Třeba korejci pochopili, že špička třídy jezdí vzadu na víceprvku a kdo chce prostor tomu udělali kombík. Honda už není ta stará sportovní Honda s vymazlenými motory. Teď je to spíše sběratel kytek. Navíc ta 1,8ka jede do 3 tisíc jak HTP.
S tím se nedá tak docela souhlasit. Každý podvozkář ti řekne, že u auta této velikosti není víceprvek vzadu potřeba. Je pochopitelně lepší ho mít než nemít, ale že je to zrovna v Německu módní trend není vůbec podstatné. To ukazuje mimochodem i naladění "špatného" zavěšení třeba u Renaultu a toho "správného" u Korejců.
Kombík je věc, co Hondě už dlouhé roky chybí, ale v téhle souvislosti je to irelevantní - mít prostorný interiér u 5D není zločin, kombi je už prostě moc dlouhé, v řadě případů ošklivé a ve většině s mizernými jízdními vlastnostmi.
"Ta stará sportovní Honda" je mýtus. Jistě, kultovní sportovní verze a modely jako S2000, NSX nebo ITR se postaraly o tuhle image, ale faktem je, že u Hondy byl vždy špičkový motor (což ovšem platilo stejně tak pro Toyoty a Nissany), ale zbytek za moc nestál.
Teprve v posledních letech začíná zbytek auta dohánět kvality motorů, zejména co se týče řízení, brzd, naladění podvozku a tvarování sedadel. V mezičase ovšem motory obecně opustily výšiny 7000 otáček a Honda není výjimkou. Nevím ale ani o jednom motoru, jenž by byl v dané kubatuře lepší než 1.8 a 1.3 i-VTEC, ať už jde o dynamiku nebo spotřebu. Takže diskutabilní je pouze paleta motorů, ale nikoli motory samotné.
Ta poslední věta, to bych tipnul na Octavii TDI v garáži. >:D
I keď som fanúšik atmosfér s variabilným časovaním, objektívne treba uznať, že v globále už motory Hondy dlho nie sú lídrami. VTEC dokáže dobre urobiť aj Toyota či PSA/BMW, problém je aj skromné portfólio Hondy. Mať v NST ako normálne motorizácie len 1,3ku a 1,8čku, to je bieda, nech je tá 1,8 sebelepšia. Gro v triede sa predáva s 1,6 a výkonom okolo 110-125 koní, jedna-osmička už väčšinou presahovala možnosti typického záujemcu o kompaktný hatch. O jedinej dízlovej alternatíve v podobe 2,2 nehovoriac. Takže ak chce Honda ignorovať downsizing a priamovstrekové turbobenzíny, prosím, ale nech ponúkne použiteľné alternatívy, z ktorých si vyberie každý, nie len štýl ber alebo nechaj tak.
Ale vždyť Toyota měla vždycky dobré atmosféry s VVT(L)-i, to byl právě ten červený hadr pro Hondu. :-) Atmposféry PSA/BMW mě ale teda nějak nenadchly, i když nadprůměr to určitě je.
V portfoliu Civicu určitě chybí ještě 120k L15, i když díky hybridu vlastně už chybět nebude. :-) Respektive L15 měla být podle mě základní motorizací, s L13 jsem nikdy v Civicu nejel, ale nedělám si iluze. Ale tak ne náhodou se prodá 8 z 10 Civiců právě s 1.8, u Hondy nikdy moc nešly ty sociální verze na odbyt.
Škála nafťáků bude od příštího roku bohatší o 1.6(+-) i-DTEC, i když není úplně vyloučené, že z nabídky pro změnu vypadne ta velká a těžká 2.2.
Evropa si na ten víceprvek potrpí tak ať ho sem dají, když ho mají.
I kdyby to byl jen mýtus, tak je na čem stavět a že v Evropě jméno Honda má dobré.
Současný Civic byl můj sen do zkušební jízdy. Corolla 1,6 na se kterou jsem na zkušební jízdu přijel byla mnohem živější v nízkých otáčkách. Tak jsem vyzkoušel naftu a ta jede dokonale. Za cenu Civicu v naftě jsem nakonec skončil u M6 2,0i.
Jeho imageový přínos nezpochybňuji. ;-) Mimochodem zrovna výhodu podvozkářského know-how (svého času DW vpředu + vzadu) Honda naprosto promrhala, takže pokud dokáže dostat maximum z torzky, proč ne. CR-Z je podvozkově naprosto famózní.
Ad motor: to je klam, typický pro všechny Hondy. Můj Civic 4D 1.6 D16/110 k s pětikvaltem, což byl ve své době přímo zázrak v disciplíně pružného zrychlení, se mi také zdál sakramentsky dynamičtější v nízkých otáčkách (a že jede sakra lépe, než Corolla 1.6), ovšem jen do chvíle, než jsme udělali přímé porovnání. Nevím, proč motory H většinou působí dole tak zvadle, ale nejsou. :-) To platí i o té naftě. Také působí, že se dlouho sbírá, ale přitom je rychlá.
Zkousel jsem jen pro uajimavost 1,6 92kW v Aurisu,ale prislo mi to liny jako 1,5 66kW v Concertu, proste asi prevodovka odlisne sprevodovana nevim, ale koupit si to me presla hned chut, ikdyz jsem tu chut moc nemel.
Jeste stesti, ze ho tocim od 1500 do 2000 a nedostanu se k tomu bidnemu vykonu HTP, fuj jsem si oddechl >:D. Nekde v nizzich az strednich otackach (az najdu graf)by mel byt kroutak 1,8 vetsi nez u 2,0Type-R, takze to musi byt opravdu spatny motor>:D Ve meste na 6 kvalt 50km/h a pak to v poho zrychluje pro bezny zpusob jizdy. Jasne ze muzu podradit na 2 a vytahnout 100, ale proc? To delam jen kdyz se na me lepi nekdo ve meste pod kopcem >:D >:D
Těžko říci, jestli evoluce. Podle těch nejméně zamaskovaných fotek [odkaz] budou zachovány základní charakteristické rysy auta, ale jinak se 9G bude asi od 8G lišit poměrně výrazně.
Takze zatimco 6G byla snad v peti variantach, tato u nas bude v jedine? Skoda, kazdopadne 5D je presne to, co mi vyhovuje, takze spokojenost. Jen na to auto nebudu mit >:D
Ne nutně. Problémem sportovních verzí 5D hatchbacků je tuhost karoserie a pokud bude karoserie tuhá, jak slibují, neměl by být problém udělat CTR 5D. To ovšem neznamená, že verze Type R bude. U Hondy bohužel nic nefunguje předvídatelně. :-|
Stavím sa, že žiadny Type R nebude. Ekonormy to neumožnia a Honda turbá nechce/nevie robiť. Takže ďalšia legenda, ktorá odíde do histórie a Japonci zapadnú hlbšie do šedého priemeru triedy.
Mohlo by to tak opravdu dopadnout, ale vzhledem k tomu, že to vypadá, že si Honda uvědomuje, že to s ořezáním sportovních modelů trošku přehnala a zdá se, že pracuje na nápravě, by zaříznutí další takové verze nedávalo smysl. Ale může to být jen produkt mého nezdolného optimizmu. >:D
S normami není problém, problém je v hlavě. Nebo kde. >:D
ja si tiez myslim ze Civic type-r nebude.
myslim ze spravia CR-Z type-r. ale to je pre mna maleee.
inak k tym turbomotorom, odporucam pogooglit type-r kompresor ;-)
chalani v UK maju vacsinou viac ako 300konikov z Type-r-ov a zatial sa nikomu este motor nerozpadol.
tu je jeden na MACZ
[odkaz]
PADAMova recenzia je super
je to masina, teraz ja cakam na ten novy civic, ktory bude predstaveny na IAA.
byvam 70km od Frankfurtu takze tento rok sa tam pojdem pozret.
vstupenky su 13-15e co je super
Formula 1 a bežné rodinné premiestňovadlá typu Civic toho asi až tak moc spoločné nemajú. ;-) Aj Citroen drví konkurenciu v rallye a pozri sa na jeho produkciu: žiadne 4x4, žiadny šport, nič. Takže že niekto robí trebárs letecké motory (čo Honda robí), neznamená, že bežné autá budú lietať. ;-)
Taky mám dojem, že Honda upadá do průměru třídy. Ale pak vidím JD Power a je mi jasné, že ta auta mají něco navíc, co se v testech a z teoretickejch hodnot nedá vyčíst. Jasně, spoustu Hond mají důchodci a ty si většinou už spíš všechno pochvalujou, resp. auta docela rozmazlujou.
S novou hondou mám minimální zkušenosti, jen C8g 2,2 "honda tdi" (už mi z těch zkratek hrabe) a musím říct, že je to příjemný stroj. Snad bude C9g zase o nějakej ten kus dál, protože si myslím, že na konci jeho životního cyklu budu v situaci, kdy o něm budu moct uvažovat:)