Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
14
/
15
Prohlédnout znovu
Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
|
acz
Zdeněk Janda nám vysvětlil, že úpravce opravdu může zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva, což zní jako pohádka. Obětovat však musí emise oxidů dusíku, které se v provozu neměří.
|
acz
Motor 1.6 TDI byl nabízen v diametrálně odlišných softwarových verzích, mechanika je však ve všech případech stejná. Něco podobného platí třeba u 1.0 MPI (44 či 55 kW).
|
acz
Solidnější úpravci už dříve svým zákazníkům měřili výkon před a po. Pokud chtějí úpravu zapsat do technického průkazu, je to nyní dokonce povinnost.
|
acz
Modifi kovaný a neschválený software je odhalitelný podle takzvaného čísla CVN. Chybí však databáze originálních verzí, takže riziko odhalení neschválené úpravy je nulové.
|
acz
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
|
acz
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
|
acz
Nahrátí nového softwaru trvá u starších aut jen pár desítek vteřin, u nových pár minut. Řidič to často pociťuje jako zázrak.
|
acz
Petr Šíma, který má doslova tuningovou laboratoř v Třebotově u Radotína, na nové zákony hodně nadává: Taková léta si to tady buduju, a oni mi to teď celé pokazí.
|
acz
Ve změti nul a jedniček se laik nevyzná. I softwaroví specialisté někdy pěkně tápou.
|
acz
Mnoho úprav probíhá doslova po nocích na parkovištích: stačí k tomu notebook a zařízení k přepisu řídicí jednotky. Mnohé z nich však výkon nezvednou a zničí motor.
|
acz
Pokud jste koupili ojeté auto, nebývá lehké odhalit, zda v něm není chiptuning. Může mít stejné číslo jako originální software. Až analýza speciálním programem ukáže rozdíly.
|
acz
Přídavné jednotky zkreslují signály z čidel a snaží se motor donutit k většímu točivému momentu
|
acz
Roman Novák z fi rmy PowerTec velmi prosazuje homologovaný chiptuning. Přesto i on umožňuje zákazníkům úpravy bez zápisu.
|
acz
Firma Profi Chiptuning byla v minulosti propírána médii kvůli demontážím fi ltrů pevných částic. Nicméně právě tímto byznysem si ušpinila ruce většina chiptunerů.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid