Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic 2014: Paket asistenčních systémů za 22.500 Kč

Ceník modernizované Hondy Civic je bohatší o nový paket bezpečnostních systémů. Užitečné pomocníky můžete získat za příznivý příplatek, standardem ale nejsou ani v nejvyšší výbavě.
Zpět na článek
7. 1. 2014 08:10
Dobry cenovy masakr
Chlapci z ceske Hondy by se meli podivat na kalendar jaky je rok. Chtit ted 700.000Kc za nizsi stredni tridu ve slusne vybave je docela usmevne obzvlaste v kombinaci s dnes uz zoufale zastaralym atmosferickym motorem a starickym petistupnovym automatem (dodava dneska vubec nekdo petistupnove automaty krome Hondy)? K tomu pak jeden moderni diesel ovsem pouze s manualem a bez vykonu zato se strasidelnou cenovkou (88kW diesel ve stredni vybave za skoro 600.000?!?).
Nebojim se, ze by u dealeru Hondy byla nejaka velka tlacenice po zverejneni teto "super" nabidky.
Rozbalit vlákno
33
7. 1. 2014 08:38
Re: Dobry cenovy masakr
Jj, je to s podivem. 5 stupňový automat... :-( Tak sem se podíval na citroen c4. Co to tam píšou? 1,6 VTi 120 AT, počet převodových stupňů: 4. Takže dodává ještě horší. Tak tomu já říkám katastrofa...
7. 1. 2014 09:36
Re: Dobry cenovy masakr
Citroen uprednostnuje u mensich modelu robotizovane prevodovky, ktere jsou dostupne pro silnejsi motory. To ze jsou na pytel je vec druha, velka vyhra to take neni, ale maji alespon sest stupnu.
Avatar - TeeJay
7. 1. 2014 12:23
Re: Dobry cenovy masakr
"To ze jsou na pytel je vec druha, velka vyhra to take neni, ale maji alespon sest stupnu" - tak to je výrok týdne. >:D >:D
7. 1. 2014 19:45
Re: Dobry cenovy masakr
Promiň, ale to snad radši o kvalt méně než hopsadlo.
7. 1. 2014 09:24
Re: Dobry cenovy masakr
odkud berete ty ceny ? Civic startuje na 350tis a za 605tis koupíte Accord v benzínu ?
7. 1. 2014 09:28
Re: Dobry cenovy masakr
Samozrejme z oficialniho ceniku na www.honda.cz sekce Automobily.
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 10:57
Re: Dobry cenovy masakr
Cenikove ceny resi jen papirovy kovboj ;-)
Jinak ten zoufale zastaraly atmo motor 1,8 ma takovou techniku, ktere se nevyrovnanji dnesni 1,6.
K automatu se nema cenu vyjadrovat, tech par kousku co prodaj je nevytrhne, vubec bych to nenabizel.
1,6 Diesel je s Renaultackym dieslem nejlepsi ve tride.
Ze neni tlacenice spise prospeje kupujicim. Treba predvanocni nakup skladovky spolehliveho Civica v Comfortu s 1,4 pro zenskou za 320 je idealni auto. V cene nejake doplnky navic, petileta zaruka ;-)
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 12:04
Re: Dobry cenovy masakr
Jeste doplnim
porovnani s atmo 1,6
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takze spotrebou suverene jinde a zrychlenim rovnez. Za to muzem podekovat Atkinsonovu cyklu. Tento motor byla v dobe uvedeni spicka, proto i dnes po 9 letech porad patri k tomu nej. Zrychlenim je Civic rovnez lepsi

Srovnani snese i s turbokonkurenci, kdy treba z 0-160km/h je srovnatelne rychly jako 110kW Ford EB a pritom uspornernejsi (Test autobild) To dokazuje i spritmonitor
[odkaz]
[odkaz]

Na Hondu to neni nic extra, kazdy ceka mnohem vice, ale co by za takovy motor dali jini vyrobci ;-) Tento motor dojizdi jen na sve stari, kdy ma vetsi treni nez novinky, ale porad je na spici. Proto tento motor Honda porad nabizi, protoze to porad na konkurenci staci.
Porovnavat pruznost s turbomotory nema smysl, to je jak porovnvat spotrebu dieslu a benzinu ;-)
7. 1. 2014 13:24
Re: Dobry cenovy masakr
Choochoo, já jsem sice taky fanoušek Hondy a ke své naprosté spokojenosti jednu doma mám, ale zas tak moc si ty výsledky přibarvovat nemusíš. Proč jsi tam dal ten Super benzin? Protože s ním tam jezdí lidé za nejméně? Když dám "Alle", výsledky jsou pro Hondu naprosto odlišné a kupodivu je nejlepší, ale z opačného konce. Ten motor je rozhodně dobrý a dá se s ním jezdit velmi úsporně díky Atkinsonovi, ale zase při potřebě výkonu si umí pápnout.

Ostatně stačí mrknout na histogramy těch spotřeb. Toyota má sice jednoho borca za 5,86, ale ostatní začínají na 6,7. Hyundai, opět jeden úsporný borec za 6,1, ale ostatní začínají na 6,5. Honda má taky jednoho za 6,1, ale ostatní začínají na 6,3 a do těch 6,5 nebo 6,7, kde začíná Toyota a Hyundai, se tam ještě pár Civiců vleze. Takže úsporně umí jezdit, to ano..., ale něco ten průměr dost zvyšuje. No... chvilu počkej, zkusím přepočítat tu spotřebu bez vlivu kilometrů (ten borec s 12 litry má 54 tankování a průměr bude táhnout hodně nahoru)

EDIT:
Civic 208,58 litrů / 28 vozů = 7,44
Hyundai 152,18 litrů / 21 vozů = 7,25
Toyota 245,71 litrů / 33 vozů = 7,45

Pokud u všech vozů vyrušíme odlehlá pozorování (jak nejúspornějšího, tak nejméně úsporného), máme:
Civic 190,28 / 26 vozů = 7,32
Hyundai 137,45 / 19 vozů = 7,23
Toyota 231,09 / 31 vozů = 7,45

O jasném vítězství ve spotřebě bych nehovořil
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 14:44
Re: Dobry cenovy masakr
Ten Super tam davam proto pac se tak v Rakousku a asi i Nemecku znaci Natural 95 pro ktery je ten motor urcen a chtel jsem z toho vyhodit zkreslujici spotreby na E85, E10 a podobny sragory, tedy spotrebu pouze na benzin 95, coz je tam pak videt. U "Alle" pak treba vysoka spotreba E85 hodne zkresli spotrebu celku pri malem mnozstvi vysledku oproti 5x vetsimu poctu konkurence ktera treba na tyto sragory nejede. Treba u Golfa je problem najit neco jineho nez 95. U Civica tam pomalu kazdej treti leje neco divneho. Treba u Civica tam nekdo tankuje E a 91 spotreba je zkreslena, coz je ten borec s 12litry.
[odkaz]
Proto ja porad hovorim o jasnem vitezi, kdy dynamicke parametry jsou lepsi a spotreba take. Proste ma cenu porovnavat porovnatelne a ne nesmysly
7. 1. 2014 19:52
Re: Dobry cenovy masakr
Ale ořízneš tak lidi, kteří udávají třeba Premium 95, nebo 100. A že tam jsou. Neříkám, že by E85 nestálo za to vyhodit. Jen tohle nebude nejlepší cesta.
Avatar - Choochoo
9. 1. 2014 08:05
Re: Dobry cenovy masakr
To sice jo, ale oriznu je u kazdeho vyrobce, takze urcite mensi ovlivneni vysledku nez kdyz tam necham E85, E10 ktery u atmosfer pomalu pouziva kazdy treti.
11. 1. 2014 11:35
Re: Dobry cenovy masakr
Asi nejvíc jde o to, jak velký vzorek ti díky takovému ořezu zbyde.
Avatar - King
7. 1. 2014 15:19
Re: Dobry cenovy masakr
Caramba hoši, teď jste tomu natrhli triko. >:D

Já teda své R18 taky krmím Agipím 95, ale na SM zadávám tuším normálně Normal. >:D Je jasné, že když někdo * motor etanolem, tak si to tam asi zaškrtne, ale jinak už snad nic jako N91 na západě není, ne? Já v těch jejich názvech měl vždycky čurbes, protože stát od státu to snad bylo jinak, každopádně teď už asi mají pouze N95 a N98, ne?

Jinak se ovšem musím zastat Choochooa, protože bez ohledu na zvolený filtr stejně vychází Civic nejlépe už proto, že má při vyšším výkonu a točivém momentu spotřebu řekněme ...srovnatelnou. ;-) A jak velký je to rozdíl? Zkuste si zCivicu přesednout do Aurisu, budete plakat jako želvy. přímé porovnání s GDI jsem neměl, ale ještě žádný Hyundai motor nejel adekvátně papírovým údajům.
Avatar - King
7. 1. 2014 15:57
Re: Dobry cenovy masakr
Tak jsem lepší, než jsem si myslel, mám tam Premium 95 >:D :yes:
7. 1. 2014 15:58
Re: Dobry cenovy masakr
Jo tak jasně, že pokud má při stejné spotřebě o něco vyšší výkon a točivý moment, je to dobře. Jen bych tam netvrdil, že je to dokonce při nižší spotřebě. Pokud si teda dám nějaké normální benziny, mám toto:

Premium 100: 3 lidí - 7,78
Premium 95: 17 lidí - 7,26
Super: 10 lidí: 6,89

Přitom samozřejmě spousta těch, kteří jsou v Super, jsou i Premium 95 a podobně. Každopádně jde vidět, že se takto člověk může dopátrat k hodně roztodivným výsledkům u jednoho auta. Např. čekal bys, že Super vs Premium 95 ti dá 0,4 litru rozdíl, navíc když půlka aut je v jedné i druhé skupině?

Pro představu, když dám Premium 95 u Toyoty, dostanu místo 7,53 jen 7,15 (na rozdíl od Civicu jde u Toyoty spotřeba o 0,4 litru dolů a ne nahoru) a rázem mám z cca o 0,65 litru úspornějšího Civica naopak Civica, který žere o 0,1 litru více. A v čem je Premium 95 horší než Super?

Super: Civic 6,89, Auris 7,53 (jasný vítěz Civic o 0,64 litru)
Premium 95: Civic 7,26, Auris 7,15 (vítěz Auris o 0,11 litru)

Tedy, Civic má silnější motor, ve spotřebě to vypadá, že bude řekněme o dvě tři deci úspornější (-0,64 + 0,11 / 2 = -0,265 litru), což samozřejmě není vůbec špatné. Jen bych byl opatrný s tím, že mám silnější motor a žere o 6 deci méně. To není pravda.
Avatar - King
7. 1. 2014 17:31
Re: Dobry cenovy masakr
Tak jistě, máš pravdu, nicméně i tobě nakonec vyšlo oproti Toyotě těch řekněme 0,3 l při poměrně výrazně lepších schopnostech motoru. Hyundai by asi stejným způsobem vyšel spotřebově lépe, ale pokud vezmeme v úvahu, že jde o motor generačně novější (přímovstřik), pak lze říci, že osmiletý, byť průběžně modernizovaný motor má stále lehce navrch před nejnovějším atmosférickým DI hi-tech.

Jak už proběhla diskuze jinde, velmi zajímavých výsledků teď (údajně) dosahuje Sky-G, tam to naopak vypadá o generaci lépe, než u Hondy, ale otázkou, jak velká zásluha je to menší váhy auta a kolik z toho jde k dobru motoru samotnému. Ale ani v tomto případě rozhodně nelze říci, že vedle Skyactiv je VTEC zoufale zastaralý.
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 18:34
Re: Dobry cenovy masakr
Souhlas s temi vahami, tezko pak neco porovnavat ;-)
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 18:49
Re: Dobry cenovy masakr
Neminim se v tom extra vrtat jako ty, pac je proste nejednodusi zaskrtnout Super (Natural 95) a predpokladat ze lidi nejsou uplni mimoni. Jinak pak nejaky spritmonitor nema zadnou duveru. To ze tam pak nekdo strka neco kam nepatri uz se neda resit. To uz pak muzem resit jestli to vyplnoval spravne od zacatku, coz se nekomu taky nedari, ...
Vypovidaci hodnota vzorku 3 lidi, kteri tankuji premiovy benzin je statisticky hodne bidna.

Proste tu nekdo placne jak to stoji zaprd a ve vysledku rychlim proverenim se zjisti, ze to tak neni a ze ve vysledku motor patri spise k tomu lepsimu. Tyhle blaboly je potreba rychle vyvracet podobne jako spotreby vw dieslu a jejich nalhane papirove udaje. Hondacky diesly prevalcuji koncern rozdilem tridy ;-)

Jinak ocenuji ze se v tom tak podrobne stouras ;-)
7. 1. 2014 19:08
Re: Dobry cenovy masakr
Tak já mám statistiku a matematiku velmi rád (King by mohl vyprávět, právě po mně louská jeden teoretický článek) - ostatně dle SM jsem si udělal grafy toho, jak se vyvíjí rozdíly udávaných a reálných spotřeb, taky zajímavé. Jen prostě u té Hondy ti volba benzinu udělá rozdíl tři čtvrtě litru (Hyundai se nehne ani o desetinu), což už dělá ta srovnání strašně nepřesná. Proto mi přijde trochu lepší (byť to také není vůbec ideální) tam fláknout všechna auta. Škoda, že SM nedovoluje filtraci těch výsledků lepší cestou - zda dát řidiči váhu jedna nebo podle počtu km, více paliv najednou, oddělení dvoukolek a čtyřkolek by také nemuselo být špatné.
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 19:25
Re: Dobry cenovy masakr
Hlavne mi tam prijde naprd rozdeleni dle vykonu. Co pak takovy Opel, kdyz nabizi treba 2 motory se 103kW.

Me tam proste prijde lepsi davat jen Natural, pac treba U Hondy je maly vzorekm ktery pak par nesmyslu ve vysledku hodne ovlivni. Davat tam vsechno to je jako davat tam vsechny prevodovky. Takze za me zase jen manual, na ktery obcas zapomenu, pac se vyskuteje neco jineho u Hondy velmi malo ;-)
Osobne sem dlouhodobe s 8G nekde na 6,3 litru. Takze nemuzu rici spatne slovo. Ted jsem to zacal stridat s 9G s 1,4 l, ktera nebude o tolik uspornejsi. Jsem zvedav po zajeti a par tisicich. Tipuju ze to bude tak 5,6; 5,7 l. Uvidime ;-)
7. 1. 2014 20:06
Re: Dobry cenovy masakr
Ano, filtrování tam stojí za prd.
Avatar - King
7. 1. 2014 20:41
Re: Dobry cenovy masakr
Třeba u Golfu je jeden expert, co si myslí, že 2.0 TDI jezdí na benzin. >:D A když je tam těch aut ve filtru 15, tak s pěti litry docela zlepší průměr. :-) :yes:
7. 1. 2014 20:02
Re: Dobry cenovy masakr
Je tu faktor řidiče. Kdo tankuje prémiová paliva, může mít tendenci jezdit rychleji. A je tu otázka, co kdo vůbec považuje za jaké palivo. Nemám třeba potřebu sledovat, jakou spotřebu má auto na které palivo. Pro mne je to prostě benzín a držím se doporučeného oktanového čísla.
7. 1. 2014 11:21
Re: Dobry cenovy masakr
Octavia s výbavou jakou má Civic bude stát stejně, možná ještě víc. Navíc Honda nikdy nebyla levná značka, nicméně nabízí velmi kvalitní vozy, které budou spolehlivě jezdit klidně 20 let (vlastní zkušenost). Ta 1,6 diesel je opravdu skvělý motor má sice "pouze" 120 koní ale má 300 Nm, navíc lze dosáhnout REÁLNÉ spotřeby 4l/100km. Kdybych si v dnešní době vybíral hatchback tak jedině Civic 1,6 diesel a pokud kombi tak bych si počkal na Civic Tourer. A pokud myslíte, že je u Hondy liduprázdno, tak se podívejte kolik jich jezdí po českých silnicích. ;-)
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 11:48
Re: Dobry cenovy masakr
U Hondy jede hodne CRV, fakt se povedlo :yes:
Avatar - TeeJay
7. 1. 2014 12:21
Re: Dobry cenovy masakr
Mohl bys prosím upřesnit, v jakém ohledu je "dnes" motor R18 zoufale zastatalý? Je to snad celohliníková konstrukce? Čtyřventilový rozvod? Plynule proměnné časování sacích ventilů VTC? Funkce zpožděného uzavírání sacích ventilů (pseudoatkinsonův cyklus)? Systém proměnného zdvihu ventilů VTEC? Nebo snad proměnná délka sacího potrubí? Nebo že by byl výkon 79 koní na litr hanebně nízký? :-O

Tenhle pětistupňový automat není zase tak stařičký, jak by se mohlo zdát. Sice vznikl už v osmdesátých letech, ale využívá v zásadě techniku jako dnešní DCT - na každý kvalt jedna spojka. ;-) Takže je vlastně supermoderní, navíc má navrch ještě měnič. >:D

Motor 1.6 i-DTEC bez výkonu? Kdo v téhle kubatuře má s výjimkou Renaultu toho výkonu víc? O točivém momentu nemluvě. Já vím, je to spousta otázek, ale snad se s tím nějak popreš. :-)
Avatar - Choochoo
7. 1. 2014 14:38
Re: Dobry cenovy masakr
Jestli se z toho prani spis nepo ;-)
7. 1. 2014 20:10
Re: Dobry cenovy masakr
Myslel jsem, že u automatů platí, čím méně prvků (spojek/ brzd), tím lépe (vyšší účinnost). Pět prvků mají dnes osmistupňové převodovky (například 8HP).
Avatar - King
7. 1. 2014 20:47
Re: Dobry cenovy masakr
Ono je asi v zásadě jedno, jestli do sebe jdou zuby na kolech nebo jestli se ti klouzne spojka. Popravdě řečeno bych dával selským rozumem přednost klasice, ale překvapivě je Hondamatic extrémně spolehlivý a proces mají zmáknutý tak, že je opotřebení minimální. Ani vlastně nevím, proč ten automat řeší už tři dekády tímto způsobem. Asi u toho i zůstanou, nemám info, že by současný 6AT měl být jiný.
8. 1. 2014 01:22
Re: Dobry cenovy masakr
Po pravdě, úplně jsem zapomněl, že Honda používá atypickou konstrukci. Proč? V té době na trhu nebyla vhodná automatická převodovka. Honda ji chtěla k malinkatému motoru. Tehdejší převodovky nebyly moc účinné, což objemnému osmiválci moc nevadilo. Takže museli vytvořit vlastní. Také musela být velmi kompaktní (odtud myslím pochází ty spojky).
Avatar - King
8. 1. 2014 19:44
Re: Dobry cenovy masakr
Co tak mám možnost sledovat, tvůj automobilový (a nejen automobilový) rozhled je fenomenální :yes: a v kombinaci s příjemným nadhledem a vysokou diskuzní úrovní je příjemné tě potkávat. Víc takových by to tu chtělo. :-) :yes: