Právě že se poučil - ale v cenotvorbě, dobrá cena pro fanouše, kteří toho novýho fokála musí mít za každou cenu. Vždyť mu to natře i načipovaný HTPéčko! ALe někomu taky stačí Golf 63KW že.... >:D
souhlaism s prvni vetou, ten interier je opravdu udesny....ale ne s druhou:-) se vsichni porad smali korejcum a jeich interierum, ale ti jsou ted optoti Fordu uplne jina liga. mi prijde, ze Ford ma nejakou krizi identity, neda se nej koukat ani zvenku ani zevnitr...cmax hruza, mondeo mi , prinejmensim v kombiku, prijde hrozne mastodoitni...no, brr
No vidíš to, mě se třeba naopak interiér FF3 moc líbí a považuji ho (na rozdíl od prapodivné zádě verze hatchback) za velké plus tohoto modelu. Samozřejmě nemluvím o této "ekonomické" verzi bez rádia, ale alespoň o Trendu. O Titaniu nemluvě...
Souhlasim. Novy Focus se mi sice zvenku nelibi, ale kvuli tomu interieru bych si ho hned koupil :-) Osobne mi prijde velmi dobry. Ale za ty ceny... no nevim.
Mně se osobně nelíbil interiér jediného modelu Fordu za poslední roky. Zvenku Ford dělá spoustu krásných aut, které se perfektně řídí, ale ty nteriéry, děs běs...
Vzhledem k tomu, že se stahuje každý gram na emisích bych se změny převodovky ani nedivil, konec konců Fiat dává 6-ti kvalt do Brava s motorem 1,4i 66 kW, bohužel i díky tomu je dynamika tristní ;-\
No, osobně jsem s Bravem nejel. Ale podle mě musí mít Bravo se 6st. manualem lepší dynamiku než kdyby mělo 5st., protože 5st. má délší převody. Pokud to tak není, laskavě mě opravte.
Spotřebu má 6 st. Bravo lepší, s dynamikou je to přesně naopak.
Kamarád měl Lancii Lybru s motorem 2,4 JTD 103 kW 5 st. převodovka, vyměnil za Alfu Romeo GT 1,9 JTD 110 kW 6 st.převodovka a pocitově táhne Lybra mnohem lépe.
Srovnávám výkonově stejné motory od Fiatu, ta Alfa je na tom výkonem ještě o něco líp, je mladší, celkově by měla být sportovněji laděná, ale prostě netáhne tak jako Lybra.
Kde se v lidech bere to přesvědčení, že více stupnů = více dynamiky :-) ?
No jo, ale zapomínáš na to, že hlavním smyslem této verze je očesat dosud základní model Trend a nabídnout novou verzi za menší peníze. Jaká by byla logika v tom, aby dražší model měl 5kvalt a oškubaná Economy verze 6kvalt? Tím by výrobní náklady stouply, ne naopak ;-)
Tak tenhle stupeň výbavy je opravdu k smíchu. Jsem zvědav, kolik focusů bez klimy a "benefitem" snížení výkonu se může prodat. Zrychlení z nula na sto na úrovni Fabie HTP 51kw není už ani k smíchu, ale spíše k pláči ;-\ Focus se mi líbí, ale ne tento.....
No, na západ od nás se prodává Fofo III velmi dobře. U nás jsou ale zákazníci více citlivý na cenu... takže by to chtělo tuto verzi výbavy ještě tak o 20.000 zlevnit.
Jenže na západ od nás není FoFoIII tak výrazně dražší než např. jeho největší konkurent Golf. V době, kdy konečně výrazně zlevňují i japonci (M2, Civic) jsou české ceny FoFo zcela mimo mísu.
Ford se patrně chce opět dostat mezi cenové štiky C segmentu, ale toto je, dle mého názoru, úplně špatně. Motor naprosto nedostatečný, příplatek za klimu neskutečný. Takže, pánové od Fordu, prosím znovu a lépe. :no:
Co je na tom EKONOMY? Žere stejně jak silější verze 1.6 a u ní se nedopláci za klima. Na rychlosti mi až tak nezáleží ale moje thalie má zrychlení 13s na 100, myslim že si nikdo pro ostudu neveme tenhle pekáč :no:
Přesně. Umím si představit, že klimu a rádio ti nabídnou v showroomu jako bonus. Takže netlačíš cenu dolů, Ford ti místo toho nabídne výbavu (za 38 tisíc 8-s ), která je u mnohé konkurence samozřejmostí. Nicméně tím mnoho nových zájemců prostě nénalákají.
Když se podívám na nabídku konkurence, za 330t mnozí nabízejí velmi, velmi dobře vybavené auto. O normální, důstojné motorizaci nemluvě. FoFoII byl vloni v mém nejužším výběru vozu, při současné nabídce FoFoIII bych se ani neobtěžoval návštěvou prodejce.
Když je tady Hyundai i30, Kia Cee'd, Chevy Cruze nebo Fiat Bravo, které za podobné peníze nabídnou podstatně více muziky (čti výbavy a výkonu), než focus.
Economy (socka) edition je to pouze výbavou a motorem, nikoliv cenou. :no:
Takže je podle tebe u auta podstatný hlavně rozsah výbavy? Mně se Focus nijak extra nelíbí, a už vůbec ne v interiéru. Přesto bych ho s ostatními jmenovanými nesrovnával ani náhodou. Focus je trochu jinde.
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat za holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat na holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
Otázkou ale je, jestli je Focus opravdu lepší auto, když nemá klimatizaci a slabší motor. Jde o to, že jsou prostě detaily, kam patří klimatizace a i motor, které nedokáží být vykompenzované tím, že auto má komunikativnější řízení... obzvlášť na co komunikativní řízení u motoru, který pomalu ani nedovolí využít celý potenciál podvozku.
Nesrovnávám výbavu, tu si můžeš dokoupit. Odpověděl jsem na otázku, proč si třeba toho Focuse někdo koupí. O tom, že by nebyl Focus lepší než zmíněná výběhová čtyřka může pochybovat málokdo. A že při srovnatelný výbavě vyjde mnohem dráž? Až, teda spíš jestli, si třeba Hyundai vybuduje s i30 takovou pověst podloženou technikou, tak si rádi nasadí ceny srovnatelné s Focusem ;-)
Cena je v nižší střední třídě rozhudující, kdyby nebyla, tak nebude cenový boj, nebudou slevy u prodejců atd. Tohle prostě neokecáš. A ano, za 368 tisíc Focus s klimatizací a slabým motorem není stejně dobrý jako za 368 tisíc třeba C´eed, který už bude mít lepší motor atd.
Co se týče pověsti Focusu? O čem mluvíš? O vždy jedněch z nejslabších interiérů? O bídných 1,8 TDDi?M? O 1,6 16V s kolísavým chodem motoru? Každé auto má svá plusy i mínusy a v tomto konkrétním případě prostě Focus výhodnou koupí není... a to i v porovnání s Trendem.
Úsměvné, pořád ty samé kecy....nechte Ford prodávat a pak mu vystavte vysvědčení.Každej si snad může koupit co chce a pokud si to najde zákazníky, tak proč to kritizovat.Jako že je konkurence levnější?Tak ať je...Ford nemusí, věřte že až bude muset, tak to udělá.On chce vydělat, jedno jakým způsobem.A pánové, nejsou tak daleké doby, co si člověk nemohl vybrat, nebyli možnosti, nebyli alternativy...o komančích nemluvě a vy to teď kritizujete.Znám lidi co nechtějí klímu, nechtějí tam nic navíc.Chtějí jen co nejrozumější cenu a Ford jim to nabídne.(+sleva u prodejce).Přijdeš k Japoncům...skvělá to auta, ale vše skoro v plné palbě.Poměr cena výkon bomba....ale borec chce něco levnějšího, nechce tam tohle a tamto.Prostě nechce...a tady tu možnost má a to je dobře.
1. Nikdo zde nepláče, pouze svobodně vyjadřujeme svůj názor. Nikdo zde nekritizuje možnosti, alternativy. Jen návštěvníci serveru Auto.cz, fandové do aut a potencionální zákazníci kritizují Ford za to, že Focus je v ČR drahý. Toť vše.
2. Teorie s FoFoIII vs japonci je skvělá, až na to, že ten vybavený japonec stojí jako holina od Fordu. A ještě k tomu to jede. Tomu říkám moci si vybrat 8-s
3. Právě Ford s Focusem II patřil k těm progresívním na našem trhu, těm, díky nimž dnes můžeme auto koupit nejvýhodněji za několik desetiletí. Cena FoFoIII na našem trhu je úlet - nikde na západě není cenový rozdíl mezi FoFo III a Golfem tak obrovský.
4. Všechny generece Focusu považuji za vynikající auta (hlavě jedničku), v rámci možností mainstremového C segmentu dělaná pro řidiče. K FoFo III mám výhrady pouze ohledně interiéru, jinak je to po všech stránkách výborné auto. A proto nechápu, proč zrovna ty, velký fanoušek značky, obhajuješ tuto cenovou politiku Fordu. Díky ní budeme nových Focusů na našich silnicích vídat výrazně méně, že by si tento vůz zasloužil.
ad 3. Chces tim rict, ze na zapad od nasich hranic neni Golf o tolik drazsi nez Focus, jak tomu je u nas, chapu to po zbeznem proletnuti ceniku Golfu a Focusu spravne?
Chci tím říct, že Focus a Golf stojí na většině západních trhů +/- podobně. U nás je Focus v základních výbavách výrazně dražší. Golf 1,2 TSi + paket Comfort (5 dveří + pár dalších maličkostí), klima i rádio v ceně, 340t. Do ceníku Focusu se již ani dívat nemusím.
Jenže pokud ten Golf projedeš, tak garantuji, že to nepoznáš. Zejména naladění podvozku je famózní. Z hlediska načasování tento krok VW považuji za takřka geniální - starý model vyladili k dokonalosti a díky ušetření prostředků na vývoj si mohou dovolit skvělé ceny. V době krize paráda. Původně jsem facelift z V na VI odsuzoval, ale s odstupem času musím VW vyseknout poklonu.
Taky znám lidi, kterým je líto připlácet za klimu, ale takoví si obvykle kupují nejlevnější fábky nebo thalie za 200 tisíc, a ne auto za 330. Za tuto cenu je podle mě dnes cokoliv bez klimy neprodejné.
nejvetsi ironii na tom ovsem pratele je, ze se stale nabizi focus II classic s motorem 1.6 74kW s velmi dobrou vybavou a s cenovkou 279 900, s paketem design se vejde s prehledem do 300 000 a neni co resit.....
Bez ohledu na to, zda se člověku líbí nebo nelíbí nová generace FF si myslím, že nikdo, kdo oba modely reálně projede a nebude řešit pár tisíc navíc nedá přednost starému modelu.
Focus III zrovna krásu nepobral, má podivný design, zmenší se mu kufr na použitelnou hranici, ořežou výbavu a navíc do něj nacpou přiškrcený motor 1.6 63kw? Za 329900? Tak to se mi snad jen zdá... >:D
Focus II FC byl nějvětší trhák v nižší střední třídě, kus pořádného auta se super jizdníma vlastnostma (dokonce i 1.6i se 74 kW) s rozumnou výbavou a pěknou cenou, ach jo...
Toto je typický příklad absurdity, která vznikla jen na popud marketingových stratégů - o kolik se liší výrobní náklady na motor 1.6 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW?!! - pravděpodobně budou úplně stejné. Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je trestán umělým snížením výkonu. A svým líným autem potom může na silnicích vytvářet zbytečné krizové situace při předjíždění, najezdech na dálnice apod. Nebylo by tedy lepší zlevnit 77kW verzi na cenu té 63 kW a zvýšit tak konkurenceschopnost?!!!
Zákazník, který ale bude chtít levnější auto, je "trestán" umělým snížením výkonu, který mu ale na Fordově servisech během 5 minut předělají 77 kW (někde i zadara).
Tím vlastně podporuješ Areseho názor, že jde o marketingovou absurditu. Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"? Nebylo by pro Ford jednodušší nabízet tuto verzi rovnou se 77kw? V tomto vlákně nikdo nekritizuje Focus samotný, pouze "výkon" marketingu.
Nebylo, protože by zákazníci nejspíš asi neušetřili. >:D
"Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"?"
Šílený, předražený, interiér hrůza, exteriér katastrofa, minulá generace lepší, bez klimy, podivný, jsou tu lepší auta. Být půl roku v komatu tak by jeden myslel, že se tu mluví o nějaké činské novince. Ale realita je jiná, Focus je jediné auto v nižší střední kterému meziročně rostou prodeje a doslova vymetl Megana z druhé pozice za Golfem. No to asi bude tím, že Evropani jsou fakt nějaký divný a kupují předražená, hrozná, bla, bla, bla, bla auta, anebo, že by někteří zdejší bryndálkové byli totál mimo mísu? B je správně.
Znám, a co jako z nich plyne? Každá automobilka dnes používá model paralelního prodeje nějakého staršího modelu s novým aby pokryla co nejširší paletu variant a kombinací cena/výbava - Renault, Opel, VW, tak proč by to nedělal Ford? Třeba v CZ je ten poměr vychýlen ke starším modelům protože je zde relativně chudý trh, v bohatých zemích to je přesně naopak. Nota bene minulá generace FoFo v pohodě stačí konkurovat ostatním ve třídě.
Musí to přečipovat. Takový downgrade v praxi >:D Nějak musí konkurovat legendární 1,4 od VW. Ten, kdo toto u Fordu vymyslel, musel být skutečně génius.