Novinky
0
Normální verze má pruměr 9.6l,což taky není špatný 7,l je super na takovou lod
0
Buď trošku skeptický, prius má 4,3, ale většinou s ním jezdí za 5-6. Ale i kdyby to žralo 8-9, pořád paráda a navíc ty emise... Hybridy se mi začínají líbit
0
[odkaz]
0
tomu rikam moderni chrochtak.
0
od roku 2000 tak asi půjde do serie.uvidíme co s tím udělal,každopádně bude těžký
0
..v Evropě.jetli vůbec,a hlavně za kolik??
Možná se to už tady řešilo u jinýho článku, ale jak dlouho může vydržet v autě na NiMH baterie? V mobilu mo dlouho nevydrží Proč tam nedávají aspoň Li-Ion? Důležitá taky pak bude cena, za kterou budou prodávat novou....
No, právě proto, že NiMh má o dost větší životnost, než LiOn... Paměťový efekt je samozdřejmě nevýhoda u mobilu, ale auto, které má i jiný zdroj energie (motor) to vůbec nevadí a prostě se nabije až vyšťavená... Z mobilů panuje blud o špatné životnosti NiMh baterií, ale jen kvůli jejich špatnému používání... do mobilu se prostě nehodí...
V Priusu na baterky ujedeš cca 2-3 km a konec.Taky by mně zajímalo jak dlouho u tak těžkýho vozu vydrží.
Protoze Li-Ion baterka se kolem bodu mrazu roztrhne. Aspon ta v mobilu urcite. Vydrzi dost dlouho zalezi jek se k ni chovas.
roztrhne??? no ja neviem mal so Li-Ion a predtym aj NiMh a niaka baterka z mobilu sa mi v mraze neroztrhla,aj ked bola zvonku napr N6110 ...
Konečně super pro lakomé bohaté(těch je sotatně většina) . A ty obavy o životnost aku-pánové probuďte se, když něco uvede Mercedes-Benz, je to 100x vyzkoušeno i proti situacím, které nenastanou. Nebuďme chutřejší než inženýři MB.
No víš u Prisu se taky mění baterka mezi 170 000 (min.) a 230 000 (max.) najetými kilometry a stojí to zhruba 100 000.-. Takže tady se bude taky měnit
jen škoda že to nevyšlo u starého A-klasse.Jinak na cestě je také Vodík.
"Konečně super pro lakomé bohaté (těch je sotatně většina)." Zeby zavist?
chces povedat, ze to su rozumne investovane peniaze za nejake MB-S alebo BMW 7 s najhorsim dieslovym motorom kvoli spotrebe ale s plnou vybavou dnu ?
No pokud je někdo máročný tak proč ne. Ono když ročně najedeš 70 000 km, tak se diesel vyplatí, nenadarmo je podíl dieselu a benzínu v nejvyšší třídě téměř jednostranný-samozřejmě pro naftu. Hold, 10 litrů nafty oproti 15 litrů benzínu, to už poznat jde a ze statistik je jasné, že i bohatí chtějí šetřit, avšak na vysoké úrovni.
Schválně. Proč se používají olověné akumulátory na startování? Protože dávají pořádné proudy a můžete je dobíjet velkými proudy (jsou levné). Li-Ion se hodí do elektroniky, která nepotřebuje velké proudy. Prostě NiMH můžete nabíjet většími proudy a odebírat z nich taky větší proudy a jsou hlavně levné. To s Li-Ion nezvládnete v rozumné cenové relaci.
(Už čtu reakce, že prototypy jezdí s Li-Ion atd. a jak se hluboce mýlím.) pořádné proudy=>řádově200A
(Už čtu reakce, že prototypy jezdí s Li-Ion atd. a jak se hluboce mýlím.) pořádné proudy=>řádově200A
Jo v podstate mas pravdu ale nemyslim si ze je potreba 200 A u hybridu. Urcite maji oddelenou napetovou hladinu palubni site a pohone jednotky. Co vim tak se mozna nekdy bude zavadet 42V (Bosch)jako druha napetova sit pro en. narocny prvky. Li-Ion baterka si odberem velkyho proudu zmensuje zivotnost/kapacitu.