Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Tříválcový motor pod kapotou nadupaného hot-hatce segmntu B je pro mě už z principu degradace vozu. Proto bych raději sáhnul po VW Polu GTI. 😉
Možná by sis místo principu mohl tu Fiestu zkusit...Docela dobře jim to funguje.
A proč, když ostatní hot-hatche stále nabízejí "plnotučný" čtyřválec? Vč. třeba takového prcka, jako Swift? 😉
Protože to auto prostě jezdí dobře 😉
A ostatní malé hot-hatche ne? 😉
Jak které a záleží jak dobře 😉
Fiesta ST je čistokrevny HH, kdežto Polo GTI je běžna přitvrzena verze s vice koniky tedy GT a už jen v tom je rozdil.
"Úprimne však jazdil som aj túto Fiestu ST a aj i30N Performance a za mňa má Fiesta oveľa lepší pomer cena/zábava. N-ko je rýchle auto, no z neho som po ostrej jazde vystupoval spotený, z Fiesty taktiež spotený, ale s obrovským úsmevom na tvári."
"Úprimne však jazdil som aj túto Fiestu ST a aj i30N Performance a za mňa má Fiesta oveľa lepší pomer cena/zábava. N-ko je rýchle auto, no z neho som po ostrej jazde vystupoval spotený, z Fiesty taktiež spotený, ale s obrovským úsmevom na tvári."
Mno minimálne takí Chris Harris a Richard Hammond s tebou určite nebudú súhlasiť. >😁
Tak ja v zásade súhlasím a tiež mám s R3 v športovo ladenom aute (resp. všeobecne v aute nad 10-15t eur) problém a papierovo vyzerá lepšie Polo GTI s plnotučným motorom (a dokonca za podstatne nižšiu cenu ako trojvalcová FieSTa).
Lenže jednak ten motor proste má výkon aj charakter (vraj lepší ako trochu bezpohlavný R4 v PGTI), plus auto nie je čisto len o motore, ale o podvozku, riadení, agilite a tam je všeobecný konsenzus testérov, že FieSTa je lepšia, ako PGTI. Skrátka aktuálne Polo GTI je na opačnom konci spektra malých HH, ako je FieSTa. Chcelo by to nejaký mix oboch. 😄
Lenže jednak ten motor proste má výkon aj charakter (vraj lepší ako trochu bezpohlavný R4 v PGTI), plus auto nie je čisto len o motore, ale o podvozku, riadení, agilite a tam je všeobecný konsenzus testérov, že FieSTa je lepšia, ako PGTI. Skrátka aktuálne Polo GTI je na opačnom konci spektra malých HH, ako je FieSTa. Chcelo by to nejaký mix oboch. 😄
No áno, u nás je ten cenový rozdiel iný ako na ostrovoch. Výkon majú ale cca rovnaký a Polo je ťažšie. Výhodu pri drag race poskytlo DSG.
Zbytečné předsudky, je třeba nejdřív vyzkoušet a až potom případně kritizovat/chválit.
Mně se naopak ten "nápad" s přeplňovaným R3 v malém hh líbil od začátku a věřil jsem Fordu, že z toho u FieSTy vytěží hodně.
Mně se naopak ten "nápad" s přeplňovaným R3 v malém hh líbil od začátku a věřil jsem Fordu, že z toho u FieSTy vytěží hodně.
Jj s tím souhlasím, vyzkoušet si a zhodnotit. Pak vyvstává otázka - Mám koupit za podobný peníze výkonově našponovanou 3hrnkovou 1.5l nebo lehce podladěný 4válcový 2l, který budeš moci nechat ještě o dost výš poladit, když bude chuť? Neváhal bych ani vteřinu a šel pro Polo 😉
A už si tu FieSTu s R3 vyzkoušel?
Fiestu jako takovou s normálním motorem jo, stejně jako Polo. Ale ani jednu ostrou verzi ne. U mě je výběr jasný, nadupaný 3hrnke mě neláká a současný design Fordu mě vůbec neoslovuje 😉
Polo GTI jsem řídil a FieSTu bych taky rád vyzkoušel, hned jak bude příležitost.
Pro mě hh definuje (mimo jiné) i 3dv. karoserie a tady má FieSTa (s možností 3dv.) navrch. 😉
Osobně bych ale hh lovil až o třídu výš a k té má zase blíž Polo GTI.
Pro mě hh definuje (mimo jiné) i 3dv. karoserie a tady má FieSTa (s možností 3dv.) navrch. 😉
Osobně bych ale hh lovil až o třídu výš a k té má zase blíž Polo GTI.
Sau
Do toho bych klidne sel. Spis ale jak by se pak na zaruku tvaril nas importer. Tipuju ze tim na dotcene casti auta padne...
Fiesta ST nemala motor 1,0 EcoBoost, ale 1,6 EcoBoost.
Tiež mám za to, že ST200 nebol tuningový počin externej firmy, ale štandardná verzia priamo od Forda.
Inak niežeby zvýšenie výkonu nepotešilo, výkonu nie je nikdy dosť, ale mal by som už trošku obavy zo spoľahlivosti takto vyšpičkovaného trojvalca. Pri úvahách, aký motor bude mať nový Focus ST sa pôvodne uvažovalo práve o tomto 1,5EB s vyšším výkonom, ale to vo Forde odmietli práve pre obavu zo spoľahlivosti a dali radšej podladenú 2,3ku. Takže zrejme priestor pre ladenie tohto trojvalca už nebol veľký.
K tomu Focus ST, u nového Focus musel být výkon nad 250 koní, aby byl nějaký generační posun.
Stávající 1.5 Ecoboost tříválec tedy má samozřejmě prostor na úpravu výkonu bez větších problému. I tohle řešení Moutune, je založené na poměrně základní úpravách, tak že potenciál tam bez problémů bude a je.
Třeba u litrového Ecoboostu jde s hybridním turbem mít nad 200 koní. Samozřejmě bez tovární záruky a s horšími emisemi výfukových plynů...
Továrna musí dodržovat právě přísně emisní limity, navíc musí motor výdrže prodlouženou záruku třeba 6 let, s běžným servisním intervalem.
V Česku je už víc firem které se zabývají úpravou Ecoboostu pro ST a RS. Třeba Atte.cz nebo Komvetracing.
Všeobecně každý nadává na spolehlivost Ecoboostu, ale často jde o vozy které nemají ani základní servis. Pokud se servis dělá dobře tak to tak velký problém není.
Potom su tu zakarbonovane 2.0 a 2.3...
Som sice fordak, ale otvorene hovorim, ze z dnesnej ponuky by som si nevybral.
Auto s napisom ST a 3 valce??? Dpc!