Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 24 hodin Le Mans 2016: Porsche spadlo vítězství do klína

Letošní „čtyřiadvacítka“ na okruhu La Sarthe byla velkou bitvou mezi Toyotou a Porsche, Audi stačilo jen v úvodních fázích. Toyota Kazukiho Nakajimy ale těsně před koncem závodu zastavila na cílové rovince...
Zpět na článek
19. 6. 2016 15:22
19. 6. 2016 15:45
19. 6. 2016 22:38
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 22:41
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 18:22
19. 6. 2016 22:43
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 19:51
Avatar - MarTin1
19. 6. 2016 15:22
Hodně
kruté pro Toyotu.... :'-( :-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bully_
19. 6. 2016 15:45
Re: Hodně
Taky jsem jim fandil, aby konecne ziskali umisteni na stupnich vitezu a dokonce rovnou svuj prvni titul. Je to sport, a pro Toyotu bohuzel takova sportovni tragedie. Skoda.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 22:38
Re: Hodně
Toyota bola v Le Mans niekolkokrat druha, takze stupne vitazov vcelku dobre pozna.
19. 6. 2016 16:12
Staří bohové motorsportu
naštěstí zasáhli. Tenhle okruh není pro rejžokastroláky, aby si dělali reklamu na tom, co jiní po desetiletí budovali. Na legendě!

LeMans patří nadále legendárním automobilkám a hlavně Porsche!

Steve McQueenmůže odpočívat v pokoji.

Volejte "Vivat" na počest další vítězné automobilky ze Stuttgartu!
Druhá vyhraje dneska v F1 - jako vždy.
>:D :-!
Rozbalit vlákno
17
19. 6. 2016 16:31
Re: Staří bohové motorsportu
Japonce mám rád a ne jen auta a motorky. Pracoval jsem dlouhá léta s chlapci z Astellasu, což je jedna z velkých farmafirem a musím říct, že tak férové a slušné lidi, jsem nikde jinde (v mém oboru) nepotkal. Nic na tom nemění to, že Nishio-san jezdil Mercedes a Fuji-san BMW .... ;-)
19. 6. 2016 16:34
Re: Staří bohové motorsportu
Já mám taky Japonce moc rád a s tou slušností máš plnou pravdu.

btw. není to ta farma-firma, kterou po válce založil jeden z lékařů z Unit 731? To je taky nějaká velká.

edit: naštěatí asi podle mojí googlovačky není a ani její předchůdci. Takže netyješ z pokusů na lidech, což jsem za tebe rád :)
19. 6. 2016 16:58
Re: Staří bohové motorsportu
Ad pokusy na lidech se dělají stále - viz aférka s paní prof Sykovou. Mimochodem je zajímavé, jak jsou někteří lidé "nenapapaní". Za jednoho odléčeného pacienta ve studii dostávají od zadavatele 1500-2000 USD a ona si ještě řekne o 150 tisíc od pacoše ... taková česká zdravotní klasická hyena ...
19. 6. 2016 17:07
Re: Staří bohové motorsportu
aha - no to je fakt, vlastně

jinak jsme off topic, ale stejně - ten tajnej dodatek mírové smlouvy. Stovky pepů mengelejů nikdy nebude vyslýcháno a Japonsko nebude nikdy vyšetřováno ani oficiálně dotazováno.

V Evropě je z toho po 70ti letech téma a přitom tam to bylo horší.
A pak v tom prej pokračovali v kokrejský válce ...děs.
Svět chce vědět, jen co se mu předhodí.
A pak budou soudit srtarýho páprdu 94let že byl v Auschwitzu. No ty krávo! 50 let jich tam běhali desetitisíce a nikoho nenapadlo něco dělat - kromě Šimona W.
19. 6. 2016 17:10
Re: Staří bohové motorsportu
Ještě - profesorka asi nepitvala tisíce lidí zaživa bez anestezie a nezkoušela na nich biologické a podobné zbraně? doufám teda >:D >:D
19. 6. 2016 17:45
Re: Staří bohové motorsportu
Takže zpátky k autům ... samozřejmě německá auta jsou úžasná, samotní Němci mi až tolik sympatičtí zase nejsou, i když i mezi nimi jsou výjimky. Nedávno jsem se z kroniky, kterou psal pradědeček jednoho z místních diskutérů vlastně dozvěděl, že nepocházím z Čech, protože ty jsou "od Budějc na sever" , takže ani Škodu nemůžu brát za domácí automobilku, tak se mi asi nikdo nemůže divit, že jsem rejžokastrólfil ....
19. 6. 2016 18:22
Re: Staří bohové motorsportu
No a já to mám naopak - Japonci jsou úžasní, ale ta auta mi až tak sympatická nejsou. Vlastně mě ani nikdy nenapadlo, že bych fandil auťákům ze země, kde se mě líběj lidi - zajímavý postup, čéče. To by se mi musely líbit všechny asijský auta vlastně :-)
Avatar - Barrichello
20. 6. 2016 08:34
Re: Staří bohové motorsportu
Míchat auta , lidi a politiku je nesmysl. Pokud se mi bude auto líbit, budu mu fandit i kdyby tam vládl diktátor, pokud se mi líbit nebude, nebudu mu fandit ani kdyby tam vládl lidumil a bylo všechno zadarmo....

To sou absolutně nesouvisející věci
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2016 16:32
Re: Staří bohové motorsportu
Ty si *.
19. 6. 2016 16:35
Re: Staří bohové motorsportu
pašák!
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2016 19:15
Re: Staří bohové motorsportu
Ne. Zkus to znova = klidně to může bejt na to p :-)
19. 6. 2016 22:24
Re: Staří bohové motorsportu
phostek :-)
Avatar - Bully_
19. 6. 2016 20:43
Re: Staří bohové motorsportu
Jednoduchy clovek ;-) Ale bud rad, mate to v zivote jednodussi.
19. 6. 2016 22:23
Re: Staří bohové motorsportu
ježiš, no teď jsi mi to teda nandal. Jsi tak oduševnělý! Stydím se za svou primitivní jednoduchost a skláním se před tvým osvíceným géniem.
>:D
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2016 19:14
Re: Staří bohové motorsportu
Svou nenávist k Lexusu rozšiřuješ i na Toyotu? Tohle se ti nepovedlo :-!
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 22:41
Re: Staří bohové motorsportu
Daj mu pokoj, jeho city i myslienky su nepodmniene, zasluzi si zhovievavy usmev, potlapkat na rameno, pochvalit....
20. 6. 2016 08:40
Re: Staří bohové motorsportu
To co jsi napsal je holá neúcta k motorsportu...

Toyota jela fantasticky a souboj mezi nimi a Porsche byl dechberoucí, stejně jako v GT vozech mezi Fordem a Ferrari.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2016 16:37
Today, maybe Tomorrow
Je mi opravdu velmi líto celého týmu Toyota. Tohle si opravdu nezasloužili. Letos jsem jim to opravdu přál, když se nedařilo Audi. Doufám, že to nevzdají i po takhle kruté, i když naštěstí stále ne tragické zkušenosti a zopakují svoji snahu i příští rok.
Rozbalit vlákno
5
19. 6. 2016 16:41
Re: Today, maybe Tomorrow
Sanhu to voni maj, jako v F1. Rozpočet jako kráva aprdlajs. >:D >:D >:D

btw (bez špičkování) - pamatuješ, jak v jednou (v Barceloně tuším), zůstal Mika stát z 1.fleku asi 100m od cílový čáry? Něco podobnýho. Hned jsem si vzpomněl.
19. 6. 2016 22:18
Re: Today, maybe Tomorrow
Tak v 2014 Toyota vyhrala WEC, len ten Le Mans im unikol aj keď mali celkom dominantne auto.
Pre mňa tu ale bola zaujímavá iná vec. na čo by sa mali pozrieť byrokrati. A to, že počet valcov nemá zo spotrebou nič spoločne. Toyota V6 ťažila z nižšej spotreby oproti Porsche V4.
20. 6. 2016 08:43
Re: Today, maybe Tomorrow
Nebylo to 100m od čáry, ale mezi 3 a 4 zatáčkou mu odešla spojka. Je ovšem něco jinýho, když je to jeden závod v rámci seriálu, nebo ve 23:57 čase 24h závodu.
20. 6. 2016 08:41
Re: Today, maybe Tomorrow
Audi? Myslíš tu Legoskládanku, která měla být závodním vozem? Naštěstí se potvrdilo, že až na vyjímky ošklivá auta nevyhrávají.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2016 15:07
Re: Today, maybe Tomorrow
Jo, tu myslím. Mně se líbí, není to klasická krása, to uznávám.
Avatar - Barrichello
19. 6. 2016 17:16
Ford GT v TOP 20
a Vette s Magnussenem 26. Velmi solidní výsledky. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2016 17:23
Re: Ford GT v TOP 20
No přál jsem to tomu teamu Ferrari, co snad skončil druhý v kategorii. Jinak ty GT se mi nijak moc nelíbí, hlavně to zbarvení jim vůbec nesluší, stejně tak jako AF Corse Ferrari.
Avatar - M1chal
19. 6. 2016 18:32
Re: kategorie GTéčka PRO
Jestli se nepletu, tak Ford GT 1,3 a 4 místo :yes:
Avatar - M1chal
19. 6. 2016 18:22
pěkné závody
Konec úplně jak hollywoodské drama, tenhle ročník se asi tučně zapíše do historie
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
19. 6. 2016 19:26
Vítězství do klína
Jako jo, samozřejmě závada Toyoty "darovala" vítězství Porsche. Ale zase jsou to vytrvalostní závody a tam je prostě spolehlivost techniky základ.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Czerwik
19. 6. 2016 19:52
Re: Vítězství do klína
to áno, ale 4 minúty pred finišom to je už fakt pohroma...
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2016 20:08
Re: Vítězství do klína
Tak na celkovou spolehlivost by to právě dnes Toyota vyhrála.
Avatar - Emel
19. 6. 2016 20:48
Re: Vítězství do klína
Aha, to jsem netušil... tak bravo Toyota ;-)
Avatar - AUDIRS6
19. 6. 2016 21:20
Re: Vítězství do klína
>:D :yes:
19. 6. 2016 22:24
Re: Vítězství do klína
No v Audi moc dôvodov na radosť nemajú. Dnes boli pomalý aj nespoľahlivý.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 6. 2016 22:43
Re: Vítězství do klína
Jeden z ich jazdcov bol aspon sportovo ferovy a priznal, ze skoncit na bedni za takychto okolnosti nie je velkym dovodom na oslavu.
Avatar - AUDIRS6
19. 6. 2016 22:44
Re: Vítězství do klína
Jo , noooo. Ked tie pravidla upravili tak, ze pokial chces mat sancu ( s kachlami ), musis to srobovat ad-absurdum a aj tak to nestaci. Mali by sa na to uz vykaslat ( na vyhry je tam teraz aj tak Porsche ) a konecne presedlat do extraligy. :-! :yes:
19. 6. 2016 23:29
Re: Vítězství do klína
Bojej se medvědů.... >:-[] :-!
Avatar - AUDIRS6
19. 6. 2016 23:37
Re: Vítězství do klína
Nie, cakaju, kym Bernie povoli quattro. >:D ;-)
20. 6. 2016 08:22
Re: Vítězství do klína
...a dieselovy motor metr pred predni napravou ;-)
20. 6. 2016 05:58
Re: Vítězství do klína
No tak Porsche si tiez nepocinalo nejak suverejne. Na jedno kolo boli sice rychlejsi, ale pri dlhych jazdach bola ich prevaha nevyrazna a este im to aj viac zralo. Toto vytazstvo si skor vymodlili ako vybojovali.
Avatar - Dinar
20. 6. 2016 09:22
Re: Vítězství do klína
S tímhle opatrně, myslím to, "skor vymodlili ako vybojovali", pokud jsou těsně před koncem závodu na 24 hodin dvě auta ve stejném kole, tak já tomu říkám tuhý boj. Jestlis' fandil Toyotě, chápu tvé zklamání, ale k výkonu soupeře, Porsche, je třeba mít úctu stejně tak.
20. 6. 2016 09:30
Re: Vítězství do klína
Výhodou Toyoty byla o něco větší úspornost, jejich stint byl obvykle o kolo delší než u Porsche. Rychlostně si neměli co vyčítat a Porsche plných 24h vydrželo ;-)
20. 6. 2016 18:17
Re: Vítězství do klína
Ja nespochybnuje vykon Porsche. Ale suverennym vytazstvom by som to nenazval. Aj druha Toyota vydrzala 24h len stratila cas koli bordelu po cudzej nehode a to ju stalo sance na vitazstvo. do vtedy boli 3 auta v jednom kole.
Ale najsmutnejsie je to, ze len 3 automobilky maju zaujem sutazit v LMP1.
Avatar - kosmonaut
20. 6. 2016 15:29
Re: Vítězství do klína
No rychlejší bylo Porsche možná v kvalifikaci. V závodě je to všechno o provozu, ono je asi hodně vzŕcnč za celých 13,5km okruhu nemuset předjíždět auta. Každopádně pokud se nepletu, tak nejrychlejší kolo závodu zajela Toyota .
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2016 23:00
Re: Vítězství do klína
Ano, pokazila se v ten nejhorší moment, to nesvědčí o spolehlivosti, ale o smůle. Porsche i Audi strávli v depech delší čas a měli různé technické problémy, turbo u Audi, u Porsche nevím, 5ka opravdu jela 23h55 min.
20. 6. 2016 08:32
Re: Vítězství do klína
Porsche melo problem s vodnim cerpadlem. Skoda, ze druha toyota musela do boxu a nejistila to, takhle mohla vyhrat druha Toyota.
Avatar - Emel
20. 6. 2016 08:47
Re: Vítězství do klína
Když ti to udělá radost, vyhlásím Toyotu vítězem neoficiálního závodu 23 hodin LeMans :-)

Pokud vím, Porsche #2 taky žádné větší problémy nemělo, problémy měla obě další auta. Trošku si zaspekuluju - pokud by přišel u Toyoty problém třeba o hodinu dřív, tak by to asi vyřešili v boxech a dojeli do cíle - ale ne jako první.
Avatar - Dinar
20. 6. 2016 09:27
Re: Vítězství do klína
Přesně tak, mohli to spravit, třeba za 75 minut, jako porsche 1. Jinými slovy, na kdyby se nehraje, ztratit první místo pár minut před koncem je sportovní tragedie těch zúčastněných, pro ně to musí být psychicky velký humus, ale dělat závěry o spolehlivosti značek z toho, že jedno auto se nepokazilo v páté, ale "až" ve dvacáté čtvrté hodině, proto je lepší, je u závodních speciálů zcela mimo.
20. 6. 2016 10:26
Re: Vítězství do klína
;-) :yes:
19. 6. 2016 22:22
Re: Vítězství do klína
Tak jedno auto Toyoty stratilo len kôli bordelu po cudzej nehode 3 kola. Do vtedy bolo v boji o celkove víťazstvo. a druhé ktoré si išlo po víťazstvo vyradila porucha v 4 minúty pred koncom preteku čo je celkom smola.
20. 6. 2016 08:34
Re: Vítězství do klína
Chvili to vypadalo na mozny double, coz by byl fenomenalni uspech.
Avatar - deolator
20. 6. 2016 07:50
Re: Vítězství do klína
Njn, jak říkali na Eurosportu o 24 hodin Le Mans: Pokud chceš být v první, musíš prvně dojet...
Avatar - Barrichello
20. 6. 2016 08:37
Re: Vítězství do klína
To už říkal Colin Chapman (Lotus): Nejlepší je to auto, které se rozbije až za cílovou čárou >:D
Avatar - Czerwik
19. 6. 2016 19:51
vozíčkar
Nie len "vozíčkar" ale quadriplegik :yes: :yes: :yes:

ináč moc pekný závod a škoda Toyoty... Gratulácia jak Porsche tak Fordu :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
20. 6. 2016 00:32
Audi..to je šereda!
Dlouho jsme neviděl tak hnusné závodní auto. 8-s
Porsche i Toyota vypadají tradičně..nakonec asi dojeli i v pořadí estetiky OK.. >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2016 02:14
Re: Audi..to je šereda!
Mně se líbí, líbí se mi i Porsche. Toyota... jak píšeš, vypadá tradičně. Audi je jako kladivo a má to svoje kouzlo, jako by ulítl nějaký prototyp z laboratoří Heinkelu či Junkersu atd.
20. 6. 2016 08:25
Re: Audi..to je šereda!
Jo, nejhnusnejsi zavodni auto, co jsem posledni dobou videl...
Avatar - Barrichello
20. 6. 2016 08:38
Re: Audi..to je šereda!
A ono Audi mělo někdy něco hezkýho? >:D >:D :-)
Avatar - Emel
20. 6. 2016 08:49
Re: Audi..to je šereda!
Většina předchozích Audi LM byla klasika...

[odkaz]
20. 6. 2016 08:50
Re: Audi..to je šereda!
[odkaz]
20. 6. 2016 08:45
Re: Audi..to je šereda!
Placky skupiny C byly nádherné, Audi je jen nejošklivější závoďák z ošklivince, který tam letos byl.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2016 15:22
Re: Audi..to je šereda!
Placky skupiny C jsou ty tam, nejhezčí byly Audiny pár let zpátky, 2012 - 2014, s tou krásnou optikou světel na výšku. To letos vede Porsche, zejména 1ka s tou fialovou pit "zářivkou".
Avatar - Dinar
20. 6. 2016 08:44
Když chlapi pláčou...
No, těžko si představit to zklamání toyoťáků, už už sahali po vítězství a najednou je všechno pryč. Jenže to je sport, nejen motorsport. Při úsilí a nasazení, které špičkové týmy závodu v Le Mans věnují, je jedno, jestli auto zklame v první nebo v poslední hodině závodu, tragedie je to vždy. Pro ty, kterým se to stane v první hodině, je asi těžké hledat motivaci pro pokračování v závodě, trpkost a zklamání si sebou vezou celý den a noc, ti, kterým se to stane čtyři minuty před koncem vyhraného závodu musejí být na infarkt. I to je krása závodění, proto se jede závod na čtyřiadvacet hodin. Byla to letos paráda, drama až do konce, a nejen v prototypech, gratulace fordu k parádnímu návratu (mmch. nový GT je nádherný kus auta), Le Mans je pořád stejný zážitek, jako když ho pro nás ve své době zachytil McQueen, Steve McQueen. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
20. 6. 2016 08:47
Re: Když chlapi pláčou...
Bylo mi jich upřímně líto, ty neskrývané slzy samozřejmě k závodům patří. Opravdu úžasný závod. Jen v těch posledních 3 minutách už je to prostě chybějícím štěstím.
Celkově pak spousta akce, perfektní komentář na Eurosportu, classic battle Ford vs Ferrari. Jo, skvělý! :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2016 15:15
Re: Když chlapi pláčou...
Ad Eurosport - až do 1:30 reklama 3 minuty každých 7 minut? Jako třikrát WTF 8-s ;-\
Avatar - KLAS
20. 6. 2016 23:07
VIE UŽ NIEKTO, ČO BOLO TOYOT-e?
Objavili sa informácie o tom, čo sa na tom aute pokazilo?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
21. 6. 2016 00:45
Re: VIE UŽ NIEKTO, ČO BOLO TOYOT-e?
A turbocharger failure.
Avatar - Emel
21. 6. 2016 08:38
Re: VIE UŽ NIEKTO, ČO BOLO TOYOT-e?
Hezké je, že Honeywell dělá reklamu na LeMans a dodávku turba pro Porsche... o dodávce pro Toyotu tolik nemluví :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 6. 2016 10:42
Re: VIE UŽ NIEKTO, ČO BOLO TOYOT-e?
ja som zase pocul, ze spojka... :-|