Mě se hodně líbí už současná Linea, hlavně po faceliftu. :yes: Bohužel minimálně na českém trhu Fiat dál usilovně pracuje na své vlastní degradaci a Lineu z českého ceníku vyškrtl. :no: Začátkem roku, když jsem viděl první fotky faceliftu, jsem si říkal "super, tohle auto si vezmu za rok jako nový služebák". Bohužel Fiat nejdřív nebyl schopný svým dealerům ani dodat katalogy na faceliftovou verzi, žádný dealer Fiatu v Praze mi nebyl schopný zajistit zkušební jízdu s vozem ve výbavě Lounge a své "umění (ne)prodat" u Fiatu završili tím, že Lineu po pár měsících definitivně stáhli z ČR. Přitom stačilo málo a Linea mohla být u nás úspěšná... Jenže to by museli hoši v Maďarsku natisknout české prospekty, prodejci mít na skladě i jiné kusy, než v totální holotě, v nabídce měli nechat více než jeden motor a nějaká ta reklama by taky neuškodila. Vždyť i ten pitomej Peugeot 301 na mě při uvedení na trh čuměl z každého druhého billboardu (teď ho vystřídala 308) a u Linea většina lidí, co se o auta vyloženě nezajímá, ani netušila, že prodělala nějaký facelift. :-!
ved to je to, do celej strednej europy fiat zacal pchat len naftove motory, pricom som si overoval, ze napr. v turecku sa predavala aj klasika 1,4 8V - nie kazdy je priaznivec nafty, cize tym, co maju radsej benzin, resp. lpg odpalili prec - dodam, ze fiat mohol konkurovat p301/c-elysse, ale jednoducho sam z toho vycuval, preco, tak to fakt nechapem
este dodam, ze linea z oficialnej ponuky fiatu sa stratila asi mozno pred 1/2 rokom, ale napr. na slovensku sa skladovky neustale ponukaju - pricom, co to sledujem, tak sa tam striedaju aj ceny, aj farby - ale to ze nie je k disp. benzin, je neospravedlnitelne fópa fiatu pre strednu europu - maly tam byt aspon 3-4 druhy motora - tu davam odkaz na turecku lineu, kde su v ponuke 2 modelove rady linei a 3 druhy motorov - nechapem, preco to nemohlo u nas takto tiez vyzerat
Jojo, je to tak. Blbej turek si Lineu 1,6 M-Jet Lounge koupit může, ale já mám smůlu. :-(:no:
Mimochodem, velmi vtipně zní věta v českém konfigurátoru Fiatu u Brava "V této sekci si můžete sestavit automobil přesně podle svých představ" a přitom nechali v nabídce jediný motor a nabídky výbav taky značně zchudla. Ale jo... Pokud chce někdo skladovku s 1,6 dieselem, tak si vybere auto přesně podle svých představ. >:-[] FIAT :no::no::no:
neni to vykrik mody downsizingu, ale jednoduchy, spolahlivy, ma vychytane muchy, je to lpg frendly, na dojazd do prace do 50km po okreskach idealny - raz za cas dialnicu tiez zvladne
No a taky z nabídky zmizela Panda a Punto s robotizovanou převodovkou Dualogic. Kdybych v červenci nepořídil do rodiny Punto MTA, tak mám již holt smůlu. :no:
Já vím. Však taky na základě "bohaté" nabídky Fiatu na českém trhu uvažuji, že zradím italský koncern a vyberu něco od značky, která nehází svým zákazníkům klacky pod nohy. Nejdřív jsem chtěl Lineu 1,6 M-Jet Lounge. Pak se ukázalo, že po faceliftu bude v nabídce jen 1,3 M-Jet a nakonec Lineu stáhli úplně. Tak jsem si řekl, že vezmu zase Punto. Jenže opět problém... nejdřív jsem zjistil, že po faceliftu na Punto 2012 vypadla z nabídky 1,6 M-Jet. OK, mám italská auta rád, tak si říkám, že i tohle Fiatu odpustím a vezmu aspoň silnější 1,3 M-Jet 70kW. Ale Fiatu se tenhle výkon zdál asi pořád moc velký a tak v létě stáhli i tenhle motor a aktuálně je u Punta v nabídce jen zdechlá 55kW verze. :no: Líbí se mi i nový 500L, ale bral bych ho jen 1,6M-Jet ve výbavě Lounge. Při uvedení na trh bych se do limitu vešel, jenže po pár měsících Fiat sebevědomě upravil ceník tak, že mnou preferovaná verze zdražila o 80tis. Kč. Bezva. Pak už zbývá jen zženštělá Ypsilonka (která si podle mě ani nezaslouží nést logo Lancie) nebo Panda. U MiTa (i kdybych chtěl Alfu v dehtu, jakože nechci...) už taky nejsou diesely k dispozici. Já si nemůžu pomoc, ale já mám pocit, jakoby ty auta Fiat ani nechtěl prodávat. Aktuálně už je poslední měsíc, kdy bych se měl rozhodnout, jaký auto chci a já mám takový nemilý pocit, že mi Fiat (jako celý koncern) nemá co nabídnout, pokud by mělo jít o auto do cca. 450tis. a v dieselu. Z mé strany jsou potom podmínkami alespoň trochu důstojný výkon a dobrá výbava. :-(
Tak ještě máte možnpost zvolit Bravu - tam má pro změnu v nabídce právě jen motor 1,6M-Jet. První hatchback nižší střední třídy, který nelze koupit s benzínovým motorem.
Bravo nechci. To je už moc velký a tudíž dražší a nezbylo by tolik prostoru pro příplatkovou výbavu. Radši bych měl malý auto, kde bych si mohl v nabídce příplatkové výbavy zaškrtnout co by se mi zachtělo, než větší, ale průměrně vybavený auto. Rodinu nemám a typický český chatař taky nejsem.
Jak jsem už napsal, jde mi hlavně o výbavu. Bravo je braný jako o třídu větší auto než Linea a tomu odpovídá i cena. U Linei bych mohl zaškrtnout všechny položky příplatkové výbavy a pořád bych se cenově vešel. U Brava ani náhodou. Mám rád, když jsou auta vždycky v té nejvyšší výbavě, ve které se dělají. :-)
Jen jsem vypíchnul myšlenku z druhé věty tvého příspěvku, kde píšeš, že Bravo už je moc velké. Ohánění se velikostními třídami zde postrádá smysl, když i auto zbouchané z Punta o 25 čísel přeroste o třídu "většího" kompakta.
Ze současné nabídky si to nezaslouží žádný model. Bohužel. :-! Můj názor je, že by měl Fiat buď prodat Alfu Romeo lidovozu a z utržených peněz vyvinout zase pořádný auta, nebo Lancii úplně zavřít. Ale přebouchávání Fiatů na módní doplňky ke kabelce a přelepování znaků na Chryslerech je krajně nedůstojné a rovná se to obnově slavné britské značky MG za cenu toho, že jsou dnes MG obyčejný čínský krámy, o který by si většina lidí ani neopřela kolo. Buď ať je Lancia opět automobilkou a né jen značkou, nebo ať radši není vůbec. :-!
Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
Je to opravdová tragedie. Nejdříve u Liney škritli její jediný pořádný motor 1.4 T/88 kW, potom ji krátce nabízeli jenom v naftě a nakonec ji škrtli úplně. A zrovna tak škrtli motor 1.4 M-Air/77 kW u Punta. O nějaké reklamní kampami ani nemá smysl hovořit. Ach jo, Fiat i AR by mohli prodávat i v ČR daleko více, kdyby tam měli schopné lidi. No a teď, když i český trh obhospodařují Maďaři, tak už je to úplná tragédie! 8-s:no::no: P.S. Facelift Liney nepovažuji za moc povedený, původní verze se mi zvenčí líbila víc. Ale ta modernizovaná má zase mnohem lepší interiér z Punta EVO...
Re: Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
Bohužel seš úplně vedle. Mám zprávy přímo od zdroje - většina českých zaměstnanců už je z Budapešti dávno zpátky doma a už nepracuje pro Fiat. Práce pod maďarským vedením prý byla zcela nesnesitelná, pořád si totiž myslí, že jsou něco víc než my, protože si za mocnářství vybojovali vyrovnání (Uhersko). 8-s:no:
Re: Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
A jak už psal Dixík, naposledy to odneslo Bravo, kterému v ceníku vyškrtli benzínové motory, takže akční ceník začíná na 379 tisících. Lze očekávat, že to je stejně jako u modelu Linea fáze 1 a ve fázi 2 vyškrnou z ceníku celý model.
V tom case este 105k MultiAir nebol dostupny, ale je otazne, kolko ludi by to zvolilo, ked 95k verziu malo len 7.7%.
Mozno pri nahodeni rozumnej ceny za motor by dosiahli aj 10 a to by uz zmysel malo, ale zrejme vedia preco to zrusili.
Samozrejme, je krajsie vidiet v konfiguratore, ked je na vybere XY motorov a vybav, kde si kazdy vyberie podla chuti, nez poloprazdny konfigurator.
Re: Stupidita Fiatu na českém trhu bohužel láme rekordy
Mě ale jako potencionálního zákazníka nezajímá, jestli patřím k 0,1% nebo 46,3% lidí. Já chci malé auto výkonem přes 100CV a u fimy je podmínkou, že to musí být diesel. A když mi Fiat není schopný nabídnout Lineu/Punto s motorem 1,6M-Jet, tak se (ač nerad a s těžkým srdcem) kouknu po autě u konkurence. I ta blbá fóbie mi nabídne 77kW v dehtu a třeba Ibiza dokonce 105kW. Ať se u Fiatu nediví, že neprodávají, když i jejich skalní fanoušci musí jít ke konkurence, protože FIAT nemá co nabídnout! A to přitom motory bývaly vždy nejsilnější zbraní Fiatu proti konkurenci. :-( Mimochodem, díky vyřazení MultiAiru bych si Punto nevybral, ani kdybych ho chtěl jako soukromé vozidlo a tudíž by nebyl podmínkou diesel.
netvar sa ze nevies ako to u talianov chodi ;-) , tam nejaky rok dva hore dole je im uplne fuk, vzdy uz par rokov dopredu avizuju prichody svojich novych aut a nakoniec je zazrak ked vobec pridu a ak pridu tak je to vzdy s casovym oneskorenim oproti povodnemu planu, na to netreba byt expert aby som taketo veci pisal, to vidi kazdy ze u talianov je cas... proste neznamy pojem ;-)
a s tou lineou a jej terajsim faceliftom to hadam nemyslis vazne, vacsiu tragediu na kolesach som uz davno nevidel, nemam nic proti fiatu, paci sa mi f500 aj panda aj F500L a pekna bola aj barchetta aj fiat coupe a zaujimave je aj bravo ( aj ked uz troska stare ) ale ta linea to je des a hruza uz len na pohlad, nevyvazene proporcie, zastaraly interier naprosty casovy "outlook" , auto ktore mozno v turecku trha rekordy ale z pohlad europana je to minimalne auto o geenraciu pozadu ak nie o dve voci konkurencii dnes a mozno aj tri... zober si aj nejaky zakladny golf IV... uz aj to je daleko lepsie auto po kazdej stranke ako linea a to je konstrukcne 10 rokov starsie auto ako linea
Nesprávné srovnání..
Linea je levné auto od Fiatu!
Konkurence je P301, Dacia Logan i třeba Rapid i když není sedan..
Pokud by Fiat nabízel akční ceny , slušné benzíny..auto by se prodávalo dobře.
Taky verze jakéhokoli kombi u Fiatu nyní zoufale chybí!!!
a bez zaujatosti, naprosto tragický design. Jestli to v Česku Fiat neprodává, vnímám to jako pozitivní krok. Opravdu hrozný ! To je jak výlet do minulýho století :no:
Nelze než souhlasit, u Fiatů mají v posledních letech u faceliftů neuvěřitelně "nešťastnou ruku" - vždycky ten původní krásný design neuvětelně pos...ou! Příklady? Fiat Punto II fac (i když ten ani v originále není vzhledově nic moc, hl. u 5dv. verze), Grande Punto předělané na Evo (to naštěstí uznali a zachránili to dalším opravný refaceliftem) no a loni Linea. Tam tomu dali ještě větší korunu! Ale Turkovi se to tak asi líbí :'-(:no::no::no:
Stačilo by nabídnout slušné ceny a pořádný výběr motorizací
Opravdu nechápu, v čem je vlastně problém, proč u nás naplno nevyužijí alespoň to málo, co teď v Evropě nabízejí. Proč Fiat v ČR nemůže nabídnout co nejširší nabídku modelů a motorizací za dobré ceny? Co jim v tom sakra brání?!!
Re: Stačilo by nabídnout slušné ceny a pořádný výběr motoriz
Asi se bojí, že by se ty auta mohla začít dokonce i prodávat. >:-[] Ale teď vážně... ideální skladbu motorů pro Lineu bych viděl takto: 1,4 8V, 1,4 MultiAir (105CV), 1,4 T-Jet (120CV), 1,4 MultiAir Turbo (140CV), 1,3 M-Jet (95CV), 1,6 M-Jet (105CV) a 1,6 M-Jet (120CV). Ale to bych chtěl po panu účetním asi moc.
Vyjádření importéra k nabídce motorů v ČR u modelů Bravo a P
Aktuálně Fiat přechází u všech svých modelů z výroby Euro 5 motorů na motory Euro 5+/6, aby splňoval přísné evropské normy. Některé motory proto končí úplně, některé přecházejí plynule dál a jiné budou nahrazeny koncem tohoto roku, či začátkem příštího motory novými. Konkrétně u modelu Bravo nebudou benzinové motory nahrazeny, vzhledem k tomu, že model Bravo se blíží ke konci svého životního cyklu. U modelu Punto budou vámi dotazované motory nahrazeny motorem TwinAir 105 koní