Martin Vaculík a ojetá Lada Niva: Fakt kvalita, nebo jen nostalgie?
1
/
81
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Lada Niva: Fakt kvalita, nebo jen nostalgie?
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Předchozí palubní deska se s lety měnila jen málo. Ventilátor topení byl dvoustupňový a nesmírně hlučný.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V roce 2020 přišla zásadní inovace – tvarová, materiálová, ale třeba i v hlučnosti topení s moderními kruhovými ovladači.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motory se vstřikováním paliva fungují lépe než staré s karburátorem, mají však i jednu nevýhodu. Sání je níže a snadno si při brodění „cucne“ vodu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Jakub Svoboda z brněnského Cano Caru ukazuje, že u modelů do 2016 je nutné seřizovat vůle předních ložisek. Ale nesmějí se utáhnout moc – pak rychle odejdou.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Moderní přístrojový štít s ukazatelem vnější teploty i digitálním voltmetrem přišel už v roce 2009
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz se startuje na levé straně a imobilizér bývá samostatným přívěskem, který nejdříve musíte přiložit na určené místo
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ovládání s trojicí pák se za celou historii nezměnilo. Největší řadí převody, prostřední redukci a nejmenší ovládá uzávěrku mezinápravového diferenciálu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pohled na podvozek po demontáži předních krytů ukazuje šikmé vedení kardanů. Než dostaly homokinetické klouby, plynuly z toho vibrace při rychlejší rotaci.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přední lichoběžníková náprava s mohutnými spodními trojúhelníkovými rameny je vzorem odolnosti. Kontrolu vyžadují manžety poloos a spojovací tyče řízení.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pětidveřová verze byla delší rovnou o půl metru. Počátkem tohoto roku definitivně vypadla z nabídky.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V testu vůz jel krásně, akorát ručička teploty stoupala nečekaně vysoko. Občas prý zazlobí čidla spouštění ventilátorů, což je nám Čechům a škodovkářům povědomá závada.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výhoda ojeté nivy je, že už trochu vyčichla. Ty nové totiž páchnou plasty způsobem, jaký z evropských aut už léta neznáme. Nevýhodou je chatrný mechanismus sklápění sedaček, který se rád zasekává.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Původní ruské baterky Akom nejsou nic moc. Zde překvapivě jedna stále funguje, ale prodejce ji také pro jistotu vymění.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Z velmi špatného plechu jsou kryty předních nadkolí. Kdo se vykašle na jejich výměnu, tomu začne špína létat do kapes v karoserii a pak teprve nastane korozní tanec.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Originální brzdové destičky z Ruska vyjdou jen na 468 Kč. To je třetina ceny běžné u evropských aut.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Kryt pod motorem chrání plechovou olejovou vanu motoru. Na testovaném voze byl namontován „tuningový“, který se nezasekne o nerovnosti v terénu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V nápravách vůle moc nevznikají, v té zadní pak ani objektivně nemají kde. Překvapivé vzhledem ke konstrukčnímu stáří bylo použití vinutých per.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zavazadelník Lady Niva vypadá po letech vždy nevábně. Na žádné estetické čalounění se zde zkrátka nehraje.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Niva má zajímavý rozměr pneumatik 185/75 R16. Byť jezdí nanejvýš 145 km/h, má v technickém průkazu rychlostní index T (do 190 km/h). Levné pneumatiky z dodávky typu C vás tak nezachrání a budete kupovat speciální terénní obutí minimálně za 3500 Kč. Stav pneumatik tak je hodnotným argumentem při koupi.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid