Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Fiesta ST nabídne vyšší výkon. Zásluhou úpravy od Moutune

21 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tomáši, máš v tom trochu zmätok: "Kromě úpravy ve spojení s motorizací 1.6 Ti-VCT to bylo standardní ST (tehdy nový motor 1.0 EcoBoost)"
Fiesta ST nemala motor 1,0 EcoBoost, ale 1,6 EcoBoost.
Tiež mám za to, že ST200 nebol tuningový počin externej firmy, ale štandardná verzia priamo od Forda.
Inak niežeby zvýšenie výkonu nepotešilo, výkonu nie je nikdy dosť, ale mal by som už trošku obavy zo spoľahlivosti takto vyšpičkovaného trojvalca. Pri úvahách, aký motor bude mať nový Focus ST sa pôvodne uvažovalo práve o tomto 1,5EB s vyšším výkonom, ale to vo Forde odmietli práve pre obavu zo spoľahlivosti a dali radšej podladenú 2,3ku. Takže zrejme priestor pre ladenie tohto trojvalca už nebol veľký.
comper
No veru, relativne novy a neodskusany motor s uz i tak dost vyspickovanym vykonom, to nie je najlepsi napad tunit.
Deadlift
Ano ST200 Mk7 byla sériový model v limitované edici postavený na původní Mk7 ST180 s 1.6 Ecoboost čtyřválecem.

K tomu Focus ST, u nového Focus musel být výkon nad 250 koní, aby byl nějaký generační posun.

Stávající 1.5 Ecoboost tříválec tedy má samozřejmě prostor na úpravu výkonu bez větších problému. I tohle řešení Moutune, je založené na poměrně základní úpravách, tak že potenciál tam bez problémů bude a je.

Třeba u litrového Ecoboostu jde s hybridním turbem mít nad 200 koní. Samozřejmě bez tovární záruky a s horšími emisemi výfukových plynů...

Továrna musí dodržovat právě přísně emisní limity, navíc musí motor výdrže prodlouženou záruku třeba 6 let, s běžným servisním intervalem.

V Česku je už víc firem které se zabývají úpravou Ecoboostu pro ST a RS. Třeba Atte.cz nebo Komvetracing.

Všeobecně každý nadává na spolehlivost Ecoboostu, ale často jde o vozy které nemají ani základní servis. Pokud se servis dělá dobře tak to tak velký problém není.
tomas247
Cize horiace 1.0 a 1.6 nie su problem? Auta tesne po zaruke velakrat so 40tis km na budikoch? V zaruke snad ford robil servisne ukony ktore sam predpisuje, ci? Vygoogli si EcoBoom.
Potom su tu zakarbonovane 2.0 a 2.3...
Som sice fordak, ale otvorene hovorim, ze z dnesnej ponuky by som si nevybral.
Auto s napisom ST a 3 valce??? Dpc!
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak nějak. 2-3 válec bych určitě dále nešponoval.
Arese
Tříválcový motor pod kapotou nadupaného hot-hatce segmntu B je pro mě už z principu degradace vozu. Proto bych raději sáhnul po VW Polu GTI. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by sis místo principu mohl tu Fiestu zkusit...Docela dobře jim to funguje.
Arese
A proč, když ostatní hot-hatche stále nabízejí "plnotučný" čtyřválec? Vč. třeba takového prcka, jako Swift? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože to auto prostě jezdí dobře 😉
Arese
A ostatní malé hot-hatche ne? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak které a záleží jak dobře 😉
Avatar - miromen
miromen
Fiesta ST je čistokrevny HH, kdežto Polo GTI je běžna přitvrzena verze s vice koniky tedy GT a už jen v tom je rozdil.
"Úprimne však jazdil som aj túto Fiestu ST a aj i30N Performance a za mňa má Fiesta oveľa lepší pomer cena/zábava. N-ko je rýchle auto, no z neho som po ostrej jazde vystupoval spotený, z Fiesty taktiež spotený, ale s obrovským úsmevom na tvári."
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno minimálne takí Chris Harris a Richard Hammond s tebou určite nebudú súhlasiť. >😁
Avatar - miromen
miromen
Těch je daleko vic, pač Polo GTI je protějši strana ostři na noži. Kdyby se mi chtělo tak tu hodim video zřidkakdy frustrovaneho Menzela.
Arese
To mě nepřekvapuje, pro Brity je Ford vždy nejlepší... 😉 Uvidíme, jestli to bude platit také až jim v Británii zavře svoji fabriku... 😲
Avatar - iudex
iudex
Tak ja v zásade súhlasím a tiež mám s R3 v športovo ladenom aute (resp. všeobecne v aute nad 10-15t eur) problém a papierovo vyzerá lepšie Polo GTI s plnotučným motorom (a dokonca za podstatne nižšiu cenu ako trojvalcová FieSTa).
Lenže jednak ten motor proste má výkon aj charakter (vraj lepší ako trochu bezpohlavný R4 v PGTI), plus auto nie je čisto len o motore, ale o podvozku, riadení, agilite a tam je všeobecný konsenzus testérov, že FieSTa je lepšia, ako PGTI. Skrátka aktuálne Polo GTI je na opačnom konci spektra malých HH, ako je FieSTa. Chcelo by to nejaký mix oboch. 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
No áno, u nás je ten cenový rozdiel iný ako na ostrovoch. Výkon majú ale cca rovnaký a Polo je ťažšie. Výhodu pri drag race poskytlo DSG.
Avatar - white label
white label
Zbytečné předsudky, je třeba nejdřív vyzkoušet a až potom případně kritizovat/chválit.
Mně se naopak ten "nápad" s přeplňovaným R3 v malém hh líbil od začátku a věřil jsem Fordu, že z toho u FieSTy vytěží hodně.
ericn
Jj s tím souhlasím, vyzkoušet si a zhodnotit. Pak vyvstává otázka - Mám koupit za podobný peníze výkonově našponovanou 3hrnkovou 1.5l nebo lehce podladěný 4válcový 2l, který budeš moci nechat ještě o dost výš poladit, když bude chuť? Neváhal bych ani vteřinu a šel pro Polo 😉
Avatar - white label
white label
A už si tu FieSTu s R3 vyzkoušel?
ericn
Fiestu jako takovou s normálním motorem jo, stejně jako Polo. Ale ani jednu ostrou verzi ne. U mě je výběr jasný, nadupaný 3hrnke mě neláká a současný design Fordu mě vůbec neoslovuje 😉
Avatar - white label
white label
Polo GTI jsem řídil a FieSTu bych taky rád vyzkoušel, hned jak bude příležitost.
Pro mě hh definuje (mimo jiné) i 3dv. karoserie a tady má FieSTa (s možností 3dv.) navrch. 😉
Osobně bych ale hh lovil až o třídu výš a k té má zase blíž Polo GTI.
Sau
Do toho bych klidne sel. Spis ale jak by se pak na zaruku tvaril nas importer. Tipuju ze tim na dotcene casti auta padne...