„Závod“ sportovních vozů včera odpoledne protnul území České republiky od Karviné do Mikulova. Bez větších komplikací a výraznějších problémů v dopravě.
Já se spíš divím, že za nima nenajíždí Oktávka Kombi a nevyblikává je :D:D
Jednou sem jel po D5 ( s vozejkem, takže Vmax 100km/h) a z dálničního odpočívadla najížděla kolona Corvet, od Stingraye po ZR1, když mě po chvilce plavně cca ve 130ti předjížděli zezadu si čistila levý pruh Oktávie TDI :D:D Takže nejrychlejší z Corvet je od té doby pro mě Oktávka >:D
Aha, wolfik to bol, to som si nevedel spomenúť, ale pamätám si blbé kecy čo okolo toho boli. Niektorí sa tvárili, akoby riešili superšporty, nie trochu rýchlejšiu, ale stále bežnú jazdu po diaľnici ;-)
Já si pamatuju, že největším hlodem bylo wolffíkovo vyjádření, že v tom vláčku jel v kuse cca 180km/h se spotřebou pod šest litrů (možná trochu jiná čísla, ale ne moc, už si to nepamatuju).
O tu kravinu tam šlo především :-)
Jinak jim není moc co závidět. Neustále se hlídat, aby jste nejel v Lambu více jak 130 a motat se mezi auty na dálnici. Tomu říkam sebeovládání. Vždyť v tom jedou na třetinu plynu. Kdo si někdy projel taková auta, ví, že v takové rychlosti je to nuda. Auto začíná pořádně fungovat až v těch vyšších, když se začíná tlačit na pilu.
Tak ono 130km/h je defacto nuda v jakémkoli moderním "lepším" autě. Na druhou stranu, kdyby si zjistili, kdo hlídkuje na českých dálnicích, tak to mohli vklidu profrčet "dvoustovkou". Nedávno jsem jel Zlín - Praha a celou cestu nad limit (výrazněji). Stačí čumět před sebe a do zrcátka, zda za mnou nejede Passat a člověk může být vklidu.
Tak se příště nediv, až tě čapne Fabie nebo Oktávie I. geerace. Oktávky mívají 20ventilovou 1.8Turbo :-) a bradavici v chlaidič.. Občas jentak projíždějí úseky dálnice, kde je omezená rychlost, nebo i stojí někdy dost špatně viditelně u dálnice :-)
Hlavně co udělá, až si toho auta všimne. Vždy se to můžeš pokusit uhrát na to, že jsi nenaplnil podstatu přestupku. Ale jakmile začneš panicky brzdit z 200, tak máš po řidičáku.
Nehledě na to, že když začne ve 200 brzdit do plnejch, tak mimo jisté pravděpodobnosti smyku za nim může být pár takových podobných a hned máš hromadnou nehodu ...
Také se občas svezu nad limitem, ale dávám přednost tempomatovým 140 na tacho. Je to nejen bezpečnější, ale i šetrnější k mé peněžence >:D
Ještě bych dodal, že delší jízda vyšší rychostí je i psychycky namáhavá, musíš dávat větší pozor a doufat, že ti tam nekdo nevjede
Právě o tom píši. Prudkým brzděním vytváří nebezpečnou situaci. Rychlé jízdě po dálnici brání minimálně tři věci:
- Přes den je provoz. Nebezpečné jsou rozdíly v rychlostech. Je jedno, jestli jedeš příliš rychle, nebo příliš pomalu.
- V noci máš mizerný dohled.
- České dálnice nejsou kompletně oplocené, takže je tu vždy riziko, že ti něco vběhne pod kola.
Takže ano, na prázdném, přehledném úseku za dobrého počasí a viditelnosti lze jet výrazně nad limit. Ale musíš brzdit do zatáček, protože na takové rychlosti nejsou stavěné a typicky v nich není potřebný výhled, a když někoho dojedeš, abys snížil relativní rychlost.
Právě ta větší námaha je negativum i pozitivum. Pozitivum je, že neusneš, že se skutečně věnuješ řízení. Negativum je, že začneš dělat chyby, když to přeženeš.
Ještě bych dodal jednu věc... České dálnice mají i ostřesný povrch na rychlou jízdu.. kolikrát je to utrpení ne jen pro auto, ale i pro řidiče :-(
S tím vším ostatním souhlas
Vezmu to z gruntu jak hromadnou reakci. Výrazněji jsem nemyslel 200km/h, ale kolem 160. Pokud se na mě cokoli na dálnici nalepí, tak uhnu to pravého pruhu, to je snad samozřejmost. Navíc díky tomu, že jedu rychleji než ostatní, tak nemusím trpět v pravém vymláceném pruhu.
Radaru ala bradavice si všimnu jako první věci. Pokud je za mnou kdosi podezřelý, tak zkouknu čelní sklo (kamera apod.) a následně mřížku chladiče kvůli bradavici a spodní nárazník kvůli blesku. Stojící vozidla jsou samozřejmě problém, těch si člověk všimne hůře, ale odhalit Passata není problém. Pokud někdo jezdí 110 nebo 200 je to jeho věc, pokud neohrožuje ostatní. A mezi to patří i to, když to tam někomu pošle ve svých ďábelských 100km/h.
Ze své zkušenosti to vnímám spíše tak, že čím pomalejší jízda je, tím více ta dálnice drncá (nepočítaje samozřejmě nějaké ty opravdu větší výmoly) a co se týče únavné a namáhavé jízdy ve vyšší rychlosti, tak toto vním tak, že to alespoň člověka nutí být ve střehu, narozdíl od pomalých rychlostí, které monotónně spíš uspávají a zdaleka nenutí k takové koncentraci za volantem, což může následně vést k nebezpečné situaci.
Máš materiální a formální znak skutkové podstaty. Naplnit musíš oba. Celé to plyne z toho, jestli omezení dává smysl. Pokud dává, tak formální implikuje materiální. Na dokazování toho typicky nejsou připraveni, protože většina prostě zaplatí pokutu.
Jestli se nepletu, u trestných činů je judikatura nejvyššího soudu na to, že implikuje. Jen výjimečně tomu tak není. Což dává smysl. Nedodržení nějaké cedule je úplně někde jinde než zabití.
Ať jdou s podobnou prevencí do paďous, radši bych je viděl ráno a odpoledne u škol a dětských hřišť, u zastávek autobusů a na místech, kde je silnej provoz s probíhajícíma stavebníma pracema. Včerejšek byla šaškárna s rozmístěním všeho co má kola a nohy po dálnici, včetně vytvořenejch retardérů, který jsou samy o sobě nebezpečnější než chlap v Lambu, co ho jistojistě nechce rozsekat a setsakra si dává pozor, aby neudělal nějakej problém.
Třeba kruhové objezdy podle mě neumí tak každý pátý řidič (netuší kam blikat, najdou se i exoti, kteří jedou správně doprava, ale blikají doleva). Jenže to by bylo složitější... museli by stát na všech výjezdech. Za trojnožkou si vydělají rychleji...
Bez krve...populistický označení "Závod milionářů" nebo zbohatlíků apod...vymyslela bulvární média.
Je to setkání motofandů s vyýkonnejma kárama, který si jednou ročně udělají společnou cestu. To, že se v každý skupině najde nějakej idiot je jasný a je úplně jedno, jestli je to skupina bohatých nebo chudých, policajtů nebo doktorů, popelářů nebo horníků.
Neměl bych vůbec žádnej vnitřní blok si jednou ročně nechat polepit auto šílenou folií a vyjet si na pánskou jízdu tohoto typu, ať se ostatní třeba...
A já bych zas neměl žádnej vnitřní blok tý tvojí polepený "bestii" se svým pekáčem uhnout a ještě ti zamávat. ;-) Vyrovnanej člověk nemá problém v Lambu ani v Loganu.
To jsem včera málem dělal taky, vyjížděl jsem z Ovy kolem 17 a jel 80...udělal jsem minulej tejden gumu a jako na potvoru 12" na Malucha nejsou skladem, takže jezdím na dojezdovce... 8-s >:-[]
Zcela určitě také souhlas, ale myslím, že nejvíce lidí spíše štve to, co si myslí o těchto lidech . A to je, že pokud mají prachy na takové auta, mají prachy na pokuty a tudíž mohou jezdit rychle.. pár tísícovek českých korun oželejí. Jenže realita je spíše taková, že ti rozumější rychle nepojedou (což je většina) , nepotřebují si rozbít drahé auto, zdržovat se s policíí a způsobit nepříjemnosti a v horším případě si ještě ublížit. Každý je soudí dle Janoušků a Trpišovských, kteří jsou prototypem "idiotů"...
Dokud budou prototypem slušnýho řidiče v ČR ti, kteří jedou v levým 110 a pravej je volnej, Nova najde každej půlrok jednoho Trpišovskýho, bude to pořád jen o buzeraci.
To je zase druhý extrém >:D Jenže tobě je příjemné, když jedeš podle předpisů a nějaký "blbeček" tě začne vybrždovat za to, že tě nemohl předjet, protože chtěl jet jak prase a ty ses rozhodl jet rychle? ( třeba na okrsce, kde je v protisměru provoz). Mě tihle lidé extrémě vadí a nemusí mít zdaleka silné auta...
Když pominu kluky, co si teprve najíždí zkušenosti a prostě si toho pionďoura poměřit musejí, tak je to hlavně byznys služebáků...jelikož to je nejlepší sporťák, teréňák, pojízdnej hodinovej hotel a putyka na světě. Když to neplatíš, tak to prasíš.
O vyblikávačích, když mám vpravo kamion a jedeš tachometrovejch 140 si psát nemusíme. Má jednou rozjeto a tradáááá :-)
Já třeba neblikám, když nemá kam uhnout. Nijak si tím nepomohu. Ale rostu z těch, kteří mají kam, ale neuhnou a blikání naprosto ignorují. Úplně nejradši mám lidi, kteří "kempují" v prostředním, nebo levém pruhu na prakticky prázdné dálnici. Jednou jsem takhle potkal i sanitku. V pravém jsem v pohodě jel 150, ale panáčci musí jet 110 uprostřed.
Samozřejmě vybržďování je prasárna a bezdůvodné tuplem. Otázka ale zůstává, proč ten dotyčný "pirát" je naštvaný. V zájmu plynulosti provozu a respektu vůči druhým je správné nikoho neomezovat v jízdě, jakou chce jet, ať už chce jet jakkoliv. Sám nemám rád lidi, kteří se na dálnici po předjetí nezařadí do pravého pruhu, ikdyž za nima jedou další auta, protože přece v dálce za půl kilometru budou předjíždět znova, tak proč by na tu chvíli měli někomu uhýbat. To už je pak z jejich strany vyloženě o lennosti (případně i naschválech) a nerespektování druhých a to se pak nemůžou divit, že se to někomu třeba nelíbí...
Kdo jezdí striktně podle pravidel ať zvedne ruku. Znovu opakuju, v každý skupině lidí se najde idiot...a stejně tak mezi dokumentaristy.
Jakej dokument bude sledovanější? Ten o člověku, co tvrdě maká, aby žil jak potřebuje, může, chce...nebo o tom, že frajer porušil předpisy s frňákem plným koksu?
Tam šlo o to, že ty lidi jezděj i dost nevyspalí atd., což s lehkou arogancí vůči východním (z jejich pohledu) zemím a jejich orgánům, nevyzní zrovna dobře. Ale to spolu nesouvisí, to jen zmiňuji v jedné větě. Jasně, že tu a tam každý poruší pravidlo. Co se týče toho "dokumentu", bylo to záměrně v úvozovkách, protože to nebyl nějaký vážný snímek, kritizující co se děje. To bylo dokonce myslím i jako oficiální, v jejich produkci. EDIT: [odkaz]
Ano, frňák plnej koksu by tomu odpovídal... Ale netvrdím, že předpisy nedodržují jen oni, kdyby to byli jen oni, tak je krásně na silnicích. Stačí vybrat z dnešního "tisku"... [odkaz]
Tak třeba mě by asi taková pozornost médií a policie při podobné akci trochu štvala, i kdyby mi nevadilo dodržovat stoprocentně předpisy. Musí v tom prostě být kus exhibicionismu. ;-)