Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford: nejen hybridní pohon, ale i jiné technologie

Ford nedávno prohlásil, že chce do roku 2010 vyrobit až 250 000 hybridních vozů. Nakonec ale mohou před hybridy dostat přednost jiné technologie.
Zpět na článek
7. 7. 2006 13:00
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 14:40
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 15:07
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 15:12
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 15:21
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 15:49
neregistrovaný "zufalec"
7. 7. 2006 15:56
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 16:08
neregistrovaný "zufalec"
7. 7. 2006 16:03
neregistrovaný "Yaroukh"
7. 7. 2006 20:27
neregistrovaný "Mamutak"
7. 7. 2006 21:23
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 21:33
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 21:38
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 21:36
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
8. 7. 2006 21:01
neregistrovaný "Mamutak"
10. 7. 2006 21:15
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2006 13:52
neregistrovaný "Adamski"
13. 7. 2006 14:13
neregistrovaný "Hooonza"
9. 7. 2006 23:47
neregistrovaný "Wartburg 353W"
10. 7. 2006 10:36
neregistrovaný "Mirek"
11. 7. 2006 15:12
neregistrovaný "audis"
12. 7. 2006 08:00
neregistrovaný "D."
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 13:00
To je přece jasné
Powertrain: Micinkův hvězdicový spalovací motor na ethanol + alternátor + elektromotor(y). Spolehlivé, ekologické a odzkoušené ;-) >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 14:40
E85 TS Ecopower
Neboli motor na E85 TurboSupercharged s možností rekuperace (říká se tomu tak ne?) energie při brždění. To znamená klasický spalovací motor (asi ne hvězdicový >:D ) samozřejmě s variabilním časováním ventilů, proměnnou délkou sání atd. (ten systém Nissanu bez škrtící klapky taky nevypadá zle), turbo s proměnnou geometrií, kompresor a k tomu elektrický minimotor. To je moje vize. A k tomu minimum elektroniky (ESP děkuji nechci), sekvenční převodovku, stálou čtyřkolu.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 15:07
Re: E85 TS Ecopower
Ano, rekuperace. Já myslím, že jsou dva zásadní "problémy". Soustava spalovacího motoru a alternátoru a pak slušný baterie. Ale ty si asi myslel, že by tam ten el. motor byl jaksi na parkování a další výpomoc. Ne jako hlavní hnací agrgát.
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 15:12
Re: E85 TS Ecopower
Přesně tak. Jenom aby se neplýtvalo kinetickou energií. Ta energie by se pak dala využit (např.) při rozjezdu se studeným motorem, kdy je spotřeba 30 litrů na km nebo při tom parkování. Prostě ty režimy jízdy kde dochází k velkému plýtvání palivem. Pak je samozřejmě ještě otázka ceny, vzhledem k tomu kolik technolgií najednou bych tam nacpal.
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 15:21
Re: E85 TS Ecopower
To jsem chtěl napsat, ale nenapsal. Že se mi zdá ten tvůj systém dost nákladný a případně i rozměrově horší pro malá vozidla. Otázkou je, zda ten systém co píšu já byl "skladnější". Baterie prostě zaberou místo. Já jsem spíše předpokládal systém podobný dieselelektrickým lokomotivám, akorát složitější o to, že by byly osazeny ještě baterie a nebyl by diesel, ale ethanol. Já bych si hlavně přál, v souvislostí s jinou diskuzí, aby se začlo u kamionů.. Mají relativně dost místa, spotřebujou toho mnohem víc, jsou pomalý a celkově je nemám moc rád.
neregistrovaný "zufalec"
7. 7. 2006 15:49
Re: E85 TS Ecopower
A co takto zrusit kamiony a presunut dopravu na zeleznice. Odburas viac problemov - aj ten, ze ich nemas rad. Jednoducho icj nebude >:-[]
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 15:56
Re: E85 TS Ecopower
Do téhle diskuze to nepatří. Dobře ale. Já nejsem proti kamionům zcela, mají nezastupitelnou roli, jen je jich až moc. Hlavně vzdálenosti na které se užívají, se mi nelíbí.
neregistrovaný "zufalec"
7. 7. 2006 16:08
Re: E85 TS Ecopower
mas pravdu, to je ina diskusia a ina tema.
Moj navrh na ciastocne riesenie ropneho problemu: hybrid ele+biodizel, ele+bioetanol.
neregistrovaný "Yaroukh"
7. 7. 2006 16:03
Re: E85 TS Ecopower
jen "drobnost" - na zeleznice u nas de-fuckto existuje statni monopol, zatimco autodopravci jsou zhusta drobni zivnostnici ... takze tohle reseni take trochu zavani
neregistrovaný "Mamutak"
7. 7. 2006 20:27
Baterie
Trošku příspěvek off-topic...ale neví někdo, proč má Lexus GS 450h Ni-MH baterie, když lithium-iontové jsou lepší?nebo se to aspoň říká...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 21:23
Re: Baterie
Když tě tak čtu proč nezkusit pohon na bakterie >:D >:-[]
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 21:33
Re: Baterie
Ale jaké? Že by se mi líbil monopol Danone tak to ne. Přijedeš na pumpu. Co máte? Zákys? Nebo Snad Activia 98? >:D >:-[]
neregistrovaný "Ricardo"
7. 7. 2006 21:38
Re: Baterie
Jednu plnotučnou jahoadovo Jogobellu prosím >:D >:D
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
7. 7. 2006 21:36
Re: Baterie
Tak to ti neosvětlím. Každopádně životnost obou je dost na... Ni-MH ztrácí kapacitu používáním a Li-Ion prostě stárne, ať ho používáš nebo ne. Samozřejmě že nevhodné používání obého proces ještě urychlí.
neregistrovaný "Mamutak"
8. 7. 2006 21:01
Re: Baterie
Děkuji všem za odpovědi... :-)
neregistrovaný "Hooonza"
10. 7. 2006 21:15
Re: NiMH vs Li-ion
Důvod je prostý - prachy. Li-ion mají sice několikrát vyšší hustotu ukládání energie (Wh/kg), jenomže jsou šíleně drahé.
neregistrovaný "Adamski"
13. 7. 2006 13:52
Re: Lithium neni drahe, levny je benzin..
? Lithium stoji 0.6Eur/Wh takze ve vysledku vyjde provoz priblizne stejne jako na benzin, akorat se nic nemusi mazat, vymenovat, kontrolovat, servisovat.. Stredni auto vystaci s 10-15-20kWh baterii..

Jestli me neco prijde levne pak je to skoro 10kWh v 1L benzinu za cenu 2l cocacoly. Nedivte se az zdrazi benzin o par set procent..
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2006 14:13
Re: Lithium neni drahe, levny je benzin..
Já jsem ale nehovořil o lithiových bateriích (jak je známe např. z kalkulaček a digitálních hodinek), nýbrž o lithium-iontových akumulátorech. Ty se samozřejmě dají dobíjet, takže uvažovat o ceně za Wh už nemá smysl pokud se bavíme o baterii. Čím víc jí využíváš, tím vychází levněji.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
9. 7. 2006 23:47
jine technologie
Jine technologie dostanou prednost asi nejen u Fordu. Hybrid neni to prave, spori jen zlomek. Potrebujeme usporit vic, nejlepe vsechno.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
10. 7. 2006 10:36
Proc by mela nejaka mit prednost ?
Proc v tom hledate nejakou zmenu kurzu. Proc by mela nejaka ze jmenovanych technologii dostavat prednost? Hybrid je zatim jenom privesek ke spalovacimu motoru, tudiz i sam spalovaci motor bude pokracovat ve vyvoji. Prida se moznost spalovani E85, potom preplnovani a k tomu vsemu hybridni cast. Vsechno se to vzajemne doplnuje a zvysuje efektivitu stavajicich reseni.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "audis"
11. 7. 2006 15:12
CNG v 5 - 10 L
v přístích 5 rozmach, za 10 let vrchol CNG. Paralelně v malých počtech i hybrydy (jako Toyota, Lexus).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "D."
12. 7. 2006 08:00
U Forda dostane prednost..
.. asi nejspis Chapter 11 - informacim v clanku se da velmi dobre rozumet tak, ze Ford nema penize (nejen) na vyvoj hybridu a tak nezatracuje dalsi (pro nej levnejsi) technologie. A rating pada a pada a vyhled je negativni a z kapitanskeho mustku jeste stale zaznivaji pozitivne podavane zpravy.
Rozbalit vlákno
0