Studie společnosti TÜV Nord upozorňuje na fakt, že moderní benzinové motory vypouští až 1000krát více pevných částic než jejich předchůdci. V současné podobě nevyhoví přísnějším emisním limitům platným od roku 2017.
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
Teď kritizuješ EU za to, že filtry pevných částiv u přímovstřikových benzínů nevyžaduje, anebo proto, že očekáváš, že je vyžadovat začne? A nebo si jenom tak univerzálně odpliváváš směrem na Brusel, kdykoliv vidíš "článek o emisích"? Jinak jestli si myslíš, že by bez EU nebyly zavedený normy na redukci škodlivých emisí (dnešní Euro normy) nebo na redukci skleníkových plynů na národní úrovni, tak se těžce mýlíš. I když možná, že v ČR bychom tomu úspěšně odolávali a spíš než s Evropou bychom naše normy sladili s Ruskem. V zájmu svobody. >:D
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
co na to říct ,rád si odplivnu, je dobře že je na co nadávat, ale objektivně musím říct že EU spíš škodí než pomáhá a to teď nemyslím jenom automobilový průmysl, když byly velké státy jako je Francie a další státy v Evropě, bez EU, dařilo se jim a každý stát fungoval, EU chce vše propojit a sjednotit a udělat z Evropy jeden stát, praxe ukazuje že tento model nefunguje, státy přicházejí o svou suverenitu a smysl EU je aby jenom EU mělo suverenitu, a když se v EU řeší třeba takové voloviny jako je název pomazánkové máslo, namísto toho aby se řešilo něco důležitého,je jasné že to nemůže fungovat,Europoslanec vstane a řekne si tak copak dneska udělám: zrušíme třeba žárovky, zákaz pěstování všeho, běda jak si člověk něco vypěstuje, myslím třeba ovoce a zeleninu, zákaz vykonných vysavačů kvůli úspory energie a spousta dalších príma překvapení z organizace Evropská Unie, třeba ten blbeček Ransdorf s tou křivou hubou tam dělá *,nebo tam ani nechodí a bere za to 300 000kč měsíčně, jsou lidi co dřou jako Koně a nikdy si nenaspoří ani 100 000kč za život.
Evropská Unie musí skončit - ještě že existují země jako je třeba Rusko a Velká Británie,Švýcarsko kteří se nechtějí nakazit od Virusu : Evropsk Unie
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
Rozumím, univerzálně si odpliváváš, a to nejen pokud jde o články o emisích. Jinak v tý tvý analýze postrádám zmínku o normě o zakřivení okurek, bez ní to jaksi není ono.
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
no vidíš to je další překvapení a určitě to není všechno, kdyby tě ještě něco napdalo tak to klidně napiš, to platí pro všechnyz diskuse ať je větší legrace
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
Krásně řečeno. Je evidentní, že prvotní myšlenka Evropského společenství uhlí a oceli se dnes zvrhla do demagogie těžce placených úředníků v Bruselu, kteří neslouží lidem, pouze sami sobě. Vemte si, kolikrát už tu bylo sjednocení Evropy v dějinách, počínaje římskou říší....tolik různých národů s různými preferencemi, životním stylem atd. nemohou být řízeni pár lidmi z bruselu a co se líbí španělům, se nemusí líbit třeba bulharům..Myslím, že pro nás i ostatní je menší zlo, když si stát řídíme sami a nelezeme ani na modrožlutý západ a ani rudý východ. Buďme sami sebou.
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
Zaujmave, ze Cina, taky protiklad k EU, zavadza presne tie iste emisne normy, ako ma EU. Japonsko a USA maju podobne normy. Napada ma jedine Afrika a India, kde nemaju ziadne emisne normy.
Re: Filtr hloupých částic bych namontoval do Evropské Unie v
pri sucasnom mnozstve naftakov by si bez tych casticovych filtrov asi dochol pri prechadzke po meste :-! , takze prskas na nespravnom mieste. Spomen si na turbo naftaky plniace emisnu normu EU III a nizsiu a zistis, ze vacsina boli dymiace plecky :-!
Studii si nezadalo TUV Nord, to ji fakticky provedlo - jedná se o zkušební ústav. Studii si zadalo sdružení Doprava a životní prostředí a výslednou zprávu o ní si lze v originále přečíst zde - [odkaz]%20Briefing_f… . Uměl by mi mimochodem někdo vysvětlit, proč je udávaná cena za filtr pevných částic pro benzíny (GPF) o tolik nižší než za filtr pro diesely (DPF)?
Edit: Chválím rychlou opravu článku, mazat mi ten odkaz na originální studii bylo nicméně úplně zbytečný. :no:
Spaliny mají vyšší teplotu (u benzínových motorů je větší problém přísun kyslíku než tepla), částic je méně (o sledované velikosti), měly by rychleji oxidovat a nehrozí u nich myslím přehřívání. Ve výsledku může být filtr citelně menší a jednodušší.
PS: Pokud smazáním myslíš stávající stav odkazu, tak je to jen jeden z bugů místního systému - nedokáže si poradit s URL kódováním (%20 v tomhle případě, což je kód pro mezeru). Stejně jako si nedokáže poradit s HTTPS.
Aha, díky za odpověď. Taky jsem si k tomu něco našel a klíč evidentně spočívá v tebou zmiňované vysoké teplotě výfukových spalin u benzínu, která brání hromadění částic a umožňuje de facto nepřetržitou regeneraci filtru.
Ad PS, když jsem sem svůj příspěvek vkládal, odkaz bez problémů fungoval, což jsem si i ověřoval. Po nějaký době jsem se na článek kouknul znovu a kromě upravených formulací v reakci na můj příspěvek jsem si všimnul i nefunkčního odkazu. Obě věci jsem si spojil, nicméně pokud je příčinou nefungujícího odkazu bug systému a nikoliv ničí zásah, pak se redakci samozřejmě omlouvám. Dám sem ten link zkráceně přes bitly.
Přesně tak. Není takový problém udržet pasivní regeneraci a výzkum zatím říká, že nemají tendenci se tolik zanášet. Na druhou stranu nevím, jestli testovali takový ten opravdu hardcore městský provoz. Pár kilometrů sem, pár kilometrů tam, nezahřátý motor. Je tu pořád možnost sáhnout po sofistikovanějším filtru. Pořád by mohl být malý. A těm nejlepším stačí 350 stupňů, což by pro benzín neměl být problém.
Systém se jinak chová, když jde o nově vložený příspěvek a když jde o editaci existujícího. Co projde při prvním vložení, ne vždy projde po editaci (a naopak). Jeden takový bug mají i u odkazů. Už se mi stalo (ne jednou), že jsem poslal odkaz, fungoval, přihodil jsem další a původní se takhle rozbil. Musí to být pěkný bordel.
Samozrejme ze sa tolko nezanasaju, lebo benzin ma oproti nafte minimalne pevne castice a cena moze byt nizsia aj tym, ze filter staci vypalovat len klasicky dosiahnutou spotrebou spalin benzinu, nie ako u nafty, kde je potrebne bud zvysovat teplotu Eolysom alebo montovat dalsi vstrekovac na filter alebo pritiahnut filter blizko k motoru a tym ho spojit s katalyzatorom do jednoho celku.
Jak jsem napsal, problémem je pro změnu nedostatek kyslíku. Takže regenerace probíhá třeba když brzdíš motorem. Největším faktorem pro zmenšení filtru by měla být násobně rychlejší oxidace pevných částic. Rychleji tak uvolní své místo ve filtru. Ve skutečnosti to není tak jednoduché. A záleží, jestli se bavíme o samostatném filtru, nebo o čtyřčinném katalyzátoru. Je to pořád aktivně zkoumané a záleží na konkrétních motorech.
S tim kotrolovanim filtru s tebou souhlasim, sam mam diesel s DPF a v zadnym pripade si nedokazu predstavit ze bych ho kuchal. Tak sakra kdyz to auto kupuju tak se kouknu co v nem je a kouknu kolik to stoji a kdyz na to nemam tak ho nekoupim. Ale ten vykon, tam je to o vztahu nabidka/poptavka/emise (dle eu)/spotreba (dle eu) a musi se to holt dolovat z mensich objemu aby byl urednik spokojen. To ze realita je jinde je na delsi povidani.
Nikdy nepochopim aroganciu kuchacov DPF/EGR. Hlava mi neberie ich argument, ze si nebudu zasierat motor recylkulaciou spalin. Pritom im nevadi pustat mi to rovno do hlavy, ked za nimi idem autom, na bicykli alebo pesi. Takyto ludia si zasluzia jedne pripojit vyfuk do ich kabiny.
Hele a teď si představ, že před 15 lety jezdily auta, který nic takovýho neměly už v základu. a nebo jinak a nikdo neřval jako ty teď. Za 10 let bude běžný benzínový auto s DPF a teď mi řekni považuješ se teď ty za prase a pustil by sis za trest vejfuk do kabiny když máš benzínový auto bez DPF? Chce to všeho s mírou a nepodléhat hysterii. Pro mě je potěšující fakt, že moje děti budou vyrůstat v čistším ovzduší než jsem vyrůstal já. Za mýho dětství nám smrděly pod nos Trabanti, Wartburgy auta na olovnatý benzín a hulící Avie a Tatrovky. Teď se kolem mě pohybujou auta, který ani necejtíš.
to je otázka. Oxid uhelnatý necítíš, ale spolehlivě tě zabije. Je otázka, co je horší, zda to co smrdí, nebo to co necítíš a přitom to škodí daleko víc. Moderní motory dosahují vyšší účinností a daní za to jsou zplodiny, kterých je sice méně, než když jsme byli malí, ale pro lidský organismus jsou daleko nebezpečnější. Navíc je to relativní, počty aut narostly od dob trabantů několikanásobně, takže se nedá říct, že by se tehdy produkovalo více zplodin. A hlavním viníkem tehdy bylo spalování nekvalitního uhlí v tepelných elektrárnách a průmyslová výroba. Obzvláště u polských producentů tento stav stále trvá...
Hele pamatuju jako malej Jizerský hory holý se stromama zničenejma exhalacema z polských uhelných elektráren. Dneska jsou Jizerky opět zalesněný. Prostě zlepšení životního prostředí míněno včetně ovzduší je i přes velký počet aut na silnicích velký. Jestli myslíš, že bylo zdravější vyčuchat si kolem jedoucí Avii než novou dieselovou Oktávku, tak tě přitom nechám. Já si to teda nemyslím.
Rieseni je viacero od radikalnych - jazda na bicyli a vlaku (urcita nazorova skupina v EU) az po prijatelnejsie - CNG, LPG, benzinove atmosfery, hybridy, elektro.
Mimochom kon ma vysoke CO2 a metan a naviac sa neda regulovat objem. Jedine objem celeho kona - ponik,... takze tiez nie je velmi vhodny ;-)
to je právě relativní. Pevný částice škodí víc nám než stromům... Je těžké říct, jestli produkujeme méně škodlivin než kdysi, protože se mění jejich typ a vlivy těch aktuálních jsou spíše dlouhodobé, takže se jejich "vlivu" na naše zdraví dočkáme třeba až časem.
Ja mam benzinovu atmosferu a od tohoto je lepsi uz iba plyn, ak nepocitam elektro.
Kedysi bolo aut nasobne menej. Vidno to na na sidliskach a pocte parkovacich miest. Dnes v beznej rusnej ulici v meste predje za den 40tisic aut. Tolko aut bolo kedysi v celej republike. A potom je tu uz niekolkokrat spominan velkost castice z tatovky oproti modernemu CR motoru a tatrovka nemala take NOx emisie, ako vysokokompresny priamy vstrek.
Tak si kup nový auto a až ti za 5 let někdo začne nadávat do prasat, tak budeš možná trochu dotčenej. Můžeš argumentovat, že v době pořízení to bylo normální auto. To že teď (míněno za 5 let) se montuje DPF do benzíňáků za to ty přeci nemůžeš a nezahodíš kvůli tomu svoje stávající auto a nepoběžíš honem za 400 000 koupit nový.
S tím samozřejmě souhlasím. Ty to píšeš tak jako kdyby benzíňák byl vždycky neškodlivej. Já bych to postavil tak, že spalovací motory na naftu i benzín byly jsou a budou škodlivý.
Ježíš to jsou kecy, při normálním provozu vydrží 300tisíc (jsem zvědav, kolikpak vydrží vysokotlaká benzínová turba), navíc se dnes dá běžně renovovat a stojí to zhruba jako běžná serviska, ta renovace může (ale nemusí proběhnout cca v polovině životnosti). masovým nasazením technologií totiž velmi výrazně klesá jejich cena a též cena jejich servisu. Nechápu, proč z toho děláte drama, stejně jako s filtrem částic u benzínu. I ten kvůli změně způsobu provozu produkuje menší částice, které jsou lidem nebezpečnější a vyčistit je není ani složité. Navíc zkušenosti z této technologie od dieselů se hodí a celý proces optimálního filtru pevných částic na benzín urychlí.
Informoval, predstav si ze kdyz sem to auto kupoval, tak sem se i na tohle koukal, protoze sem to taky zapocitaval do veci "co kdyby" a jestli sezenes dovolenou pro dva v karibiku za ty prachy >:D tak me dej vedet. Vybiram auto predevsim rozumem, protoze kdyz mi auto nejezdi, nevydelavam.
To si udělal velice správně, že si se informoval. Spousta lidí si kupuje auto jen podle toho kolik stojí, kolik má pytlů a jestli to má ESP a automatickou klimu a už vůbec neřeší jakou má to auto pověst co se týče kvality případně kolik na to stojí náhradní díly a pak spláčou nad výdělkem. V tom případě to máš podchycený ;-):yes: Jinak na Hondu tuším CRV stojí DPF přes 100 000, takže s tou dovolenou v Karibiku to není takovej nesmysl jak si myslíš.
Mám přímovstřikový atmosférický a dvoulitr s výkonem 104 kW (čili téměř ideálně splňující kritérium 55 kW/dm3) a hádej co? Z výfuku jdou saze...
Je to vlastnost daná způsobem přípravy směsi a nemá vůbec nic dočinění s litrovým výkonem motoru.
Předpokladám, že petrumr grand bude pracovat jako úředník, nebo aspoň k tomu má ty nejlepší předpoklady: problematice nerozumí, ale hned by ji chtěl ovlivňovat z prstu vycucanými kvótami ;-\
Má zvláštní myšlenkové pochody. Jak píšeš, samotný specifický výkon nemá co do činění se sazemi. Problémem číslo jedna je homogenita. Nicméně fakt je, že přímé vstřikování umožnilo nějaké zvýšení specifického točivého momentu.
To, že kamion, který má rozbitej vstřikovač AdBlue (močovina) naměří lepší emise se už ví, ale EU řekla lejte to tam tak to tam lejem. A u těch co jde to neopravujem ovšem to je jenom zlomek vozovího parku v celí ČR... v Dnešní době kamion, kterej má rozbitej AdBlue vstřikovač, tak nepojede. Výkon klesá na nějakejch 40-30% výkonu motoru a tahač je tím pádem nepoužitelnej pro přepravu a do toho servisu chtě nechtě musí jet...
Nejak som to celkom nepochopil. Akoze tvrdis ze ked SCR nepracuje, tak ma motor mensie NOx. No jedine asi vtedy, ak ide v nodzovom rezime, kedze mu vypadol SCR.
To ne, ale když pojedeš s tim samim kamionem na měření emisí tak budeš mít lepší emise bez AdBlue... než-li s ním...
stanici, která měří emise nezajmaj NOx a podobný ***...
pouze poukazuju na fakt, že vydřenej motor co žere olej a neprojde tím pádem emisema vypne SCR a projde.. :-)
Tak to je krasa. Vyvoj motoru se posledni dobou ubira zejmena smerem k co nejvetsi setrnosti k zivotnimu prostredi a vysledkem jsou auta, ktera jej znecistuji 1000 krat vice, nez auta, ktera by dnes merenim emisi ani neprosla. Resenim budou drahe, neefektivni a poruchove filtry. Klasika. Proc se dohaje nevratime k neprimovstrikovym velkoobemovym atmosferam? Kvuli spotrebe asi tezko, kdyz v kazdem testu cteme, jak normovana spotreba nereflektuje realitu.
Ne, vývoj se ubírá směrem k nižší spotřebě. Přímé vstřikování se nerozšířilo kvůli plnění emisí. Motory jsou účinnější, byť ne nutně ve všech režimech a o tolik, o kolik naznačuje vývoj normované spotřeby. Je zkrátka rozdíl mezi účinností (tedy spotřebou) a čistotou. A nejdou zrovna ruku v ruce.
Požadavky jsou na oboje. Záleží, jestli se bavíme o benzínových motorech (jako zde), nebo o dieselových. Zjednodušeně řečeno, benzínové mají rozumné emise, na prd spotřebu. Dieselové naopak, dobrá účinnost, špatné emise. Plnit Euro6 je pro benzíny hračka - stačí nezavádět přímé vstřikování, nebo ho z motorů vykuchat a vrátit se o deset let zpět k MPI. S přímým vstřikováním se matlají, protože chtějí nižší spotřebu. Emise tím naopak zhorší.
Přesně. Osobně bych se zaměřil hlavně na co nejnižší spotřebu. Pokud se mi povede snížit spotřebu motoru plácnu za 4 na 3 litry tak jsem snížil množství vypuštěnejch emisí o 25% Pokud diesel před 15 lety žral 6 litrů a teď žere pořád 6 litrů tak to není moc velký pokrok. Kdyby žral při stejným jízdním stylu 4, tak tam ani nemusím dávat DPF a snížil jsem emise škodlivých látek o třetinu.
Takhle to bohužel nefunguje. Efektivnější proces může produkovat více emisí. Snížíš tím emise CO2, které odpovídají spotřebě paliva. Ale třeba NOx s účinností spíš rostou. Pokud jde o vstřikování, snaží se o co nejlepší smíchání směsi. Bohužel vedlejším produktem pokroku v tomhle ohledu jsou menší a menší pevné částice, které je těžší zachytit a jsou i nebezpečnější. Snižují i spotřebu a to je vlastně to, co chceš. Takže by sis nepomohl.
Spálením 5 litrů nafty může vzniknout určitý shora omezený množství škodlivých částic. Čím míň nafty budu pálit tím je tohle maximální množství škodlivých částic menší. Nehledě na to, že kdyby se povedlo snížit spotřebu paliva u každého auta na planetě řekněme o 25 procent tak není nutný ji tolik vytěžit a rafinovat, čímž pádem ubyde ekologický zatížení prostředí její těžbou a zpracováním. Prostě spotřeba aut je podle mě alfou a omegou.
Ale kdeže. Ve výsledku to povede jen k tomu, že ten litr paliva bude dražší a možná budeš produkovat míň škodlivin, zato ale budou mnohem škodlivější. Máš to jako se vším kolem tebe, když spotřebováváš méně pitné vody, méně, elektřiny, tepla... To zásadní, čím se to projeví je, že ti stoupne cena, neboť výroba zůstává zhruba stejně drahá, ať produkuješ třeba o 20% méně... A je otázka, co je lepší, jestli vyprodukovat o 20% méně zplodin nebo mít v ton celku o 50% více pro člověka nebezpečných zplodin (malé částice, oxidy dusíku)...
Očividně nemáš ani představu, jak funguje hoření. Jak třeba množství paliva (tedy uhlovodíků) ovlivní množství oxidů dusíku? Co je dané, je množství CO2 při dokonalém spálení paliva (proto se také spotřeba přepočítává z CO2 - uhlík bereš právě z uhlovodíků). Bohužel efektivita a dokonalé spalování nejdou moc dohromady.
Samozřejmě, že spotřeba hraje velkou roli. Ale musel bys na to jít spíš stylem "pozabíjejme 90% lidí na Zemi." :-)
Jsou emise a emise, to co píšeš není pravda. zvýšíš účinnost motoru, snížíš spotřebu, jenže motor začne emitovat částice, které (na rozdíl od těch s dřívějších motorů) jsi schopen ve velkém vdechovat... Jenže už je nevydechneš... Takže ti nezbývá, než se jich zbavit. U dieselů ten problém nastal dřív. Teď přichází do benzínu...
...je to neštěstí ten filtr mít v autě, úplně tím zkazili tu kvalitu a bezproblémovost TDI motorů, které byly před ještě 7 lety vynikající. Teď ty moderní CR s těmahle filtrama to už je spíš sranda.
2,0 TDI jsou problematické samy os sobě, DPF jsou tam jen třešinkou na dortu ........ V nejnovější rodině dieselů EA288 o filtrech pevných částic nevíš, s vysokým vstřikovacím tlakem 2000 až 2200 barů se nafta skvěle spaluje, částic je málo a filtr si s nimi hravě poradí - to už není jako u Euro 3.
Vše, co má MĚŘO / FAME je na *** ... Hledej něco, co má HVO, tedy OMV MaxxMotion nebo Shell V-power, vše ostatní je obyčejná nafta s esterifikovanými biosložky, tyto dvě mají hydrogenizované biosložky, rozdíl je obrovský, zejména u DPF, kdy klasické zvyšují bod varu - nafta se při postvstřiku neodpaří - uplí na stěnách válce - setře ji kroužek do oleje - degradace oleje naftou, a to často i extrémně rychle, výměna každých 14 dnů... není to scifi, ale pravda .. Každý kecá, ale nikdo nic neví..
Včera jsem z Berlína přivezl čtvrtého, v bílé barvě: [odkaz]
Cestou byly dvě obří zácpy, nehody, vrtulník. Zatímco ostatní auta čoudily, aby osádky nezmrzli, Prius si vystačil se svou baterií, v tichosti a bez kouře. Hodně jsem si to auto oblíbil, a chtěl bych později koupit Prius+.
To auto se ti odvděčí svoji spotřebou, nenáročností a 100% spolehlivostí. :yes:
Opravdu šetrné auto přecpané jedovatými kovy v aukumulátorech. Není nad zvýšení těžby těchto kovů v Africe a Jižní Americe. Nehledě na pracující v těch dolech. Vše má dvě tváře... :no:
Já žádné baterky neolizuju, tak nemohu posoudit, ale když dáváš na článek jednoho hňupa... Ať tě v kapse neotráví ten jedovatý akumulátor v mobilu!
Nelij do záchodu savo, nemyj nádobí jarem, a pak suď... :-)
Srovnávej srovnatelné. Klasický auris jé méně škodlivý než hybrid. Nehledě na dobíjení ze sítě, kde dodává ele tepelné elektrárny, či soláry na orné půdě..
Na Prius píšu recenzi. 17" jsou krásný (stříbrný Prius v galerii), ale auto je s nimi v ČR nepoužitelný. 15" nejsou hezký, ale auto je pohodlnější. Na ně se dávají ještě poklice (v galerii je má ten tmavý Prius).
Ma niekto z pritomnych vedomost a vie mi dat link na to ake emisie vznikaju v diesloch s PDF filtrom. Mne sa zda, ze tam uz je to v poriadku. tam pevne castice zhoria a ziadne mensie castice toho isteho zlozenia z vyfuku uz nelietaju. >:D >:D:-!:-!
Jako nic na světě, nic není úplně jednoduché, je to složitější. Obecně takovéto filtry chytí částice o velikosti nad 2 mikrony.
Tady je spíše jiný problém - přímovstřikové turbo i neturbo benzínové motory emitují velmi malé částice a částice střední velikosti a všechny jdou ven.
Potenciálně je to velký problém, VŠECHNY DNES VYRÁBĚNÉ DIESELY mají DPF a čistý výfuk, a pokud by se mělo vyrábět tolik přímovstřikových benzínů jako turbodieselů, tak je nám prd platné že diesely jsou čisté, jejich úlohu znečišťovatelů by převzaly benzíny s přímým vstřikem.
Chapem ze zachytia castice urcitej velkosti, ale ako som hovoril nasledne procesom vypalovania filtra zhoria a ich chemicke zlozenie je uz uplne ine. :-!:-!:-!
Pokud chceš vědět, co je produktem dokonalého spálení pevných částic, tak je to CO2 (+ H2O + N2 + O2). To je velmi jednoduchá odpověď. Ale svět není dokonalý.
Na to jsem ti už odpověděl. Navíc pevné částice je celkem široká skupina. Napsal jsem jen oxidaci uhlíku (O2, NO2), který tvoří většinu sazí. Záleží, o jakém systému se vlastně bavíme. I NOx přispívají k tvorbě pevných částic. A diesely bez SCR jich vypouští relativně dost, hlavně NO a NO2 (nejvíce NO). Ty oxidují a vzniká kyselina dusičná (HNO3; je v atmosféře ve formě aerosolu, tvoří tedy pevné částice). Je to něco jako:
Všechny vyráběné jo, ale všechny provozované ne. Dieselových aut s rovnnou koncovkou výfuku a začouzeným nárazníkem (= auto bylo vyrobeno s DPF, ale ten už je odstraněn) přibývá.
A ten kysly smard to je co? Nemyslim cierny dym, ked akceleruje do kopca na plny plyn, ale chlorovy smard, ked si to dechtuje v kolone na male zatazenie a nedokonale prehorenie zmesy.
Ano měření emisí na co2 má svou dan... Bravo EU!!! díky Vám vyrábíme škodlivější auta... Jen se divim, že jste se nepoučily ze situaci dieslů, který přešli na vysokotlaký vstřikování a zdraví byly víc škodliví než starý rotačky :-)
Všecko zkurvíme filtrem nebo budem jezdit na elektriku a uspořádáme závod vysavačů..
Hned v uvode clanku sa dozvieme, ze Skoda/VW ma tiez priamovstrekove motory, teda minimalne 2 - 1.4 a 1.2.
Zaujimave je, preco Nemci testovali anglicky, korejsky a francuzsky motor, ak bola studia zadana nemeckym zdruzenim pre dopravu a mala skumat dopady priamovstrekovych benzinov na dopravu v Nemecku, kde mimochodom maju dominantne postavenie domace motory.
Ponuka sa jedine vysvetlenie, nechcu kazit dobry biznis domacim automobilkam.
Re: Dalsia reklama na Skodu a ako to chodi v Nemecku
Vozidla vybral zadavatel, Transport & Environment ( [odkaz] ). Ale klidně pokračuj ve svých konspiračních teoriích založených na nepřesných informacích.
Re: Dalsia reklama na Skodu a ako to chodi v Nemecku
Kde jsi přišel na to, že je Transport & Environment německá? Dal jsem ti i odkaz. To ti dělá čtení takový problém? Jejich stránky ani nemají německou mutaci (pokud nejsem slepý). A sídlo mají hned nahoře na hlavní stránce:
"Our main phone number is now +32 2 851 02 02. Our address is now 2nd floor, Square de Meeus, 18, 1050 Brussels - Belgium."