Francie chce zavést daň na luxusní auta
Francie zvažuje zavedení daně z velkých luxusních automobilů vypouštějících větší množství CO2 než menší modely. Tento krok má sice přispět k ochraně životního prostředí, ale jak uvádí ekonomický deník La Tribune a server Automotive News Europe, mohl by zároveň pomoci zpomalit pokles poptávky po vozech francouzských značek.
Za návrhem daně z velkých luxusních automobilů stojí nový francouzský ministr financí Pierre Moscovici a v případě, že bude daň skutečně zavedena, budou jí zasaženy především německé prémiové automobilky Audi, BMW a Mercedes-Benz.
Renault, Peugeot a Citroën ve Francii ovládají především trh s malými a kompaktními modely, zatímco prodeje jejich větších a luxusnějších modelů jsou zde nízké.
Studie vypracovaná k dani z velkých luxusních automobilů uvádí, že se jedná o ochranu životního prostředí tím, že zvýhodňuje menší a ovzduší méně znečisťující auta.
Ve skutečnosti se ovšem může jednat o jistou formu protekcionismu pro Renault a PSA, neboť jejím cílem je podle zprávy zveřejněném deníkem La Tribune získat zpět roční produkci 500.000 vozidel.
Renault a PSA se spoléhají především na prodej na domácím trhu. Prodeje lehkých francouzských automobilů přitom v květnu poklesly oproti stejnému měsíci loňského roku o 17 % na 197.671 vozů. Prodeje vozů koncernu PSA klesly o 28 % a Renaultu se snížily o 14 %.
Prodeje vozů francouzských značek v posledních pěti měsících klesly o 16 % na 1.009.379 kusů. Asociace francouzského automobilového průmyslu CCFA uvádí, že případě koncernu PSA se jedná o pokles o 22 % na 313.299 vozů a u Renaultu o 20 % na 248.200 automobilů.