Nadpis článku je silně zavádějící. A ošklivé káčátko sedí... já bych mu přišlápl tu hubu a hned by vypadalo lépe. Škoda.... Fordy v Evropě jsou zklamáním a na prodejích je to vidět...
Ber to jako daň za "vyváženost" zdejšího redaktorského obsazení, jeden jouda nekritický k VW, druhý nekritický k čemukoliv německému, ideálně má-li to znak hondy. Tam ovšem v posl. době není moc kde brát, takže hodí se cokoliv. >:D;-)
ta inovovana fiesta aj focus ST vyzeraju s tou otvorenou papulou ako nejaky kapor alebo nejaka ina ryba.... totalny antidizajn 8-s , vobec ale vobec sa mi to nepaci a kludne si nadavajte na vietnamcov cinanov egyptanov rumunov ake maju oni sunty ale podla mna dizajn fordu je dnes uplna bieda... novy B max , Ka-cko, Ecosport... to su neskutocne zrudy a hruza pozerat.... bez urazky :-( , nastastie som nikdy ziadny ford nemusel... takze ma to az tak neuraza ten ich vzhlad ale verim ze mnoho fanusikov fordu su z ich dizajnoveho smeru sklamani... bodaj by nie... taketo hruzy predavat
Jediné, kde se mi to líbí je americký Ford Fusion..snad v budoucnu Mondeo v Evropě. To je ale velké auto a je to trochu jako Aston. Jinak naprostý souhlas.... hrozný design. Mluví o globálních modelech, které se nelíbí, zatímco VW (nejsme jejich fanda) ho už dávno mají...
:yes: I pro mě je nový designový směr nestravitelný. Ještě, že aspoň Rangeru se to vyhnulo, ale to je tu okrajový model...Na druhou stranu, z globálního hlediska Ford (nebo aspoň Focus) úspěšný opravdu je.
Tento uspech americkeho pop-art dizajnu bohuzial len utvrdi Ford v tom, ze ma tymto dizajnovym smerom pokracovat. Nepredpokladam, ze by sa dalsia generacia rozdelila na US/EU verzie.
GTI vítězilo také tím, že bylo nejcivilnějším HH a bylo vhodné pro každodenní používání. Fokus se také vydal touto cestou a přidal 5.dv. variantu a kombi a výsledek se dostavil. Jen nevím, zda se ještě dát v případě kombíku o HH. Čísla o tom, zda byl GTI jsem nikde neviděl a ani autor je nemá a spíše to jen předpokládá.
Ano, speciální edice pro český trh - hot kombi v naftě! (ale i tak tam ty litry v kufru přece chybí!) Poraďte to prosím Fordu, jinak se u nás nechytá. Když řežeš zatáčky své oblíbené okresky, je třeba mít kufr naložený hovadinama ať eliminuješ přirozenou nedotáčivost. A dobře si ten náklad přikurtuj! Za mě kombi :no:
Ještě si to pětkrát přečti a možná pochopíš. ST není od slova stěhovák. Až budeš opravdu sázet peníze na dřevo, možná ti dojde, k čemu takové auto potřebuješ.
Prečo reaguješ sám na seba? Problém s identitou? ;-)
ST je skratka sport tourer, nie supersport, ani racing car. Teda ako je už v DNA hothatchu zapísané: spojenie bežného, dostupného a praktického auta s vysokým výkonom a športovejším pocitom z jazdy. A tejto filozofii i ST kombi pekne zodpovedá.
Ale samozrejme vo Forde nevedia, čo robia, mali sa spýtať znalca z českej vsi, ako majú robiť ST. ;-)
Ok, překlepnul jsem se v tlačítku reagovat. ST u Fordu znamená Sport Technologies. Za sebe jsem napsal, že kombi ST nemusím a nechápu, co vede zákazníky k jeho koupi. Třeba mi to vysvětlíš. Nebo že by klasické "počkej až jednou budeš potřebovat převézt ledničku?"
Tak na to jsem čekal. V kolika letech si takové auto kupuješ? Přeji dětem a manželce v Recarech bezpečnou a příjemnou jízdu. Umějí to ocenit. :yes: Končím.
Opäť mi trošku unikajú Tvoje myšlienkové pochody. To s autom musím jazdiť zásadne s celou rodinou? Ty v aute nikdy nejazdíš sám? A opačne: s 250k autom sa nedá jazdiť predpisovo, tak, aby si nevykotil deti z autosedačiek v zákrutách? V tom spočíva principiálna myšlienka hothatchu: ak treba, je to bežné, primerane praktické auto na každodenné jazdenie a ak treba, je to aj dravec, s ktorým si dokážeš užiť dynamickú jazdu, ak chceš. Teda skrátka dve autá v jednom (pre tých, ktorí nemajú alebo nechcú dve aut: jedno praktické rodinné a druhé športové). Čo je na tomto nepochopiteľné?!!
P.S. Ten vek tam hrá zase akú rolu?
iudex: Proč se vzrušovat? Dobře jsi to napsal. Auto které plní úlohu dva v jednom! Navíc jsem si všiml v jednom časopisu, kde si různí lidé píšou o radu, jaké auto atd.,že když tam píšou zaneprázdnění manažeři, kteří si mají vybrat služební auto i pro vlastní použití - požadujou rychlé combi. ;-) Služebně sami, ať si jízdu užijí a pak s rodinou, ať se tam taky něco vleze.. Není co řešit. Kolega "djbrumo" má sice opodstatněný názor, který se ovšem týká zrovna jeho a okolností ve kterých se pohybuje. Za pár let může být všechno jinak, všichni se budem na věc dívat z jiného úhlu i "djbrumo". :-)
Kombík čistý hh rozhodně není, např. o benzínové Octavii RS combi (ani o liftbacku) by si to taky nikdo netroufl tvrdit, a to ani dřív, kdy 200 PS nebylo pro hh (obecně) vůbec málo.
to se ještě uvidí >:-[] a nemá náhodou eSTéčko klasickou ruční brzdu?? já jen .... >:-[]
Ještě by bylo dobrý potvrdit prvenství třeba na nordšlajfe a GTI si koupí už jen chudák >:-[]
Na Nordschleife je jiná nejrychlejší předokolka. Už druhou generaci za sebou.. Megane RS to dal za 8:08 .Např BMW M1 za 8:15, Astra OPC 8:20, Golf GTI 8:38, Golf R 8:34, Focus RS 8:26... [odkaz] Takže tady se nějakej golfík moc nechytá... Asi to takovej ranař nebude...
Nordschleife je u hatchbacku hrozně důležitá, protože každý z těchto šťastných majitelů jezdí v v zatáčkách jak by byl na dráze :-) . Stejně všechny rádoby hot strčí do kapsy MB A 45 AMG.
věř že existují i lidi kteří s takovým autem tak jezdí :-) né každej to má na parádu . a mě třeba zajímá údaj za kolik takový auto třeba Nordschleife zajede to o autě vypovídá nejvíc , ale samozřejmě to neznamená že když si koupíš auto který to zajede pod 8 minut že budeš pánem silnic :)
Nejen pro mě byl a je Focus ST "nejpříbuznější" alternativou ke G GTI. Teď ve třetí g. má navíc ke G GTI "filosoficky" nejblíž a evidentně se mu to vyplácí. Nejzvědavější jsem právě na srovnání Fo III ST s G7 GTI.
Podstatně ultimativnější MRS cup je logicky vhodnější na honění časů na okruhu a tím také pro bychaře na diskusích, jaký je o něj reálný zájem je vidět na číslech v článku. Navíc srovnávat časy na okruhu s ostatními sériovými hh má smysl jen u necupové verze MRS (vůbec netvrdím je špatná), protože nikdo z konkurence podobně úzce zaměřenou verzi hh sériově nenabízí.
Na srovnání G7 GTI a FoIII ST jsem taky zvědav, ale chtěl bych znát testéra s objektivním a nezaujatým přístupem z jedné či druhé strany. Na MRS Cup tady snad bude Fo III RS a to už by měla být předokolka celkem bez kompromisů - samozřejmě jen pro fandy.
Cenově i výkonově by měla mít k FoIII ST blíž sportovnější verze G7 GTI , i když i ta by měla mít handicap -20PS proti STéčku, ten by ale mohla smáznout nižší hmotností, takže by to mohl být i tak zajímavý souboj titánů v kategorii klasických hh.
Stejně jsem ohledně ST pesimista. Cena (i když v zahraničí tomu tak většinou není) a nemožnost montáže tažného zařízení, budou u našinců pro Ford velká mínus. >:D
Tím testérem bys musel být ty sám, jinak je to pořád test někoho jiného :-( Ale píšeš dobře, aspoň ho znát, to taky pomůže. Pak víš kdo ho platí, čím jezdí, co ho baví, k čemu tíhne... ;-)
Ford ST vypadá výborně a kombi snad ještě lépe a stejně tak i jezdí. Pro místní odborníky to musí být překvapení. Docela si pamatuji posměšné příspěvky při zmínkách o Focusu ST. Osobně jsem překvapen, že se tak dobře prodává, protože cena je opravdu docela vysoká...Ale Ford prostě Hot hatch umí. To, že některé věci v interiéru atd. jsou laciné je věc druhá.
No kufor samozrejme nie, ale s tým počtom dverí si dovolím nesúhlasiť. Najväčšou komparatívnou výhodou hotheču oproti klasickému kupé je práve tá praktická stránka: porovnateľná dynamika, avšak použiteľná každý deň a k tomu najvýraznejšie prispeje práve päťdverová varianta. Label bude protestovať a oháňať sa tuhosťou karosérie, realita je ale taká, že značná časť kupujúcich uprednostní HH v 5dv variante.
Práve pre túto absenciu praktickej stránky - ktorá k HH neodmysliteľne patrí - nie je MRS priamym konkurentom ST či GTI 5d.
Souhlas, Labelův názor respektuju, někdy i třídvířko lépe vypadá, ale zrovna absence druhého páru dveří byla pro mě nepřekonatelnou překážkou na cestě ke Swiftu Sport. A podobně to má nejspíš docela dost zákazníků u výše zmíněných HH.
Ale je konkurence i pro ST kombi. Megane Grandtour GT. Tady soudruzi z Dieppe hodně zaspolupracovali, a vůbec bych se nebál sportovnosti. [odkaz] A těch pár koní, co chybí, je vyváženo těma statisícema, co ti zůstanou v kapse.
Jasné, MGT chvályhodne nasleduje príklad ST kombi a je to mimoriadne zaujímavá varianta, síce o 30k slabšia, ale zato výrazne lacnejšia. Určite dobrá voľba.
Já bych se tedy rozhodl pro ford už jen z toho důvodu, že Focus není autem pubertáků. :-) Když podíváte do golfa z 70% ho řídí puberták s čapkou na palici vlastnící řidičák pár měsíců, ale už je mistrem světa.
Dále bych se pro Focus rozhodl z toho důvodu, že design Golfu je už nudný a stále téměř stejný.
Nebo bych sáhnul po Opel Astře GTC. :-)
To já bych šel jednoznačně do GTI. To v čem kdo jezdí je mi úplně jedno a o kvalitě vozu to mnoho neříká (Porsche v Německu preferují gayové). VW je kvalitnější a designově povedenější. Ford jsem měl vždy rád, ale dnes bych si u evropského nevybral. Snad přijde aspoň pěkné Mondeo.
Ford je na hot hatche kabrňák, to ví snad každý. A nový Golf GTI se úplně ztrapnil povinnou montáží elektrické parkovací brzdy - to je opravdové automobilvé fo-pa roku, které žádný nadšený řidič prostě nemůže akceptovat, protože by se tím ztrapnil taky 8-s8-s8-s:no::no::no:
Podobně jako např. řidič 911ky... >:-[]
Pochopitelné je hlavně to, že málokdo si koupí nový HH v momentě, kdy už je představen jeho nástupce, který má být navíc např. lehčí a nemá být ani dražší. Takže kdy jindy by mělo STéčko porážet GTI v prodejích, když (by) ne právě teď? ;-)
Naprosto přesně. Osobně ovšem považuji tyhle debaty "fanoušků" podprahově naznačující, že co se víc prodává, je zároveň lepším HH - za nesmyslné. Může to tak být a taky nemusí a pro vážného (nikoli bychujícího) zájemce o koupi HH to určitě nebude rozhodující argument. Rozhodne jako obvykle souhrn vlastností včetně vzhledu, které tomu kterému kupci více "sednou", samozřejmě i s přihlédnutím k ceně. Zuřivá radost z toho, že se momentálně ST prodává víc než GTI, na straně jedné, jakož i bagatelizování tohoto faktu na straně druhé je směšné. Osobně jsem rád, když taková auta nadále vznikají, protože to znamená, že BYCH si nějaké takové mohl v budoucnu koupit. ;-)
Zase ta brzda. Spíš bych se zajímal o to, jestli půjde vypnout ESP. To mi přijde jako zásadnější otázka. Ruční brzdy mizí i z ryzích sporťáků. Smiř se s tím. Tahají za ně většinou kluci ve svých snech. Závodník to auto stejně kompletně vykuchá.
Je pravda, že bych se vůbec nezlobil, kdyby do té ostřejší verze nabídli za příplatek hydraulickou ručku. Možná trochu extrémní, ale podle mne se najdou lidé, kteří si rádi zablbnou v podobném stylu a zároveň nechtějí plnohodnotný závodní speciál. Něco takového citlivě zastavit do interiéru není u moderních aut žádná sranda, takže tovární instalace by potěšila. Ale to se prostě nestane, nemají to ani ultimativnější hatchbacky.
Ano, argument s 911 jsem přesně čekal a nemýlil jsem se :-) Takže k tomu jen tolik, že i u nové 911 považuju elektrickou P brzdu za důkaz jisté charakterové degenerace a "vyměknutí". Přesto si ale (možná trochu paradoxně) cítím, , že v kategorii hot-hatch je její zavedení kupodivu ještě větší úlet než v kategorii dražších pravověrných sporťáků...