Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV – Osvěžené stálice
1
/
74
Prohlédnout znovu
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV – Osvěžené stálice
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Ukazatele vypadají zajímavě a jsou i přehledné. Obstarožní grafi ku má displej palubního počítače.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Palubní deska působí svěžím dojmem. Nabízí se vícero barevných kombinací, které umožňují sladění i s odstínem karoserie.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Sedmipalcová obrazovka je standardem od výbavy Feel Pack a ovládá se přes ni většina funkcí včetně klimatizace
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Dráhy šestistupňového manuálu jsou dlouhé, řadicí páka má málo přesný a gumový chod
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Standardně dodávaný tempomat se obsluhuje na páčce pod volantem, tradiční řešení citroënu se ovládá velmi intuitivně
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Sedí se výše, široký středový panel se může dostat do kontaktu s kolenem, vyřešit to lze posunutím sedadla vzad. Možnosti seřízení volantu jsou naštěstí široké.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vzadu je místa málo, sedí se s hodně přizvednutými koleny, která se vyšším postavám boří do předních opěradel
|
Svět motorů/Josef Dvořák
S faceliftem dostalo C3 měkčenou horní vrstvu výplně po vzoru cactusu. Přestože tak sedadla působí až příliš poddajně, neboříte se do nich a záda zde nebolí ani po několika hodinách. Slabé je boční vedení.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën se s prudkými změnami směry vypořádá se ctí, hodně se však naklání a odlehčené zadní kolo jde výrazně do vzduchu
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kufr citroënu je patřičně vysoký a rio překonává i na délku. Líbí se nám také pečlivé čalounění boků. Pod podlahou je standardně lepicí sada, lze si však připlatit i za plnohodnotnou rezervu.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Přeplňovaná dvanáctistovka potěší příjemným zátahem odspodu a kultivovanějším chodem. Spotřeba se v průměru pohybuje těsně pod šesti litry.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C3 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën vyjíždí z malých vozů na největších pneumatikách. Standardem pro testovanou verzi je rozměr 195/65 R15. Testovaný vůz využíval 16“ kola a obutí 205/55.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Maximálně jednoduché a skvěle čitelné přístroje v riu doplňuje malý displej palubního počítače s jemnou grafi kou
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Řazení v riu je hlučnější, dráhy však přesně vymezené. Startovat se musí na neutrál s vyšlápnutou spojkou a brzdou.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vypínání systému vedení v jízdních pruzích je v riu komplikované. Ovládá se přes volant a proklikat se musíte do podmenu asistenčních systémů.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vypínání systému vedení v jízdních pruzích je v riu komplikované. Ovládá se přes volant a proklikat se musíte do podmenu asistenčních systémů.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Ergonomicky je interiér ria zvládnutý na výbornou, plasty však vypadají velmi lacině a dekorační lišta celek příliš neoživuje
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Řazení v riu je hlučnější, dráhy však přesně vymezené. Startovat se musí na neutrál s vyšlápnutou spojkou a brzdou.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Za velký, 8“ displej místo monochromatického (na snímku) se u testované výbavy Exclusive připlácí tučných 20 000 Kč
|
Svět motorů/Josef Dvořák
V riu lze sedět o poznání níže než v citroënu, subtilněji tvarovaný středový tunel dovoluje sedět i vyšším jedincům blíže vpředu. Optimální pozice se hledá snadno.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Díky dlouhému rozvoru nabízí rio vzadu pro nohy sympatickou rezervu. Více místa než v citroënu je i na výšku.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Potahový materiál ve výbavě Exclusive není na omak moc příjemný a sedadla mohou někoho tlačit do zad podobně, jako byste naplno použili bederní opěrku. Při delší jízdě jsme se lépe cítili v citroënu.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia nabízí sportovnější jízdní vlastnosti a řidiči poskytuje velmi dobrou kontrolu i v extrémních situacích
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Využitelnost kufru ria omezuje šikmá podlaha u zadních opěradel a menší výška. Lacině vypadají nečalouněné boky. Místo pod podlahou zabírá v případě mild- -hybridu baterie.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Jednotka 1.0 T-GDI se ve výkonové verzi 88 kW dodává již pouze jako mild-hybrid, který nefunguje podle našich představ. Spotřeba je ve srovnání s citroënem asi o 0,2 l/100 km nižší.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Standardem pro testované rio je rozměr 185/65 R15. Za příplatek se nabízejí i 16“ či 17“ kola. Pneumatiky mají ale menší rozměr než u C3.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid