Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford přeruší výrobu B-Maxu, je o něj malý zájem

David Bureš
Diskuze (26)
Výroba B-Maxu byla přerušena již v září, další odstávka v rumunském závodě je naplánovaná na příští měsíc.

Ford reaguje na nízkou poptávku evropských zákazníků přerušením výroby MPV B-Max. Továrna v rumunské Craiově bude zavřena během 13 dnů v říjnu.

Automobilka výrobu B-Maxu přitom již snižovala v minulosti. V listopadu loňského roku snížila výrobu z 500 vyrobených exemplářů B-Maxu za den na polovinu. Posléze Ford produkci opět zvýšil, v poslední době vznikalo v Craiově asi 370 B-Maxů denně.

„Jsme přesvědčeni, že se jedná o dočasné opatření a že se situace zlepší, neboť evropské prodeje vozidel se začínají zvolna zotavovat,“ tvrdí mluvčí rumunské divize Fordu Ana Maria Timisová. Ta dodává, že automobilka v závislosti na poptávce během listopadu a prosince dále přizpůsobí výrobu B-Maxu.

Přerušení výroby se týká více než poloviny zaměstnanců závodu, kde Ford vedle B-Maxu vyrábí také motory. Během této doby bude těchto asi 2.500 lidí dostávat 80 procent svého platu.

Podle výzkumné společnosti JATO Dynamics prodal Ford během osmi měsíců letošního roku na evropských trzích 48.682 kusů B-Maxu. To z něj činí čtvrtý nejúspěšnější model značky v tomto regionu.

Na českém trhu se B-Maxu celkem daří. Ze statistik Svazu dovozců automobilů vyplývá, že se od ledna do srpna u nás prodalo 924 B-Maxů. V segmentu MPV si během tohoto období lépe vedly pouze Hyundai ix20 (2.456 registrací) a Škoda Roomster (2.118 registrací).

David Bureš
Diskuze (26)
24. 9. 2013 08:35
Re: mrtvy segment
Odporuješ sám sebe - netvrdíš, že je mpv špatné, ale že sú malé MPV k ničomu. Malé MPV je tiež MPV a aj keď zvonka sú malé, tak zvnútra teda nie sú, asi si v žiadnom ešte nesedel.
B-Max sa tak trochu vymyká z radu malých MPV, pretože má malý kufor, málo miesta vzadu a zlý prístup na zadné sedadlá. Posuvné dvere bez B-stĺpika nič pozitívneho nepriniesli, skôr naopak. Tam bude príčina slabého úspechu, nie v špecifikácii triedy.
24. 9. 2013 07:16
Re: Cena
Přesně tak. Fusion byl za dobrý pěníz- a jen za rok 2011 v ČR přes 3000 prodaných kusů. Pokud je dobrá cena, tak se prodává i u nás...
24. 9. 2013 06:31
Re: mrtvy segment
Já zase říkám, že právě pro penzisty je tenhle segment ideální. Do nižší káry hůř nastupujou a pokud tohle dostanou za skoro stejnou cenu, jako třeba Fabku nebo Fiestu, budou jenom rádi. Vyšší čelní plocha je tolik netrápí - do zatáček i obecně jezdí pomaleji, takže spotřeba v pohodě, a vzpřímenější posez jim vyhovuje.
24. 9. 2013 06:28
Re: Cena
Ford prodával dost, dokud měl v nabídce model Fusion, bratru za nějakých 230-240 v základu...
24. 9. 2013 00:19
Re: mrtvy segment
ale ja netvrdim ze mpv je spatne (koneckoncu at si kazdy jezdi v cem je libo, ze?),
tvrdim ze tyhle mini mpv jsou k nicemu...