obavam sa ze odchodom punta fiat uzavrie dalsiu kapitolu ktora je o triedu nizsie, kam len ten fiat speje?
segmenty v ktorych kedysi kraloval a vyhraval v nich ankety auta roka tak dnes ich opusta? preco? vie niekto skutocny dovod rezignacie fiatu z dvoch najpredavanejsich segmentov aut v eu? pre mna je to priznam sa stale zahada kam fiat smeruje a preco opusta tieto segmenty bez ktorych to nemoze nikomu v eu slapat
S tou pověstí bych to tak divoce neviděl, ale ta cena je prostě o dost vyšší, než u konkurence. K tomu připočítejme minimální reklamu a neschopné dealery - a máme vymalováno...
Ale no tak. Základní cena 389 tisíc ? Vždyť i Golf začíná na nižší ceně ... o francouzích a korejcích se nemá smysl zmiňovat. Dražší než Bravo je asi jen Civic. Jenže ten je v nové generaci, zatímco Bravo je "výprodejový model". Když se člově podívá na skladové vozy, tak jde vidět, že prodejci se předzásobili levnějšími verzemi z minulého roku, aby měli co prodávat.
bóžínku... To je to kouzlo ceny "jiz od". Vybav Fabiu s 1.6 dieselem tak, aby byla srovnatelna se zakladni verzi Brava - a bude stat pres 400tis! A to ma jen 66kW, proti 77 zakladniho Brava. A je vevnitr asi tak polovicni. :-P
Průměrného zájemce o Fabii by nikdy nenapadlo koupit si diesel, takže většina kupujících odjíždí ze salónu s nějakou akční verzí MPI nebo TSI za necelých 300 tisíc. Podobně to dopadne, když vezmeme reálnou konkurenci z nižší střední třídy - např. C4, Mégane, Ceed atd. Za 350 tisíc odjíždí ze salónu. A Bravo se základní cenovkou 390 tisíc může smutně závidět ...
to je uplne v pohode. Pokud takovy clovek neni zcela pod vlivem reklam a clanku, jako je tenhle, tak proste jde a koupi si stale jeste vetsi, spolehlivejsi a pritom levnejsi Punto v benzinu. ;-) A nebo Clio... nebo tak neco. :-p
Jenže pokud takový člověk požaduje karoserii kombi, tak prodejce Fiat může jen pokrčit rameny. Fiat je jediný větší výrobce, který tento typ karoserie ignoruje. To je mimochodem taky jeden z hlavním pilířů neúspěchu Brava. Vždyť i Honda nebo Toyota udělali pro Evropu kombíky a přitom pro ně není Evropa primárním trhem.
Jediné, v čem je Fiat před konkurencí, je nabídka užitkových aut a alternativních paliv.
Spíše bych řekl, že nechtějí jít pod náklady a ztrácet na každém prodaném kusu kalhoty. Řada konkurentů v poslední době potichu zdražila o 10-20 tis., naposledy myslím Golf v březnu zvedl ceny také o cca 10 000, jednorázové posílení kurzu koruny nikdo dlouhodobě nemůže brát na sebe.
To auto se mi vždycky líbilo, design je i po těch letech pořád pěkný. Interiér vypadá docela kvalitně, motory jsou velmi povedené a splehlivé a kufr štědrý. Bohužel nabídka prostoru na zadním sedadle je doslova zoufalá a dalším zásadním problémem jsou jízdní vlastnosti. Tak přeposilované a naprosto necitlivé řízení se jen tak nevidí. Divné je i naladění podvozku, které nezvládá krátké nerovnosti. Omezení nabídky motorů jen na naftu je nepochopitelné, stejně jako přehnaně sebevědomá cenová politika - při tak vysokém stáří modelu. Škoda, že už tu dávno není Ottimo a neodpustitelné faux paux je v Evropě absence kombíku (předtím ho Fiat po řadu desetiletí v tomto segmentu vždy nabízel). Podtrženo a sečteno je Bravo představitelná volba jen pro fanatické příznivce značky. Bohužel, radost z toho vůbec nemám :-(:'-(:no::no::no: Fiate, už konečně přestaň fňukat a brblat poraženěcké řeči a začni konečně něco dělat! X-tá pětistovka není dlouhodobější řešení!!!
Fiat už Bravo víceméně odpískal a ví, že žádné velké prodeje se už konat nebudou. Takže když už nějaký ten kus prodají, tak na něm nechtějí zbytečně ještě prodělat.
...za pár dní z Marchionneho stejně vyleze, že Bravo byl "omyl" a že přijde nové Bravo, které to Golfu nandá, až budou všichni čučet.
Chudák Fiat (Alfa, Lancia), s takovym blbem v čele 8-s
Máš pravdu, že s nějakým slibem světlých zítřků SM určitě přijde. Ale nazývat jej blbem bych si nedovolil, má málo peněz, velké dluhy a musí směřovat rozvoj tam, kde má šanci vydělávat a to jsou především značky kolem Chrysleru s expanzí v US, v Jižní Americe, v Rusku etc. Takže značky a modely kolem Fiatu musí jít zákonitě do kytek. Je to pro Evropana kruté, ale schopný manažer se nemůže chovat jinak. Postavit nové Brávo a snažit se prorazit na evropském trhu je nesmysl, zoufale nízké marže, tvrdá a velmi rozsáhlá konkurence, zbídačená pověst automobilky i prodejní síť na tomto kontinentu nedávají ekonomickou šanci prorazit a lít peníze do takových ztrátových podniků by absolvoval jen nezodpovědný magor a to SM není. :-)
co to meleš za hovadiny ty troubo? máš po ránu kocovinu?
Marchione právě dobře ví že proti Golfu a spol. je těžké bojovat a proto možná nové Bravo nebude a raději udělají nějaký crossover nebo něco podobného....
Jinak pro tvoji informaci - před příchodem Marchioneho prodával Fiat asi tak půlku aut co dnes a byl v mínusu.... Dnes je to dvakrát tak velká automobilka a VYDĚLÁVÁ peníze....
Takového "blba" by chtěla ve vedení každá firma....
Tvůj ranní pšouk je vůbec ta největší hovadina, co jsem tady od tebe za poslední rok četl.... 8-s
Pokud automobilka neumí udělat model do nižší střední , je něco špatně.To okecat nejde a Fiat to neumí, tedy ne snad vyrobit, ale prodat.:no:
Je divné že ostatní tuhle třídu vyrábí a prodávájí, okecávat tady můžeš co chceš a můžeš mít v dalších věcech pravdu, ale to na věcech nic nemění a zákazník který chce tuhle třídu, případně o jednu níže si v budoucnu v "klasice" nemá co koupit.Tečka.
Uklidni se pšouku, Fiat je stejně velký, jako dřív, to, že "koupil" za prachy italských daňových poplatníků americkou automobilku, kterou "zachránil" před krachem pomocí peněz amerických daňových poplatníků, z něj velkou automobilku nedělá. A peníze vydělává (pokud vím) právě toliko jen ta americká automobilka a Ferrari.
Přesně tak. Samotný fiat prodává stále méně a méně, to samé Alfa a Lancia. jeidný, kdo prodává víc, jsou Ferrari a Maserati, ale to je v globálu koncernu Fuiat (bez chrysleru) jen plivnutí do stromovky....
To že dostali zadarmo od us vlády chrysler a zbytek spatili penězi z rpovozního zisku byl sice dobrý kauf, ale ona se jim tam brzdy zadrhnou kolečka.
Je poteba tam anlít prachy a ty nemaj, navíc nové projekty typu Dart či promaster nějak nešlaopou jak se čekalo...zbytek je zoufale zastaralý a pochází časot ještě z vývojového programu z let 06-010....což už je 4-8 let....udružují to jen facelifty a speciálními verzemi