Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto čeká velká změna, přiblíží se Pandě

David Bureš David Bureš 1. 11. 2013
33
55
Zobrazit náhledy (33)
Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto Fiat Punto
Současná generace Punto je typickým hatchbackem. Jeho nástupce zřejmě dostane vyšší karoserii ve stylu Pandy.

Budoucnost Fiatu Punto byla nejistá, jeho prodeje v poslední době výrazně klesají. Italská automobilka nakonec přeci jen pracuje na nástupci tohoto malého hatchbacku, který by měl být představen na konci roku 2014.

Nové Punto však s velkou pravděpodobností čeká velká změna, jak odhalil britský Autocar v rozhovoru s šéfdesignérem Fiatu Lorenzem Ramaciottim. Automobil by se měl stát jakousi větší Pandou, takový vůz totiž na trhu není, a tak by mohl nalákat více zákazníků než běžný malý hatchback, kterých je na trhu spousta.

Již dříve Fiat odhalil, že po rozšiřování řady 500 (čítající hatchback, otevřený model, MPV, prodloužené MPV a chystané SUV) se chce zaměřit na expanzi řady Panda. I s ohledem na to spekuluje o tom, že nástupce Punta by se mohl jmenovat Pandona.

Z plánů Fiatu vyplývá, že automobilka chystá tři verze Punta – pětidveřovou, stylově laděnou třídveřovou a třídveřovou sportovní se znaky Abarthu. Inspirací v jejich odlišení zřejmě bude Citroën a jeho rozdílně laděné modely C3 a DS3.

Změna koncepce je dána i tím, že se chce Fiat postarat o to, aby se mu výroba nového Punta vyplatila. Produkce Punta v současné podobě se totiž automobilce nevyplácí.

Současná třetí generace Fiatu Punta se prodává od roku 2005, dřívější označení Grande Punto a Punto Evo na konci roku 2011 opět nahradil strohý název Punto. Loni se na celém světě prodalo 215.000 exemplářů Punta, což je asi o 26 % méně než v roce 2011.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

To by byla katastrofální chyba!!!
| 3. 11. 2013
Tak nejak. Bravo ma spickovy dizajn, ani teraz nevyzera staro.
Staci mu vylepsit vytykane problemy - priestor pozdlzne vzadu a komfort podvozka, pridat aktualne technologie, lebo v tomto sa uz zameskal, mierne zlepsit kvalitu interieru a s Fiat motormi mame top stroj. Kombi len vhodne doplni ponuku, pripadne po vzore mody spravit aj nejaku oplastovanu verziu.
to je zase vlnobití tady...
| 3. 11. 2013
No moc se mi ten jeho kukuc nezamlouva, ale kazdy si muze vybrat, co se mu libi nebo co mu vyhovuje :-)
Avatar - Jaros71
To by byla katastrofální chyba!!!
| 3. 11. 2013
Souhlas!
Punto by mělo pokračovat!
A nové lepší Bravo vč. kombi.
to je zase vlnobití tady...
| 3. 11. 2013
Grande bylo super zvenku... ale kulhal vnitrek. Evo spravilo vnitrek... ale zvenku seet o moc nepovedlo - proto vzapeti prislo zpatky jen Punto = dobre zveku i zevnitr. S motorem 1.4 8 ventilu asi nejlepsi auto na normalni jezdeni smrtelnika na trhu... zrovna si jedno jdu koupit. Teda jako co nevidet - do konce roku.
A co je nove Pande spatne?
A nepindej... fakta:
Nic?
No - je mala.... ale proto je to Panda. Jestli chces vetsi, kup si vetsi a nekupuj Pandu!

;-)
To by byla katastrofální chyba!!!
| 3. 11. 2013
Zastaralost v pripade Punta by som nevidel tragicky.
Je to ako u Golfa, 6ka bola len liftnuta 5ka a teda existovali od 2004 po 2013, 9 rokov. U Punta to vyjde do 2014 na rovnako.

Punto tiez preslo faceliftom, ma iny interier ako prve Grande, lepsie nastavenie podvozka, nove motory.... uz skor vyzera, ze sa ho sama tovaren a importer chysta utlmit.
Je skor divne, ze mu klesaju predaje, ked proti konkurencii ma stale co ponuknut.

Bravo by si vsak uz tiez po takmer 7 rokoch zasluzilo aspon nejaky facelift. I ked nie exterierovy dizajnovy, tam nie je velmi co menit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku