Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fryštácká skalka: Off-roadové radovánky tento víkend

Nadim Eid
Diskuze (0)
Po 5 letech se bude opět konat off-roadová soutěž s názvem Fryštácká skalka. Bude to jistě off-roadový svátek pro všechny příznivce terénních vozidel. Tento rok se totiž v ČR bude pořádat jen jeden podnik podobného charakteru, a to na podzim ve Vsetíně.

Organizátoři by rádi s pětiletou přestávkou navázali na předchozích sedm ročníků. Úroveň organizace i po tak dlouhé pauze zůstává velmi vysoko. Prioritou je stále kvalitní a náročná trať a zároveň maximální péče o soutěžící. Letos by si chtěli pořadatelé vzít na mušku i zvýšení diváckého komfortu (zajištění přístupnějších diváckých míst, čas konání atd.).

Na Fryštácké skalce se můžeme těšit z pestrého startovního pole skládajícího se z off-roadových speciálů, sériových terénních vozidel, čtyřkolových motorek (ATV) a enduro motocyklů. Těmto rozdílným posádkám museli organizátoři přizpůsobit nejen vyhlášené kategorie, ale také povahu tratí a systém navigace. Znamená to, že kromě profesionálních posádek z celé střední Evropy (Polsko, Slovensko, Maďarsko, Česko) se soutěže mohou v rámci jízdy pravidelnosti zúčastnit i domácí posádky se sériovými terénními vozy. Co se týče motocyklů, budou pro ně delší rovné úseky ztíženy přírodními retardéry. Průjezdnost tratí je za každého počasí odzkoušena pořadatelským sériovým vozem Suzuki Jimny 1,5 DDiS.

Soutěžní posádky se mohou těšit na náročné tratě v lokalitě Hostýnských vrchů, vycházející z předešlých ročníků a obohacené o nové úseky. Celková délka rychlostních zkoušek vedoucích po zpevněných i nezpevněných lesních a polních cestách by se měla pohybovat kolem 100 km.

V náročných úsecích dobře přístupných divákům čeká na soutěžní posádky i při suchém počasí spousta bláta. Přejezdy po asfaltových silnicích se podařilo minimalizovat, přesto znamenají pro potenciální zájemce povinnost startovat s vozy se státní poznávací značkou. Dalším limitem je propustnost soutěžního okruhu, který dovolí průjezd pouze omezenému počtu startujících.

Po páteční odpolední přejímce by se soutěžící měli shromáždit na Náměstí Míru ve Fyštáku ke slavnostnímu startu. Páteční prolog je tvořen nejtěžší vložkou soutěže: Vítová, ústící v Kameňáku v obci Vlčková, kde bude umístěna servisní zóna.

V rámci sobotní etapy se pojedou třikrát tři RZ, z nichž každá měří cca 10 km. Asi 1,3 km od startu směrem k Bezedníku se budou posádky potýkat s horizontem, kde se bude pravděpodobně létat vzduchem, tedy vhodné místo pro fotografy. Úsek je z obou stran lemován hustým porostem a končí levým „vracákem“ se zakázaným prostorem.

Cca 2 km od startu v blízkosti staré pily pod Bezedníkem se vjíždí do velmi těžkého úseku s množstvím bahna. Toto místo je dobře dostupné buď z areálu Vítová nebo od obce Lukov. Směrem od Lukova však bude silnice uzavřena z důvodu průjezdnosti sanity. Místo je známé jako Srnčí dolinky. Posádky, kterým se nepodaří projet tento bahnitý úsek svépomocí, budou odtáhnuty pomocným terénním vozem.

Kousek od tohoto bahna se nachází levý „vracák“ směřující do posledního bahnitého výjezdu. Místo je dobře dostupné od obce Lukov a nachází se 7,7 km od startu. Tolik z některých rychlostních zkoušek. Více informací najdete na stránkách pořadatele.

Nadim Eid
Diskuze (0)