Ačkoli Amerika vznětové Mercedesy prakticky nezná (dodáván je jen E 320 CDI), svou premiéru si v Detroitu odbyla nová hybridní limuzína třídy S, spojující právě vznětový motor s elektrickým pohonem.
Buď trošku skeptický, prius má 4,3, ale většinou s ním jezdí za 5-6. Ale i kdyby to žralo 8-9, pořád paráda a navíc ty emise... Hybridy se mi začínají líbit
Možná se to už tady řešilo u jinýho článku, ale jak dlouho může vydržet v autě na NiMH baterie? V mobilu mo dlouho nevydrží Proč tam nedávají aspoň Li-Ion? Důležitá taky pak bude cena, za kterou budou prodávat novou....
No, právě proto, že NiMh má o dost větší životnost, než LiOn... Paměťový efekt je samozdřejmě nevýhoda u mobilu, ale auto, které má i jiný zdroj energie (motor) to vůbec nevadí a prostě se nabije až vyšťavená... Z mobilů panuje blud o špatné životnosti NiMh baterií, ale jen kvůli jejich špatnému používání... do mobilu se prostě nehodí...
No prave u auta by melo na pametovym efektu zalezet strasne moc. Protoze aby to melo smysl tak se musi dobijet jak to jenom de tzn snazit se vyuzit brzdeni a podobne, takze dobijis v podstate porad po trochach. A doma ze zasuvky pak fest
Viem, ze bateria exploduje ak ju niekto hodi do ohna. Ale o mraze som este nepocul ! To akoze si nenmam brat mobil na lyzovacku ? Resp. si ho zobrat mozem, ale ked budem volat a roztrhne ho ovno mne pri hlave tak co ? Podla mna baterie vydrzia aj v zime...
Konečně super pro lakomé bohaté(těch je sotatně většina) . A ty obavy o životnost aku-pánové probuďte se, když něco uvede Mercedes-Benz, je to 100x vyzkoušeno i proti situacím, které nenastanou. Nebuďme chutřejší než inženýři MB.
No pokud je někdo máročný tak proč ne. Ono když ročně najedeš 70 000 km, tak se diesel vyplatí, nenadarmo je podíl dieselu a benzínu v nejvyšší třídě téměř jednostranný-samozřejmě pro naftu. Hold, 10 litrů nafty oproti 15 litrů benzínu, to už poznat jde a ze statistik je jasné, že i bohatí chtějí šetřit, avšak na vysoké úrovni.
Schválně. Proč se používají olověné akumulátory na startování? Protože dávají pořádné proudy a můžete je dobíjet velkými proudy (jsou levné). Li-Ion se hodí do elektroniky, která nepotřebuje velké proudy. Prostě NiMH můžete nabíjet většími proudy a odebírat z nich taky větší proudy a jsou hlavně levné. To s Li-Ion nezvládnete v rozumné cenové relaci.
(Už čtu reakce, že prototypy jezdí s Li-Ion atd. a jak se hluboce mýlím.) pořádné proudy=>řádově200A
Jo v podstate mas pravdu ale nemyslim si ze je potreba 200 A u hybridu. Urcite maji oddelenou napetovou hladinu palubni site a pohone jednotky. Co vim tak se mozna nekdy bude zavadet 42V (Bosch)jako druha napetova sit pro en. narocny prvky. Li-Ion baterka si odberem velkyho proudu zmensuje zivotnost/kapacitu.