Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat koupil srbskou automobilku Zastava

Italská průmyslová skupina Fiat definitivně uzavřela jednání o převzetí srbské automobilky Zastava a podepsala se srbskou vládou kupní smlouvu.
Zpět na článek
7. 1. 2010 07:28
7. 1. 2010 14:39
7. 1. 2010 20:41
7. 1. 2010 21:06
8. 1. 2010 09:06
8. 1. 2010 09:26
8. 1. 2010 15:00
8. 1. 2010 21:48
11. 1. 2010 08:52
7. 1. 2010 00:26
Bude práce....
Jo do východní Evropy??A to je kde??No jsem zvědav...to bude jen pro opravdu nenáročný trh.I když... když je dobrá cena,na správném trhu dá se prodat vše, i když už to auto má z našeho pohledu po sezóně.Podívejte jak frčí Tour...že by to Italové chtěli taky zkusit?? ;-)
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2010 07:32
Re: Bude práce....
O čem tento příspěvek je?
Opět a znovu, nemám-li informace, nemusím za každou cenu reagovat. Je pravda, že článek je v totmo ohledu mírně nepřesný, nicméně to asi ani nebylo účelem a sdělení bylo o něčem jiném.

Tak Yugo se samozřejmě v posledních letech (byla tam dost velká přestávka po válce, kdy chrabré ozbrojené americké jednotky poničili fabriku) vyrábělo pouze kusově a pouze pro domácí (tedy balkánský trh). Zastava 10, tedy generace předchozího Punta (před GP), u nás stále prodávaného jako Classic (dosud), se nejprve v Srbsku montovala, pak tam převezli i výrobní linku. Těch aut se taky moc nevyrobilo a vzhledem k hladu po autech na okolním trhu, to auto bylo rozebrané během chvilky.

Jestli se bude i nadále ve výrobě Zastavy 10 pokračovat nevím...

Zastava se stane pravděpodobně něčím, jako je Dacia pro Renault...
8. 1. 2010 08:53
Re: Bude práce....
Hlavně když ty máš informace o všem, vidˇ ty blbe.
Avatar - pelikoš
7. 1. 2010 07:28
jojo
je vidět,že je fiat stále velký hráč a musí se s ním stále počítat ;-)
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2010 14:39
Re: jojo
Fiat je velky hrac, ale jeho politika se mi moc nelibi. Seat to s Fiatem nedotahl nikam, jejikoz Fiat nerad investuje sve vlastni penize. Chrysler a Fiat je taky jen svatba na par roku a az Fiat nebude potrebovat Chrysler tak dopadne jak Seat.
Avatar - Ham.
7. 1. 2010 15:29
Svůj k svému....
aneb třetí liga se čtvrtou....
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2010 20:41
Značka
Pořád nikde není napsané, jestli zůstane značka Zastava zachována. Nebo tam budou vyrábět jen samé Fiaty?
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2010 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2010 09:06
značka....
Značka Zastava skončí, protože Italové (podobně jako třeba Francouzi) si svůj komplex méněcennosti třeba vůči Němcům, Japoncům, Američanům či Britům léčí mimo jiné o mnohem víc nařvaným chováním vůči zase těm, kde na to (výhradně podle vlastních představ, přání a úvah) mají. Když soutěžil VW s Renaultem o nákup škodovky, Francouzi vykládali, jak značku zachovají pro domácí český trh a jinde budou výrobky z Mladé Bolëslavi prodávány pod značkou Renault a mysleli si, jak tím budeme nadšeni. Němci konstatovali (a upozorňují na to dodnes), že značka Škoda je nejstarší (!) v celém koncernu. A když si vzpomenu, jaké úsilí a kolik peněz je stálo, aby značku a logo (modifikované) mohli používat, je to ukázka jejich přístupu a pojetí. Značka Dacie se na většině trhů vůbec neobjevuje (viz. Logan by Renault) a třeba v Rusku se auto jmenuje a prodává po označením Logan Renault. No a s Fiatem je to stejné - nějakou Zastavu oni nebudou přece držet, protože to je nepodstatná a navíc komunistická značka a pro Srby může být čest, že budou montovat auta takové "prémie" jako je Fiat. Nakonec, IVECO to předvedlo v Karose, jejíž značku zrušilo (a byl to jeden z mála zásahů po převzetí od Renaultu) a zavedlu tu svoji nádheru v názvu i logu. Chlubit se cizím peřím Taliáni dovedou, Frantíci taky, ti jsou ovem přece jenom maličko taktnější. Jak tady kdosi napsal, třetí liga se spojila se čtvrtou - nicméně chvástavost a nabubřelost jsou jediné vlastnosti, které taliánům nikdy nechyběly......
Rozbalit vlákno
15
8. 1. 2010 09:26
Re: značka....
>:-[] :yes:
Jo karosa ej typickým příkladem neúspěšného podniku...
Děkujeme za připomenutí...
8. 1. 2010 14:48
Re: značka....
Ty ještě ke všemu neumíš číst, žádné překvapení - kde píšu, že je karosa (resp. dneska iveco) neúspěšný podnik? Takže ještě jednou - značku Karosa pro výrobu v Novém Mýtě (za frantíků to byla Karosa - Renault) jenom přejmenovali (zrušili značku karosa) na Iveco. O úspěšnosti nebo neúspěšnosti tady nebyla řeč. Nejseš ta právník vystudovanej za víkend v Plzni? Podle všeho asi jo. Nicméně, alepsoń jedna jistota v roce 2010. Blb zůstává blbem. Gott sei Dank....
8. 1. 2010 15:00
Re: značka....
Berane...
Stačí si přečíst co píšeš...

Neznáš historii Iveca, je těžké o tom diskutovat s někým kdo prostě neví nic...

Tvůj příspěvek je jedna velká lež.

Cituji (a vybírám):
Irisbus
Iveco Czech Republic, a. s. / Historie / Ve zkratce

KAROSA a.s. SOUČÁSTÍ IRISBUS Holding S.L.

Dnem 1. února 1999 vzniká společný podnik francouzského Renaultu a italského Iveca s názvem IRISBUS Holding S.L. vlastnící 94% akcií Karosy, koordinující nákupy strategických komponentů, průmyslovou politiku a vývoj. Společnosti IVECO a RENAULT V.I. vytvořily sjednocením svých aktivit v oblasti výroby autokarů a autobusů podnik mezinárodního rozměru - druhého největšího výrobce v Evropě a přední společnost ve světovém měřítku. V této společnosti vlastní 50% Renault V.I. a 50% Iveco.

ZALOŽENÍ DCEŘINNÉ SPOLEČNOSTI KAROSA s.r.o. BRATISLAVA

Na Slovensku v květnu 1999 založila KAROSA 100% dceřinou společnost KAROSA s.r.o. se sídlem v Bratislavě. Jejím cílem je budovat sítě smluvních partnerů zabezpečujících prodej nových autobusů a poprodejní služby.

ZÁVĚREČNÁ DOHODA RENAULT - IVECO

Společnost Renault a Iveco podepsaly 17.10.2001 závěrečnou dohodu umožňující společnosti Iveco získat účast Renaultu (50%) v Irisbusu. Zároveň společnosti Renault V.I. a Irisbus dosáhly dohody o vymezení ekonomických a obchodních vztahů mezi oběma společnostmi po dobu přechodného období, nutného k uskutečnění celkové autonomizace společnosti Irisbus.

Předání částí společnosti Renault Ivecu proběhlo ve dvou fázích, první představovala 15% kapitálu a stala se platnou po podepsání dohody, druhá představovala 35% kapitálu a nabyla platnost 31. prosince 2002.

Podle dohody si Irisbus uchová po dobu čtyř let právo využívat značku Renault na výrobu a prodej svých vyrobených autokarů a autobusů. Toto právo dává společnosti Irisbus možnost postupně zavádět logo Irisbus na svých výrobcích i se zajištěním převodu renomé značky Renault na značku Irisbus, která se stane ústřední značkou koncernu. Značka Iveco se bude obdobně vyvíjet ke značce Irisbus.

Právní struktura koncernu se nemění, všechny pracovní smlouvy zaměstnanců, stejně jako kolektivní dohody, zůstávají v platnosti tak, jak existují.

Dále dohoda mezi společnosti Irisbus a Renault V.I. zajišťuje kontinuitu v dodávání komponentů, servisu klientům, záruční povinnosti, disponibilitě náhradních dílů a ve všech dalších oblastech nutných k činnosti společnosti Irisbus.

Převzetí kontroly společnosti Iveco nad kapitálovým podílem společnosti Renault, při zachování výše uvedených podmínek, umožní společnosti Irisbus zajistit si stabilitu a budoucí vývoj svých aktivit v Evropě a ve světě.

Hups... Snad to zvládneš přelouskat. Jinak k tomu co si psal... Nevím, jetsli by se dařilo prodávat v iotálii, Francii a německu autobusy pod značkou Sodomka a nebo Karosa... Ona už totiž i Karosa před tím jednu skvělou značku zazdila...

Vzhledem k tomu, jak je Irisbus úspěšný (i bez státní podpory), řekl bych, že ti Italové takoví nýmandi nejsou...

>:D
8. 1. 2010 16:46
Re: značka....
Trhni si už proboha nohou, snad si nemyslíš, že ty tvoje žvásty budu číst. Snažíš se marně - jenom jsem tvůj příspěvek přejel a aniž bych studoval obsah, tak se musím se smát, kolik toho seš schopen vypotit...no tvoji úroveň tady obecně známe, takže piš dál, upřímnou soustrast tomu, kdo by to chtěl číst >:D
8. 1. 2010 18:26
Re: značka....
Tak tohle sis spíš mohl odpustit Ty, to bylo velmi laciné. Wolff v podstatě cituje delší text o tom, co já napsal níže stručně ve dvou větách. Chce to klid...
8. 1. 2010 21:48
Re: značka....
Berane.. pokud si myslíš, že se mi chtělo na tebe ztrácet čas a psát ti něco sáhodlouhého... tak jen ti sděluji, že tak vysoko bys mít nos vzhledem k tomu co umíš, co si, neměl.

P.S. Pokud se ti ten článek nelíbil, tak stížnosti podej u Iveco Czech Republic, a. s., neboť je to jejich text...
Hezký víkend nerváčku ti přeji...
11. 1. 2010 08:52
Re: značka....
Vole, dej si mně na hate list a nereaguj, nejsem na tvoje slinty opravdu zvědavej. Nejsem Jossalito, abych tady s Tebou ztrácel čas...nezajímáš mně ani ty ani IVECO ty píár z blbosti.
8. 1. 2010 10:10
Re: značka....
Trochu si protiřečíš: Škodovka měla při převzetí VW dlouhou historii, vlastní vývoj, fungující výrobu, rozumné postavení na trzích střední a východní Evropy a jisté (byť ne zázračné) postavení na trzích na západě, například ve Velké Británii, Beneluxu atd.

Zastava z toho má jediné - více méně fungující výrobu. Její jméno nikomu mimo Balkán nic neříká, jméno Yugo je maximálně všem pro smích (nemluvě o tom, že už žádná Jugoslávie není), o vlastním vývoji nemůže být ani řeč atd. Je tedy logické, že Fiat se bude k Zastavě chovat zcela jinak, než VW ke Škodovce.

Tím mimochodem nezpochybňuji, že VW udělal v Boleslavi kus dobré práce, všechna čest (a to jsem všechno možné, jen ne příznivec Škodovky).
8. 1. 2010 14:57
Re: značka....
Nemyslím si, že bych si protiřečil. Asi jsi chtěl říct, že mezi škodovkou a zastavou je rozdíl. To máš pravdu. Ale třeba Dacie taky není žádná značka (mimochodem je snad i mladší než Zastava) a alepsoň pro domácí trh a trhy východoevropských zemí (s výjimkou Ruska...) ji zachovali. Francouzi jsou v tomhle přes všechno taktnější, alespoň trochu. A když vezmu tu Karosu, tak to sice taky žádná superznačka nebyla (vzniklo to z Karosárny Sodomka po válce...), ale svůj vývoj, jméno a tradici to už mělo. Francouzi to respektovali dokonce víc než u té Dacie, ve Francii se používají hodně školní autobusy a i tam to byla Karosa Renault.

Nakonec, co se týká těch věčně ukňučenejch a přitom chvástavej taliánů, tady více než kde jinde platí - respekt si nezíská a nezaslouží ten, kdo nerespektuje druhé.
8. 1. 2010 15:53
Re: značka....
Ano, Renault s Dacií dokázal celkem obdivuhodnou věc. Podle mých informací je to hlavně kvůli rumunskému domácímu trhu, kam je celkem problém dovážet ojetá auta ze západu (je to prostě odevšad daleko) a proto Rumuni hodně kupují nové Dacie. Uvedení na západoevropské trhy a výsledky Dacie na nich pokládám za husarský kousek Renaultu.

Fiat se do podobného dobrodružství s nejistým výsledkem evidentně pouštět nechce a maximálně zachová jméno Zastava v Srbsku (jestli vůbec). Možná má Fiat v plánu jinou low-endovou značku (Topolino ?) a Zastava už by neměla v portfoliu místo... Odhaduji, že se to dozvíme brzy.

Pokud jde o Karosu, nedošlo prostě jen k nahrazení jména Karosa jménem Irisbus? Pokud vím, tak tohle označení Iveco používá právě jen pro busy z Karosy, ne?

S Italy mám jiné zkušenosti než Ty, já měl většinou (soukromě i v byznysu) štěstí na srdečné, otevřené a přátelské lidi, u nichž nemohla být ani řeč o nerespektování druhých... Z Francie neznám nikoho.
Avatar - shamal
8. 1. 2010 16:21
Re: značka....
Tady se opravdu pokoušíme srovnávat nesrovnatelné. VW chtěl ve Škodovce vyrábět auta téhle značky, prodávat je pod svébytnou značkou ve svébytné obchodní síti. Mohl se přitom opřít o nepopiratelnou historii značky. Za jiný konec to vzal Renault, z původní montovny licenčních produktů udělal vlastní low-endovou značku. Ale proč by měl např. Fiat budovat síť Zastava? Zastava byl licenční produkt, nemá vlastní historii, ve většině západních zemí není tahle značka známá a když tak negativně. (v neposlední řadě se jim to slovo blbě vyslovuje) Podle posledních informací by fiatův low end měl nést zančku Innocenti. Ale teď když má Fiat i Chrysler bych si dovolil zaspekulovat, že podobně jako je Dodge Chryslerův Low End v USA, by třeba mohl být i jinde...
A co se týče Karosy, navzdory tomu že si myslíme že se jedná o světoznámou značku, tak tomu tak není. Navíc Strategie Iveca je asi za těch 40 let existence jasná - jedna značka hodně produktů, závody po celém Světě. Náklaďáky Iveco, busy Irisbus. U užitkových vozů asi ani nemá smysl držet víc značek. Iveco vždycky po převzetí nějakou dobu drželo tu regionální značku (Iveco Fiat v itálii, Iveco-Magirus v SRN, Iveco- Ford v GB a třeba Iveco-Pegaso ve Španělsku)a když si trh zvykl upustilo od ní. Nemusí se nám to líbit, ale Svět je takový. Ostatně Mercedes při převzetí užitkových továren Hanomag-Henschel a Saurer (CH) nejednal jinak, a třeba MAN spolykal Steyr (A), ÖAF (tamtéž), ERF (GB), Star (PL) a taky je podržel jen chvíli pro regionální trh a dál produkuje pod svou mateřskou značkou.
8. 1. 2010 16:51
Re: značka....
Jo, tohle je pravda, uznávám, máš pravdu i v tom (ale to jsem už psal), že ta Karosa žádná superznačka není. Ale objektivně - Iveco ani Fiat také ne, první liga to není nikde a v ničem.
8. 1. 2010 17:12
Re: značka....
Jak píšeš ve svém třetím odstavci - nahradili název Karosa názvem Irisbus, kolega dole píše, že se jedná o název všech autobusů IVECO.

Mně na Italech vadí (znám je pouze pracovně) právě to, že chvástavost na začátku končí tam, kde začně skutečná práce a je třeba dodržovat pravidla - termíny dodávek, služeb. Koordinace je rovněž jejich slabou stránkou a jejich schopnost divit se, co naslibovali při předchozím jednání připomíná kabaret. A pak moje setkání s výrobky Made in Italy byly taky vesměs tristní a jednalo se za ta léta o širokou škálu věcí od auta (AR 156 - dodnes okupující poslední místa žebříčků spolehlivosti) přes oblečení a boty(reklamace bot za 4 tis. u kterých se odlepovala podrážka byla neskutečným zážitkem - cca 8 let nazad..) až po pračku. Osobně jsem s Italy dočinění neměl, v práci mně vzali vždycky chuť na nějaké bratření a ve firmě nejsem sám, kdo má podobné zkušenosti - kolega s nejnovější cca půl roku starou a stejně tristní. Francouze znám málo a zprostředkovaně a zaměření mám spíš na sverozápad tohodle kontinentu a tam o problémech nevím. Skandinávie, Německo, Švýcaři, Britové - ok. Mimochodem - třeba s Američany jsem ale nekolikrát udělal mnohem horší zkušenost než s těmi Italy. Těm musím přiznat, že nikdy nebyli arogantní, alespoň to....

No omlouvám se, to už sem nepatří. Ale jen tak pro vysvětlení.
8. 1. 2010 18:26
Re: značka....
OK, máme dost odlišné zkušenosti i názory. Tím bych to asi uzavřel.
Avatar - DRBNUTY
8. 1. 2010 23:39
Re: značka....
Taliani,teda napr. Ferrari sa maju cim chvastat. >:D