GP Austrálie – Rossi a Pedrosa jsou mistry

GP Austrálie – Rossi a Pedrosa jsou mistry

 

Za slunečného a nepříliš větrného počasí se na okruhu Phillip Island rozhodlo o zbývajících letošních mistrech. Stali se jimi Pedrosa ve 250 a Rossi v MotoGP. Vítězi jednotlivých závodů se stali Dovizioso ve 125, Porto ve 250 a Rossi v MotoGP.

Za slunečného a nepříliš větrného počasí se na okruhu Phillip Island rozhodlo o zbývajících letošních mistrech. Stali se jimi Pedrosa ve 250 a Rossi v MotoGP. Vítězi jednotlivých závodů se stali Dovizioso ve 125, Porto ve 250 a Rossi v MotoGP.

125

Závod třídy 125 se od počátku jel v režii trojice jezdců Casey Stonera (KTM), Andrey Doviziosa (Honda) a Jorge Lorenza (Derbi), kterým se snažil stačit Roberto Locatelli (Aprilia). Vedoucí trojice se zbytku pole rychle vzdálila a Locatelli na čtvrtém místě chvílemi ztrácel více jindy méně, ale do boje o první tři příčky nezasáhl. Z vedoucí trojice byl tentokrát nejméně aktivní domácí Stoner, který se ve vedení příliš neobjevoval, zato Dovizioso s Lorenzem se bili jako by šlo o titul. Dovizioso získával v technických pasážích, naopak Lorenzova Derbi byla jednoznačně v převaze na dlouhé cílové rovince. Tam si mladý Španěl také získal vedoucí pozici při nájezdu do posledního kola, ale dlouho tam nevydržel, protože v následujících zatáčkách měl více ze hry Dovizioso a zase jej předjel. O chvíli později jej dokonce předjel i Stoner a rázem byl až třetí, zatímco Dovizioso nepatrně odskočil. Do cílové rovinky najížděl Stoner jasně druhý, ale Lorenzo vytěžil maximum ze síly svého motoru a na cílové čáře byl díky fotografii označen za druhého, protože se Stonerem měli na tisícinu stejný čas. Vítězstvím v Austrálii tak Dovizioso potvrdil svou týden starou korunovaci za mistra světa. Druhý Lorenzo si před posledním závodem v domácí Valencii výborně připravil půdu pro útok na celkové druhé místo na které mu momentálně chybí tři body. Třetí Stoner již celkově nemá moc co získat a bude se tedy snažit uhájit celkové páté místo. Čtvrtý dojel Locatelli a má nejlepší výchozí pozici v boji o celkové druhé místo. Pátý byl Steve Jenkner (Aprilia) a šestý Hector Barbera (Aprilia), který je poslední z možných vicemistrů. Lukáš Pešek (Honda) odjel kvalitní závod a dokončil na pěkném 12. místě.

Celkově vede šampión Dovizioso s 273 body před druhým Locatellim se 182, třetím Lorenzem se 179 a čtvrtým Barberou se 177 body. Pátý je Stoner se 145 body. Pešek je s 20 body na 20. místě.

250

Stejně jako v nižší třídě i závodu 250 dominovala malá skupinka, kterou od startu odváděl Dani Pedrosa (Honda) následován Alexem de Angelisem, Sebastianem Portem a Manuelem Poggialim (všichni Aprilia), který krátce po startu předjel Hiroshi Aoyamu (Honda) jemuž se lépe povedlo odstartovat. Již ve druhé zatáčce šel do vedení Porto, ale v následující se opět vrátil zpět na třetí místo. Jeho cesta do čela pole tak začala na druhý pokus ve druhém kole, kdy nejdříve předjel de Angelise a po chvíli i Pedrosu. Pedrosa si, zřejmě vědom toho co potřebuje, ve čtvrtém kole podlehl i de Angelisovi i když statečně odolával. V dalším průběhu se situace odvíjela již docela nezajímavě, protože jezdci si mezi sebou začali budovat odstupy. Jediným soubojem byl ještě posun Poggialiho na třetí místo před Pedrosu. Porto si pátým letošním vítězstvím definitivně pojistil celkové druhé místo, protože třetí Randy de Puniet (Aprilia) po havárii ve čtvrtém kole závod nedokončil. Druhý de Angelis letos podruhé vystoupil na stupně vítězů. Třetímu Poggialimu se to povedlo ve své katastrofální sezóně, kdy měl obhajovat loňský titul, teprve potřetí. Čtvrtým místem si Pedrosa vyjel potřebné body, aby si zajistil druhý titul v řadě, když loni kraloval ve 125. Napodobil tak loňský úspěch Poggialiho, který také získal titul v premiérové sezóně ve 250. Pátý dojel Toni Elias (Honda), který si tak do posledního závodu na domácí půdě uchoval naději na celkové třetí místo. Kuba Smrž (Honda) odjel tak jak sám předpokládal a podařilo se mu za 13. místo ukořistit další body a bylo to letos již po osmé. Radomil Rous (Yamaha) dojel se ztrátou jednoho kola jako poslední 19.

Celkově si titul vybojoval Pedrosa s 292 body a stejně tak druhé místo má již jisté Porto s 256 body. U obou jsou to výborné výsledky, protože oba jeli tuto sezónu na jiných strojích než jeli loni. Třetí je de Puniet se 198 body, kterému se po výborném úvodu vůbec nevydařila druhá půle sezóny. Čtvrtý je Elias se 179 a pátý de Angelis se 147 body. Smrž je 20. se 17 body.

MotoGP

Závod této třídy splnil téměř všechna očekávání. Pouze ti, kdo kteří si přáli rozuzlení boje o titul až v posledním závodě museli být zklamáni. Nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati), za nějž se zařadili Valentino Rossi (Yamaha), Sete Gibernau (Honda), Troy Bayliss (Ducati) a Alex Barros (Honda). Tahle situace ale nevydržela dlouho, protože již ve druhé zatáčce začal tvrdě útočit Gibernau a ve třetí se dostal do vedení. Na chvíli Rossi propadl až na čtvrté místo, ale než skončilo první kolo již jel druhý. Gibernau se však mezi tím dokázal utrhnout a jeho náskok byl více než sekundu. To však Rossi nenechal bez povšimnutí a vydal se jej stíhat. Na čtvrté místo se mezi tím ve druhém kole dostal Barros a na trati se utvořily dvojice Gibernau, kterého dotáhl Rossi a Capirossi s Barrosem, kteří se přetahovali o nejrychlejší kola závodu a přibližovali se vedoucí dvojici, ale nikdy ji nedostihli dostatečně blízko, aby vznikla čtveřice. V desátém kole se Barros dostal před Capirossiho a zdálo se, že se bude snažit připojit k vedoucí dvojici, ale jejich děsivému tempu nestačil. Nicméně se mu podařilo setřást Capirossiho a jezdil osamoceně na třetím místě.

Za Capirossim s odstupem tří sekund jezdila silná skupina, kterou tvořili Bayliss, Max Biaggi, Makoto Tamada, Colin Edwards, a Nicky Hayden (všichni čtyři Honda), kde se pořadí přelévalo několikrát za kolo a na pátém místě se vystřídali snad všichni. Ve druhé třetině závodu to již vypadalo, že tuto skupinu ovládne Biaggi, ale ve 22. kole se před něj dostal Edwards a zatroubil k útoku na jezdce před sebou a v následujících třech kolech byl suverénně nejrychlejším jezdcem na trati. Vraťme se ale na čelo závodu, kde se děly věci. V nájezdu do první zatáčky 19. kola se velmi jednoduše dostal do vedení Rossi, který Gibernaua předjel jako by se nechumelilo. Zdálo se, že nastal Rossiho čas, kdy bude chtít zdrcujícím tempem Gibernauovi odjet, ale nepodařilo se mu to. Sice vystřihnul sérii kol s časem hluboko pod 1:32, ale Gibernau byl ve stejných okamžicích zajíždět časy stejné, nebo i o nějakou tu tisícinku lepší. Ve 21. kole málem došlo ke kolizi, kdy Rossi pozdě brzdil a vyjel zatáčku hodně široce, ale když se jej Gibernau snažil podjet, drsně jej zavřel. Gibernau tak musel ještě dvě kola vyčkat a v nájezdu do 23. kola Rossiho elegantně předjel a to dokonce z vnější strany zatáčky. A nastalo totéž, co o několik okamžiků předtím, ale v opačném podání. Gibernau se snažil Rossiho setřást velmi rychlými koly, ale jak se on dokázal udržet předtím Rossiho, zvládl Rossi nyní totéž. A v tomto vražedném tempu, které více než polovina jezdců nedokázala držet ani v úvodu závodu na čerstvých pneumatikách, se oba hnali do posledního kola závodu. To muselo zvedat diváky jak ze sedadel na tribunách, tak i před televizními obrazovkami, protože již ve druhé, levé, zatáčce se Rossi dostal do vedení, aby o něj v zápětí v pravotočivé pomalé zatáčce opět přišel, protože byl příliš dlouhý na brzdy. Zdálo se, že je rozhodnuto, ale to by nesměl být Rossi, který si o pár zatáček později Gibernaua opět vychutnal a dostal se do vedení. Do poslední zatáčky tedy najížděl Rossi na vedoucí pozici a Gibernau s nepatrným odstupem finišoval za ním. Bylo jen otázkou, jestli to Rossi se svou M1 stihne, nebo jej Gibernauova Honda, hnaná snad až za své možnosti, na cílové rovince předstihne. Výsledek byl velmi těsný, ale vítězem se o 0,097 stal Rossi a zajistil si svůj šestý titul a po 12 letech také titul pro Yamahu. Druhý Gibernau tak zůstane druhý i celkově a na stupních vítězů i tiskové konferenci nijak neskrýval své rozladění. Vypadalo to téměř jako v dobách největší rivality Rossiho s Biaggim, neboť se jak Rossi tak i Gibernau chovali, jako by tam ten druhý nebyl. Kde je asi jejich přátelství?!

Vraťme se ale k boji o další příčky, kde se také děly nevídané věci. Jasně třetí Barros začal poněkud ztrácet a tak se k němu opět dotáhl Capirossi a ve 24. kole jej na cílové rovince nekompromisně předjel. Barros sice držel jeho tempo, ale na více se nezmohl. Naopak se k němu rychlostí expresu blížil Edwards, který se chtěl zřejmě ještě ukázat svému budoucímu zaměstnavateli, že neudělal chybu s jeho angažováním. Nakonec Barrose na cílové pásce předjel a vyrobil mu další důvod k zamyšlení nad letošní sezónou. Pro šesté místo si nakonec dojel Hayden před Biaggim a Tamadou.

Celkově tedy vede a titul získal Rossi s 279 body. Druhý je Gibernau s 244 a ani on už o toto místo nepřijde. Ve stejné situaci je i třetí Biaggi se 197 body. Naopak o čtvrté místo se ještě strhne boj, protože čtvrtý Barros má 155 bodů, pátý Edwards 149 a ve hře je ještě i šestý Tamada se 139 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…