Nejluxusnější model značky Hyundai, který ovšem nese svébytné logo divize Genesis, řádně prokoukl. Za mořem to ale ani nadále jednoduché mít nebude, u nás se koupit oficiálně nedá.
:-)
Držím se faktů ve své krásné básni
a ty laskavý čtenáři se pak zasni.
Co všechno se tady vlastně může stát,
zatímco Ty budeš doma v klidu spát.
Na noční lahváč přes den Pepsi colu,
prodeje Tuscon a G90 jdou stále dolů.
Divize N se v praxi téměř neprodává,
tak se alespoň na okolí ponadává.
Jen management začíná být nervózní,
čas jít hrabat listí nebo být provozní.
Protože jak dlouho Hnůjdaj v CV máš,
kolegy z automotive občas rozchechtáš.
Kuchař číšník krása v hnůjdí kanceláři,
tak je jasné že se potom vždycky daří.
Pravidelně krása střídá fakt nádheru,
nezavého vraka G90 nechtějí ve sběru.
S Pozdravem
Dr. Kim Ir Ser
Ředitel montovny s poklesem výroby i zisku, Hnůj dají. CZ
Jj, je to prostě asie... nepochybuji o technice, design je bída a dost pochybuju, že tohle auto přesvědčí kohokoliv ke koupi. D3 se rozhodně bát nemusí...
Proc si stale lidi mysli, ze evropsky trh zajima mimoevropske automobilky? Ze to delaji hlavne pro Evropany? Budicek, davno nezajima. Pro ne je dulezita Cina, Rusko, USA a Afrika. To nejsou auta pro kazdeho a nejvice tu remcaji vzdy ty lide, kteri jsou radi, ze maji svoji oprejskanou Fabii I., protoze na nove nemaji.
Moc mínusů to nemá, jsou ale zdánlivě zásadní - je to Hyundai a diskutabilní design přídě. Nicméně předfaceliftová verze byla dostatečně luxusní, zde se zdá kvalita ještě markantnější, benzíny také bez výhrady (zkoušena 3.8 vzadu). Držím palce, na tohle auto osobně "tradiční" odpor k Hyundai aplikovat nemůžu.
Právě zde vidíme zásadní designový odklon od "H". Maska není 6ti-úhelník, ale 5ti-úhelník (no, pro někoho v tom není rozdíl).
Pojďme dál: Co Alfa? Co Mazda?
Alfa Romeo má masku jako štít - lze vizuálně redukovat na trojúhelník.
Mazda - její maska je více členitější, tedy spočteno, jde o sedmiúhelník.
Myslím, že tu masku u Genesisu vymysleli dobře - je tam mnohem větší variabilita (kombinace délek strana a velikosti úhlů) než je možná u Alfy či u Mazdy.
Jediné s čím mám problém je rozměr masky - je jasné, že největší model... největší maska. Jinak vnější design velmi podařený.
Autá v tejto triede nemusia byť krásne, navyše obrovská maska ideálne so 100 kg chrómu (Touareg, X8) je skôr povinnosť. Stačí ak sú veľké, okázalé, budiace rešpekt a hlavne moc neprovokovať. Preto napr. aktuálna Audi A7 vyzerá, ako vyzerá. Myslím, že to v tomto prípade šéfdizajnér využil výkres svojho 7 ročného syna, ktorý sa učil ceruzkou obtiahnuť linku. V prípade g90 sa niekto aspoň trošku snažil vymyslieť niečo nové. Genesis to v EU viac menej skúša, v Ázii, Rusku a USA sa to bude páčiť a to je pre nich dôležitejšie.
Úplne zbytočné a smiešne predsudky miestnych „zbohatlíkov“, ktorí miesto podnikania sedia na nete a kritizujú autá v cene, ktorú si nevedia vyrobiť ani vo Photoshope. V EU sú výrazne konzervatívnejší zákazníci ako kdekoľvek inde na svete, čo je na predajoch samozrejme vidieť, vytvorenie image je ale beh na dlhé trate a tu treba pred Kórejcami smeknúť klobúk. To, čo Nemecká trojka budovala desaťročia, dokázal Lexus za polovicu a nie je dôvod si myslieť že sa niekomu nepodarí ešte rýchlejšie. Model G90 ako vlajková loď je na trhu 2 roky a predaj v USA za rok 2017 tesne atakoval hranicu 5000 ks. V porovnaní s predajom D3 je to cca 50 – 60%, čo je malý zázrak. MB, Mercedes ani BMW nie sú posvätné kravy, sú to značky ako ktorékoľvek iné, ktoré si za svoju image a z toho vyplývajúci status/ego svojho majiteľa nechávajú patrične zaplatiť. Aj v tejto kategórií zákazníkov sú ale ľudia s inými prioritami, prípadne takí, ktorí vedia porovnať a vybrať lepší pomer/cena. A ten je v prípade Genesisu špičkový.
Vysvětli těm zbohatlíkům, že měříš kvalitu aut dle prodejů v USA ;-) . A jestli jsou klienti D3, JLR nebo třeba AR hlupáci, platící za image bez přidané hodnoty můžeme klidně probrat.
Mimochodem, nikde nevídím nějakou velkou zmínku o image nebo o kvalitě daného vozu (nabízi-li se vůbec v Evropě), jen rozpaky nad nepovedeným FL.
Genesis je hodně specifické auto pro specifického klienta. Kvalitou a motory jistě nezaostává za zavedenou konkurencí. Nicméně se jedná o model který je už na thu nějakou dobu a za tu dobu zestárl. Omlazení pomohlo a vypadá vcelku zajímavě. Zakomplexovaného Evropana moc nezaujme, ale nápad v tom je.
Ja som nikde nehovoril o kvalite ako takej, respektíve spoľahlivosti, to by pri všetkej úcte celá D3 dopadla pekne na hubu. V mnohých prípadoch je na tom lepšie mainstream, nevidím dôvod, prečo by aj v tomto Hyundai, pardon Genesis nedokázal spracovaním a spoľahlivosťou siahnuť na D3. Rovnako nehovorím o klientoch „prémiových“ značiek ako o hlupákoch. Hovorím, že nie každý, kto nemá problém dať za auto 80 000 €, rieši logo na kapote. Mám pocit, že si reagoval na úplne iný príspevok. Mám vcelku šťastie na možnosť vyskúšať si modely Land Rover/Jaguar, pretože sused pracuje v ich manažmente a má možnosť ťahať to domov. Nedávno som bol prebehnúť Jaguar E-Pace s dieselom 150 k, predokolku v cene necelých 50 000 € (prakticky základná výbava) a teda rozhodne som sa z toho ne***. Motor ako základ by som predýchal, ale interiér patrí do auta za polovičnú cenu. A to je to, o čom hovorím. Ak seriem na image a zvieratko na kapote a automobilka XY mi za rovnakú cenu ponúkne vyspelejší produkt, idem do toho a o tom je GENESIS, Lexus, Infinity a pod.
Pleteš páté přes deváté, chápu, co ti vadí na E-Pace, ale řekni mi, co proti tomu přináší Genesis? S čím to srovnáváš? Infiniti (ne s ypsilon) vycouval z CZ trhu, Genesis je nabízen (nebo byl) jen jako model Hyundai, Lexus má teď toho malého terminátorka, kterého jsem ještě ani neviděl.
Znovu a opět, komentoval jsem z mého pohledu silně nevydařený FL. Chybí mi postupné budování vlastní tváře a místo toho jen tápání, jak by asi Genesis mohl vypadat.
Zajímavý design, ze kterého ta asijskost zase až tak moc okatě neřve.
Zvnějšku to vypadá jako jistý (vědě dosud neznámý ;-) ) vývojový mezičlánek mezi S Classe, Astonem a Jaguárem, fotky vnitřku se zdají odkazovat na kvalitu a nenápadný komfort značky Bentley.
Otázkou velikou zůstávají 4 zásadní věci:
- jak bude vypadat reálný vůz a jaké bude jeho cena
- jak to bude vypadat s dostupností a kvalitou servisu
- nakolik úspěšně dokáže koncern Hyundai značku Genesis komunikovat jako samostatný brand, nemající ZHOLA NIC společného s i30 a ix 20 a ostasními "městkými mikroprďkami"
- kolik kupců vozu této kategorie bude ochotno "riskovat" nějakých minimálně 60, ne-li 80.000 € (nebo možná ještě víc) a mít za to vůz komfortní a luxusní, ale přesto "rejži vod Chjondé"
Dobré otázky, na ktoré sa bude dať odpovedať až po niekoľkých rokoch. Na začiatok uvediem čísla, ktoré hovoria, že kupci sa predsa len nájdu. Predaj za rok 2017 v USA: MB S Class: 15 888, BMW 7: 9276, Audi A7: 4810 a G90: 4398
Póle,
situace na trhu "luxusních sedanů" v USA je přece jen dosti odlišná od Evropy a EU zejména.
A to jak co se týče ... řekněme vnímané prestiže značky, tak i ceny.
Když si uvědomím, že např. Mustang v USA začíná na +- 26.000 USD a u nás na 1.135.000 CZK (čili zhruba dvou a půl násobku), tak je z toho člověku poněkud mdlo
Pamatuji-li se správně, třeba taková Toyota Camry a Toyota Avalon se v USA umisťují mezi nejprodávanějšími vozy vyšší střední třídy. Do Evropy se minulá Camryna snad ani nedovážela. A to v Evropě má značka Toyota přece jen vyšší prestiž nežli Hyundai.
Pak si to srovnej s typickým českým "takymanažerem", kterej dostane budget na auto 1,5 milionu - a může si vybrat, co chce. Kdo z nich bude uvažovat racionálně a kolik jich zavrhne "tu pitomou rejži" zcela apriorně?
Obávám se, že Genesis G 90, bez ohledu na to, jak kvalitním autem bude, se v evropských prodejích bude pohybovat někde hluboko na chvostu a počet prodaných kusů ročně bude +- stejný, jako je roční počet prodaných Citroenů 2CV :-(
Pod tvoj príspevok sa plne podpisujem. Každý z uvedených trhov má svoje špecifiká a predpokladám, že ani samotný Genesis si o predajoch v EU nerobí nejaké ilúzie. To ale neznamená (a na to som reagoval), že G90 je zlé auto. Niektorí prispievatelia a v tejto triede áut väčšinou len snílci majú potrebu kritizovať čokoľvek nespadá pod D3, na čo som musel reagovať. Podceňovať výrobcu s technologickým a finančným zázemím ako je H/K je naozaj smiešne. Ázijská náture je iná a ich progres je evidentný, o Čínskych výrobcoch nehovoriac. Pred 20-timi rokmi sme sa im smiali, dnes Huawei predajmi atakuje Samsung a Apple, 90% hi-fi a hi-end značiek audio techniky patrí pod Čínsky kapitál, skupujú technológie a hlavne najlepšie mozgy sveta, zatiaľ čo EU si sem vozí odpad z Afriky. Ľahko sa môže stať, nech to znie akokoľvek smiešne, že o 30 rokov žiadne MB, Audi, ani BMW nebude existovať a "smotánka" v EU sa bude voziť, napr. v Genesise.
Milý / milá WebPájo,
Cca 5 let jsem pracoval jako obchodní ředitel jedné české firmy, pak celkem dlouho pro jednu globální korporaci jako obchodní / technický šéf pro středo-východní Evropu (Česko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko), kdy jsem koordinoval dodávky z 5 výrobních závodů (Česko, Slovensko, Rakousko, Belgie, Švédsko).
Když jseš na jednáních v některých firmách, tak Ti občas zůstává rozum stát na tím, jaké lidi (jak nízké, křivé, bezpáteřní, licoměrné a mnohdy i zcela obyčejně hloupé) potkáváš na postech vysokých, neřku-li (téměř) nejvyšších.
Leckdy máš dojem, že HLAVNÍM kritériem jejich výběru byla totální absence JAKÉHOKOLIV VLASTNÍHO názoru a výrazně nadprůměrně vyvinutá schopnost hrbit se před nadřízenými a šlapat po podřízených.
Upřímně Ti přeji, aby jsi se nikdy s někým takovým nemusel(a) setkat a jednat, člověk si akurát koleduje o akutní nauseu
A přijde ti, že v jiných skupinách jich je méně/více? Pokud máš za sebou to co píšeš, o to víc mě překvapuje, že si dovolíš tolik paušalizovat.
Já bych si to nedovolil a už vůbec ne pak přiřazovat k těmto lidem značky aut. Ono totiž i v tebou pospaném případě to bývá nezřídka naopak. Tedy lacézní koupí si ten hloupější myslí, jak na všechny vyzrál.
Je mi smutno z toho, JAK MNOHO takových bezmozků se TAK DLOUHO drží TAK VYSOKO
Tebou zmiňované paušalizace + přiřazování aut - mám pocit, že reaguješ na něco, co jsem nenapsal.
Kde prosím v tomto povzdechu (Pak si to srovnej s typickým českým "takymanažerem", kterej dostane budget na auto 1,5 milionu - a může si vybrat, co chce. Kdo z nich bude uvažovat racionálně a kolik jich zavrhne "tu pitomou rejži" zcela apriorně?) paušalizuju a přiřazuji lidem značku auta?
WebPájo,
Život je příliš krátký na to, abych se dohadoval jenom proto, abych se dohadoval.
O slovo "typický" nebo slovní spojení "typický takymanager" :-)
Přeji Ti příjemné zažití "diskusního vítězství" a buď zdráv!