Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta ST nabídne vyšší výkon. Zásluhou úpravy od Moutune

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 19. 3. 2019
5
23
Tuningová firma Moutune je s Fiestou spjata už od dob generace z let 2002 až 2008. Největšího věhlasu ale dosáhla v minulém vydání Fiesty. Co nabízí v tom stávajícím?

Hned čtyři takzvané kity firmy Moutune se objevily v minulé generaci Fiesty. Kromě úpravy ve spojení s motorizací 1.6 Ti-VCT to bylo standardní ST (tehdy nový motor 1.0 EcoBoost) a vrcholem se stala varianta ST 200, která nabízela o 20 koní vyšší výkon (zvýšení ze 132 na 147 kW).

V současné době se vyrábí Fiesta Mk8, přičemž u Moutune máte k dispozici úpravu pro dvě motorizace. Jednak pro litrový motor a dále pro variantu ST.

Standardní současná Fiesta ST je poháněná motorem 1.5 EcoBoost, který ale nevychází z litrového motoru známého jako Fox, ale jde o zcela nový motor pojmenovaný Dragon. Ve standardní Fiestě ST nabízí maximální výkon 147 kW. Po montáži kitu M225, který dodává firma Moutune, dojde ke zvýšení výkonu na 222 koní, tedy 163 kW. Stejně zajímavé je také maximum točivého momentu - 340 oproti 290 N.m u standardní verze.

Dynamické parametry vozu jsou vynikající. Výrobce udává zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,95 sekundy (standardní Fiesta ST potřebuje 6,5 sekundy). Největší rychlost uvedena není. Nechybí kupříkladu systém launch control, umožňující optimálně využít hnací sílu a tedy díky tomu zkrátit čas potřebný ke zrychlení z klidu.

U nás ji „nekoupíte”

Moutune jakožto britská firma je přirozeně nejoblíbenější ve Velké Británii. Tady zaplatíte za úpravu M225 662 liber (asi 20.000 korun). Jí upravené automobily se však prodávají i jinde v Evropě. Česká republika ale na seznamu zemí, kde by byl Moutune nabízen v rámci dealerství Fordu, bohužel není.

Pokud byste přesto po kitu zatoužili, můžete využít takzvaného RTR dealera, kterým je v ČR firma Unitesta sídlící v Praze.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
wakantanka
| 20. 3. 2019
No áno, u nás je ten cenový rozdiel iný ako na ostrovoch. Výkon majú ale cca rovnaký a Polo je ťažšie. Výhodu pri drag race poskytlo DSG.
Mountune
Sau
| 20. 3. 2019
Do toho bych klidne sel. Spis ale jak by se pak na zaruku tvaril nas importer. Tipuju ze tim na dotcene casti auta padne...
Avatar - miromen
Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
miromen
| 19. 3. 2019
Fiesta ST je čistokrevny HH, kdežto Polo GTI je běžna přitvrzena verze s vice koniky tedy GT a už jen v tom je rozdil.
"Úprimne však jazdil som aj túto Fiestu ST a aj i30N Performance a za mňa má Fiesta oveľa lepší pomer cena/zábava. N-ko je rýchle auto, no z neho som po ostrej jazde vystupoval spotený, z Fiesty taktiež spotený, ale s obrovským úsmevom na tvári."
Avatar - CHerokee
Trochu zmätok
CHerokee
| 19. 3. 2019
Tak nějak. 2-3 válec bych určitě dále nešponoval.
Avatar - white label
Tříválec v hot-hatchi segmentu B? Děkuji, nechci.
white label
| 19. 3. 2019
Polo GTI jsem řídil a FieSTu bych taky rád vyzkoušel, hned jak bude příležitost.
Pro mě hh definuje (mimo jiné) i 3dv. karoserie a tady má FieSTa (s možností 3dv.) navrch. ;-)
Osobně bych ale hh lovil až o třídu výš a k té má zase blíž Polo GTI.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku