Od minulého týdne jezdí dva Irizary PB po našich silnicích. První dva autobusy zakoupila cestovní kancelář Asiata, která mj. zajišťuje dopravu mezi Prahou a Karlovými Vary pro ČSA...
Podivejte se na ty sloupky. Hadejte, co se asi stane, pokud se prevrati do pole a udela kotrmelec... Vsichni cestujici budou mrtvi. A k designu - nezda se vam, ze ty svetla maji takove francouzske tvary...? Clovek se az otrese pri pohledu na ten design.
Nedes se Neoplanu v televizi. Dnesni autobusy musi splnovat normy pri prevraceni a takova firma jako je Scania - tam bych se opravdu nebal. Design je velmi zdarily - nemyslim si, ze by kazdy autobus musel nutne vypadat jako krabice od bot na koleckach. Trocha fantazie v dnesnim materialistickem svete urcite neuskodi... Osobne bych se do nej bal sednout urcite min, nez do dvacet let stare Karosy...
Jenom jednopatrové autobusy musí splňovat normu pro převrácení EHK66 (myslím, že je to ona), dvoupatrové ne - proto ty lidi v tom dvoupatrovém Neoplanu nepřežili... BTW: Karosa EHK66 splňuje až od doby, kdy jí koupil Renault, potažmo Irisbus.
Jo, jen pro informaci. Scania Irizar PB pochopitelně splňuje všechny Evropské normy pro bezpečenost, převrácení a pod. a patří k nejbezpečnějším atobusům vůbec. Že to dělají Španělé, ještě nemusí znamenat, že je to krám. Scania nabízí náhradní díly Irizar přímo u svých značkových prodejců a pochybuju, že by si kazila pověst prodejem nějakých nekvalitních krámů.
A k tomu neoplanu. Potíž je v tom, že on se nejen převrátil, ale zároveň i sjel z dost vysokýho svahu. Tam nepomůže nic a silně pochybuju, že by to přežil jakýkoliv jiný autobus. Tohle by bylo smrtelný i v autě s deseti airbagy...
Pekny...Minulej tejden jsem ho videl ject po Evropsky, krasa na kolech. Vevnitr to musi bejt super! Ale zajimalo by me spis (jako pasazera) kolik tam vevnitr bude mit mista pro kolena...?
Je to zajímavý, to určitě...Ale s tou bezpečností - uvědomte si všichni, že ten autobus NENÍ SCANIA!!! Logo Scania znamená, že výrobce busu používá agregáty Scania, motory, převody, nápravy, někdy výrobce trucků dodává i nosný rošt...Ale ta karosérie je dílem španělské firmy Irizar. Takže bezepečnost karosérie vůbec se Scanií nesouvisí, a tady bych teda strach měl...Síla téhle firmy spočívá v naprosto neotřelém a výstředním designu (fakt je to krásný), ale co se týká dílenského zpracování, korozní odolnosti a doladění detailu, je to naprostý průměr, spíš podprůměr...ale tohle lidi nezajímá, když to krásně vypadá, že? Ale deset let stará Setra předchozí generace je určitě lepší - pro cstující, pro řidiče i pro provozovatele...Ostatně - dovedete si představit, že dva tyhle vozy se zaplatí na linkové dopravě z Prahy do Varů? Já tedy ani náhodou. Ale pravidelná autobusová doprava je úplně nejlepší a nejbezpečnější pračka peněz, jakou si lze představit..
Já v něm už jel v Anglii z Gattvicku do Brightonu a to bylo svezeníčko panečku!! :-O kožené sedačky anatomicky tvarované. pěkně zpracocované vnitřní prostory. Komfort jak v letadle! škoda že jich tu nejezdí více hned bych zase svezl...