Fiat ohlásil úsporněji naladěnou verzi turbodieselu 1,6 MultiJet v modelu Grande Punto. Novinka splňující emisní normu Euro 5 má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, tedy o 0,3 l méně než stávající verze.
Vydrž "brácho", je to čerstvý článek a je sobota... :-!;-)
Ná té fotce v bílé s černou panoram. střechou, 3dveř.,to GP opravdu sekne...současný prodejní hit Fiesta na tenhle "styl" rozhodně nemá... :-!
taky myslím,fiesta je pro mě no taková přeplácaná,asi se brzy okouká,přístojovka takový mobil před pěti lety...to polo není po designový stránce tak špatný,ale ta technika pokulhává.rozhodně bych bral radši to punto,už proto,že italové vyvolávají emoce,kdežto u němců (a tojoty) je to takový kalkul (čistě můj subjektivní názor)
To NENí až tak "osamocený" SUBJEKTIVNí názor :-)
PS: Možná "etapa" kdy z modelů vw všichni "šíleli" pomalu KONČí (ono všechno je TAKová "sinusoida" ... a FiATek je evidentně ve VZESTUPné "fázi" ... a vw možná v nějaké "jiné" :-)
Pěkný den :-)
Opticky přeplácaná a přerostlá...a ta palubka, tak to je fakt děs...
v tom se shodnem...
Mně se to nové POLO moc líbí, mnohem víc než to předchozí...
I motory tam budou velmi slušné, bohužel stále platí jen to, že budou...
GP podle mě vypadá lépe než Bravo a v tomhle provedení teda obzvlášť... :yes:
Začal...nepřímo (BOSCH/SIEMENS) ano... :-!
S tím krouťákem nevím, navíc je jeho maximum na 1,6 docela nízko (1750)...
1.6 TDI v POLU má mít při 77kW, krouťák 250Nm v 1900 ot., ale dnes je už asi možné všechno..., i když ani překlepy tu nejsou vyjímkou...
ale to ze zacali skor s common railom neznamena, ze maju naskok v dieseloch, VW mal svoju technologiu na ktoru sa v spotrebe nikto nechytal a klasicke TDI boli aj velmi spolahlive a subjektivne, pocitovo dynamickejsie ako konkurencia, ale samozrejme kultura chodu bola podstatne horsia ako u CR.
už len to, že z rovnakého objemu vedia "vysekať" podstatne vyšší výkon v tomto prípade z 1,6 88kW (v alfe mala stará 1.9 až 170CV,nová 2,4 210CV či zatial v Lancii 1.9JTD twinturbo 190CV!!) o určitej technickej vyspelosti svedčí a aj to, že VW po dlhých rokoch opustil podla teba tak "spolahlivé a dynamické" TDíčka tiež niečo znamená...a to neni subjektívny názor, ale objektívna skutočnosť:-)
o technickej vyspelosti sa mozeme bavit pri dieseloch u PSA a BMW, FIAT si myslim nie je nicim extra a ja nie som VW fanusik, len som napisal, ze nie vsetko je vykon.A tie TDI myslim, ze spolahlivostou medzi nepremiovymi znackami boli na spici.
o tom viem viac než dosť, takže preto som tak reagoval...dokonca poznám ľudí, ktorí musia dolievať olej do nových TDI-čiek, a že sa nejedná len o bežné dolievanie oleja, ale kapánek o väčšie množstvo...žiaľ u VW to nie je len problémom TDI, ale mám skúsenosť i s tuná "presláveným" a "nestarnúcim" motorom 1.6, ktorý na trase Bratislava - Banská Bystrica, čo je cca 200 km zožral pravidelne 1 liter oleja, najazdené mal cez 150tkm...
ano zeru olej, ved ja som ani nepovedal, ze VW patri medzi spicku v dieseloch a ani som nepovedal, ze ma fiat horsie diesle ako VW, ten posledny spominany pripad je extrem, ktory sa moze stat hociktorej automobilke, s tym by som tu neargumentoval.A inak spotreba oleja je aj dost zavisla od toho ako sa sofer sprava k autu.A neviem o tom, ze by bol fiat lepsi v spolahlivosti ako VW.