Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Economy 1,6 Ti-VCT (63 kW): Nový základ za 329.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (71)
Ford připravil pro český trh nový základní stupeň výbavy Economy ve spojení se zážehovým motorem 1,6 Ti-VCT. Bude 63 kW stačit?

Novinkou v ceníku třetí generace Fordu Focus je výbava s označením Economy, která je v nabídce pod dosud základním provedením Trend. S novým stupněm výbavy bude vždy spojen zážehový čtyřválec 1,6 Ti-VCT s výkonem sníženým na 63 kW a pětidveřová karoserie.

Použití této pohonné jednotky výrazně zhoršilo dynamické vlastnosti Focusu ve srovnání s motorem 1,6 Ti-VCT (77 kW). Díky maximální rychlosti 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,9 s je to nejpomalejší zástupce nižší střední třídy s motorem o objemu 1,6 litru. Beze změny oproti verzi s výkonem 77 kW je údaj o spotřebě paliva v kombinovaném režimu 5,9 l benzinu na 100 km.

Verze Economy nabízí bohatou standardní bezpečnostní výbavu. Ta obsahuje systémy ESP, TA, EBA, ABS a EBD i šestici airbagů. Z funkční výbavy zůstává zachováno centrální zamykání dálkovým ovládáním, funkce denního svícení, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a elektricky ovládaná přední okna.

Za audio systém s přehrávačem CD i MP3 a vstupem USB se připlácí 8.000,- Kč. Manuální klimatizace je k dispozici za příplatek 30.000,- Kč.

Pokud se k částce 329.900,- Kč za Focus Economy přičtou příplatky za rádio a klimatizaci stojí tento model 367.900,- Kč. To je o 8.000,- Kč více než stojí Focus Trend s motorem 1,6 Ti-VCT o výkonu 77 kW.

Verze Trend za základní cenu 359.900,- Kč kromě výše zmíněných prvků výbavy standardně obsahuje manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 i USB a ovládáním na volantu, palubní počítač, vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety a kožený volant stavitelný ve čtyřech směrech.

Ford Focus - ceny benzinových motorizací
Motor1,6 TiVCT1,6 TiVCT
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]15961596
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/-77/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-150/4000-4500
Max. rychlost [km/h]170187
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,9
Pohotovostní hmotnost [kg]11951195
Cena Economy [Kč]329.900,--
Cena Trend [Kč]-359.990,-
Cena Titanium [Kč]--

Jake.auto.cz: Ford Focus (přehled testů a dalších článků)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (71)
30. 8. 2011 22:09
priplatek za klimu
za manuální klimu 3pětky, no to je pěkný uff >:D :no: :no: :no:
30. 8. 2011 18:11
Re: Kdo si to koupí?
Auto je pro mě vždy souhrnem všech vlastností, designem počínaje, přes podvozek a provedení interiéru (užitné vlastnosti), až po rozsah výbavy a poskytované záruky a servis, ale vždy v kontextu s cenou.
Zajímalo by mě, v čem je Fokus "jinde", proti třeba mnou zmiňovaným (a to je jen náhodný výběr, který nabízí lepší cenu a záruky).
Designem? Např. proti Bravu určitě NE! Interiérem? To už vůbec ne proti žádnému, které jsem zmínil. Výbavou? Cenou? Kvalitou?
Odpovězte si sami, já mám v tom jasno. Neprosazuji tady žádný konkrétní model, jen mě překvapuje přehnané Fordovo sebevědomí požadovat na holý model cenu, za kterou konkurence nabízí modely s rozsáhlou komfortní a bezpečností výbavou.
30. 8. 2011 15:29
Re: ocas
Ten motor je úplně stejný jako 1.6 Duratec Ti-VCT (125 k).

[odkaz]
30. 8. 2011 15:23
Re: Marketingová absurdita
Nebylo, protože by zákazníci nejspíš asi neušetřili. >:D
"Myslíš, že běžný zákazník, vybírající nový vůz, uvažuje stylem "koupím to, ve Fordu mi to hned předělají a je to"?"

Ano, to samé je dělo u Fiesty 1.25.
Avatar - das_autos
30. 8. 2011 15:14
Re: Kdo si to koupí?
S tím souhlasím.Focus ,golf,astra dlouho nic a pak zbytek.Každej kdo trochu cejtí co mu dělá auto pod zadkem ten rozdíl pozná.