GM zrovna nemusím, ale cesta snižování hmotnosti je určitě správná, například Mazda tohle taky pochopila a již teď výrazně snížila hmotnost a tím i spotřebu vozu díky vysokopevnostní oceli. Pokud je hořčík ještě lehčí a přitom pevnější, pak je to opravdu super nápad. :yes:
jenže otázka je, zda při masové produkci bude dost kvalitního hořčíku.
Dělám tak trochu "v oboru", takže vím, jak je těžké sehnat kvalitní a nepředražený MgO do svářecích elektrod, alespoň pro Evropu. Řecko má vysoce kvalitní, avšak neskutečně drahý. My bereme z Ruska, bohužel za posledních pár let jeho cena neustále lineárně roste tím, jak se zvyšuje jeho spotřeba, zejména v Číně.
asi tak, vývoj je vývoj, realita je jiná. Na světě se vytěží ročně 20x více hliníkových rud než magnesiových, o tom je i poměr zastoupení prvku v zemské kůře, takže to u vývoje skončí. Chlapci by měli jít směrem recyklovanýho plastu, toho je dost. Plastová haubna nebo dveře mě nevadí.
Může to být vyzkoušená metoda hvězdných válek, kdy SSSR naletěl falešným zprávám o vesmírném zbrojení USA, chtěl držet krok a to ho pak ekonomicky dorazilo.
Nebo je to cesta Járy Cimrmana, který často vzkazoval soudobým vědátorům: "Tudy ne, přátelé.".
To jsem pochopil, nicméně tvůj příspěvek je asi tak na úrovni prohlášení, že Sparta porazila Barcelonu za předpokladu, že se Barceloně půlka gólů nezapočítává.
Pokiaľ viem, horčík sa používal v 30. rokoch na konštrukciu vysokorýchlostných lietadiel. Z rovnakého zdroja však viem, že horčík má tendenciu sa pôsobením slanej vody "rozpustiť". Mohol by nás niekto chémie znalý oblažiť vedomosťami?
Disky jsou taky hořčíkové a nerozpouštějí se, protože jsou lakované. Ocel sežere koroze rychleji, než chlorová koroze sežere hořčík. Myslím, že už dlouho dobu se auta lakují a celkově chrání proti korozi :-)
Hořčík (tedy slitiny hořčíku) se používá i v automobilovém průmyslu. Najdeš ho třeba v karoserii současného MB SL. Nadpis mne právě trochu rozesmál, říkal jsem si, co to vlastně tedy GM vyvíjí, plechy, nebo hořčík? :-O >:-[] Z článku není jasné, kde je tedy pokrok. Problémem bývá cena, proto není tak rozšířen.