Neboli motor na E85 TurboSupercharged s možností rekuperace (říká se tomu tak ne?) energie při brždění. To znamená klasický spalovací motor (asi ne hvězdicový >:D ) samozřejmě s variabilním časováním ventilů, proměnnou délkou sání atd. (ten systém Nissanu bez škrtící klapky taky nevypadá zle), turbo s proměnnou geometrií, kompresor a k tomu elektrický minimotor. To je moje vize. A k tomu minimum elektroniky (ESP děkuji nechci), sekvenční převodovku, stálou čtyřkolu.
Ano, rekuperace. Já myslím, že jsou dva zásadní "problémy". Soustava spalovacího motoru a alternátoru a pak slušný baterie. Ale ty si asi myslel, že by tam ten el. motor byl jaksi na parkování a další výpomoc. Ne jako hlavní hnací agrgát.
Přesně tak. Jenom aby se neplýtvalo kinetickou energií. Ta energie by se pak dala využit (např.) při rozjezdu se studeným motorem, kdy je spotřeba 30 litrů na km nebo při tom parkování. Prostě ty režimy jízdy kde dochází k velkému plýtvání palivem. Pak je samozřejmě ještě otázka ceny, vzhledem k tomu kolik technolgií najednou bych tam nacpal.
To jsem chtěl napsat, ale nenapsal. Že se mi zdá ten tvůj systém dost nákladný a případně i rozměrově horší pro malá vozidla. Otázkou je, zda ten systém co píšu já byl "skladnější". Baterie prostě zaberou místo. Já jsem spíše předpokládal systém podobný dieselelektrickým lokomotivám, akorát složitější o to, že by byly osazeny ještě baterie a nebyl by diesel, ale ethanol. Já bych si hlavně přál, v souvislostí s jinou diskuzí, aby se začlo u kamionů.. Mají relativně dost místa, spotřebujou toho mnohem víc, jsou pomalý a celkově je nemám moc rád.
Do téhle diskuze to nepatří. Dobře ale. Já nejsem proti kamionům zcela, mají nezastupitelnou roli, jen je jich až moc. Hlavně vzdálenosti na které se užívají, se mi nelíbí.
jen "drobnost" - na zeleznice u nas de-fuckto existuje statni monopol, zatimco autodopravci jsou zhusta drobni zivnostnici ... takze tohle reseni take trochu zavani
Tak to ti neosvětlím. Každopádně životnost obou je dost na... Ni-MH ztrácí kapacitu používáním a Li-Ion prostě stárne, ať ho používáš nebo ne. Samozřejmě že nevhodné používání obého proces ještě urychlí.
? Lithium stoji 0.6Eur/Wh takze ve vysledku vyjde provoz priblizne stejne jako na benzin, akorat se nic nemusi mazat, vymenovat, kontrolovat, servisovat.. Stredni auto vystaci s 10-15-20kWh baterii..
Jestli me neco prijde levne pak je to skoro 10kWh v 1L benzinu za cenu 2l cocacoly. Nedivte se az zdrazi benzin o par set procent..
Já jsem ale nehovořil o lithiových bateriích (jak je známe např. z kalkulaček a digitálních hodinek), nýbrž o lithium-iontových akumulátorech. Ty se samozřejmě dají dobíjet, takže uvažovat o ceně za Wh už nemá smysl pokud se bavíme o baterii. Čím víc jí využíváš, tím vychází levněji.
Proc v tom hledate nejakou zmenu kurzu. Proc by mela nejaka ze jmenovanych technologii dostavat prednost? Hybrid je zatim jenom privesek ke spalovacimu motoru, tudiz i sam spalovaci motor bude pokracovat ve vyvoji. Prida se moznost spalovani E85, potom preplnovani a k tomu vsemu hybridni cast. Vsechno se to vzajemne doplnuje a zvysuje efektivitu stavajicich reseni.
.. asi nejspis Chapter 11 - informacim v clanku se da velmi dobre rozumet tak, ze Ford nema penize (nejen) na vyvoj hybridu a tak nezatracuje dalsi (pro nej levnejsi) technologie. A rating pada a pada a vyhled je negativni a z kapitanskeho mustku jeste stale zaznivaji pozitivne podavane zpravy.