Letošní „čtyřiadvacítka“ na okruhu La Sarthe byla velkou bitvou mezi Toyotou a Porsche, Audi stačilo jen v úvodních fázích. Toyota Kazukiho Nakajimy ale těsně před koncem závodu zastavila na cílové rovince...
Taky jsem jim fandil, aby konecne ziskali umisteni na stupnich vitezu a dokonce rovnou svuj prvni titul. Je to sport, a pro Toyotu bohuzel takova sportovni tragedie. Skoda.
Japonce mám rád a ne jen auta a motorky. Pracoval jsem dlouhá léta s chlapci z Astellasu, což je jedna z velkých farmafirem a musím říct, že tak férové a slušné lidi, jsem nikde jinde (v mém oboru) nepotkal. Nic na tom nemění to, že Nishio-san jezdil Mercedes a Fuji-san BMW .... ;-)
Ad pokusy na lidech se dělají stále - viz aférka s paní prof Sykovou. Mimochodem je zajímavé, jak jsou někteří lidé "nenapapaní". Za jednoho odléčeného pacienta ve studii dostávají od zadavatele 1500-2000 USD a ona si ještě řekne o 150 tisíc od pacoše ... taková česká zdravotní klasická hyena ...
jinak jsme off topic, ale stejně - ten tajnej dodatek mírové smlouvy. Stovky pepů mengelejů nikdy nebude vyslýcháno a Japonsko nebude nikdy vyšetřováno ani oficiálně dotazováno.
V Evropě je z toho po 70ti letech téma a přitom tam to bylo horší.
A pak v tom prej pokračovali v kokrejský válce ...děs.
Svět chce vědět, jen co se mu předhodí.
A pak budou soudit srtarýho páprdu 94let že byl v Auschwitzu. No ty krávo! 50 let jich tam běhali desetitisíce a nikoho nenapadlo něco dělat - kromě Šimona W.
Takže zpátky k autům ... samozřejmě německá auta jsou úžasná, samotní Němci mi až tolik sympatičtí zase nejsou, i když i mezi nimi jsou výjimky. Nedávno jsem se z kroniky, kterou psal pradědeček jednoho z místních diskutérů vlastně dozvěděl, že nepocházím z Čech, protože ty jsou "od Budějc na sever" , takže ani Škodu nemůžu brát za domácí automobilku, tak se mi asi nikdo nemůže divit, že jsem rejžokastrólfil ....
No a já to mám naopak - Japonci jsou úžasní, ale ta auta mi až tak sympatická nejsou. Vlastně mě ani nikdy nenapadlo, že bych fandil auťákům ze země, kde se mě líběj lidi - zajímavý postup, čéče. To by se mi musely líbit všechny asijský auta vlastně :-)
Míchat auta , lidi a politiku je nesmysl. Pokud se mi bude auto líbit, budu mu fandit i kdyby tam vládl diktátor, pokud se mi líbit nebude, nebudu mu fandit ani kdyby tam vládl lidumil a bylo všechno zadarmo....
Je mi opravdu velmi líto celého týmu Toyota. Tohle si opravdu nezasloužili. Letos jsem jim to opravdu přál, když se nedařilo Audi. Doufám, že to nevzdají i po takhle kruté, i když naštěstí stále ne tragické zkušenosti a zopakují svoji snahu i příští rok.
Sanhu to voni maj, jako v F1. Rozpočet jako kráva aprdlajs. >:D >:D >:D
btw (bez špičkování) - pamatuješ, jak v jednou (v Barceloně tuším), zůstal Mika stát z 1.fleku asi 100m od cílový čáry? Něco podobnýho. Hned jsem si vzpomněl.
Tak v 2014 Toyota vyhrala WEC, len ten Le Mans im unikol aj keď mali celkom dominantne auto.
Pre mňa tu ale bola zaujímavá iná vec. na čo by sa mali pozrieť byrokrati. A to, že počet valcov nemá zo spotrebou nič spoločne. Toyota V6 ťažila z nižšej spotreby oproti Porsche V4.
Nebylo to 100m od čáry, ale mezi 3 a 4 zatáčkou mu odešla spojka. Je ovšem něco jinýho, když je to jeden závod v rámci seriálu, nebo ve 23:57 čase 24h závodu.
No přál jsem to tomu teamu Ferrari, co snad skončil druhý v kategorii. Jinak ty GT se mi nijak moc nelíbí, hlavně to zbarvení jim vůbec nesluší, stejně tak jako AF Corse Ferrari.
Jo , noooo. Ked tie pravidla upravili tak, ze pokial chces mat sancu ( s kachlami ), musis to srobovat ad-absurdum a aj tak to nestaci. Mali by sa na to uz vykaslat ( na vyhry je tam teraz aj tak Porsche ) a konecne presedlat do extraligy. :-!:yes:
No tak Porsche si tiez nepocinalo nejak suverejne. Na jedno kolo boli sice rychlejsi, ale pri dlhych jazdach bola ich prevaha nevyrazna a este im to aj viac zralo. Toto vytazstvo si skor vymodlili ako vybojovali.
S tímhle opatrně, myslím to, "skor vymodlili ako vybojovali", pokud jsou těsně před koncem závodu na 24 hodin dvě auta ve stejném kole, tak já tomu říkám tuhý boj. Jestlis' fandil Toyotě, chápu tvé zklamání, ale k výkonu soupeře, Porsche, je třeba mít úctu stejně tak.
Výhodou Toyoty byla o něco větší úspornost, jejich stint byl obvykle o kolo delší než u Porsche. Rychlostně si neměli co vyčítat a Porsche plných 24h vydrželo ;-)
Ja nespochybnuje vykon Porsche. Ale suverennym vytazstvom by som to nenazval. Aj druha Toyota vydrzala 24h len stratila cas koli bordelu po cudzej nehode a to ju stalo sance na vitazstvo. do vtedy boli 3 auta v jednom kole.
Ale najsmutnejsie je to, ze len 3 automobilky maju zaujem sutazit v LMP1.
No rychlejší bylo Porsche možná v kvalifikaci. V závodě je to všechno o provozu, ono je asi hodně vzŕcnč za celých 13,5km okruhu nemuset předjíždět auta. Každopádně pokud se nepletu, tak nejrychlejší kolo závodu zajela Toyota .
Ano, pokazila se v ten nejhorší moment, to nesvědčí o spolehlivosti, ale o smůle. Porsche i Audi strávli v depech delší čas a měli různé technické problémy, turbo u Audi, u Porsche nevím, 5ka opravdu jela 23h55 min.
Když ti to udělá radost, vyhlásím Toyotu vítězem neoficiálního závodu 23 hodin LeMans :-)
Pokud vím, Porsche #2 taky žádné větší problémy nemělo, problémy měla obě další auta. Trošku si zaspekuluju - pokud by přišel u Toyoty problém třeba o hodinu dřív, tak by to asi vyřešili v boxech a dojeli do cíle - ale ne jako první.
Přesně tak, mohli to spravit, třeba za 75 minut, jako porsche 1. Jinými slovy, na kdyby se nehraje, ztratit první místo pár minut před koncem je sportovní tragedie těch zúčastněných, pro ně to musí být psychicky velký humus, ale dělat závěry o spolehlivosti značek z toho, že jedno auto se nepokazilo v páté, ale "až" ve dvacáté čtvrté hodině, proto je lepší, je u závodních speciálů zcela mimo.
Tak jedno auto Toyoty stratilo len kôli bordelu po cudzej nehode 3 kola. Do vtedy bolo v boji o celkove víťazstvo. a druhé ktoré si išlo po víťazstvo vyradila porucha v 4 minúty pred koncom preteku čo je celkom smola.
Mně se líbí, líbí se mi i Porsche. Toyota... jak píšeš, vypadá tradičně. Audi je jako kladivo a má to svoje kouzlo, jako by ulítl nějaký prototyp z laboratoří Heinkelu či Junkersu atd.
Placky skupiny C jsou ty tam, nejhezčí byly Audiny pár let zpátky, 2012 - 2014, s tou krásnou optikou světel na výšku. To letos vede Porsche, zejména 1ka s tou fialovou pit "zářivkou".
No, těžko si představit to zklamání toyoťáků, už už sahali po vítězství a najednou je všechno pryč. Jenže to je sport, nejen motorsport. Při úsilí a nasazení, které špičkové týmy závodu v Le Mans věnují, je jedno, jestli auto zklame v první nebo v poslední hodině závodu, tragedie je to vždy. Pro ty, kterým se to stane v první hodině, je asi těžké hledat motivaci pro pokračování v závodě, trpkost a zklamání si sebou vezou celý den a noc, ti, kterým se to stane čtyři minuty před koncem vyhraného závodu musejí být na infarkt. I to je krása závodění, proto se jede závod na čtyřiadvacet hodin. Byla to letos paráda, drama až do konce, a nejen v prototypech, gratulace fordu k parádnímu návratu (mmch. nový GT je nádherný kus auta), Le Mans je pořád stejný zážitek, jako když ho pro nás ve své době zachytil McQueen, Steve McQueen. ;-):yes:
Bylo mi jich upřímně líto, ty neskrývané slzy samozřejmě k závodům patří. Opravdu úžasný závod. Jen v těch posledních 3 minutách už je to prostě chybějícím štěstím.
Celkově pak spousta akce, perfektní komentář na Eurosportu, classic battle Ford vs Ferrari. Jo, skvělý! :yes: