Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat zdražil Bravo o 10.000 Kč, v nabídce je jen vznětový 1.6 MultiJet

David Bureš
Diskuze (32)
Kompaktní Ital je dostupných ve třech stupních výbavy. Ta základní zahrnuje klimatizaci nebo centrální zamykání.

Fiat Bravo je na trhu už od roku 2007, nástupce je ale zatím stále v nedohlednu. Na českém trhu se automobil prodává už jen se dvěma výkonovými verzemi turbodieselu 1.6 MultiJet se 77 kW a 88 kW. Proti začátku roku ceny Brava plošně vzrostly o 10.000 korun.

Základ tak nyní stojí 389.900 korun, kdy je Bravo poháněno vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW. Co se týče konkurence, takový Renault Mégane s motorem 1,5 dCi (81 kW) je levnější, prodáván je za 349.900 korun, třeba Hyundai i30 s 1.6 CRDi (81 kW) ale přijde na 402.990 korun.

Bravo je v základu vybaveno centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, manuální klimatizací, elektricky ovládanými předními okny a vnějšími zpětnými zrcátky s vyhříváním, 16palcovými ocelovými koly a čtyřmi airbagy. Rádio ale ve výbavě chybí, nabízeno je za příplatek 10.700 korun.

Mégane za nižší cenu disponuje i šesti airbagy, mlhovkami nebo rádiem, výbava i30 tyto prvky také zahrnuje.

Druhý stupeň Easy je dostupný s oběma variantami turbodieselu 1.6 MultiJet. Silnější verze s 88 kW stojí 421.900 korun, příplatek za ní činí 20.000 korun. Výbavu rozšiřuje kožený volant, kola z lehkých slitin, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, hlavové airbagy a rádio s ovládáním na volantu.

Vrcholem je Street s Bluetooth hands-free systémem, automatickou dvouzónovou klimatizací, koženým čalouněním a 17palcovými koly.

O nové generaci Fiatu Bravo se zatím příliš nemluví. Nástupcem by se nicméně mohl stát kompaktní hatchback Ottimo, odvozený od sedanu Viaggio. Ten je v současnosti určen pro čínský trh, dostat by se ale mohl i do Evropy. V minulosti se ale také hovořilo o tom, že Bravo přímého nástupce nedostane, ale že bude nahrazeno crossoverem ve stylu Nissanu Qashqai.

Fiat Bravo – ceny na českém trhu
Motor1.6 MultiJet1.6 MultiJet
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/400088/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]290/1500300/1500
Max. rychlost [km/h]187195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,310,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,7
Cena Plus [Kč]389.900-
Cena Easy [Kč]401.900421.900
Cena Street [Kč]-481.900

David Bureš
Diskuze (32)
15. 4. 2014 06:54
Re: Cena
S tou pověstí bych to tak divoce neviděl, ale ta cena je prostě o dost vyšší, než u konkurence. K tomu připočítejme minimální reklamu a neschopné dealery - a máme vymalováno...
Avatar - Barrichello
14. 4. 2014 09:57
Re: To je v pohodě...
Přesně tak. Samotný fiat prodává stále méně a méně, to samé Alfa a Lancia. jeidný, kdo prodává víc, jsou Ferrari a Maserati, ale to je v globálu koncernu Fuiat (bez chrysleru) jen plivnutí do stromovky....

To že dostali zadarmo od us vlády chrysler a zbytek spatili penězi z rpovozního zisku byl sice dobrý kauf, ale ona se jim tam brzdy zadrhnou kolečka.

Je poteba tam anlít prachy a ty nemaj, navíc nové projekty typu Dart či promaster nějak nešlaopou jak se čekalo...zbytek je zoufale zastaralý a pochází časot ještě z vývojového programu z let 06-010....což už je 4-8 let....udružují to jen facelifty a speciálními verzemi
12. 4. 2014 22:52
Re: To je v pohodě...
Uklidni se pšouku, Fiat je stejně velký, jako dřív, to, že "koupil" za prachy italských daňových poplatníků americkou automobilku, kterou "zachránil" před krachem pomocí peněz amerických daňových poplatníků, z něj velkou automobilku nedělá. A peníze vydělává (pokud vím) právě toliko jen ta americká automobilka a Ferrari.
12. 4. 2014 21:08
Re: To je v pohodě...
Lenze Marchionneho by mali nakopat ... za to, kolko dostal penazi a ulav od talianskej vlady a nakoniec zmizol do Ameriky.
12. 4. 2014 21:06
Re: Cena
Dle technických údajů to má výšku 1660 mm, takže jasné MPV ;-)