Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fioravanti Hidra v Ženevě 2008

Diskuze (0)

Designérské studio Fioravanti založil před dvaceti lety Leonardo Fioravanti, bývalý návrhář společnosti Pininfarina, který spolupracoval na designu vozů Ferrari 365 GTB/4 Daytona, Ferrari 512 BB, Ferrari 308 GTB nebo Ferrari 288 GTO

Designérské studio Fioravanti založil před dvaceti lety Leonardo Fioravanti, bývalý návrhář společnosti Pininfarina, který spolupracoval na designu vozů Ferrari 365 GTB/4 Daytona, Ferrari 512 BB, Ferrari 308 GTB nebo Ferrari 288 GTO.

Fioravanti Hidra

Koncept Fioravanti Hidra má být sportovním pětidveřovým kupé, jehož design navazuje na studii Thalia, která se představila na loňském ženevském autosalonu. Fioravanti Thalia představovala sportovní kombi pro čtveřici osob se zajímavým řešením střechy, jejíž prosklená zadní část byla zvýšena a tvořila druhé čelní sklo pro cestující na výše umístěných zadních sedadlech.

Nový koncept pojmenovaný Hidra uvádí novou kategorii MPC (Multi Purpose Coupé).

Pětidveřový automobil má nabídnout prostor čtveřici cestujících usazených do samostatných sedadel. Koncept je navržen tak, aby v nejbezpečnějším prostoru ve středovém tunelu našly své místo palivové články pohonného systému. Charakteristickým prvkem designu je velké H tvořené A-sloupky spojenými nad horní hranou čelní okna a pokračujícími až k C-sloupku. Tento prvek nemá pouze estetickou funkci, ale působí příznivě i na aerodynamické vlastnosti vozu.

Na konceptu Hidra je použit také revoluční patent nazvaný Geyser. Tento systém má udržet čelní sklo čisté bez stěračů a je založen na kombinaci nano-technologií, aerodynamiky a vody získané z palivových článků.

Koncept Hidra je dlouhý 4675 mm, široký 1880 mm, vysoký 1290 mm a má rozvor náprav 2900 mm.

Fioravanti Vola

Fioravanti do Ženevy přivezlo kromě pětidveřového konceptu také studii dvoumístného sportovního vozu.

V roce 2001 společnost poprvé uvedla koncept pojmenovaný Vola s tváří značky Alfa Romeo a zajímavým systémem otevírání prosklené střechy, která se jednoduše otáčela tak, že se odklápěla na víko zavazadlového prostoru. Tento systém byl později použit na omezenou sérii Ferrari 575 Superamerica.

Na letošním ženevském autosalonu společnost představuje nový koncept Vola, který navazuje na svého předchůdce z roku 2001. Fioravanti uvádí, že koncept má využívat techniku Alfy Romeo a pro tuto značku tradiční koncepci transaxle s motorem vpředu a převodovkou u zadní poháněné nápravy.

Stejně jako koncept z roku 2001 má i současný koncept pevnou otočnou střechu, kterou je možné ovládat manuálně i automaticky.

Novinka je dlouhá 4160 mm, široká 1810 mm, vysoká 1280 mm a má rozvor náprav 2540 mm. Rozchod kol přední nápravy je 1550 mm a vzadu 1520 mm.

Ondřej Pavlůsek


Diskuze (0)