Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2011

Zpět na článek

Honda oficiálně: Nový Civic se představí na IAA ve Frankfurtu (video)

27 komentářů

Avatar - Choochoo
Choochoo
Uz je to tu zase, prichazi nova spicka tridy >😁 H :yes:
Avatar - .andrej.
.andrej.
No neviem ci spicka, ale svojich spokojnych majitelov si urcite najde 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Třeba korejci pochopili, že špička třídy jezdí vzadu na víceprvku a kdo chce prostor tomu udělali kombík. Honda už není ta stará sportovní Honda s vymazlenými motory. Teď je to spíše sběratel kytek. Navíc ta 1,8ka jede do 3 tisíc jak HTP.
Avatar - King
King
S tím se nedá tak docela souhlasit. Každý podvozkář ti řekne, že u auta této velikosti není víceprvek vzadu potřeba. Je pochopitelně lepší ho mít než nemít, ale že je to zrovna v Německu módní trend není vůbec podstatné. To ukazuje mimochodem i naladění "špatného" zavěšení třeba u Renaultu a toho "správného" u Korejců.

Kombík je věc, co Hondě už dlouhé roky chybí, ale v téhle souvislosti je to irelevantní - mít prostorný interiér u 5D není zločin, kombi je už prostě moc dlouhé, v řadě případů ošklivé a ve většině s mizernými jízdními vlastnostmi.

"Ta stará sportovní Honda" je mýtus. Jistě, kultovní sportovní verze a modely jako S2000, NSX nebo ITR se postaraly o tuhle image, ale faktem je, že u Hondy byl vždy špičkový motor (což ovšem platilo stejně tak pro Toyoty a Nissany), ale zbytek za moc nestál.

Teprve v posledních letech začíná zbytek auta dohánět kvality motorů, zejména co se týče řízení, brzd, naladění podvozku a tvarování sedadel. V mezičase ovšem motory obecně opustily výšiny 7000 otáček a Honda není výjimkou. Nevím ale ani o jednom motoru, jenž by byl v dané kubatuře lepší než 1.8 a 1.3 i-VTEC, ať už jde o dynamiku nebo spotřebu. Takže diskutabilní je pouze paleta motorů, ale nikoli motory samotné.

Ta poslední věta, to bych tipnul na Octavii TDI v garáži. >😁
Avatar - iudex
iudex
I keď som fanúšik atmosfér s variabilným časovaním, objektívne treba uznať, že v globále už motory Hondy dlho nie sú lídrami. VTEC dokáže dobre urobiť aj Toyota či PSA/BMW, problém je aj skromné portfólio Hondy. Mať v NST ako normálne motorizácie len 1,3ku a 1,8čku, to je bieda, nech je tá 1,8 sebelepšia. Gro v triede sa predáva s 1,6 a výkonom okolo 110-125 koní, jedna-osmička už väčšinou presahovala možnosti typického záujemcu o kompaktný hatch. O jedinej dízlovej alternatíve v podobe 2,2 nehovoriac. Takže ak chce Honda ignorovať downsizing a priamovstrekové turbobenzíny, prosím, ale nech ponúkne použiteľné alternatívy, z ktorých si vyberie každý, nie len štýl ber alebo nechaj tak.
Avatar - King
King
Ale vždyť Toyota měla vždycky dobré atmosféry s VVT(L)-i, to byl právě ten červený hadr pro Hondu. 😄 Atmposféry PSA/BMW mě ale teda nějak nenadchly, i když nadprůměr to určitě je.

V portfoliu Civicu určitě chybí ještě 120k L15, i když díky hybridu vlastně už chybět nebude. 😄 Respektive L15 měla být podle mě základní motorizací, s L13 jsem nikdy v Civicu nejel, ale nedělám si iluze. Ale tak ne náhodou se prodá 8 z 10 Civiců právě s 1.8, u Hondy nikdy moc nešly ty sociální verze na odbyt.

Škála nafťáků bude od příštího roku bohatší o 1.6(+-) i-DTEC, i když není úplně vyloučené, že z nabídky pro změnu vypadne ta velká a těžká 2.2.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Evropa si na ten víceprvek potrpí tak ať ho sem dají, když ho mají.

I kdyby to byl jen mýtus, tak je na čem stavět a že v Evropě jméno Honda má dobré.

Současný Civic byl můj sen do zkušební jízdy. Corolla 1,6 na se kterou jsem na zkušební jízdu přijel byla mnohem živější v nízkých otáčkách. Tak jsem vyzkoušel naftu a ta jede dokonale. Za cenu Civicu v naftě jsem nakonec skončil u M6 2,0i.
Avatar - King
King
Jeho imageový přínos nezpochybňuji. 😉 Mimochodem zrovna výhodu podvozkářského know-how (svého času DW vpředu + vzadu) Honda naprosto promrhala, takže pokud dokáže dostat maximum z torzky, proč ne. CR-Z je podvozkově naprosto famózní.

Ad motor: to je klam, typický pro všechny Hondy. Můj Civic 4D 1.6 D16/110 k s pětikvaltem, což byl ve své době přímo zázrak v disciplíně pružného zrychlení, se mi také zdál sakramentsky dynamičtější v nízkých otáčkách (a že jede sakra lépe, než Corolla 1.6), ovšem jen do chvíle, než jsme udělali přímé porovnání. Nevím, proč motory H většinou působí dole tak zvadle, ale nejsou. 😄 To platí i o té naftě. Také působí, že se dlouho sbírá, ale přitom je rychlá.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zkousel jsem jen pro uajimavost 1,6 92kW v Aurisu,ale prislo mi to liny jako 1,5 66kW v Concertu, proste asi prevodovka odlisne sprevodovana nevim, ale koupit si to me presla hned chut, ikdyz jsem tu chut moc nemel.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jeste stesti, ze ho tocim od 1500 do 2000 a nedostanu se k tomu bidnemu vykonu HTP, fuj jsem si oddechl >😁. Nekde v nizzich az strednich otackach (az najdu graf)by mel byt kroutak 1,8 vetsi nez u 2,0Type-R, takze to musi byt opravdu spatny motor>😁 Ve meste na 6 kvalt 50km/h a pak to v poho zrychluje pro bezny zpusob jizdy. Jasne ze muzu podradit na 2 a vytahnout 100, ale proc? To delam jen kdyz se na me lepi nekdo ve meste pod kopcem >😁 >😁
frk
Vypadá to spíš na evoluci současného kosmo designu :yes: než na revoluci v podobě úplně nového tvarového směru.

Jestli to tak bude tak u mě za jedna :yes:
Avatar - King
King
Těžko říci, jestli evoluce. Podle těch nejméně zamaskovaných fotek [odkaz] budou zachovány základní charakteristické rysy auta, ale jinak se 9G bude asi od 8G lišit poměrně výrazně.
sebinko
znamena to, ze ziadny Type-R sa nechysta?
Mino21
Takze zatimco 6G byla snad v peti variantach, tato u nas bude v jedine? Skoda, kazdopadne 5D je presne to, co mi vyhovuje, takze spokojenost. Jen na to auto nebudu mit >😁
Avatar - King
King
Ne nutně. Problémem sportovních verzí 5D hatchbacků je tuhost karoserie a pokud bude karoserie tuhá, jak slibují, neměl by být problém udělat CTR 5D. To ovšem neznamená, že verze Type R bude. U Hondy bohužel nic nefunguje předvídatelně. 😐
Avatar - iudex
iudex
Stavím sa, že žiadny Type R nebude. Ekonormy to neumožnia a Honda turbá nechce/nevie robiť. Takže ďalšia legenda, ktorá odíde do histórie a Japonci zapadnú hlbšie do šedého priemeru triedy.
Avatar - King
King
Mohlo by to tak opravdu dopadnout, ale vzhledem k tomu, že to vypadá, že si Honda uvědomuje, že to s ořezáním sportovních modelů trošku přehnala a zdá se, že pracuje na nápravě, by zaříznutí další takové verze nedávalo smysl. Ale může to být jen produkt mého nezdolného optimizmu. >😁

S normami není problém, problém je v hlavě. Nebo kde. >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš nechce, než neumí. Turbínová mánie v EU je zlo...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No dobře, jak udělat motor tak, aby jel dobře v nejvíce využívaných otáček.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zrušit šílené EU ekonormy, jejichž neustálé stupňování jde zcela proti smyslu ekologie 😒
sebinko
ja si tiez myslim ze Civic type-r nebude.
myslim ze spravia CR-Z type-r. ale to je pre mna maleee.

inak k tym turbomotorom, odporucam pogooglit type-r kompresor 😉
chalani v UK maju vacsinou viac ako 300konikov z Type-r-ov a zatial sa nikomu este motor nerozpadol.
tu je jeden na MACZ
[odkaz]
PADAMova recenzia je super
Avatar - King
King
Padamův CTR je monstrum s nepochopitelnou dynamikou od 4000 výš. To už je pomalu zralé na 4x4, quaife už to místy nedává. >😒]
sebinko
je to masina, teraz ja cakam na ten novy civic, ktory bude predstaveny na IAA.
byvam 70km od Frankfurtu takze tento rok sa tam pojdem pozret.
vstupenky su 13-15e co je super
Avatar - Choochoo
Choochoo
Snad si nemyslis ze nevie robiť turba? V F1 patrila vzdy ke spicce, tomu ja rikam turbomotor, 1,5l, 12000ot, 700koni.
Avatar - iudex
iudex
Formula 1 a bežné rodinné premiestňovadlá typu Civic toho asi až tak moc spoločné nemajú. 😉 Aj Citroen drví konkurenciu v rallye a pozri sa na jeho produkciu: žiadne 4x4, žiadny šport, nič. Takže že niekto robí trebárs letecké motory (čo Honda robí), neznamená, že bežné autá budú lietať. 😉
Avatar - Stekli
Stekli
Už sa na ňu teším. Dúfam, že nesklame a bude mi skrášlovať pracovnú plochu ako teraz TypeR 8g. :yes:
Avatar - jvkgrifone
jvkgrifone
Taky mám dojem, že Honda upadá do průměru třídy. Ale pak vidím JD Power a je mi jasné, že ta auta mají něco navíc, co se v testech a z teoretickejch hodnot nedá vyčíst. Jasně, spoustu Hond mají důchodci a ty si většinou už spíš všechno pochvalujou, resp. auta docela rozmazlujou.

S novou hondou mám minimální zkušenosti, jen C8g 2,2 "honda tdi" (už mi z těch zkratek hrabe) a musím říct, že je to příjemný stroj. Snad bude C9g zase o nějakej ten kus dál, protože si myslím, že na konci jeho životního cyklu budu v situaci, kdy o něm budu moct uvažovat😊