První dvojka mezi malými vozy na českém trhu je jasná: Fabia a Fusion. Za nimi se v listopadu seřadilo Polo a Fiesta. Renaultu Clio se znovu podařilo prodrat do Top 5.
Ono to moc k smichu neni, verim, ze se podari facelift. uvedomme si, ze vetsina investoru v 90-tych letech a na pocatku tisicileti bzla privabena prave skodovkou. Jakekoliv jeji problemy se fatalne projevi na ekonomicke situaci v CR!
Samozřejmě, ale to musí někdo vysvětlit přímo Škodovce, aby vytvořila, v uvozovkách, konkurenceschopnější model v tomto segmentu. Lehký facelift asi moc nepomůže.
Spíš by se mělo zapracovat na základní motorizaci a výbavě, kličky na oknech a manuální ovl. zrcátek totiž dnes nikoho neohromí. (a to už platí v této třídě nejméně 5 let)
Názor, že si můžeš koupit nejvyšší výbavu v tomto případě neobstojí.
Ale i další věci jako nepřítomnost dvouzónové klimatizace, koleního airbagu, turbobenzínu atd.
proč by to nemohli nabízet? Samozřejmě si to 95% lidí nekoupí, ale už jen ta možnost mít to zvyšuje "hodnotu" (image) vozu.
A hlavně to nemůžeš brát podle našeho trhu - na západě je běžné si vzít subkompakt jako druhý vůz do rodiny ve slušné výbavě. Třeba taková Lancia Y (nebo Ypsilon už tomu říkají?). Té se v Itálii prodávají mraky a nejsou to žádná holátka.
vynechme případ Fabie, je to přecejenom i v rámci koncernu značka v úloze value for money
vem si třeba Polo vs. Clio. Polo nabízí pár fičúr které prostě Clio nenabídne, tím pádem roste modelová "hodnota" Pola jako celku.
Nevím jaký máš vůz (tipnul bych Forda ;-) ) a zamysli se - nejsi občas trošičku hrdý, že třeba Ford nabízí v nějaké jiné modelové řadě fičúru, která se sice tvého vozu netýká, ale v rámci image značky tě pohladí na duši?
A ještě jednou opakuji - pokus se to brát globálně (myslím celoevropsky). Na západě se i v těchto subkompaktech běžně prodávají modely se silnějšími motory, automaty, nadupanou výbavou a pod.
skutečně na pováženou - nejedná se o výkyv ale trend, mám prodejce pod okny, vidím co vozí - jednoznačně vede stará oktávka.
vzdyť ten fusion má 40% prodejů fabie!
To preto, lebo Fusion sa nepredava. Dealeri Fordu tento model rozdavaju ako reklamny predmet. Tunajsi Guru nam uz davno vysvetlil, ze cena Fusion-u zisla uz tak nizko, ze sa im neoplati ani len pisat koli tomu zmluvu... :-)
Co pomůže facelift??? To auto nevypadá špatně zepředu, zezadu, zboku, ale má blbé proporce. To facelift nezmění. Třeba pro mně je nezkousnutelný motor HTP, zvláště když vím co umí motor z I20. V nízkých otáčkách jede stejně, ve vysokých mnohem líp (tady vzniká ta nesmyslná domněnka, že to v nízkých otáčkách narozdíl od Fabky nejede)a navíc míň žere. Lidé co kupují tyhle auta v základu asi moc úroveň motoru neřeší.
Ano, Hyundai využívá v maximální možné míře své dodavatele. Tedy firmy s korejsou účastí. Tohle je typicky asijské chování. Japonci jsou na tom obdobně.
Aniž bych tady nějak zasahoval do debaty dopadů propadů Škody na ČR průmysl, ale nesnaží se právě Škoda/VW nebo kdokoliv jiný mít dodavatele taky co nejvíc z domácího prostředí? Možná to není tak absolutní jako u rákosníků, ale taky jsou provázání hlavně s domácími subjekty ne?
Jsou a není na tom nic divného. Domácí automobilka využívá domací dodavatele, z toho pramení nespočet výhod, od logistiky JIT, náklady, kontrola, stejný normativní základ atd atp.
mířil jsem k tvé odpovědi, že Hyundai v max. možné míře využívá "svoje" dodavatele. Jenže on si je vetšinou sebou taky přiveze ne? Třeba na Slovensku po spuštěnie Kie přišli i navázané firma a vyrábí tam tuším převodovky, kabeláž, interiéry a pod.
Takže jak Škoda, tak Hyundai v případě omezení výroby silně zasáhnou i zbytek domácího průmyslu. ŠKoda samozřejmě víc.
I když tu firmy na výrobu toho či onoho jsou, disponují zkušenostmi a kapacitu, tak se jim získat korejskou/japonskou zakázku nepodaří. Asiati raději postaví svoji novou fabriku (né nutně u nás). Nikoho mezi sebe nepustí.
Jenže oni douvedou velmi dobře počítat a ty fabriky nemusí/nestaví přímo u nás. Nehledě na to, že zisky německých firem se drží v EU, kdežto zisky asiatů plynou na druhou polokouli. :-!
Právě proto ti už nahoře napsal paja, že se v problému neorientuješ, Tímto to jen potvrzuješ. Takovýto vidlácký prohlášení, že tě zajímá tvůj plnej žaludek. Volič paroubka, co?
Ekonomika je velmi široký pojem. Doufal jsem, že budeš v rozboru konkrétnější, ale koukám, že je to nad tvé duševní síly. Tohleto vykřikování o "ekonomice" patří do školky. :-!
A nepřemýšlel jsi proč to tak je ? Podívej se kolik se prodalo Octavií TOUR. Cenově vycházejí skoro stejně, takže zákazníci volí spíše tento starý model Octavie. Nic jiného v tom není. :-!
Niekedy je zaujímavé porovnat obdobné trhy ako CZ a SK, aké mozu byt rozdiely v spotrebitelských preferenciách:
Samozrejme aj u nás je lídrom Fabia, hned druhé je ale nové Polo a tesne za ním Clio (3.) a Fiesta (4); výrazne lepsie sa u nás predáva C3 (5.), ako i Yaris (6. miesto spolu s Thaliou!), naopak Fusion u nás prestáva byt hitom (8. miesto).
Kumulatívne za 1-11/09 je to mierne modifikované: 1. Fabia, 2. Thalia, 3. Clio, 4. Yaris (!), 5. 207, 6. C3.
a prečo prestáva byť Fusion hitom Kefalín? Lebo súdruh premiér vyhlásil, že SR zachránil pred krízou takže ludia si už možu kupovať drahšie modely ;-) >:-[]
Pokud koupíš Fiestu nebo Polo, nešlápneš vedle. U Fiesty by měli jen dovalit už i tu verzi Sport s benzínem 1.6 Ti-VCT, protože za chvilku tu bude Polo GTI a Ford nebude mít odpověď. A Fiat by se měl už s povedeným Evem probudit a trochu poladit ceny - nová C3, liftované Clio a 207 jsou na tom lépe. Fabii přeji co možná největší a nejpovedenější facelift. ;-)
Fabii nepomôže nič. Škoda potrebuje nový model, úplne iný ako je Fabia v súčasnosti. Loví v rovnakých vodách ako Polo aj Ibiza, chcelo by to povyrásť o pol triedy hore a zaviesť karosériu liftback namiesto hatchu, po vzore Octavie. Toto je už minulosť:
[odkaz]
hoci škaredé, ale nadpriemerne spoľahlivé a praktické auto. Aj rozmermi to bolo to správne pre východné trhy - podvozok malého auta, kufor 320 litrov perfektne prístupný veľkými piatymi dverami, dĺžka niečo cez 4,2 metra. Asi posledný lift tohto razenia na trhu, s podobným autom by Škoda podľa mňa spravila terno, triedu malých hatchov by ponechala koncernovým súrodencom a poriadne zamiešala karty autám ako Dacia a nižším cenovým priečkam nižšej strednej.
Pekné auto to podľa mňa nebolo, ešte stará dizajnová škola Hyundai, ale praktické a spoľahlivé určite áno. Ja mu za plus počítam aj slabý image (na čo lepší v tejto triede?), nehrozí krádeš, či poškrabanie kľúčom zo závisti alebo podobné excesy...
Je faktom, že Fabia už nie je ten malý pracant, do ktorého sa všetko vošlo ako boli Favorit/Forman alebo Felicia. Šla síce "úrovňou" nahor, ale v našich zemepisných šírkach sa ešte stále viac počíta praktické využitie a relatívna jedoduchosť konštrukcie. Lietať s každou blbosťou do servisu je dobré pre zhýčkané zadky voziace sa v drahších autách, domáci chalupári nemajú problém vymeniť si žiarovky, filtre alebo olej sami. Smial som sa, keď susedovi na VW Caddy v značkovom servisde menili zadné(!) žiarovky asi dve hodiny, čo sa k nim nevedeli dostať...
Rozhodne by Fabii neuškodilo trochu povyrásť a pritlačiť na praktickosť a variabilitu. ;-)
Tabulka nabušená po šíbr. Jo, tohle už je poměrně důstojná motorizace. Sice ještě musíš na semaforech uctivě a jako první zdravit regulerní auta, ale i v káře této třídy už si můžeš občas za jízdy i povyskočit. Zejména když jedeš z... kopce.
Popravdě však objektivně uznejme, že vnitřní poměry subkompaktůjsou dnes již velmi velkorysé. Jsou to auta takřka se vším všudy. Současně pak i v této třídě je to takřka dokonale rozkastováno. Detailů netřeba, pláče tu již bylo dost... takže si napišme to nejdůležitější - s logickou národní anomálií je naše tabulka zcela konvenční tabulkou klasické Západní krajiny. A to potěší. Je tomu tak především proto, že majetkové poměry v Česku již umožňují (alespoň) v této třídě vybírat nikoliv podle potřeb, nýbrž podle zájmu. Cenové rozpětí se pohybuje v přehledném řádu kolem jednoho sta tisíce korun. Od low po supermain... vybere každý.
POLO stoupá strmě vzhůru. Razanci stoupání podpoří jistě i to, že se stalo autem Evropy jak v COTY tak ve Zlatém volantu. Oprávněná importovaná jednička.
Počítám že místo šesté zůstane teď na nějakej ten měsíc neobsazené. Přeci jenom nutno počítat, že to trochu potrvá, než u fiatu vymění všech půl miliónu volantů... 8-s
Avšak, to nejdůležitější - dosud jedeme tabulku bez prémie. Revoluce přijde s příchodem AUDI A1. Tehdy nastane i v této třídě ten správný řád - lowenďáci, mainstreamáci, pak lowprémie, supermainstream a... ko-neč-ně také ta potřebná prémie. Totiž nežij v klamu, že svět image roste s velikostí auta, že roste s vyšší třídou. Samozřejmě, že v komplexním pohledu to holt vždycky vyhraje ten eurodrzek v Caymanu nejen nad sedmiletou zárukou ze Žiliny, ovšem detailně vzato, ona samozřejmě každá třída je světem sama o sobě. A proto je nutný ten vstup prémie do třídy. Zpřehlední touhy, nastolí lajny, orazí nedůvodné hřebínky a vyvolá ty správně vášně.
Tedy číslem měsíce je číslo... - 0. Ano, ano, AUDI A1. Můžeš začít střádat.
Este lepsie by bolo asi ucit sa u Skodovky: najlepsie sa zvolavacka zvladne tak, ze sa vobec nekona, a chyba (trebars s nevystrelenym airbagom v roomsteri) sa prehlasi za "fíčr", ktoru maju prvi (takzvani testovaci) zakaznici uplne zdarma... :-P
A jeje, niekto tusim zle pozrel tabulku. Tak to dopadne, ked clovek najprv pise, a az potom mysli. Pretoze pred Polom je este co, doktore? Ano, Fusion! Pochybujem ze sa vyraba v Cechach, takze importovanou jednickou je plnym pravom Ford Fusion. Ako napokon uz mnoho mesiacov...
Hoši,už se vám fakt docela divím,že každý měsíc,rok co rok,třída co třída, řešíte pod každou tabulčičkou,čeho se kolik prodá,navíc v zemi,kde kupní síla prům.občana s prům. platem je někde na 25%, nebo snad dokonce 30% zemí EU. Myslím té původní patnáctky.Nebo to máte někde uloženo a donekonečna CTRL+C a CTRL+V? >:D Pak jo... :-!:no: Hezký víkend :yes: