Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Genesis G90: Vlajková loď Hyundaie má za sebou obří změny

Nejluxusnější model značky Hyundai, který ovšem nese svébytné logo divize Genesis, řádně prokoukl. Za mořem to ale ani nadále jednoduché mít nebude, u nás se koupit oficiálně nedá.
Zpět na článek
27. 11. 2018 18:58
27. 11. 2018 22:29
28. 11. 2018 09:35
27. 11. 2018 21:14
27. 11. 2018 22:55
28. 11. 2018 08:33
28. 11. 2018 10:18
28. 11. 2018 12:31
28. 11. 2018 07:37
28. 11. 2018 08:26
28. 11. 2018 10:06
28. 11. 2018 11:22
28. 11. 2018 12:44
28. 11. 2018 14:05
28. 11. 2018 12:48
28. 11. 2018 14:03
28. 11. 2018 11:47
28. 11. 2018 12:55
28. 11. 2018 12:57
28. 11. 2018 13:52
28. 11. 2018 14:07
28. 11. 2018 15:07
29. 11. 2018 04:59
28. 11. 2018 21:10
29. 11. 2018 05:00
27. 11. 2018 18:58
Nic moc design
Nemůžu si pomoct, ale styl toho auta mě připomíná ten Putinův koráb... >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Googelit
27. 11. 2018 19:12
Re: Nic moc design
:-)
Držím se faktů ve své krásné básni
a ty laskavý čtenáři se pak zasni.
Co všechno se tady vlastně může stát,
zatímco Ty budeš doma v klidu spát.

Na noční lahváč přes den Pepsi colu,
prodeje Tuscon a G90 jdou stále dolů.
Divize N se v praxi téměř neprodává,
tak se alespoň na okolí ponadává.

Jen management začíná být nervózní,
čas jít hrabat listí nebo být provozní.
Protože jak dlouho Hnůjdaj v CV máš,
kolegy z automotive občas rozchechtáš.

Kuchař číšník krása v hnůjdí kanceláři,
tak je jasné že se potom vždycky daří.
Pravidelně krása střídá fakt nádheru,
nezavého vraka G90 nechtějí ve sběru.

S Pozdravem
Dr. Kim Ir Ser
Ředitel montovny s poklesem výroby i zisku, Hnůj dají. CZ
27. 11. 2018 22:29
Re: Nic moc design
Jj, je to prostě asie... nepochybuji o technice, design je bída a dost pochybuju, že tohle auto přesvědčí kohokoliv ke koupi. D3 se rozhodně bát nemusí...
28. 11. 2018 08:31
Re: Nic moc design
Proc si stale lidi mysli, ze evropsky trh zajima mimoevropske automobilky? Ze to delaji hlavne pro Evropany? Budicek, davno nezajima. Pro ne je dulezita Cina, Rusko, USA a Afrika. To nejsou auta pro kazdeho a nejvice tu remcaji vzdy ty lide, kteri jsou radi, ze maji svoji oprejskanou Fabii I., protoze na nove nemaji.
Avatar - Ham.
28. 11. 2018 09:35
Re: Nic moc design
Pak se ovšem přímo vnucuje otázka, proč Hyundai to auto prezentuje v Evropě, když pro Evropany není a Evropa jej dávno nezajímá?
28. 11. 2018 17:00
Re: Nic moc design
Aj Lexus predava v Europe a zdaleka to pre nich nieje primarny trh.
Avatar - honzaHK
27. 11. 2018 21:14
Moc mínusů
Moc mínusů to nemá, jsou ale zdánlivě zásadní - je to Hyundai a diskutabilní design přídě. Nicméně předfaceliftová verze byla dostatečně luxusní, zde se zdá kvalita ještě markantnější, benzíny také bez výhrady (zkoušena 3.8 vzadu). Držím palce, na tohle auto osobně "tradiční" odpor k Hyundai aplikovat nemůžu.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2018 22:55
Maska
Právě zde vidíme zásadní designový odklon od "H". Maska není 6ti-úhelník, ale 5ti-úhelník (no, pro někoho v tom není rozdíl).
Pojďme dál: Co Alfa? Co Mazda?
Alfa Romeo má masku jako štít - lze vizuálně redukovat na trojúhelník.
Mazda - její maska je více členitější, tedy spočteno, jde o sedmiúhelník.
Myslím, že tu masku u Genesisu vymysleli dobře - je tam mnohem větší variabilita (kombinace délek strana a velikosti úhlů) než je možná u Alfy či u Mazdy.
Jediné s čím mám problém je rozměr masky - je jasné, že největší model... největší maska. Jinak vnější design velmi podařený.
Rozbalit vlákno
3
28. 11. 2018 08:33
Re: Maska
Ale kdyz obri masku udela Audi, tak je to vse v poradku jako vzdy :-) Boze zakomplexovany Evropani.
28. 11. 2018 10:18
Re: Maska
Autá v tejto triede nemusia byť krásne, navyše obrovská maska ideálne so 100 kg chrómu (Touareg, X8) je skôr povinnosť. Stačí ak sú veľké, okázalé, budiace rešpekt a hlavne moc neprovokovať. Preto napr. aktuálna Audi A7 vyzerá, ako vyzerá. Myslím, že to v tomto prípade šéfdizajnér využil výkres svojho 7 ročného syna, ktorý sa učil ceruzkou obtiahnuť linku. V prípade g90 sa niekto aspoň trošku snažil vymyslieť niečo nové. Genesis to v EU viac menej skúša, v Ázii, Rusku a USA sa to bude páčiť a to je pre nich dôležitejšie.
28. 11. 2018 12:31
Re: Maska
Není maska jako maska, tohle je jako maska masky. Ty jsi zakomplexovaný evropan?
28. 11. 2018 07:37
Lochness...
...se ukázala, jen nežije v jezeře, ale paradoxně na souši. Až se ptám proč takto zbytečně špatně dopadl FL celkem pohledného auta?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
28. 11. 2018 08:26
Re: Lochness...
Protože pejsek s kočičkou zase jednou dostali chuť na dort...
28. 11. 2018 10:06
Predsudky
Úplne zbytočné a smiešne predsudky miestnych „zbohatlíkov“, ktorí miesto podnikania sedia na nete a kritizujú autá v cene, ktorú si nevedia vyrobiť ani vo Photoshope. V EU sú výrazne konzervatívnejší zákazníci ako kdekoľvek inde na svete, čo je na predajoch samozrejme vidieť, vytvorenie image je ale beh na dlhé trate a tu treba pred Kórejcami smeknúť klobúk. To, čo Nemecká trojka budovala desaťročia, dokázal Lexus za polovicu a nie je dôvod si myslieť že sa niekomu nepodarí ešte rýchlejšie. Model G90 ako vlajková loď je na trhu 2 roky a predaj v USA za rok 2017 tesne atakoval hranicu 5000 ks. V porovnaní s predajom D3 je to cca 50 – 60%, čo je malý zázrak. MB, Mercedes ani BMW nie sú posvätné kravy, sú to značky ako ktorékoľvek iné, ktoré si za svoju image a z toho vyplývajúci status/ego svojho majiteľa nechávajú patrične zaplatiť. Aj v tejto kategórií zákazníkov sú ale ľudia s inými prioritami, prípadne takí, ktorí vedia porovnať a vybrať lepší pomer/cena. A ten je v prípade Genesisu špičkový.
Rozbalit vlákno
6
28. 11. 2018 11:22
Re: Predsudky
Vysvětli těm zbohatlíkům, že měříš kvalitu aut dle prodejů v USA ;-) . A jestli jsou klienti D3, JLR nebo třeba AR hlupáci, platící za image bez přidané hodnoty můžeme klidně probrat.

Mimochodem, nikde nevídím nějakou velkou zmínku o image nebo o kvalitě daného vozu (nabízi-li se vůbec v Evropě), jen rozpaky nad nepovedeným FL.
Avatar - Londonbridge
28. 11. 2018 12:20
Re: Predsudky
Tak nejak....netvrdim ze Hyundai je spatne auto ale nevymenim za mercedes dekuji... >:D
Avatar - chetoos
28. 11. 2018 12:44
Re: Predsudky
Genesis je hodně specifické auto pro specifického klienta. Kvalitou a motory jistě nezaostává za zavedenou konkurencí. Nicméně se jedná o model který je už na thu nějakou dobu a za tu dobu zestárl. Omlazení pomohlo a vypadá vcelku zajímavě. Zakomplexovaného Evropana moc nezaujme, ale nápad v tom je.
28. 11. 2018 14:05
Re: Predsudky
[odkaz]

Co a kdo je zakomplexovaný evropan?

Btw: to, že je někde nápad neznamená to, že je dobrým
28. 11. 2018 12:48
Re: Predsudky
Ja som nikde nehovoril o kvalite ako takej, respektíve spoľahlivosti, to by pri všetkej úcte celá D3 dopadla pekne na hubu. V mnohých prípadoch je na tom lepšie mainstream, nevidím dôvod, prečo by aj v tomto Hyundai, pardon Genesis nedokázal spracovaním a spoľahlivosťou siahnuť na D3. Rovnako nehovorím o klientoch „prémiových“ značiek ako o hlupákoch. Hovorím, že nie každý, kto nemá problém dať za auto 80 000 €, rieši logo na kapote. Mám pocit, že si reagoval na úplne iný príspevok. Mám vcelku šťastie na možnosť vyskúšať si modely Land Rover/Jaguar, pretože sused pracuje v ich manažmente a má možnosť ťahať to domov. Nedávno som bol prebehnúť Jaguar E-Pace s dieselom 150 k, predokolku v cene necelých 50 000 € (prakticky základná výbava) a teda rozhodne som sa z toho ne***. Motor ako základ by som predýchal, ale interiér patrí do auta za polovičnú cenu. A to je to, o čom hovorím. Ak seriem na image a zvieratko na kapote a automobilka XY mi za rovnakú cenu ponúkne vyspelejší produkt, idem do toho a o tom je GENESIS, Lexus, Infinity a pod.
28. 11. 2018 14:03
Re: Predsudky
Pleteš páté přes deváté, chápu, co ti vadí na E-Pace, ale řekni mi, co proti tomu přináší Genesis? S čím to srovnáváš? Infiniti (ne s ypsilon) vycouval z CZ trhu, Genesis je nabízen (nebo byl) jen jako model Hyundai, Lexus má teď toho malého terminátorka, kterého jsem ještě ani neviděl.
Znovu a opět, komentoval jsem z mého pohledu silně nevydařený FL. Chybí mi postupné budování vlastní tváře a místo toho jen tápání, jak by asi Genesis mohl vypadat.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 11:47
Genesis G90
Zajímavý design, ze kterého ta asijskost zase až tak moc okatě neřve.
Zvnějšku to vypadá jako jistý (vědě dosud neznámý ;-) ) vývojový mezičlánek mezi S Classe, Astonem a Jaguárem, fotky vnitřku se zdají odkazovat na kvalitu a nenápadný komfort značky Bentley.

Otázkou velikou zůstávají 4 zásadní věci:
- jak bude vypadat reálný vůz a jaké bude jeho cena
- jak to bude vypadat s dostupností a kvalitou servisu
- nakolik úspěšně dokáže koncern Hyundai značku Genesis komunikovat jako samostatný brand, nemající ZHOLA NIC společného s i30 a ix 20 a ostasními "městkými mikroprďkami"
- kolik kupců vozu této kategorie bude ochotno "riskovat" nějakých minimálně 60, ne-li 80.000 € (nebo možná ještě víc) a mít za to vůz komfortní a luxusní, ale přesto "rejži vod Chjondé"
Rozbalit vlákno
13
28. 11. 2018 12:55
Re: Genesis G90
Dobré otázky, na ktoré sa bude dať odpovedať až po niekoľkých rokoch. Na začiatok uvediem čísla, ktoré hovoria, že kupci sa predsa len nájdu. Predaj za rok 2017 v USA: MB S Class: 15 888, BMW 7: 9276, Audi A7: 4810 a G90: 4398
28. 11. 2018 12:57
Re: Genesis G90
Aktuálna cena US: $68,350 - $74,350 MSRP
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 13:28
Re: Genesis G90
Póle,
situace na trhu "luxusních sedanů" v USA je přece jen dosti odlišná od Evropy a EU zejména.
A to jak co se týče ... řekněme vnímané prestiže značky, tak i ceny.

Když si uvědomím, že např. Mustang v USA začíná na +- 26.000 USD a u nás na 1.135.000 CZK (čili zhruba dvou a půl násobku), tak je z toho člověku poněkud mdlo

Pamatuji-li se správně, třeba taková Toyota Camry a Toyota Avalon se v USA umisťují mezi nejprodávanějšími vozy vyšší střední třídy. Do Evropy se minulá Camryna snad ani nedovážela. A to v Evropě má značka Toyota přece jen vyšší prestiž nežli Hyundai.

Pak si to srovnej s typickým českým "takymanažerem", kterej dostane budget na auto 1,5 milionu - a může si vybrat, co chce. Kdo z nich bude uvažovat racionálně a kolik jich zavrhne "tu pitomou rejži" zcela apriorně?

Obávám se, že Genesis G 90, bez ohledu na to, jak kvalitním autem bude, se v evropských prodejích bude pohybovat někde hluboko na chvostu a počet prodaných kusů ročně bude +- stejný, jako je roční počet prodaných Citroenů 2CV :-(
28. 11. 2018 13:52
Re: Genesis G90
Pod tvoj príspevok sa plne podpisujem. Každý z uvedených trhov má svoje špecifiká a predpokladám, že ani samotný Genesis si o predajoch v EU nerobí nejaké ilúzie. To ale neznamená (a na to som reagoval), že G90 je zlé auto. Niektorí prispievatelia a v tejto triede áut väčšinou len snílci majú potrebu kritizovať čokoľvek nespadá pod D3, na čo som musel reagovať. Podceňovať výrobcu s technologickým a finančným zázemím ako je H/K je naozaj smiešne. Ázijská náture je iná a ich progres je evidentný, o Čínskych výrobcoch nehovoriac. Pred 20-timi rokmi sme sa im smiali, dnes Huawei predajmi atakuje Samsung a Apple, 90% hi-fi a hi-end značiek audio techniky patrí pod Čínsky kapitál, skupujú technológie a hlavne najlepšie mozgy sveta, zatiaľ čo EU si sem vozí odpad z Afriky. Ľahko sa môže stať, nech to znie akokoľvek smiešne, že o 30 rokov žiadne MB, Audi, ani BMW nebude existovať a "smotánka" v EU sa bude voziť, napr. v Genesise.
28. 11. 2018 14:07
Re: Genesis G90
Takymanažer...koukám, že tady se to dnes rojí spolu se zakomplexovanými evropany >:D
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 14:47
Re: Genesis G90
Milý / milá WebPájo,
Cca 5 let jsem pracoval jako obchodní ředitel jedné české firmy, pak celkem dlouho pro jednu globální korporaci jako obchodní / technický šéf pro středo-východní Evropu (Česko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko), kdy jsem koordinoval dodávky z 5 výrobních závodů (Česko, Slovensko, Rakousko, Belgie, Švédsko).

Když jseš na jednáních v některých firmách, tak Ti občas zůstává rozum stát na tím, jaké lidi (jak nízké, křivé, bezpáteřní, licoměrné a mnohdy i zcela obyčejně hloupé) potkáváš na postech vysokých, neřku-li (téměř) nejvyšších.
Leckdy máš dojem, že HLAVNÍM kritériem jejich výběru byla totální absence JAKÉHOKOLIV VLASTNÍHO názoru a výrazně nadprůměrně vyvinutá schopnost hrbit se před nadřízenými a šlapat po podřízených.

Upřímně Ti přeji, aby jsi se nikdy s někým takovým nemusel(a) setkat a jednat, člověk si akurát koleduje o akutní nauseu
28. 11. 2018 15:07
Re: Genesis G90
A přijde ti, že v jiných skupinách jich je méně/více? Pokud máš za sebou to co píšeš, o to víc mě překvapuje, že si dovolíš tolik paušalizovat.
Já bych si to nedovolil a už vůbec ne pak přiřazovat k těmto lidem značky aut. Ono totiž i v tebou pospaném případě to bývá nezřídka naopak. Tedy lacézní koupí si ten hloupější myslí, jak na všechny vyzrál.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 15:22
Re: Genesis G90
Je mi smutno z toho, JAK MNOHO takových bezmozků se TAK DLOUHO drží TAK VYSOKO

Tebou zmiňované paušalizace + přiřazování aut - mám pocit, že reaguješ na něco, co jsem nenapsal.

Kde prosím v tomto povzdechu (Pak si to srovnej s typickým českým "takymanažerem", kterej dostane budget na auto 1,5 milionu - a může si vybrat, co chce. Kdo z nich bude uvažovat racionálně a kolik jich zavrhne "tu pitomou rejži" zcela apriorně?) paušalizuju a přiřazuji lidem značku auta?
29. 11. 2018 04:59
Re: Genesis G90
Typický český takymanažer s budgetem 1,5mio = paušalizace. Právě slovem "typický".

Btw, 1,5mio je budget pro top management většiny firem, ne pro management střední.
Avatar - Jerry.Gunman
29. 11. 2018 09:56
Re: Genesis G90
WebPájo,
Život je příliš krátký na to, abych se dohadoval jenom proto, abych se dohadoval.
O slovo "typický" nebo slovní spojení "typický takymanager" :-)
Přeji Ti příjemné zažití "diskusního vítězství" a buď zdráv!
28. 11. 2018 21:10
Re: Genesis G90
Tak tady uz je zakoreneno Nac kupovat Mercedes, kdyz Skoda zastane to same. >:D
Avatar - Jerry.Gunman
28. 11. 2018 22:23
Re: Genesis G90
Vskutku?
Ono je zakořeněných celkem mnoho názorů, které jsou platné jenom za výjimečných okolností >:D
29. 11. 2018 05:00
Re: Genesis G90
Kde je to zakořeněno? Max tady v diskuzích a zdaleka není pravda, že je to o Škodě.