Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Punto čeká velká změna, přiblíží se Pandě

Současná generace Punto je typickým hatchbackem. Jeho nástupce zřejmě dostane vyšší karoserii ve stylu Pandy.
Zpět na článek
1. 11. 2013 18:17
2. 11. 2013 13:52
2. 11. 2013 20:11
1. 11. 2013 17:28
Další kapitulace Fiatu ...
... nejdříve opustil střední třídu, proslýchá se konec Brava v nižší střední třídě a teď kapitulace v třídě supermini.
Rozbalit vlákno
25
1. 11. 2013 18:13
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Když můžeš napsat, že Punto je supermini. Tak je vidět, že jsi úplně mimo mísu.
A další reakce na tvůj příspěvek je zcela zbytečná. ;-\
1. 11. 2013 18:44
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Má pravdu. ;-)
1. 11. 2013 18:51
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Když myslíš :-)
1. 11. 2013 19:18
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Nemyslím, vím.
Na západ od nás se třída malých vozů označuje jako supermini. ;-)
1. 11. 2013 19:32
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Dobra. Moje chyba.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 11. 2013 22:08
Re: Další kapitulace Fiatu ...
ne, Ty mimo misu nejses... ;-)
1. 11. 2013 20:05
Re: Další kapitulace Fiatu ...
čéče nevim, třeba NCAP [odkaz] do "supermini" řadí VW UP apod.... A když je Punto "supermini" jak se teda značí Panda?
1. 11. 2013 21:07
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Britové opravdu používají označení supermini pro subkompakty ;) i já jsem se zde diskusně spálil :-)
1. 11. 2013 21:35
Re: Další kapitulace Fiatu ...
EuroNCAP řadí do supermini vše pod kompakty (small family). Když pomineme EuroNCAP, tak Panda je mini (city car/ urban car). Punto supermini, tedy větší mini. Nicméně v praxi jsou to pojmy různě flexibilní a zaměnitelné. V různých zemích mají různé zvyklosti.
Avatar - Kjirka
1. 11. 2013 21:49
Re: Další kapitulace Fiatu ...
to je jedno, jak se tomu říká. Pořád je to jen ošklivej, malej kripl :no:
Avatar - Ja Prvni 123
1. 11. 2013 22:13
Re: Další kapitulace Fiatu ...
no, ale aspon mu neodchazeji motory... ale mne uz se tady vlastnd nechce psat... a reagovat na ty tupe zvratky.:-(
Avatar - Kjirka
1. 11. 2013 23:54
Re: Další kapitulace Fiatu ...
promiň, že jsem se dotknul tvého ega, ale na tom, že to je naprosto hnusný auto se nic nemění. Ale někdo to holt kupovat musí, to chápu. >:D
1. 11. 2013 23:56
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Myslíš jako, že Punto je hnusné? No to nemyslíš vážně!
Avatar - Kjirka
2. 11. 2013 00:21
Re: Další kapitulace Fiatu ...
čemu nerozumíte, pánové ? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:07
Re: Další kapitulace Fiatu ...
on vůbec nemyslí... jen reje.
:-!
2. 11. 2013 19:24
Re: Další kapitulace Fiatu ...
taky mi to přijde, btw Punto je pořád pěkné (původní Grande bylo parádní), idkyž je už dlouho na trhu... Btw nahradit ho nějakou Pandou L nebo XL je naprostá blbost :no:
1. 11. 2013 22:09
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Amen Fiat. Nestacilo im faux pas s vysokymi karoseriami na Multiple alebo Crome, oni chcu zvysit aj Punto! Ze vraj take auto v sucasnosti nikto neponuka. Preco asi ?!
2. 11. 2013 09:03
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Nezapomeňme na model Idea, ten také skončil neslavně. Ten jsem naživo snad ještě nikdy neviděl.
Avatar - Kjirka
2. 11. 2013 10:16
Re: Další kapitulace Fiatu ...
to máš pravdu, ten jsem asi ani nikdy neviděl, jak rychle skončil :-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:08
Re: Další kapitulace Fiatu ...
pak si nikdy nebyl za hranicemi ČR... u nás se nechytil, to je fakt - a naše škoda.
2. 11. 2013 14:52
Re: Další kapitulace Fiatu ...
U nás těmhle autům nikdy pšenka nekvetla. Uchytil se až Roomster a ix20, ale ty jsou přece jen větší než Idea nebo Modus (ten jsem taky nikdy neviděl).
Avatar - Ronault.
2. 11. 2013 18:07
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Tak to jsi slepý.
2. 11. 2013 19:56
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Nikoliv nezbytně. Spíše je to dáno tím, že jezdím hlavně po dálnici, což není zrovna revír těch aut.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2013 12:13
Re: Další kapitulace Fiatu ...
...ale určite si videl, len si si nevšimol rozdiel oproti Merive na ktorej prehodili svetla, narazníky a pár nápisov. >:D
2. 11. 2013 14:48
Re: Další kapitulace Fiatu ...
Idea vznikla ještě v dobách bez spolupráce s Opelem. Má kupříkladu úplně jiný rozvor než Meriva.
Avatar - Fe
1. 11. 2013 18:17
zrejme
Zrejme chcú zaujať aj "veľkých" Američanov.. Ja osobne vítam, nech sa volá Pandona, či Pandonitta, alebo aj Banda.. no aj tak som za návrat klasického štýlového a bezúdržbového Punta v takom segmente, v akom bolo stálicou predtým.

+EDIT: Možno by európskym predajom pomohola nejaka retroreinkarnácia názvu a designu Fiatu UNO ako nástupca Punta vo forme jednoduchého a zbytočne nenabitého auta s cenovkou pod 8 000 eur.
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2013 18:40
To by byla katastrofální chyba!!!
Pokud Fiat nepostaví špičkový malý hatchback tradičního ražení schopný konkurovat ostatním evropským automobilkám, nelze to brát jinak než jako hození ručníku do rignu. Vždyť právě v této kategorii má (spolu s minivozy) největší tradici - stačí vzpomenout na legendy typu 127, Una i Punta. Bodejď by u současného Punta neklesaly prodeje, když se jedná o 8 let starou konstrukci! Tak proč sakra uhýbají před konkurencí vymýšlením nějakého "nového netradičního konceptu"??? Co je to proboha za blbost? A to samé prý mají v plánu u nástupce Brava, protože prý o současný model není zájem. To ale přece není proto, že by segment klasických hatchbacků skomíral, ale proto, že současné Bravo prostě není dost dobré (mizerná vnitřní prostornost, příšerné řízení, nic moc odpružení atd.). Jsou u Fiatu skutečně tak hloupí, nebo si myslí, že jsou zákazníci padlí na hlavu? Nebo jsou jen líní vyvinout špičkový model svého segmentu? Nebo už si na to netroufají?!!! Nebo už jejich degenerace dosáhla takového stupně, že toho nejsou schopni?! Opravdu smutné, kdysi to bývala špičková automobilka s největšími prodeji v Evropě... :-( :no: :no: :no: Fiat má v segmentu malých hatchbacků udávat tón a přinášet špičkový design, a ne uhýbat mimo tuto třídu!!!
Rozbalit vlákno
8
1. 11. 2013 18:51
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
to je pravda, pokud si správně pamatuji tak Grande Punto bylo v době uvedení hodnoceno velice kladně, současné Punto není nic jiného faceliftem právě Grande Punto. S Bravem nevím, každopádně přesně jak píšeš - nechápu, že problém hledají obecně v segmentu a ne v tom, že nabízí strašně zastaralá auta.

A Fiat bez Punta? To je asi jako Renault bez Clia..
3. 11. 2013 11:22
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
Zastaralost v pripade Punta by som nevidel tragicky.
Je to ako u Golfa, 6ka bola len liftnuta 5ka a teda existovali od 2004 po 2013, 9 rokov. U Punta to vyjde do 2014 na rovnako.

Punto tiez preslo faceliftom, ma iny interier ako prve Grande, lepsie nastavenie podvozka, nove motory.... uz skor vyzera, ze sa ho sama tovaren a importer chysta utlmit.
Je skor divne, ze mu klesaju predaje, ked proti konkurencii ma stale co ponuknut.

Bravo by si vsak uz tiez po takmer 7 rokoch zasluzilo aspon nejaky facelift. I ked nie exterierovy dizajnovy, tam nie je velmi co menit.
Avatar - Jaros71
3. 11. 2013 17:13
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
Souhlas!
Punto by mělo pokračovat!
A nové lepší Bravo vč. kombi.
3. 11. 2013 22:04
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
Tak nejak. Bravo ma spickovy dizajn, ani teraz nevyzera staro.
Staci mu vylepsit vytykane problemy - priestor pozdlzne vzadu a komfort podvozka, pridat aktualne technologie, lebo v tomto sa uz zameskal, mierne zlepsit kvalitu interieru a s Fiat motormi mame top stroj. Kombi len vhodne doplni ponuku, pripadne po vzore mody spravit aj nejaku oplastovanu verziu.
1. 11. 2013 19:04
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
Presne tak. A co tedy ten clanek vlastne rika? Ze punto bude krabice ve stylu Kia Soul, nebo nejake radoby MPV a bude se kanibalizovat s 500L? Ve fiatu porad blbnou a neco vymysleji, ale pritom jedine co potrebuji je ucelena modelova rada. Retro petistovka jim vysla, jako vychozi model pro vetsi auta nakonec snad taky jde pouzit a ted se vrhnout na ty "plnohodnotne" fiaty. Od znacky, ktera ma sice x modelu, ale za neco stoji pouze petistovka, si nikdo nic nekoupi.
Avatar - Sumi2000
1. 11. 2013 23:12
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
Naprostý souhlas!!
Fiatu chybí také kombík jako nástupce Marea Weekend a Stilo Wagon..! :-!
Hodně lidí je dodnes chválí..a Bravo je jen nepodařený malý antigolf.
Bez kombi , nového Punta i Brava jsou v háji.
Kdyby nekoupili Chrysler , který dostali do zisku tak nevím..
Lancia je na tom taky bledě , Alfa Romeo jen o chlup líp.
Šlape jim jen Ferrari a Maseratti.
Měli by se rychle probrat.. ;-)
Avatar - wakantanka
2. 11. 2013 12:17
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
ja by som hneď nerobil paniku na jedným článkom na blesk.auto.cz ... keď nevedia rozoznať X6 od X4 tak určite majú "overené" informácie čo bude Fiat ďalej vyrábať. To chce kľud, Sergio má určite nejaké eso v rukáve. >:D
Avatar - aproximus
2. 11. 2013 20:01
Re: To by byla katastrofální chyba!!!
naprostý souhlas :yes: zajímalo by mě, na čem v té fabrice jedou a hlavně na čem tam dělají, když nebyli schopní za osm let vymyslet kloudného pokračovatele. a čas běží, pro fiat teda mnohem rychleji než pro ostatní automobilky.
1. 11. 2013 19:29
MultiAir už není v nabídce v ČR
Ukončili prodej MultiAiru v ČR:

[odkaz]

Buď úplně anebo bude upravený na Euro 6.
Rozbalit vlákno
5
1. 11. 2013 21:47
Re: MultiAir už není v nabídce v ČR
U aut již homologovaných se přechází na Euro6 až v roce 2015. Takže nějak nevidím souvislost (proč by museli přestat nabízet). Navíc MultiAir snad nemá přímé vstřikování, ne? V tom případě v samotných limitech žádná změna není.
1. 11. 2013 22:06
Re: MultiAir už není v nabídce v ČR
multiair nema, neviem ako twin air
1. 11. 2013 22:10
Re: MultiAir už není v nabídce v ČR
Byl v nabídce 1.4 MultiAir 77 KW a v tomhle ceníku už není.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:14
Re: MultiAir už není v nabídce v ČR
no... a co takhle třeba proto, že Alfa Giuletta začíná s tímhle motorem na asi 370.000,- ... kolik by to Bravo musel stát, aby se to vyplatilo?
280 tisíc?
No ale pak by bylo levněkjší než to Punto.. že jo?
Oni možná až takový blázni nejsou, ti taliáni...
;-)
2. 11. 2013 17:27
Re: MultiAir už není v nabídce v ČR
Psal jsem,že zrušili u Punta TwinAir a MultiAir.No Bravo to je v ČR už jenom v naftě...
Avatar - jozephko
2. 11. 2013 00:07
Čo chce Fiat vyrábať? Motorové kosačky?
Taliani sú rovnako ako Francúzi už úplne mimo. Kvôli tomu, že ich autá opustili princípy, vďaka ktorým boli také obľúbené, klesá ich predaj. A aké majú riešenie? Odkloňme sa od týchto princípov ešte viac!
Fiat 124, Mirafiori, Tipo, Uno či Punto - to bol kedysi pojem. Čo z toho dnes zostalo? Fiat 500 na 500 rôznych spôsobov. >:D
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2013 08:28
Soudruzi z Itálie
Ani se mi tomu nechce věřit. Ale pokud info v článku je pravda, tak by měli tu firmu okamžitě zavřít. Automobilka, která po osmi letech výroby, vyrobí od jednoho modelu za rok víc jak 200.000 ks a neni schopna na tom vydělat, je naprosto k ničemu. To snad "umí" jen fiat. :-(((
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:10
Re: Soudruzi z Itálie
a jak jsi na to přišel?!
Fiat vydělává docela slušně... a zejména na Puntu.
A jako skuoina je úplně za vodou!
Mrkni i jinam, než na podnikový portál fau vé www.auto.cz
;-)
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2013 13:45
Re: Soudruzi z Itálie
Je to v článku.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 14:04
Re: Soudruzi z Itálie
jo jo, četl jsem to... ale je to článek na auto.cz = informační hodnota nula.
Autor má dojem, že se tohle Punto nevyplácí... management firmy má jinej dojem, akcionáři firmy mají jiný dojem!
Takže já jsem v klidu - to patří i k Tvé obavě dole.

;-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:18
to je zase vlnobití tady...
když to shrnu:
chce to nový Punto?
Chce.
Jak se liší nová Panda od původní? Jen o málo... styl zůstal. Jen je maličko prostornější, maličko vyšší a celkově lépe zpracované = vypadá o ligu lépe.

Má snad někdo něco proti tomu, aby nové Punto bylo o něco prostornější, o něco vyšší a celkově lépe zpracované?!

Já teda ne. I když ani to dnešní mi nepřijde špatný... a s motorem 1.4 ze staré školy (= rozuměj ještě s dlouhou životností) dobře jede, nevadí když se naloží a přitom má slušnou sptřebu... v čem je problém?

:-!
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2013 19:03
Re: to je zase vlnobití tady...
Mně se tedy původní Grande Punto od Giugiara líbilo (co do karoserie). Takže vyšší, krabicovější rozhodně není směr, který by mi dělal radost. Na druhou stranu, nekoupil jsem ho, ani když jsem byl cílovou skupinou. Teď ho kupovat tuplem nebudu. Co na tom tedy záleží...
2. 11. 2013 19:52
Re: to je zase vlnobití tady...
Nová Panda je jen upravené jihoamerické Uno, proto taky vypadá tak divně a za předchozí generací zaostává nejen v designu. Prostě z ho*na bič neupleteš. Původní Panda byla stavěná od základu a neuvěřitelně se povedla jak technikou, tak vzhledem. Žádné opuchlé tvary bez elegance jako ta dnešní.
Původní Grande Punto od Giugiara taky bylo neskutečně nadčasové, prakticky udalo směr jakým se potom začala stavět všechna malá auta. Bohužel, dokonalé nelze vylepšit a tak designéři Fiatu původní Punto facelifty zmršili - doporučuji přímé srovnání dnes prodávaného a původní verze.
Fiat udělal největší chybu, že se pokusil opisovat po VW a stavět "hodnotnější" auta jako on. Třeba po skvělé řadě Bravo/Brava/Marea přišla variace na Golf s názvem Stilo. O ničem, komplikovaný křáp který nikdo u Fiatu nehledal a nechtěl.
Fiat musí být Fiatem, to znamená hrnout jednoduchá promyšlená auta s kvalitním "italským" designem. Když budou vypadat skvěle, dá se jim hodně odpustit. Když ale nebudou vypadat "italsky", ani nejdražší technika jim nepomůže.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 16:15
Re: to je zase vlnobití tady...
Grande bylo super zvenku... ale kulhal vnitrek. Evo spravilo vnitrek... ale zvenku seet o moc nepovedlo - proto vzapeti prislo zpatky jen Punto = dobre zveku i zevnitr. S motorem 1.4 8 ventilu asi nejlepsi auto na normalni jezdeni smrtelnika na trhu... zrovna si jedno jdu koupit. Teda jako co nevidet - do konce roku.
A co je nove Pande spatne?
A nepindej... fakta:
Nic?
No - je mala.... ale proto je to Panda. Jestli chces vetsi, kup si vetsi a nekupuj Pandu!

;-)
3. 11. 2013 18:44
Re: to je zase vlnobití tady...
No moc se mi ten jeho kukuc nezamlouva, ale kazdy si muze vybrat, co se mu libi nebo co mu vyhovuje :-)
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2013 13:52
Hm
Jak to tak čtu, trochu se obávám, aby nebyla dlouhá řada krásných a nadčasových Punt příští generací přerušena...
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2013 20:11
Punto 2014
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 03:15
Re: Punto 2014
no - jo, tak v Brazilii se bude pristi rok prodavat Punto jeste ve verzi Evo, s celou plejadou starsich motoru... protoze tam si s emisnima limitama nikdo hlavu nelame. A co?