Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Filtr pevných částic pro benzinový motor? Jen otázka času

Diskuze (153)
Studie společnosti TÜV Nord upozorňuje na fakt, že moderní benzinové motory vypouští až 1000krát více pevných částic než jejich předchůdci. V současné podobě nevyhoví přísnějším emisním limitům platným od roku 2017.

Dříve obecně uznávaný fakt, že dieselové motory jsou úspornější, v poslední době úspěšně narušují moderní zážehové agregáty s přímým vstřikováním. Jako příklad může posloužit motor 1.4 TSI v nové Škodě Octavia nebo VW Golf nebo jeho menší verze 1.2 TSI. Jak ale prokazuje studie provedená společností TÜV Nord, tato úspora není zadarmo.

Moderní benzinové motory ve srovnání se svými předchůdci vypouštějí až tisícinásobně větší množství pevných částic, a to včetně těch karcinogenních. V rámci studie se zkoumaly výfukové plyny vozů Ford Focus 1.0 EcoBoost, Hyundai i40 1.6 GDI a Renault Mégane 1.2 TCe. Všechny tři vozy splnily podmínky normy Euro 6 (platí od 2014) i zpřísněné varianty Euro 6b (od 2015), která zavede limit 6x1012 pevných částic na ujetý kilometr. Další stupeň, Euro 6c platná od 2017, tento limit desetinásobně zpřísní (tzn. na 6x1011) a žádný ze zkoumaných vozů by již tuto podmínku bez úprav nesplnil.

Autoři také neopomíjejí fakt, že reálný stav může být výrazně horší než laboratorní měření. Automobilky totiž umí nastavit své motory tak, aby dosahovaly lepších výsledků, než co odpovídá praktickému způsobu jejich použití. Týká se to nejen pevných částic, ale i postupů, které snižují naměřené emise oxidů dusíku, CO2 i hlučnost motoru.

Studie však nepoukazuje ani tak na samotné normy jako na riziko zhoršení kvality ovzduší, pokud se přímovstřikové motory rozšíří v masovém měřítku. Na trojici testovaných vozů proto byl experimentálně namontován filtr pevných částic a výsledek je mimořádně potěšitelný – objem pevných částic klesl troj- až čtyřnásobně a jejich množství až 2000násobně. V tomto ohledu se výfukové plyny očištěné od pevných částic vyrovnají vzduchu, který se běžně označuje za neznečistěný.

Diskuze (153)
3. 12. 2013 09:01
Re: ok
To si udělal velice správně, že si se informoval. Spousta lidí si kupuje auto jen podle toho kolik stojí, kolik má pytlů a jestli to má ESP a automatickou klimu a už vůbec neřeší jakou má to auto pověst co se týče kvality případně kolik na to stojí náhradní díly a pak spláčou nad výdělkem. V tom případě to máš podchycený ;-) :yes: Jinak na Hondu tuším CRV stojí DPF přes 100 000, takže s tou dovolenou v Karibiku to není takovej nesmysl jak si myslíš.
2. 12. 2013 18:43
Re: ok
Informoval, predstav si ze kdyz sem to auto kupoval, tak sem se i na tohle koukal, protoze sem to taky zapocitaval do veci "co kdyby" a jestli sezenes dovolenou pro dva v karibiku za ty prachy >:D tak me dej vedet. Vybiram auto predevsim rozumem, protoze kdyz mi auto nejezdi, nevydelavam.
2. 12. 2013 10:40
Re: ok
S tím samozřejmě souhlasím. Ty to píšeš tak jako kdyby benzíňák byl vždycky neškodlivej. Já bych to postavil tak, že spalovací motory na naftu i benzín byly jsou a budou škodlivý.
2. 12. 2013 10:26
Re: ok
Nafta bola vzdy skodliva, v tom nie je nic nove.
2. 12. 2013 08:25
Re: ok
Tak si kup nový auto a až ti za 5 let někdo začne nadávat do prasat, tak budeš možná trochu dotčenej. Můžeš argumentovat, že v době pořízení to bylo normální auto. To že teď (míněno za 5 let) se montuje DPF do benzíňáků za to ty přeci nemůžeš a nezahodíš kvůli tomu svoje stávající auto a nepoběžíš honem za 400 000 koupit nový.