Tuningová firma Moutune je s Fiestou spjata už od dob generace z let 2002 až 2008. Největšího věhlasu ale dosáhla v minulém vydání Fiesty. Co nabízí v tom stávajícím?
Tomáši, máš v tom trochu zmätok: "Kromě úpravy ve spojení s motorizací 1.6 Ti-VCT to bylo standardní ST (tehdy nový motor 1.0 EcoBoost)"
Fiesta ST nemala motor 1,0 EcoBoost, ale 1,6 EcoBoost.
Tiež mám za to, že ST200 nebol tuningový počin externej firmy, ale štandardná verzia priamo od Forda.
Inak niežeby zvýšenie výkonu nepotešilo, výkonu nie je nikdy dosť, ale mal by som už trošku obavy zo spoľahlivosti takto vyšpičkovaného trojvalca. Pri úvahách, aký motor bude mať nový Focus ST sa pôvodne uvažovalo práve o tomto 1,5EB s vyšším výkonom, ale to vo Forde odmietli práve pre obavu zo spoľahlivosti a dali radšej podladenú 2,3ku. Takže zrejme priestor pre ladenie tohto trojvalca už nebol veľký.
Ano ST200 Mk7 byla sériový model v limitované edici postavený na původní Mk7 ST180 s 1.6 Ecoboost čtyřválecem.
K tomu Focus ST, u nového Focus musel být výkon nad 250 koní, aby byl nějaký generační posun.
Stávající 1.5 Ecoboost tříválec tedy má samozřejmě prostor na úpravu výkonu bez větších problému. I tohle řešení Moutune, je založené na poměrně základní úpravách, tak že potenciál tam bez problémů bude a je.
Třeba u litrového Ecoboostu jde s hybridním turbem mít nad 200 koní. Samozřejmě bez tovární záruky a s horšími emisemi výfukových plynů...
Továrna musí dodržovat právě přísně emisní limity, navíc musí motor výdrže prodlouženou záruku třeba 6 let, s běžným servisním intervalem.
V Česku je už víc firem které se zabývají úpravou Ecoboostu pro ST a RS. Třeba Atte.cz nebo Komvetracing.
Všeobecně každý nadává na spolehlivost Ecoboostu, ale často jde o vozy které nemají ani základní servis. Pokud se servis dělá dobře tak to tak velký problém není.
Cize horiace 1.0 a 1.6 nie su problem? Auta tesne po zaruke velakrat so 40tis km na budikoch? V zaruke snad ford robil servisne ukony ktore sam predpisuje, ci? Vygoogli si EcoBoom.
Potom su tu zakarbonovane 2.0 a 2.3...
Som sice fordak, ale otvorene hovorim, ze z dnesnej ponuky by som si nevybral.
Auto s napisom ST a 3 valce??? Dpc!
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Fiesta ST je čistokrevny HH, kdežto Polo GTI je běžna přitvrzena verze s vice koniky tedy GT a už jen v tom je rozdil.
"Úprimne však jazdil som aj túto Fiestu ST a aj i30N Performance a za mňa má Fiesta oveľa lepší pomer cena/zábava. N-ko je rýchle auto, no z neho som po ostrej jazde vystupoval spotený, z Fiesty taktiež spotený, ale s obrovským úsmevom na tvári."
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Tak ja v zásade súhlasím a tiež mám s R3 v športovo ladenom aute (resp. všeobecne v aute nad 10-15t eur) problém a papierovo vyzerá lepšie Polo GTI s plnotučným motorom (a dokonca za podstatne nižšiu cenu ako trojvalcová FieSTa).
Lenže jednak ten motor proste má výkon aj charakter (vraj lepší ako trochu bezpohlavný R4 v PGTI), plus auto nie je čisto len o motore, ale o podvozku, riadení, agilite a tam je všeobecný konsenzus testérov, že FieSTa je lepšia, ako PGTI. Skrátka aktuálne Polo GTI je na opačnom konci spektra malých HH, ako je FieSTa. Chcelo by to nejaký mix oboch. :-)
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Zbytečné předsudky, je třeba nejdřív vyzkoušet a až potom případně kritizovat/chválit.
Mně se naopak ten "nápad" s přeplňovaným R3 v malém hh líbil od začátku a věřil jsem Fordu, že z toho u FieSTy vytěží hodně.
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Jj s tím souhlasím, vyzkoušet si a zhodnotit. Pak vyvstává otázka - Mám koupit za podobný peníze výkonově našponovanou 3hrnkovou 1.5l nebo lehce podladěný 4válcový 2l, který budeš moci nechat ještě o dost výš poladit, když bude chuť? Neváhal bych ani vteřinu a šel pro Polo ;-)
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Fiestu jako takovou s normálním motorem jo, stejně jako Polo. Ale ani jednu ostrou verzi ne. U mě je výběr jasný, nadupaný 3hrnke mě neláká a současný design Fordu mě vůbec neoslovuje ;-)
Re: Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
Polo GTI jsem řídil a FieSTu bych taky rád vyzkoušel, hned jak bude příležitost.
Pro mě hh definuje (mimo jiné) i 3dv. karoserie a tady má FieSTa (s možností 3dv.) navrch. ;-)
Osobně bych ale hh lovil až o třídu výš a k té má zase blíž Polo GTI.