Zrenovovat starší teréňák a vybavit jej silným osmiválcem umějí nejen v Americe, ale i v Rusku. Dokážete si představit spojení legendárního GAZu 69 a Chryslerova Hemi?
Já znam z vyprávění bohužel smutnější, kdy nezkušená řidička vzala s tímhle Gazíkem do lesa kamarádku a svojí dceru, auta převrátila na bok a ta malá holka z toho vypadla ven, bohužel tak neštastně že rovnou na kamen a zabila se.
:yes:
jednou jsem v GAZikoj vez 2 holky a vzadu byla myslim takova mekka lavice a na ni ještě polstarky. a jak na tom holky sedely, tak se přes hrboly tak krasne natrasaly, ze jsem přes ty hrboly jezdil schvalne.
holkam to dělalo vylozene dobře, tak co bych pro ne neudelal >:D
v tom zrcatku to vidim jako dnes :-)
vyjadřoval jsem se toliko k GAZ-64/67. Historii GAZ69 nemám prostudovanou do hloubky. Poslední ruské auto, které jsem si do hloubky prostudoval byla Poběda. Co tam se děly za šílenosti..
Pak ještě se sluší připomenout lehce transformovanou rumunskou verzi ARO M461, které je v čr i více kusů a spousta lidí si myslí, že je to GAZ. Ale obě verze GAZ69 i M461 na dobrých gumách /což byl v jejich době trochu problém/ toho vyjely v terénu opravdu hodně.
GAZ 64 vycházel opravdu velmi volně z Jeepu.. no z Jeepu.. vycházel z Bantam BRC 40 (z kterého vycházel Willys MB a Ford GPW), který byl pro GAZ64 inspirací. Jinak z něj neměl vůbec nic. GAZ67 je evoluce GAZ64, kdy bylo na frontě zjištěno, že GAZ64 má problém jet ve vyježděných kolejích po tancích a náklaďácích. Proto mu byl zvětšen rozchod kol.
Konstrukčně GAZ64 vycházel ze součástkové základny GAZ61, GAZ M1, AGZ AAA etc.
Koho by zajímala historie vzniku, tak ji najde na mém blogu
[odkaz]