Novinky
Český trh v listopadu 2009: Třída malých vozů se zmenšila o 29 %, VW Polo a Ford Fiesta svádí vyrovnaný duel
76 komentářů
Niekedy je zaujímavé porovnat obdobné trhy ako CZ a SK, aké mozu byt rozdiely v spotrebitelských preferenciách😒br />
Samozrejme aj u nás je lídrom Fabia, hned druhé je ale nové Polo a tesne za ním Clio (3.) a Fiesta (4); výrazne lepsie sa u nás predáva C3 (5.), ako i Yaris (6. miesto spolu s Thaliou!), naopak Fusion u nás prestáva byt hitom (8. miesto).
Kumulatívne za 1-11/09 je to mierne modifikované: 1. Fabia, 2. Thalia, 3. Clio, 4. Yaris (!), 5. 207, 6. C3.
Kumulatívne za 1-11/09 je to mierne modifikované: 1. Fabia, 2. Thalia, 3. Clio, 4. Yaris (!), 5. 207, 6. C3.
a prečo prestáva byť Fusion hitom Kefalín? Lebo súdruh premiér vyhlásil, že SR zachránil pred krízou takže ludia si už možu kupovať drahšie modely 😉 >😒]
Pokud koupíš Fiestu nebo Polo, nešlápneš vedle. U Fiesty by měli jen dovalit už i tu verzi Sport s benzínem 1.6 Ti-VCT, protože za chvilku tu bude Polo GTI a Ford nebude mít odpověď. A Fiat by se měl už s povedeným Evem probudit a trochu poladit ceny - nová C3, liftované Clio a 207 jsou na tom lépe. Fabii přeji co možná největší a nejpovedenější facelift. 😉
Souhlasim jen u te fabie si nejem jisty jestli ji jakykoliv sebelepši facelift pomuže.
Fabii nepomôže nič. Škoda potrebuje nový model, úplne iný ako je Fabia v súčasnosti. Loví v rovnakých vodách ako Polo aj Ibiza, chcelo by to povyrásť o pol triedy hore a zaviesť karosériu liftback namiesto hatchu, po vzore Octavie. Toto je už minulosť😒br />
[odkaz]
hoci škaredé, ale nadpriemerne spoľahlivé a praktické auto. Aj rozmermi to bolo to správne pre východné trhy - podvozok malého auta, kufor 320 litrov perfektne prístupný veľkými piatymi dverami, dĺžka niečo cez 4,2 metra. Asi posledný lift tohto razenia na trhu, s podobným autom by Škoda podľa mňa spravila terno, triedu malých hatchov by ponechala koncernovým súrodencom a poriadne zamiešala karty autám ako Dacia a nižším cenovým priečkam nižšej strednej.
hoci škaredé, ale nadpriemerne spoľahlivé a praktické auto. Aj rozmermi to bolo to správne pre východné trhy - podvozok malého auta, kufor 320 litrov perfektne prístupný veľkými piatymi dverami, dĺžka niečo cez 4,2 metra. Asi posledný lift tohto razenia na trhu, s podobným autom by Škoda podľa mňa spravila terno, triedu malých hatchov by ponechala koncernovým súrodencom a poriadne zamiešala karty autám ako Dacia a nižším cenovým priečkam nižšej strednej.
To jak by měli hoši z MB udělat novou FABII si přesně trefil muj požadavek na auto. Nahoda ? Každopadně plny souhlas. :yes:
súhlas, až na to škaredé. Nová generácia je nejaká divná, ale táto bola ok 😉
Pekné auto to podľa mňa nebolo, ešte stará dizajnová škola Hyundai, ale praktické a spoľahlivé určite áno. Ja mu za plus počítam aj slabý image (na čo lepší v tejto triede?), nehrozí krádeš, či poškrabanie kľúčom zo závisti alebo podobné excesy...
Je faktom, že Fabia už nie je ten malý pracant, do ktorého sa všetko vošlo ako boli Favorit/Forman alebo Felicia. Šla síce "úrovňou" nahor, ale v našich zemepisných šírkach sa ešte stále viac počíta praktické využitie a relatívna jedoduchosť konštrukcie. Lietať s každou blbosťou do servisu je dobré pre zhýčkané zadky voziace sa v drahších autách, domáci chalupári nemajú problém vymeniť si žiarovky, filtre alebo olej sami. Smial som sa, keď susedovi na VW Caddy v značkovom servisde menili zadné(!) žiarovky asi dve hodiny, čo sa k nim nevedeli dostať...
Rozhodne by Fabii neuškodilo trochu povyrásť a pritlačiť na praktickosť a variabilitu. 😉
Je faktom, že Fabia už nie je ten malý pracant, do ktorého sa všetko vošlo ako boli Favorit/Forman alebo Felicia. Šla síce "úrovňou" nahor, ale v našich zemepisných šírkach sa ešte stále viac počíta praktické využitie a relatívna jedoduchosť konštrukcie. Lietať s každou blbosťou do servisu je dobré pre zhýčkané zadky voziace sa v drahších autách, domáci chalupári nemajú problém vymeniť si žiarovky, filtre alebo olej sami. Smial som sa, keď susedovi na VW Caddy v značkovom servisde menili zadné(!) žiarovky asi dve hodiny, čo sa k nim nevedeli dostať...
Rozhodne by Fabii neuškodilo trochu povyrásť a pritlačiť na praktickosť a variabilitu. 😉
Někdo tady po představení nové Fiesty psal, že Polo v celoročních prodejích nemá šanci, stačilo počkat do konce roku... 😄
Tabulka nabušená po šíbr. Jo, tohle už je poměrně důstojná motorizace. Sice ještě musíš na semaforech uctivě a jako první zdravit regulerní auta, ale i v káře této třídy už si můžeš občas za jízdy i povyskočit. Zejména když jedeš z... kopce.
Popravdě však objektivně uznejme, že vnitřní poměry subkompaktůjsou dnes již velmi velkorysé. Jsou to auta takřka se vším všudy. Současně pak i v této třídě je to takřka dokonale rozkastováno. Detailů netřeba, pláče tu již bylo dost... takže si napišme to nejdůležitější - s logickou národní anomálií je naše tabulka zcela konvenční tabulkou klasické Západní krajiny. A to potěší. Je tomu tak především proto, že majetkové poměry v Česku již umožňují (alespoň) v této třídě vybírat nikoliv podle potřeb, nýbrž podle zájmu. Cenové rozpětí se pohybuje v přehledném řádu kolem jednoho sta tisíce korun. Od low po supermain... vybere každý.
POLO stoupá strmě vzhůru. Razanci stoupání podpoří jistě i to, že se stalo autem Evropy jak v COTY tak ve Zlatém volantu. Oprávněná importovaná jednička.
Počítám že místo šesté zůstane teď na nějakej ten měsíc neobsazené. Přeci jenom nutno počítat, že to trochu potrvá, než u fiatu vymění všech půl miliónu volantů... 8-s
Avšak, to nejdůležitější - dosud jedeme tabulku bez prémie. Revoluce přijde s příchodem AUDI A1. Tehdy nastane i v této třídě ten správný řád - lowenďáci, mainstreamáci, pak lowprémie, supermainstream a... ko-neč-ně také ta potřebná prémie. Totiž nežij v klamu, že svět image roste s velikostí auta, že roste s vyšší třídou. Samozřejmě, že v komplexním pohledu to holt vždycky vyhraje ten eurodrzek v Caymanu nejen nad sedmiletou zárukou ze Žiliny, ovšem detailně vzato, ona samozřejmě každá třída je světem sama o sobě. A proto je nutný ten vstup prémie do třídy. Zpřehlední touhy, nastolí lajny, orazí nedůvodné hřebínky a vyvolá ty správně vášně.
Tedy číslem měsíce je číslo... - 0. Ano, ano, AUDI A1. Můžeš začít střádat.
BRAVWO VW-PORSCHE :yes:
Popravdě však objektivně uznejme, že vnitřní poměry subkompaktůjsou dnes již velmi velkorysé. Jsou to auta takřka se vším všudy. Současně pak i v této třídě je to takřka dokonale rozkastováno. Detailů netřeba, pláče tu již bylo dost... takže si napišme to nejdůležitější - s logickou národní anomálií je naše tabulka zcela konvenční tabulkou klasické Západní krajiny. A to potěší. Je tomu tak především proto, že majetkové poměry v Česku již umožňují (alespoň) v této třídě vybírat nikoliv podle potřeb, nýbrž podle zájmu. Cenové rozpětí se pohybuje v přehledném řádu kolem jednoho sta tisíce korun. Od low po supermain... vybere každý.
POLO stoupá strmě vzhůru. Razanci stoupání podpoří jistě i to, že se stalo autem Evropy jak v COTY tak ve Zlatém volantu. Oprávněná importovaná jednička.
Počítám že místo šesté zůstane teď na nějakej ten měsíc neobsazené. Přeci jenom nutno počítat, že to trochu potrvá, než u fiatu vymění všech půl miliónu volantů... 8-s
Avšak, to nejdůležitější - dosud jedeme tabulku bez prémie. Revoluce přijde s příchodem AUDI A1. Tehdy nastane i v této třídě ten správný řád - lowenďáci, mainstreamáci, pak lowprémie, supermainstream a... ko-neč-ně také ta potřebná prémie. Totiž nežij v klamu, že svět image roste s velikostí auta, že roste s vyšší třídou. Samozřejmě, že v komplexním pohledu to holt vždycky vyhraje ten eurodrzek v Caymanu nejen nad sedmiletou zárukou ze Žiliny, ovšem detailně vzato, ona samozřejmě každá třída je světem sama o sobě. A proto je nutný ten vstup prémie do třídy. Zpřehlední touhy, nastolí lajny, orazí nedůvodné hřebínky a vyvolá ty správně vášně.
Tedy číslem měsíce je číslo... - 0. Ano, ano, AUDI A1. Můžeš začít střádat.
BRAVWO VW-PORSCHE :yes:
na místě Fiatu bych s uctivím prosíkem požádal u VW o radu, jak zvládnout svolávačku rychle a bezbolestně, nejlépe je se učit u mistra ne? 😉
Střádat na co? Na zaostalou techniku zabalenou v nabubřelých popelnicích? Ale že je s tebou bžunda.
"...POLO stoupá strmě vzhůru...Oprávněná importovaná jednička..."
A jeje, niekto tusim zle pozrel tabulku. Tak to dopadne, ked clovek najprv pise, a az potom mysli. Pretoze pred Polom je este co, doktore? Ano, Fusion! Pochybujem ze sa vyraba v Cechach, takze importovanou jednickou je plnym pravom Ford Fusion. Ako napokon uz mnoho mesiacov...
A jeje, niekto tusim zle pozrel tabulku. Tak to dopadne, ked clovek najprv pise, a az potom mysli. Pretoze pred Polom je este co, doktore? Ano, Fusion! Pochybujem ze sa vyraba v Cechach, takze importovanou jednickou je plnym pravom Ford Fusion. Ako napokon uz mnoho mesiacov...
on už sa pozeral na "upravenú" tabulku 😉
Hoši,už se vám fakt docela divím,že každý měsíc,rok co rok,třída co třída, řešíte pod každou tabulčičkou,čeho se kolik prodá,navíc v zemi,kde kupní síla prům.občana s prům. platem je někde na 25%, nebo snad dokonce 30% zemí EU. Myslím té původní patnáctky.Nebo to máte někde uloženo a donekonečna CTRL+C a CTRL+V? >😁 Pak jo... :-! :no: Hezký víkend :yes:
Spíš by se mělo zapracovat na základní motorizaci a výbavě, kličky na oknech a manuální ovl. zrcátek totiž dnes nikoho neohromí. (a to už platí v této třídě nejméně 5 let)
Názor, že si můžeš koupit nejvyšší výbavu v tomto případě neobstojí.
Ale i další věci jako nepřítomnost dvouzónové klimatizace, koleního airbagu, turbobenzínu atd.
Ale o to nejde, koukni na GP EVO ve druhej výbavě Dynamic, dvouzonovka.
[odkaz]
A hlavně to nemůžeš brát podle našeho trhu - na západě je běžné si vzít subkompakt jako druhý vůz do rodiny ve slušné výbavě. Třeba taková Lancia Y (nebo Ypsilon už tomu říkají?). Té se v Itálii prodávají mraky a nejsou to žádná holátka.
vem si třeba Polo vs. Clio. Polo nabízí pár fičúr které prostě Clio nenabídne, tím pádem roste modelová "hodnota" Pola jako celku.
Nevím jaký máš vůz (tipnul bych Forda 😉 ) a zamysli se - nejsi občas trošičku hrdý, že třeba Ford nabízí v nějaké jiné modelové řadě fičúru, která se sice tvého vozu netýká, ale v rámci image značky tě pohladí na duši?
A ještě jednou opakuji - pokus se to brát globálně (myslím celoevropsky). Na západě se i v těchto subkompaktech běžně prodávají modely se silnějšími motory, automaty, nadupanou výbavou a pod.
Logan je specifický, to je skutečný lowend, takže tam to cpát asi ani nebudou.
Zoufalá snaha zviditelnit se za cenu klamavé nabídky ... se divím, že to Sauto ještě nezarazilo.
Ale mně nešlo ani tak o cenu, jako o položku druhého stupně výbavy-dvouzonovku, navíc když u konkurence se nedá objednat vůbec.
vzdyť ten fusion má 40% prodejů fabie!
[odkaz]
zapracuj na svém smyslu pro humor 😉
Ano, Hyundai využívá v maximální možné míře své dodavatele. Tedy firmy s korejsou účastí. Tohle je typicky asijské chování. Japonci jsou na tom obdobně.
Proč tahat součástky přes půl zeměkoule?
Nějak nechápu, kam si chtěl otázkou mířit.
Takže jak Škoda, tak Hyundai v případě omezení výroby silně zasáhnou i zbytek domácího průmyslu. ŠKoda samozřejmě víc.
Když Němec může, klidně nakoupí u asiata.
Asiat toto neudělá a raději postaví novou fabriku. To je ten rozdíl. :-!