Zrenovovat starší teréňák a vybavit jej silným osmiválcem umějí nejen v Americe, ale i v Rusku. Dokážete si představit spojení legendárního GAZu 69 a Chryslerova Hemi?
GAZ 64 vycházel opravdu velmi volně z Jeepu.. no z Jeepu.. vycházel z Bantam BRC 40 (z kterého vycházel Willys MB a Ford GPW), který byl pro GAZ64 inspirací. Jinak z něj neměl vůbec nic. GAZ67 je evoluce GAZ64, kdy bylo na frontě zjištěno, že GAZ64 má problém jet ve vyježděných kolejích po tancích a náklaďácích. Proto mu byl zvětšen rozchod kol.
Konstrukčně GAZ64 vycházel ze součástkové základny GAZ61, GAZ M1, AGZ AAA etc.
Koho by zajímala historie vzniku, tak ji najde na mém blogu
[odkaz]
Pak ještě se sluší připomenout lehce transformovanou rumunskou verzi ARO M461, které je v čr i více kusů a spousta lidí si myslí, že je to GAZ. Ale obě verze GAZ69 i M461 na dobrých gumách /což byl v jejich době trochu problém/ toho vyjely v terénu opravdu hodně.
vyjadřoval jsem se toliko k GAZ-64/67. Historii GAZ69 nemám prostudovanou do hloubky. Poslední ruské auto, které jsem si do hloubky prostudoval byla Poběda. Co tam se děly za šílenosti..
:yes:
jednou jsem v GAZikoj vez 2 holky a vzadu byla myslim takova mekka lavice a na ni ještě polstarky. a jak na tom holky sedely, tak se přes hrboly tak krasne natrasaly, ze jsem přes ty hrboly jezdil schvalne.
holkam to dělalo vylozene dobře, tak co bych pro ne neudelal >:D
v tom zrcatku to vidim jako dnes :-)
Já znam z vyprávění bohužel smutnější, kdy nezkušená řidička vzala s tímhle Gazíkem do lesa kamarádku a svojí dceru, auta převrátila na bok a ta malá holka z toho vypadla ven, bohužel tak neštastně že rovnou na kamen a zabila se.