Martin Vaculík a ojetý Ford Transit/Tourneo Custom: Jak dopadlo velké očekávání?
1
/
106
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý Ford Transit/Tourneo Custom: Jak dopadlo velké očekávání?
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom
|
Svět motorů
Modernizace přišla v roce 2018 a přinesla pásky denního svícení LED a kompletně přepracovanou příď
|
Svět motorů
Ford Tourneo Custom z let 2012-2018
|
Svět motorů
S modernizací v roce 2018 došlo k zásadnímu přepracování interiéru.
|
Svět motorů
Z motorů pod kapotou moc vidět není. Musíte vědět jediné – spolehlivější jsou ještě ty starší s kubaturou 2,2 litru.
|
Svět motorů
Výrobce chtěl lidem zjednodušit život, takže při natočení ovladače topení na doraz se zapne výhřev předního i zadního skla. V reálu je to hloupost, kterou si nepozorní ničí akumulátory.
|
Svět motorů
Komfortní osobní verze Tourneo Custom mají vždy nahoru výklopné dveře. Spartánské Transity Kombi mají naopak standardně praktičtější dvoukřídlé, které umožňují strojní nakládku.
|
Svět motorů
Verze Tourneo mají automaticky i topení vzadu s ovládáním na stropě. Zlepšuje tepelnou pohodu, ale sníží šířku nákladového prostoru na 1120 mm, takže už nenaložíte europaletu širší stranou dopředu. Proto u pracovních verzí Kombi a Kombi Van často chybí.
|
Svět motorů
Interiér není tak variabilní jako u třídy V od Mercedesu či Volkswagenu Multivan. Sedačky lze jen samostatně sklopit, či celé lavice vyjmout, což je práce pro dva silné a šikovné.
|
Svět motorů
Ford Tourneo Custom
|
Svět motorů
Ford Tourneo Custom
|
Svět motorů
Nechtělo se nám věřit, že by šestiletý bývalý taxík měl najeto jen 71 000 km. Možná to ale bude i pravda.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Čínské rádio je zdánlivě propracované, dodají vám k němu i couvací kameru. Ale nezaslouží si nic jiného než okamžitě vyhodit do popelnice. Pravý konektor čnící nad ním je od taxametru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je tuhá na dvojici listových per. Konstrukce náboje odpovídá těžkým užitkovým autům. Kotouč je plný, ale o průměru celých 16 mm. Matky kol se utahují klíčem číslo 21.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Proti starším fordům se dramaticky zlepšila protikorozní ochrana. Nejlépe je to vidět na zdeformovaných místech ojetých „bitevníků“, kde už chybí lak. A pak také v odvětrávacích otvorech nosníků – tam překvapí tlustá vrstva vosku.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud je vzadu klimatizace, vede v hliníkových trubkách chráněných plastem vedle trubek topení, které vidíte na snímku. Na rozdíl od konkurenčního Volkswagenu Multivan jsou dobře chráněny před korozí od posypové soli.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Proti starším fordům se dramaticky zlepšila protikorozní ochrana. Nejlépe je to vidět na zdeformovaných místech ojetých „bitevníků“, kde už chybí lak. A pak také v odvětrávacích otvorech nosníků – tam překvapí tlustá vrstva vosku.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Custom se nezvedá za prahy, ale za k tomu určené body náprav a jejich pomocných rámů – ukazuje Jiří Hrdý z plzeňského Autobondu. Vpravo ukázka, jak to dopadne, když někdo dá zvedák pod práh.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Custom se nezvedá za prahy, ale za k tomu určené body náprav a jejich pomocných rámů – ukazuje Jiří Hrdý z plzeňského Autobondu. Vpravo ukázka, jak to dopadne, když někdo dá zvedák pod práh.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nejčastější závadou je od terénních jízd či vysokých obrubníků poškozená trubka posilovače řízení. Standardní plastový kryt pod motorem získaly až modely Euro 6 2.0 EcoBlue od roku 2016. U starších šlo připlatit za ocelový do terénu, málokdo to ale udělal.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Dle stavu motoru vůz rozhodně neabsolvoval dlouhé zimní jízdy. Dle zkušeného mechanika takto nevypadá motor, který má hodně najeto.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz měl poloviční zanesení filtru pevných částic popelem z maximálního přípustného. Je ale šance, že při provozu na delší vzdálenosti nebo servisní regeneraci se i část popele „vyfouká“ a životnost fi ltru bude větší než 140 000 km, k nimž bychom dospěli orientačním výpočtem z aktuálních kilometrů.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motory 2.0 EcoBlue zavedené v roce 2016 se zatím neprojevují v nejlepším světle. Natahují se jim šrouby hlav válců, kvůli čemuž selhávají těsnění. Dobré servisy radí kompletní repasi hlavy, protože původní příliš volná vodítka ventilů mohou způsobovat velkou spotřebu oleje.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid