Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Economy 1,6 Ti-VCT (63 kW): Nový základ za 329.900,-Kč

Ford připravil pro český trh nový základní stupeň výbavy Economy ve spojení se zážehovým motorem 1,6 Ti-VCT. Bude 63 kW stačit?
Zpět na článek
29. 8. 2011 15:19
29. 8. 2011 10:00
29. 8. 2011 13:43
29. 8. 2011 14:02
29. 8. 2011 18:08
29. 8. 2011 18:09
29. 8. 2011 09:35
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 15:37
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 18:24
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 18:54
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 23:43
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 09:36
29. 8. 2011 11:19
29. 8. 2011 12:08
29. 8. 2011 13:53
29. 8. 2011 11:22
29. 8. 2011 13:37
29. 8. 2011 15:22
29. 8. 2011 20:58
29. 8. 2011 23:32
30. 8. 2011 08:46
30. 8. 2011 09:03
30. 8. 2011 14:37
30. 8. 2011 15:29
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2011 09:18
Obludárium
Ten interiér je naprosto šílený. :no: Ford by se měl poučit u Škodovky, aby věděl, jak má vypadat interiér! :yes:
Rozbalit vlákno
7
29. 8. 2011 09:42
Re: Obludárium
Právě že se poučil - ale v cenotvorbě, dobrá cena pro fanouše, kteří toho novýho fokála musí mít za každou cenu. Vždyť mu to natře i načipovaný HTPéčko! ALe někomu taky stačí Golf 63KW že.... >:D
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 15:19
Re: Obludárium
Golf se 63 kW bude stačit spoustě lidí, i mně těch mých 66 kW v Astře stačí na to moje ježdění.
29. 8. 2011 10:00
Re: Obludárium
Ani náhodou :no:
29. 8. 2011 13:43
Re: Obludárium
souhlaism s prvni vetou, ten interier je opravdu udesny....ale ne s druhou:-) se vsichni porad smali korejcum a jeich interierum, ale ti jsou ted optoti Fordu uplne jina liga. mi prijde, ze Ford ma nejakou krizi identity, neda se nej koukat ani zvenku ani zevnitr...cmax hruza, mondeo mi , prinejmensim v kombiku, prijde hrozne mastodoitni...no, brr
29. 8. 2011 14:02
Re: Obludárium
No vidíš to, mě se třeba naopak interiér FF3 moc líbí a považuji ho (na rozdíl od prapodivné zádě verze hatchback) za velké plus tohoto modelu. Samozřejmě nemluvím o této "ekonomické" verzi bez rádia, ale alespoň o Trendu. O Titaniu nemluvě...
29. 8. 2011 18:08
Re: Obludárium
Souhlasim. Novy Focus se mi sice zvenku nelibi, ale kvuli tomu interieru bych si ho hned koupil :-) Osobne mi prijde velmi dobry. Ale za ty ceny... no nevim.
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 18:09
Re: Obludárium
Mně se osobně nelíbil interiér jediného modelu Fordu za poslední roky. Zvenku Ford dělá spoustu krásných aut, které se perfektně řídí, ale ty nteriéry, děs běs...
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 09:35
Může to stačit
Pokud bude nejslabší motor stále ve spojení s 5-ti stupni, tak by mohlo,
ale žádná sláva to nebude.
Rozbalit vlákno
9
29. 8. 2011 13:57
Re: Může to stačit
Vzhledem k tomu, že dosud základní 1,6 77kW je 5 kvalt, tak se u verze se sníženým výkonem nedá očekávat nic jiného ;-)
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 15:37
Re: Může to stačit
Vzhledem k tomu, že se stahuje každý gram na emisích bych se změny převodovky ani nedivil, konec konců Fiat dává 6-ti kvalt do Brava s motorem 1,4i 66 kW, bohužel i díky tomu je dynamika tristní ;-\
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 18:13
Re: Může to stačit
No, osobně jsem s Bravem nejel. Ale podle mě musí mít Bravo se 6st. manualem lepší dynamiku než kdyby mělo 5st., protože 5st. má délší převody. Pokud to tak není, laskavě mě opravte.
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 18:24
Re: Může to stačit
Spotřebu má 6 st. Bravo lepší, s dynamikou je to přesně naopak.

Kamarád měl Lancii Lybru s motorem 2,4 JTD 103 kW 5 st. převodovka, vyměnil za Alfu Romeo GT 1,9 JTD 110 kW 6 st.převodovka a pocitově táhne Lybra mnohem lépe.
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 18:28
Re: Může to stačit
No, ale srovnáváš různá auta s různými motory. Uvidíš, že kdybys projel Bravo 1.4 s 6st. a 5st. tak 6st. bude dynamičtější.
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 18:54
Re: Může to stačit
Srovnávám výkonově stejné motory od Fiatu, ta Alfa je na tom výkonem ještě o něco líp, je mladší, celkově by měla být sportovněji laděná, ale prostě netáhne tak jako Lybra.

Kde se v lidech bere to přesvědčení, že více stupnů = více dynamiky :-) ?
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 19:05
Re: Může to stačit
Protože více stupňů, kratší zpřevodování, rychleji jde do otáček ;-)
neregistrovaný "RayBan"
29. 8. 2011 23:43
Re: Může to stačit
Skutečně >:D ?
30. 8. 2011 11:28
Re: Může to stačit
No jo, ale zapomínáš na to, že hlavním smyslem této verze je očesat dosud základní model Trend a nabídnout novou verzi za menší peníze. Jaká by byla logika v tom, aby dražší model měl 5kvalt a oškubaná Economy verze 6kvalt? Tím by výrobní náklady stouply, ne naopak ;-)
29. 8. 2011 09:36
k smíchu
Tak tenhle stupeň výbavy je opravdu k smíchu. Jsem zvědav, kolik focusů bez klimy a "benefitem" snížení výkonu se může prodat. Zrychlení z nula na sto na úrovni Fabie HTP 51kw není už ani k smíchu, ale spíše k pláči ;-\ Focus se mi líbí, ale ne tento.....
Rozbalit vlákno
4
29. 8. 2011 11:03
Re: k smíchu
fakt žejo, kroutím nad touhle nabídkou hlavou 8-s šílený tahy Fordu :no:
29. 8. 2011 11:19
Re: k smíchu
Asi sa novy Focus nepredava az tak dobre, ako boli ich ocakavania.
Nepodareny dizajn a vysoka cena robi svoje.
Za tu cenu radsej Golf.
29. 8. 2011 12:08
Re: k smíchu
No, na západ od nás se prodává Fofo III velmi dobře. U nás jsou ale zákazníci více citlivý na cenu... takže by to chtělo tuto verzi výbavy ještě tak o 20.000 zlevnit.
29. 8. 2011 13:53
Re: k smíchu
Jenže na západ od nás není FoFoIII tak výrazně dražší než např. jeho největší konkurent Golf. V době, kdy konečně výrazně zlevňují i japonci (M2, Civic) jsou české ceny FoFo zcela mimo mísu.
29. 8. 2011 11:22
Špatný krok
Ford se patrně chce opět dostat mezi cenové štiky C segmentu, ale toto je, dle mého názoru, úplně špatně. Motor naprosto nedostatečný, příplatek za klimu neskutečný. Takže, pánové od Fordu, prosím znovu a lépe. :no:
Rozbalit vlákno
2
29. 8. 2011 11:39
Re: Špatný krok
Co je na tom EKONOMY? Žere stejně jak silější verze 1.6 a u ní se nedopláci za klima. Na rychlosti mi až tak nezáleží ale moje thalie má zrychlení 13s na 100, myslim že si nikdo pro ostudu neveme tenhle pekáč :no:
29. 8. 2011 11:55
Re: Špatný krok
Přesně. Umím si představit, že klimu a rádio ti nabídnou v showroomu jako bonus. Takže netlačíš cenu dolů, Ford ti místo toho nabídne výbavu (za 38 tisíc 8-s ), která je u mnohé konkurence samozřejmostí. Nicméně tím mnoho nových zájemců prostě nénalákají.

Když se podívám na nabídku konkurence, za 330t mnozí nabízejí velmi, velmi dobře vybavené auto. O normální, důstojné motorizaci nemluvě. FoFoII byl vloni v mém nejužším výběru vozu, při současné nabídce FoFoIII bych se ani neobtěžoval návštěvou prodejce.
29. 8. 2011 12:28
Kdo si to koupí?
Když je tady Hyundai i30, Kia Cee'd, Chevy Cruze nebo Fiat Bravo, které za podobné peníze nabídnou podstatně více muziky (čti výbavy a výkonu), než focus.
Economy (socka) edition je to pouze výbavou a motorem, nikoliv cenou. :no:
Rozbalit vlákno
10
29. 8. 2011 14:04
Re: Kdo si to koupí?
Takže je podle tebe u auta podstatný hlavně rozsah výbavy? Mně se Focus nijak extra nelíbí, a už vůbec ne v interiéru. Přesto bych ho s ostatními jmenovanými nesrovnával ani náhodou. Focus je trochu jinde.
29. 8. 2011 18:59
Re: Kdo si to koupí?
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat za holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
30. 8. 2011 00:52
Re: Kdo si to koupí?
Za mě palec nahoru, vidím to úplně stejně.
30. 8. 2011 18:11
Re: Kdo si to koupí?
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat na holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
29. 8. 2011 16:52
Re: Kdo si to koupí?
Koupí to třeba ten, kdo chce lepší auto než i30, Ceed, Cruze nebo Bravo ;-)
Avatar - Ronault.
29. 8. 2011 19:35
Re: Kdo si to koupí?
Otázkou ale je, jestli je Focus opravdu lepší auto, když nemá klimatizaci a slabší motor. Jde o to, že jsou prostě detaily, kam patří klimatizace a i motor, které nedokáží být vykompenzované tím, že auto má komunikativnější řízení... obzvlášť na co komunikativní řízení u motoru, který pomalu ani nedovolí využít celý potenciál podvozku.
Avatar - "Brňák"
29. 8. 2011 21:24
Re: Kdo si to koupí?
Přesně!!! :yes:
29. 8. 2011 23:15
Re: Kdo si to koupí?
Nesrovnávám výbavu, tu si můžeš dokoupit. Odpověděl jsem na otázku, proč si třeba toho Focuse někdo koupí. O tom, že by nebyl Focus lepší než zmíněná výběhová čtyřka může pochybovat málokdo. A že při srovnatelný výbavě vyjde mnohem dráž? Až, teda spíš jestli, si třeba Hyundai vybuduje s i30 takovou pověst podloženou technikou, tak si rádi nasadí ceny srovnatelné s Focusem ;-)
Avatar - Ronault.
30. 8. 2011 12:28
Re: Kdo si to koupí?
Cena je v nižší střední třídě rozhudující, kdyby nebyla, tak nebude cenový boj, nebudou slevy u prodejců atd. Tohle prostě neokecáš. A ano, za 368 tisíc Focus s klimatizací a slabým motorem není stejně dobrý jako za 368 tisíc třeba C´eed, který už bude mít lepší motor atd.
Co se týče pověsti Focusu? O čem mluvíš? O vždy jedněch z nejslabších interiérů? O bídných 1,8 TDDi?M? O 1,6 16V s kolísavým chodem motoru? Každé auto má svá plusy i mínusy a v tomto konkrétním případě prostě Focus výhodnou koupí není... a to i v porovnání s Trendem.
Avatar - das_autos
30. 8. 2011 15:14
Re: Kdo si to koupí?
S tím souhlasím.Focus ,golf,astra dlouho nic a pak zbytek.Každej kdo trochu cejtí co mu dělá auto pod zadkem ten rozdíl pozná.
Avatar - Well-being
29. 8. 2011 12:33
Je to jen otázka času,
kdy se výbava této edice zlepší nebo cena sníží ...
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2011 13:35
Kdo chce psa....
Úsměvné, pořád ty samé kecy....nechte Ford prodávat a pak mu vystavte vysvědčení.Každej si snad může koupit co chce a pokud si to najde zákazníky, tak proč to kritizovat.Jako že je konkurence levnější?Tak ať je...Ford nemusí, věřte že až bude muset, tak to udělá.On chce vydělat, jedno jakým způsobem.A pánové, nejsou tak daleké doby, co si člověk nemohl vybrat, nebyli možnosti, nebyli alternativy...o komančích nemluvě a vy to teď kritizujete.Znám lidi co nechtějí klímu, nechtějí tam nic navíc.Chtějí jen co nejrozumější cenu a Ford jim to nabídne.(+sleva u prodejce).Přijdeš k Japoncům...skvělá to auta, ale vše skoro v plné palbě.Poměr cena výkon bomba....ale borec chce něco levnějšího, nechce tam tohle a tamto.Prostě nechce...a tady tu možnost má a to je dobře.
Rozbalit vlákno
11
29. 8. 2011 14:06
Re: Kdo chce psa....
1. Nikdo zde nepláče, pouze svobodně vyjadřujeme svůj názor. Nikdo zde nekritizuje možnosti, alternativy. Jen návštěvníci serveru Auto.cz, fandové do aut a potencionální zákazníci kritizují Ford za to, že Focus je v ČR drahý. Toť vše.

2. Teorie s FoFoIII vs japonci je skvělá, až na to, že ten vybavený japonec stojí jako holina od Fordu. A ještě k tomu to jede. Tomu říkám moci si vybrat 8-s

3. Právě Ford s Focusem II patřil k těm progresívním na našem trhu, těm, díky nimž dnes můžeme auto koupit nejvýhodněji za několik desetiletí. Cena FoFoIII na našem trhu je úlet - nikde na západě není cenový rozdíl mezi FoFo III a Golfem tak obrovský.

4. Všechny generece Focusu považuji za vynikající auta (hlavě jedničku), v rámci možností mainstremového C segmentu dělaná pro řidiče. K FoFo III mám výhrady pouze ohledně interiéru, jinak je to po všech stránkách výborné auto. A proto nechápu, proč zrovna ty, velký fanoušek značky, obhajuješ tuto cenovou politiku Fordu. Díky ní budeme nových Focusů na našich silnicích vídat výrazně méně, že by si tento vůz zasloužil.
29. 8. 2011 14:48
Re: Kdo chce psa....
ad 3. Chces tim rict, ze na zapad od nasich hranic neni Golf o tolik drazsi nez Focus, jak tomu je u nas, chapu to po zbeznem proletnuti ceniku Golfu a Focusu spravne?
29. 8. 2011 17:46
Re: Kdo chce psa....
Chci tím říct, že Focus a Golf stojí na většině západních trhů +/- podobně. U nás je Focus v základních výbavách výrazně dražší. Golf 1,2 TSi + paket Comfort (5 dveří + pár dalších maličkostí), klima i rádio v ceně, 340t. Do ceníku Focusu se již ani dívat nemusím.
Avatar - Big S
29. 8. 2011 17:55
Re: Kdo chce psa....
Tady by ale bylo spravedlivé říct, že Golf je již výběhový model, který spíš morálně konkuruje FFII.
29. 8. 2011 18:06
Re: Kdo chce psa....
I proto je teď ve Francii základní Golf o 5 000,- Euro levnější než nejlevnější Mégane.
29. 8. 2011 21:49
Re: Kdo chce psa....
Je fakt že posuzovat toto na domácí půdě Meganu je stejně směrodatné, jako odvíjet závěry ohledně kvality OII dle cen na českém trhu ;-)
29. 8. 2011 21:48
Re: Kdo chce psa....
Jenže pokud ten Golf projedeš, tak garantuji, že to nepoznáš. Zejména naladění podvozku je famózní. Z hlediska načasování tento krok VW považuji za takřka geniální - starý model vyladili k dokonalosti a díky ušetření prostředků na vývoj si mohou dovolit skvělé ceny. V době krize paráda. Původně jsem facelift z V na VI odsuzoval, ale s odstupem času musím VW vyseknout poklonu.
Avatar - Big S
29. 8. 2011 17:12
Re: Kdo chce psa....
Taky znám lidi, kterým je líto připlácet za klimu, ale takoví si obvykle kupují nejlevnější fábky nebo thalie za 200 tisíc, a ne auto za 330. Za tuto cenu je podle mě dnes cokoliv bez klimy neprodejné.
29. 8. 2011 13:37
FII vs FIII
nejvetsi ironii na tom ovsem pratele je, ze se stale nabizi focus II classic s motorem 1.6 74kW s velmi dobrou vybavou a s cenovkou 279 900, s paketem design se vejde s prehledem do 300 000 a neni co resit.....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Nerez
29. 8. 2011 15:22
Re: FII vs FIII
A podle všeho dvojka vypadá a jezdí lépe než trojka. Ani já bych zde nic neřešil a bral dvojku :yes:
29. 8. 2011 16:54
Re: FII vs FIII
Bez ohledu na to, zda se člověku líbí nebo nelíbí nová generace FF si myslím, že nikdo, kdo oba modely reálně projede a nebude řešit pár tisíc navíc nedá přednost starému modelu.
Avatar - Ronault.
29. 8. 2011 19:36
Re: FII vs FIII
Tam je ten problém - nebude řešit pár tisíc navíc...? To dělá kdo u auta za 280 000 Kč? ;-)
29. 8. 2011 19:07
To je snad bez kometáře...
... opravdu, ale opravdu nevidím tu výhodu >:D

Focus III zrovna krásu nepobral, má podivný design, zmenší se mu kufr na použitelnou hranici, ořežou výbavu a navíc do něj nacpou přiškrcený motor 1.6 63kw? Za 329900? Tak to se mi snad jen zdá... >:D

Focus II FC byl nějvětší trhák v nižší střední třídě, kus pořádného auta se super jizdníma vlastnostma (dokonce i 1.6i se 74 kW) s rozumnou výbavou a pěknou cenou, ach jo...

Ford Quo vadis.... :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
29. 8. 2011 19:38
Fordí matematika
2+2 =4, ale je to economičtější verze než 3+0=3 :yes:
Marketingový tah roku :yes: >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
29. 8. 2011 20:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2011 22:59
Marketingová absurdita
Toto je typický příklad absurdity, která vznikla jen na popud marketingových stratégů - o kolik se liší výrobní náklady na motor 1.6 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW?!! - pravděpodobně budou úplně stejné. Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je trestán umělým snížením výkonu. A svým líným autem potom může na silnicích vytvářet zbytečné krizové situace při předjíždění, najezdech na dálnice apod. Nebylo by tedy lepší zlevnit 77kW verzi na cenu té 63 kW a zvýšit tak konkurenceschopnost?!!!
Rozbalit vlákno
4
29. 8. 2011 23:08
Re: Marketingová absurdita
Tak v tomto máš naprostou pravdu. :yes:
30. 8. 2011 02:12
Re: Marketingová absurdita
Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je "trestán" umělým snížením výkonu, který mu ale na Fordově servisech během 5 minut předělají 77 kW (někde i zadara).

>:D

No to je pravdu hrůza! >:D :yes:
30. 8. 2011 09:00
Re: Marketingová absurdita
Tím vlastně podporuješ Areseho názor, že jde o marketingovou absurditu. Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"? Nebylo by pro Ford jednodušší nabízet tuto verzi rovnou se 77kw? V tomto vlákně nikdo nekritizuje Focus samotný, pouze "výkon" marketingu.
30. 8. 2011 15:23
Re: Marketingová absurdita
Nebylo, protože by zákazníci nejspíš asi neušetřili. >:D
"Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"?"

Ano, to samé je dělo u Fiesty 1.25.
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 23:32
B je správně
Šílený, předražený, interiér hrůza, exteriér katastrofa, minulá generace lepší, bez klimy, podivný, jsou tu lepší auta. Být půl roku v komatu tak by jeden myslel, že se tu mluví o nějaké činské novince. Ale realita je jiná, Focus je jediné auto v nižší střední kterému meziročně rostou prodeje a doslova vymetl Megana z druhé pozice za Golfem. No to asi bude tím, že Evropani jsou fakt nějaký divný a kupují předražená, hrozná, bla, bla, bla, bla auta, anebo, že by někteří zdejší bryndálkové byli totál mimo mísu? B je správně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Big S
30. 8. 2011 06:15
Re: B je správně
Místo rádobysarkastických komentářů bys sis měl raději zjistit, jaký podíl na prodejích Focusu má stará a nová generace.
Avatar - Ham.
30. 8. 2011 07:13
Re: B je správně
Znám, a co jako z nich plyne? Každá automobilka dnes používá model paralelního prodeje nějakého staršího modelu s novým aby pokryla co nejširší paletu variant a kombinací cena/výbava - Renault, Opel, VW, tak proč by to nedělal Ford? Třeba v CZ je ten poměr vychýlen ke starším modelům protože je zde relativně chudý trh, v bohatých zemích to je přesně naopak. Nota bene minulá generace FoFo v pohodě stačí konkurovat ostatním ve třídě.
Avatar - igor77
30. 8. 2011 08:46
ocas
nechápu jak někdo může v r.2011 vyrobit jednašestku o výkonu pod 90 koní :no:
Rozbalit vlákno
3
30. 8. 2011 09:03
Re: ocas
Musí to přečipovat. Takový downgrade v praxi >:D Nějak musí konkurovat legendární 1,4 od VW. Ten, kdo toto u Fordu vymyslel, musel být skutečně génius.
Avatar - Guttalax
30. 8. 2011 14:37
Re: ocas
;-) Pro pohodové šoféry je to zcela dostačující.Pro cocotíky někdy nestačí ani 300 koní. :-!
30. 8. 2011 15:29
Re: ocas
Ten motor je úplně stejný jako 1.6 Duratec Ti-VCT (125 k).

[odkaz]
30. 8. 2011 22:09
priplatek za klimu
za manuální klimu 3pětky, no to je pěkný uff >:D :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0