Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Fiat Punto čeká velká změna, přiblíží se Pandě

55 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
... nejdříve opustil střední třídu, proslýchá se konec Brava v nižší střední třídě a teď kapitulace v třídě supermini.
jendas
Když můžeš napsat, že Punto je supermini. Tak je vidět, že jsi úplně mimo mísu.
A další reakce na tvůj příspěvek je zcela zbytečná. ;-\
jossalito
Má pravdu. 😉
jendas
Když myslíš 😄
jossalito
Nemyslím, vím.
Na západ od nás se třída malých vozů označuje jako supermini. 😉
jendas
Dobra. Moje chyba.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ne, Ty mimo misu nejses... 😉
Mr.Murphy
čéče nevim, třeba NCAP [odkaz] do "supermini" řadí VW UP apod.... A když je Punto "supermini" jak se teda značí Panda?
vrkuboy
Britové opravdu používají označení supermini pro subkompakty 😉 i já jsem se zde diskusně spálil 😄
_MT_
EuroNCAP řadí do supermini vše pod kompakty (small family). Když pomineme EuroNCAP, tak Panda je mini (city car/ urban car). Punto supermini, tedy větší mini. Nicméně v praxi jsou to pojmy různě flexibilní a zaměnitelné. V různých zemích mají různé zvyklosti.
Avatar - Kjirka
Kjirka
to je jedno, jak se tomu říká. Pořád je to jen ošklivej, malej kripl :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no, ale aspon mu neodchazeji motory... ale mne uz se tady vlastnd nechce psat... a reagovat na ty tupe zvratky.😒
Avatar - Kjirka
Kjirka
promiň, že jsem se dotknul tvého ega, ale na tom, že to je naprosto hnusný auto se nic nemění. Ale někdo to holt kupovat musí, to chápu. >😁
vrkuboy
Myslíš jako, že Punto je hnusné? No to nemyslíš vážně!
Avatar - Kjirka
Kjirka
čemu nerozumíte, pánové ? 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
on vůbec nemyslí... jen reje.
:-!
ericn
taky mi to přijde, btw Punto je pořád pěkné (původní Grande bylo parádní), idkyž je už dlouho na trhu... Btw nahradit ho nějakou Pandou L nebo XL je naprostá blbost :no:
Nicco
Amen Fiat. Nestacilo im faux pas s vysokymi karoseriami na Multiple alebo Crome, oni chcu zvysit aj Punto! Ze vraj take auto v sucasnosti nikto neponuka. Preco asi ?!
Avatar - Anonym
Anonym
Nezapomeňme na model Idea, ten také skončil neslavně. Ten jsem naživo snad ještě nikdy neviděl.
Avatar - Kjirka
Kjirka
to máš pravdu, ten jsem asi ani nikdy neviděl, jak rychle skončil 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
pak si nikdy nebyl za hranicemi ČR... u nás se nechytil, to je fakt - a naše škoda.
Avatar - Anonym
Anonym
U nás těmhle autům nikdy pšenka nekvetla. Uchytil se až Roomster a ix20, ale ty jsou přece jen větší než Idea nebo Modus (ten jsem taky nikdy neviděl).
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak to jsi slepý.
Avatar - Anonym
Anonym
Nikoliv nezbytně. Spíše je to dáno tím, že jezdím hlavně po dálnici, což není zrovna revír těch aut.
Avatar - wakantanka
wakantanka
...ale určite si videl, len si si nevšimol rozdiel oproti Merive na ktorej prehodili svetla, narazníky a pár nápisov. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Idea vznikla ještě v dobách bez spolupráce s Opelem. Má kupříkladu úplně jiný rozvor než Meriva.
Avatar - Fe
Fe
Zrejme chcú zaujať aj "veľkých" Američanov.. Ja osobne vítam, nech sa volá Pandona, či Pandonitta, alebo aj Banda.. no aj tak som za návrat klasického štýlového a bezúdržbového Punta v takom segmente, v akom bolo stálicou predtým.

+EDIT: Možno by európskym predajom pomohola nejaka retroreinkarnácia názvu a designu Fiatu UNO ako nástupca Punta vo forme jednoduchého a zbytočne nenabitého auta s cenovkou pod 8 000 eur.
Arese
Pokud Fiat nepostaví špičkový malý hatchback tradičního ražení schopný konkurovat ostatním evropským automobilkám, nelze to brát jinak než jako hození ručníku do rignu. Vždyť právě v této kategorii má (spolu s minivozy) největší tradici - stačí vzpomenout na legendy typu 127, Una i Punta. Bodejď by u současného Punta neklesaly prodeje, když se jedná o 8 let starou konstrukci! Tak proč sakra uhýbají před konkurencí vymýšlením nějakého "nového netradičního konceptu"??? Co je to proboha za blbost? A to samé prý mají v plánu u nástupce Brava, protože prý o současný model není zájem. To ale přece není proto, že by segment klasických hatchbacků skomíral, ale proto, že současné Bravo prostě není dost dobré (mizerná vnitřní prostornost, příšerné řízení, nic moc odpružení atd.). Jsou u Fiatu skutečně tak hloupí, nebo si myslí, že jsou zákazníci padlí na hlavu? Nebo jsou jen líní vyvinout špičkový model svého segmentu? Nebo už si na to netroufají?!!! Nebo už jejich degenerace dosáhla takového stupně, že toho nejsou schopni?! Opravdu smutné, kdysi to bývala špičková automobilka s největšími prodeji v Evropě... 😒 :no: :no: :no: Fiat má v segmentu malých hatchbacků udávat tón a přinášet špičkový design, a ne uhýbat mimo tuto třídu!!!
adamzprahy
to je pravda, pokud si správně pamatuji tak Grande Punto bylo v době uvedení hodnoceno velice kladně, současné Punto není nic jiného faceliftem právě Grande Punto. S Bravem nevím, každopádně přesně jak píšeš - nechápu, že problém hledají obecně v segmentu a ne v tom, že nabízí strašně zastaralá auta.

A Fiat bez Punta? To je asi jako Renault bez Clia..
Makovnik
Zastaralost v pripade Punta by som nevidel tragicky.
Je to ako u Golfa, 6ka bola len liftnuta 5ka a teda existovali od 2004 po 2013, 9 rokov. U Punta to vyjde do 2014 na rovnako.

Punto tiez preslo faceliftom, ma iny interier ako prve Grande, lepsie nastavenie podvozka, nove motory.... uz skor vyzera, ze sa ho sama tovaren a importer chysta utlmit.
Je skor divne, ze mu klesaju predaje, ked proti konkurencii ma stale co ponuknut.

Bravo by si vsak uz tiez po takmer 7 rokoch zasluzilo aspon nejaky facelift. I ked nie exterierovy dizajnovy, tam nie je velmi co menit.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Souhlas!
Punto by mělo pokračovat!
A nové lepší Bravo vč. kombi.
Makovnik
Tak nejak. Bravo ma spickovy dizajn, ani teraz nevyzera staro.
Staci mu vylepsit vytykane problemy - priestor pozdlzne vzadu a komfort podvozka, pridat aktualne technologie, lebo v tomto sa uz zameskal, mierne zlepsit kvalitu interieru a s Fiat motormi mame top stroj. Kombi len vhodne doplni ponuku, pripadne po vzore mody spravit aj nejaku oplastovanu verziu.
XTad
Presne tak. A co tedy ten clanek vlastne rika? Ze punto bude krabice ve stylu Kia Soul, nebo nejake radoby MPV a bude se kanibalizovat s 500L? Ve fiatu porad blbnou a neco vymysleji, ale pritom jedine co potrebuji je ucelena modelova rada. Retro petistovka jim vysla, jako vychozi model pro vetsi auta nakonec snad taky jde pouzit a ted se vrhnout na ty "plnohodnotne" fiaty. Od znacky, ktera ma sice x modelu, ale za neco stoji pouze petistovka, si nikdo nic nekoupi.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Naprostý souhlas!!
Fiatu chybí také kombík jako nástupce Marea Weekend a Stilo Wagon..! :-!
Hodně lidí je dodnes chválí..a Bravo je jen nepodařený malý antigolf.
Bez kombi , nového Punta i Brava jsou v háji.
Kdyby nekoupili Chrysler , který dostali do zisku tak nevím..
Lancia je na tom taky bledě , Alfa Romeo jen o chlup líp.
Šlape jim jen Ferrari a Maseratti.
Měli by se rychle probrat.. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
ja by som hneď nerobil paniku na jedným článkom na blesk.auto.cz ... keď nevedia rozoznať X6 od X4 tak určite majú "overené" informácie čo bude Fiat ďalej vyrábať. To chce kľud, Sergio má určite nejaké eso v rukáve. >😁
Avatar - aproximus
aproximus
naprostý souhlas :yes: zajímalo by mě, na čem v té fabrice jedou a hlavně na čem tam dělají, když nebyli schopní za osm let vymyslet kloudného pokračovatele. a čas běží, pro fiat teda mnohem rychleji než pro ostatní automobilky.
Dixik2
Ukončili prodej MultiAiru v ČR😒br />
[odkaz]

Buď úplně anebo bude upravený na Euro 6.
_MT_
U aut již homologovaných se přechází na Euro6 až v roce 2015. Takže nějak nevidím souvislost (proč by museli přestat nabízet). Navíc MultiAir snad nemá přímé vstřikování, ne? V tom případě v samotných limitech žádná změna není.
Nicco
multiair nema, neviem ako twin air
Dixik2
Byl v nabídce 1.4 MultiAir 77 KW a v tomhle ceníku už není.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no... a co takhle třeba proto, že Alfa Giuletta začíná s tímhle motorem na asi 370.000,- ... kolik by to Bravo musel stát, aby se to vyplatilo?
280 tisíc?
No ale pak by bylo levněkjší než to Punto.. že jo?
Oni možná až takový blázni nejsou, ti taliáni...
😉
Dixik2
Psal jsem,že zrušili u Punta TwinAir a MultiAir.No Bravo to je v ČR už jenom v naftě...
Avatar - jozephko
jozephko
Taliani sú rovnako ako Francúzi už úplne mimo. Kvôli tomu, že ich autá opustili princípy, vďaka ktorým boli také obľúbené, klesá ich predaj. A aké majú riešenie? Odkloňme sa od týchto princípov ešte viac!
Fiat 124, Mirafiori, Tipo, Uno či Punto - to bol kedysi pojem. Čo z toho dnes zostalo? Fiat 500 na 500 rôznych spôsobov. >😁
chytrak1
Ani se mi tomu nechce věřit. Ale pokud info v článku je pravda, tak by měli tu firmu okamžitě zavřít. Automobilka, která po osmi letech výroby, vyrobí od jednoho modelu za rok víc jak 200.000 ks a neni schopna na tom vydělat, je naprosto k ničemu. To snad "umí" jen fiat. 😒((
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a jak jsi na to přišel?!
Fiat vydělává docela slušně... a zejména na Puntu.
A jako skuoina je úplně za vodou!
Mrkni i jinam, než na podnikový portál fau vé www.auto.cz
😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to v článku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo jo, četl jsem to... ale je to článek na auto.cz = informační hodnota nula.
Autor má dojem, že se tohle Punto nevyplácí... management firmy má jinej dojem, akcionáři firmy mají jiný dojem!
Takže já jsem v klidu - to patří i k Tvé obavě dole.

😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
když to shrnu😒br /> chce to nový Punto?
Chce.
Jak se liší nová Panda od původní? Jen o málo... styl zůstal. Jen je maličko prostornější, maličko vyšší a celkově lépe zpracované = vypadá o ligu lépe.

Má snad někdo něco proti tomu, aby nové Punto bylo o něco prostornější, o něco vyšší a celkově lépe zpracované?!

Já teda ne. I když ani to dnešní mi nepřijde špatný... a s motorem 1.4 ze staré školy (= rozuměj ještě s dlouhou životností) dobře jede, nevadí když se naloží a přitom má slušnou sptřebu... v čem je problém?

:-!
_MT_
Mně se tedy původní Grande Punto od Giugiara líbilo (co do karoserie). Takže vyšší, krabicovější rozhodně není směr, který by mi dělal radost. Na druhou stranu, nekoupil jsem ho, ani když jsem byl cílovou skupinou. Teď ho kupovat tuplem nebudu. Co na tom tedy záleží...
megacruiser
Nová Panda je jen upravené jihoamerické Uno, proto taky vypadá tak divně a za předchozí generací zaostává nejen v designu. Prostě z ho*na bič neupleteš. Původní Panda byla stavěná od základu a neuvěřitelně se povedla jak technikou, tak vzhledem. Žádné opuchlé tvary bez elegance jako ta dnešní.
Původní Grande Punto od Giugiara taky bylo neskutečně nadčasové, prakticky udalo směr jakým se potom začala stavět všechna malá auta. Bohužel, dokonalé nelze vylepšit a tak designéři Fiatu původní Punto facelifty zmršili - doporučuji přímé srovnání dnes prodávaného a původní verze.
Fiat udělal největší chybu, že se pokusil opisovat po VW a stavět "hodnotnější" auta jako on. Třeba po skvělé řadě Brav👋Brava/Marea přišla variace na Golf s názvem Stilo. O ničem, komplikovaný křáp který nikdo u Fiatu nehledal a nechtěl.
Fiat musí být Fiatem, to znamená hrnout jednoduchá promyšlená auta s kvalitním "italským" designem. Když budou vypadat skvěle, dá se jim hodně odpustit. Když ale nebudou vypadat "italsky", ani nejdražší technika jim nepomůže.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Grande bylo super zvenku... ale kulhal vnitrek. Evo spravilo vnitrek... ale zvenku seet o moc nepovedlo - proto vzapeti prislo zpatky jen Punto = dobre zveku i zevnitr. S motorem 1.4 8 ventilu asi nejlepsi auto na normalni jezdeni smrtelnika na trhu... zrovna si jedno jdu koupit. Teda jako co nevidet - do konce roku.
A co je nove Pande spatne?
A nepindej... fakta:
Nic?
No - je mala.... ale proto je to Panda. Jestli chces vetsi, kup si vetsi a nekupuj Pandu!

😉
novice
No moc se mi ten jeho kukuc nezamlouva, ale kazdy si muze vybrat, co se mu libi nebo co mu vyhovuje 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak to tak čtu, trochu se obávám, aby nebyla dlouhá řada krásných a nadčasových Punt příští generací přerušena...
Dixik2
[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no - jo, tak v Brazilii se bude pristi rok prodavat Punto jeste ve verzi Evo, s celou plejadou starsich motoru... protoze tam si s emisnima limitama nikdo hlavu nelame. A co?