V Evropě pomalu nic levnějšího nekoupíš. Třeba Fiesta je výrazně levnější než konkurence, stejně jako tento B-Max. A pokud jde o český trh, tak ten už zajímá snad jen Škodovku a korejce. Mimochodem, kolik se těch Rapidů v Evropě prodalo? Tam evidentně ani nízká cena nefunguje.
Opravdu? Roomster, Ix20, C3 picaso, meriva, venga- vše se dá sehnat ceníkově pod 300 tisíc i s klimatizací. Ford s klimatizací stojí přes 300 tisíc. Nemám pocit, že je levnější než konkurence...
Psal jsem o Evropě, kde se ta auta prodávají a ne o Československu. U nás se stejně prodávají jen Škodovka a korejci. Pokud by Ford nebo někdo jiný zlevnil, tak prodá místo 20 aut 30 a stejně nic nevydělá.
Design Fordu je z Marsu a v Evropě evidentně zabírat nebude. Až to Amík pochopí bude možná již pro Ford pozdě. Auto se musí líbit. Od Fiesty po dodávky je to děs.
Proč ředitel automobilky? Čte zprávu, že nějaké auto se nebude nadále vyrábět protože o něj není zájem, dal svůj názor proč. Máš snad nějaké interní informace, že se plete?
On jen usoudil že by mohl radit Fordu jak dělat auta, aby nebylo pozdě. Ty jsi to vylepšil že trinactidenního přerušení výroby jsi udělal konec výroby. Četl jsi článek nebo jen chceš poučovat?
Bylo by to v pořádku, kdyby Kvák posuzoval jen B-Max. Pokud kritizuje mimojiné i Fiestu (3 roky nejprodávanější auto své třídy v Evropě), tak je to jen zoufalej výkřik do tmy...
no uprimne nevim proc se design fordu tak nelibi, podle me jsou to hezka auta; fiesta, kuga, focus, americke mondeo, s-max... jedine co se mi opravdu nelibi je nova rada transitu...
ale myslim ze tento segment je cely postaveny na hlavu. Auto pro duchodce, jinak newi kdo by ocenil malou krabici. mlade rodiny? to tezko...obecn prilis drahe a nebo neatraktivni.. popripadne maly kufr. Bud nekdo nepotrebuje vetsi auto a staci mu fiesta/focus protoze jsou to auta, nebo kdyz potrebuje mpv tak si radeji koupi ojetinu typu s-max nebo sharan...
neznam nikoho pro koho by bylo jakekoliv mpv symbolem uspechu, nebo by mu prislo sexy
a pro duchodce moc neortodoxni, ackoliv konstruce asi neni spatna (neslysel jsem zatim, ze by se karoserie moc kroutila atd. )
Ty si nikdy MPV nepotreboval, pretože na hlavu sú tvoje závery.
MPV sú určené hlavne pre rodiny, a to aj tie menšie. Dostať na rovnakom pôdoryse priestor o triedu väčší nie je zas tak zlá investícia ako si myslíš. Malé MPV sú skvelé do mesta, prijateľné aj na dlhšie trasy. Ani MPV o triedu vyššie nie je v meste problém, a na dlhé dovolenkové trasy je to už paráda. Podobne väčšia výška MPV je jasným pozitívom. Kto nepripútaval do autosedačiek denne dve alebo tri malé deti, nepochopí.
Neviem, koľko máš rokov - ja mám 40 a ocením, ak sa pri nástupe do auta nemusím krčiť do auta smerom dolu, a pri výstupe z auta sa z nízko položeného sedadla zase zdvíhať hore - nástup a výstup v prípade MPV je oveľa prirodzenejší a pohodlnejší. Ocenia tí, čo jazdia kratšie trasy, aj dôchodci - chrbtica ťa za MPV pochváli. Detto pri usádzaní detí do autosedačiek.
Kto neskúsi, nemusí pochopiť. Ale ja viem dobre o čom píšem.
Já zase říkám, že právě pro penzisty je tenhle segment ideální. Do nižší káry hůř nastupujou a pokud tohle dostanou za skoro stejnou cenu, jako třeba Fabku nebo Fiestu, budou jenom rádi. Vyšší čelní plocha je tolik netrápí - do zatáček i obecně jezdí pomaleji, takže spotřeba v pohodě, a vzpřímenější posez jim vyhovuje.
Odporuješ sám sebe - netvrdíš, že je mpv špatné, ale že sú malé MPV k ničomu. Malé MPV je tiež MPV a aj keď zvonka sú malé, tak zvnútra teda nie sú, asi si v žiadnom ešte nesedel.
B-Max sa tak trochu vymyká z radu malých MPV, pretože má malý kufor, málo miesta vzadu a zlý prístup na zadné sedadlá. Posuvné dvere bez B-stĺpika nič pozitívneho nepriniesli, skôr naopak. Tam bude príčina slabého úspechu, nie v špecifikácii triedy.
A dokut to nepochopí a nevrátí se k němu, může na své předchozí evropské úspěchy zapomenout. Kudrlinky na karoserii a pouťové přístrojové desky na Evropany prostě nezabírají, viz prodejní mezigenerační pokles u nového Focusu.... A facelift ve stylu Aston Martinu taky není zrovna trefa do černého - viz. Fiesta, která byla mnohem hezčí s původním čumákem.
ak sa nemylim tak som aj pisal ze toto auto je proste krok kdesi vedla.. a nieeln dizajnom.... podobne ako terajsie kacko ... ford proste slape vedla... skoda ho
.... líp se prodává jen F500L....
čili nejde o to že by byl neúspěšný, ale prostě celkové prodeje v Evropě jsou malé a kapacita fabriky je asi naddimenzovaná....
Čili to není o tom že by byl drahý, lidem se hnusil nebo tak něco.... prostě je jen trh dole....
A ještě jich pár zavřou. A co má být? Holt Evropa už nefrčí. Teď se dělá bussines v čině a USA. Zeptej se u VW nebo i Škody tam ti to rádi vysvětlí který trh je pro ně nejdůležitější. Malá nápověda, Praha a přilehlé okolí to nejsou. ;-)
Jakkoliv má B-Max i spousty kladů, tak absence B-sloupku vůz dokonale pohřbila. Dokonalá ukázka toho, jak z marketingového dokáží potopit celý vůz....
Fusion byl jednou z nejlepších voleb své kategorie, reklama je tak malý nebo tak velký nelhala. B-Max je naprostý opak. A pokud má MPV málo místa v interiéru, je na průšvih zaděláno. K tomu naprosto nesmyslné zadní dveře, špatný přístup k zadním sedadlům, nesmyslně komplikované (a drahé) řešení...
Meriva dokazuje, že i netradiční řešení může být smysluplné. B-Max šlápl vedle :-!