Americká automobilka Ford se rozhodla, že si v britské automobilce Aston Martin neponechá ani minoritní podíl. Za Aston Martin zaplatil nový majitel nejen hotově, ale i formou preferenčních akcií.
Aston Martin bol v dobrych rukach. Co s nim bude teraz? Dockame sa este novych technicky vyspelych modelov? Aston Martin ma momentalne siroku relativne ponuku atraktivnych, vyspelych automobilov a je ziskovy. Ale co bude dalej? Ja osobne mam strach. Snad je zbytocny...
Jo, ale to není "v dobrých rukách" ;-) Sám píšeš "bol", tím pádem dáváš jasně najevo, že už není. Byl pod Fordem, už není. Popíráš snad to, co jsi sám napsal? >:D No a jestli mluvíš o managementu, vývojářích atd. tak ti tam samozřejmě zůstanou. Tady se bavíme o prodeji obchodní značky. Chápeš to? :-)
Ja si taky myslim, ze FoMoCo neni spatny. Jen ta divize NA ho tahne ke dnu. Uz jsem to tu psal x krat. Prodat Ford NA a zbytek at dal dela co dela. ;-)
A to právě oba víme, že je ten problém. Stejné jako bys chtěl, aby VW group prodala značku VW. Sice jiné důvody, ale taky je k ničemu. Nemá v portfoliu své místo. FMC si říká o brutální restrukturalizaci řízení. Zejména ten US je v kopřivách. A protože to je "matka", tak její problémy holt budou dotovat její dětičky.
Ja to beru s nadhledem ( ale nasralo mne kdyz jsem je nacapal)- navic mi furt pomlouvala auto- ze pry jsem si mel koupit A4 a vubec mne nejak zkousela omezovat :no: . Rozumis argumentu ze Audi je vic in nez Volvo S40? Ja z toho beru jedno ponauceni - nikdy uz nechci chodit s mladsi nez jsem ja o vic nez 2 roky a nikdy s tou co nakupuje u Hilfingera
Taky si (pochopitelně :) nemyslím, že FMC je banda pitomců. Ozdravila AM, Volvo, Mazdu, LR. V NA dostává na frak celá domácí stáj, tedy ne jenom Ford of NA. (Pro rejpaly: ano, částečně svojí vinou.)
Tobě je ale ze zřejmých důvodů bližší Jag, proto (aspoň mně to tak přijde) většinou spíláš jenom FMC (a ještě raději přímo NA). Ale copak Jaguar nemá vlastní managery? Párkrát jsi tuším psal, že Jaguar má hlavně tragický marketing. Copak nemůžou používat vlastní mozky a ten marketing nějak "poštelovat" aspoň v Evropě? Na co tam jsou, když se to všechno hodí na FMC?
I když FMC možná nemůže jinak, dropnutí Jaguara mě štvě (když pominu sympatie k tý značce) i proto, že v tomhle segmentu nemá FMC proti konkurenci NIC. Lincoln za hranicema US nikoho nezajímá, a odhaduju, že na ermerging markets bude po těchhle autech ještě hodně velká poptávka.
Neco malinko se ke me doneslo a skutecne Jag nemel vubec volnou ruku a nakonec ani ten management (stale zmeny atd.), ktery by to realizoval. Ad FoMoCo a Ford NA. FoMoCo globalne povazuji za celkem uspesny spolek, Ford NA by mi nechybel, ani kdyby se mu darilo. To plati i pro ostatni US ovecky, snad jen Lincoln byl vzal na milost. A k valstnim mozkum, je to asi tak, ze nakonec musis zpivat pisnicku toho, kdo na schuzi prijde s vetsinovym hlasovacim pravem.
Máš ke zdrojům v Jaguaru samozřejmě blíž, ale nedal bych ruku do ohně za to, že ty zdroje budou situaci popisovat úplně objektivně. Mně to "já tu nemam žádný pravomoce" prostě nejde pod nos. Ale vyloučit to samozřejmě 100% nelze...
No nic; uvidíme, jak se Jaguaru povede jinde. Budu jim určitě drtit pulce.
Přečetl jsem článek a pak to přišlo: "Primrose Cove .. Primrose Cove..co to je za holding?" První stránky, co na mě vyhřezli z útrob vyhledávacího monstra google.com mi připravili ošklivý šok: realitní společnost v Montaně!? 8-s
Nesmířil jsem se hledal jsem dál. A našel. V mexickém tisku :-) (ne, fakt nekecám)
Tak aby jste nemuseli hledat, tady to je:
Za investiční skupinou "Primrose Cove Holding" stojí David Richards, šéf Prodrive-u, zběratel britských vozů pan John Sinders a dvě investiční skupiny z Kuwaitu, Investment Dar a Adeem Investment.
Snad to dobre dopadne. To ze v tom Ford mel mit stale ucast me trochu uklidnovalo, ale ted teda nevim. Budu verit, ze to bude OK. PS: Kdybych vedel, ze to chteji prodat cely dal bych jim o dolar vic nez DR ;-)
Nekde jsem cetl ze jedna z tech dvou kuvajskych financnich spolecnosti uz zvazuje prodej svych akcii- ale ktera to netusim ale rekl bych ze to je stejne jedno
Členy konsorcia, jsou: David Richards, Prodrive, John Sinders - sběratel vozů Aston Martin a mezinárodní investiční společnosti Investment Dar a Adeem Investment, sídlící v Kuvajtu - přesně jak jsi napsal!
Za necelou miliardu dolarů... se prodala ikona ikon. Problém je v tom, že jakmile nad takovouto automobilkou není rozprostřen příkrov silné matky z branže... nemá šanci. Na to, aby obstál Aston v nové roli, tedy v roli "beránku otřes se" je příliš drahý, příliš exkluzivní. Exkluzivita totiž vyžaduje podhoubí malých, na jehož základech buduje svou hvězdnou dráhu.
Niet čo dodať. Az som sa divil, ze v dobe zlych rokov v koncerne Ford sa Aston Martin vysvihol nie len po stranke automobilovej, ale aj ekonomickej. GOD SAVE THE ASTON!
Znas historii tyhle znacky? Jestli ano, tak vis, ze prosla rukama spousty majitelu a zaroven spoustou krizi...a ne vzdy nad ni mela ochrannou ruku velka automobilka...a VZDYCKY se z toho nakonec AM dostal. Takze doufejme...
...pekna diskusia, chlapci, tesim sa, ze si robit(m)e tolki starosti o AM... ale mozno to dacomu prospeje. prodrive je spicka, to vsetci vieme, spolupracu s AM uz mali a vysledok bol lepsi ako povodne nastavenia... bude to stale kvalita. ja nemyslim, ze hrozi daco podobne ako v pripade TVR...predsa len, je to ikona...a aj tak mi v portfoliu fordu zaroven s jagom moc nesedel. koncern inak nie je az taky zly, keby GM dokazalo spravit pre saab to, co ford s mazdou a volvom...