to za opačný konec než kdo jiný. A snad se již brzy ukáže, jestli bude průkopníkem, nebo pouhou neschopnou slibotechnou. Ale i když jeho prohlášení zní hrozně zmotaně, dokáže si vedení tohoto obrovského koncernu obhájit. To něco znamená... Ale ono to tak v ekonomice je - že na první bláznivý krok se může snadno obrátit v zisk. Každopádně to pětiletkové plánování mě vždy pobaví - takový pozůstatek z industrializace jihu Itálie komunisty, která zanechala na italských automobilkách dodnes své stopy.
no, u Jeepu to tak nějak funguje.... tam se dá věřit tomu, že prodeje půjdou nahoru.... (nemá smysl tady řešit o kolik %....)
No a co se Alfy týče, tam se jedná vlastně o totální restart značky.... Všechny auta by měly být RWD nebo AWD, začínat to bude segmentem "C", čili tam, kde je dnes Giulietta.... Jisté je, že to bude stát gigantické peníze.... Vše ostatní je ve hvězdách....
FCA dokázalo, že je schopno oživit Jeep a Maserati, takže z tohoto úhlu pohledu lze věřit, že i Alfa má naději.... Na druhou stranu těch pokusů s Alfou bylo již mnoho a všechny skončily fiaskem.....
Každopándě tento plán je podle mě poslední - FCA je nyní majetkově stabilizovaná firma (zejména díky dokončení převzetí Chrysleru) a manažeři mají teď jasný přehled o všech "+" a "-".... Navíc už odezněla ta totální krize v EU, kdy nikdo nemohl vědět, co se stane....
Takže FCA má čistý stůl, přehled o svých zdrojích a možnostech. To je rozdíl oproti minulým plánům.... Pokud to tentokrát s Alfou nevyjde, je na čase zlomit hůl.... (a prodat to....)
Další kopec ambiciozních plánů s Alfou..No, papír holt snese všechno:)
Místo napravování nejistot či pošramocené pověsti a podejů od píky, vytvářejí imaginární konkurenci pro německou zavedenou prémii..
Jsem zvědav kdo si řekne: Ne nechci BMW, nechci ani Mercedes, chci velký prémiový sedan od Alfy (o kterém básnili x- let),zatímco jim značka o dvou nepříliš úspěšných modelech, zdárně chcípala od rukama .Ne děkuji nechci jistotu, ani značky s perspektivou, chci dát dost peněz za náhodný pokus o vzkříšení prémiové Alfy.Tedy pokud vznikne, což u Alfy nikdo neví ..
Celý ten humbuk s plánmi je hlavne a predovšetkým o tom aby bolo o značke ako takej počuť. Aby keď konečne vyjde na cesty nový model, aby väčšina obyvateľstva na to nepozerala ako na UFO. Na druhej strane tiež nemožno veriť všetkému čo sa človek dočíta na nete. Novinári všeobecne si radi upravujú a prikrášľujú všeličo, aby mali senzácie a pod. No a na otázku kto si kúpi Alfu, spomeň si na časy keď vyšli so 156 a nestíhali vyrábať. O kvalite a následnom sklamaní myslím netreba viac. V prípade že postavia dostatočne kvalitný a pritom taliansky krásny produkt, nemám obavy o to kto si to kúpi. Jedine, že by to zabili nakoniec cenou. Nechajme sa prekvapiť.
Jako už jsem zmínil včera, je třeba si dát záležet, představit něco zajímavého, jiného, stabilizovat za pomoci Chrysleru marketing, zapracovat na image spoluprácí s Maserati a Ferarri. To se teď otevírá mnohem více než před lety, tak snad se to konečně povede. Ten velký luxusní sedan může přijít až po (pozitivních) výsledcích těchto kroků. Jen to nepodrazit reklamou a nepřestřelit s ambicemi, to by se to celé pak sesypalo jako Stilo z karet.
Celý koncern by Alfa nejspíš nepotopila. A jinak je Fiat zeslovatělá zkratka. Jestli jsi tím Fiatem myslel osobu a ne firmu, tak nikdo takový není. Otcem společnosti je Giovanni Agnelli.
to byl jen fórek.... samozřejmě že to auto už se normálně prodává... v Itálii se v dubnu registrovalo tuším nějakých 30 kusů a i Imofa v Praze už něco prodala....
Tohle by už konečně vyjít mohlo.
Než to donekonečna lepit, tak jako jedinou cestu vidím reset a novej začátek. Alfa by měla jít na úroveň Volva s akcentem na Cuore Sportivo, jestli se bude snažit o masovku anebo jít proti D3, tak sbohem a šáteček.
Ferrari a Maserati bez připomínek, tam stačí udržovat kurz a cpát to do USA a na východní trhy.
A pro Fiat vidím jako jedinou možnou cestu dělat deriváty F500 a k tomu Pandu, na ničem jiném nevydělaj - platí pro Evropu, na rozvojových trzích stačí držet současný stav a tlačit se na východ.
Takže tak. :-)
Ten totalní restart pro Alfu bude stát neskutečný peníze. A já je tam v tom koncernu nevidím.
Pamatuji plány před čtyřmi roky. Alfa měla prodávat půl milionu vozů, tehdá prodávala kolem 130 tis ks ročně. Minulý rok se nedostala ani přes stovku, jen strmý pád.
Obecně, mne představené plány nijak nenadchly. Nových modelů velmi poskrovnu, nějaké pecky se čekat nedají. Možná je to konečně plán, který má šanci na realizaci a nějaký úspěch. Ale v případě Fiatu je jakákoliv naděje, ve světle minulosti a současnosti, jen teoretická...
Nějaké peníze mají, zbytek by zadotovala skupina okolo Chrysleru ;-\ Chybí jim jen čas.
Samozřejmě v tuhle chvíli by bylo nejrozumnější zaříznout Lancii, Alfu střelit a všechno, co mají, nasypat do Číny a malého Maserati, které by konkurovalo 3er. Zespoda se k D3 nedostanou, shora by to jít mohlo a kdyby aspoň něco ukousli, bylo by to fajn.
Ale asi je drží sentiment...
Volvo si svoj kredit budovalo od zaciatku. Takze, aj keby bola Alfa nejakym zazrakom kvalitnejsia, spolahlivejsia a bezpecnejsia ako Volvo, tak sa im to nikdy nepodari.
Rozvoj Jeepu je safe bet, ale Alfa to je takový last call, kterému akciové trhy moc nevěří a zareagovaly dnešním docela dramatickým poklesem ceny akcií Fiatu.
tak myslím že ten propad měl víc důvodů než plány s Alfou.... vliv budou spíš mít tvrdá čísla za první kvartál atd.... ale ten propad každopádně není pěknej.... (otázka je, jestli ta cena za akcii nebyla poslední dobou krapet přepálená....)
Je to kombinace toho, že se na jednom stole a v jeden čas schází nesplnění targetů za Q1 (jít z 30 mio. zisku vloni za Q1 na 300 mio. eur ztráty letos je hodně studená sprcha) a současně sliby, že se zvednou prodeje o 60% a zdvojnásobí zisky. To na investory působí trochu jako červený hadr na býky.
Jo jo, kdyz prisel s tim, ze koupi Chrysler, taky se mu tady
ja mu verim. To neznamená, ze to musi dobre dopadnout. Ale rozhodne muze. A nikdo jinej nema lepsi napad. Takze drzim pesti. A ja si teda jednu Alfu jeste koupim... ;-)
dělají chlapa :-) Místo řečí o plánech by měl koncern konečně začít hrnout nová auta. Už jak dávno ukázali Fiat 500X. Hezké SUV, mnohem pohlednější než Captur. Kdyby ti líní Italové dokázali 500X dostat na trh, konečně by měli žádaný a solidně prodejný model který defakto mohl nahradit stále hezké, ale hodně staré Punto. Stejně tak Alfa - měli už několik povedených studií, ale nic nedokázali dostat do výroby: [odkaz]
Místo činů stále jen další hromady keců a slibů. To je nanic. Chce to míň kecat a víc makat, jinak Fiat brzo kompletně zmizí z povědomí lidí. U mnoha lidí už z povědomí zmizel - když si kolega kupoval nové auto - HB nižší střední, Punto už do výběru vůbec nezařadil - myslel si, že Fiat už dělá jen 500...
to ma teda znamej blby... kdyz se chysta utratit 300tisic a nedokaze si ani zjistit, co se prodava. :-p A ti lini Italove jsou porad uspesnejsi, nez my... a to za sebou tahnou tu fakt nepouzitelnou Sicilii... ;-)
podle meho skromneho nazoru by vedla pres prodej produktu planovaciho oddleni, ktere je neskutecne vykonne a zdaleka presahuje potreby jedne automobilky. Myslim, ze by se FIAT mohl stat supraglobalnim dodavatelem planu pro veskere automobilky planety i blizkeho okoli.