Hybridní Mercedes-Benz třídy S: pětimetrový spořílek
Ačkoli Amerika vznětové Mercedesy prakticky nezná (dodáván je jen E 320 CDI), svou premiéru si v Detroitu odbyla nová hybridní limuzína třídy S, spojující právě vznětový motor s elektrickým pohonem.
Na vývoji hybridních pohonů spolupracuje DaimlerChrysler s koncernem General Motors, který již také představil sérii blízkou hybridní Astru. To Mercedes přišel s větším vozem - hybridní limuzínou třídy S. Její kombinované hnací ústrojí dává celkový maximální výkon 241 kW, což je momentálně také maximum mezi hybridy. Na této sumě se podílí vznětový motor V8 CDI 191 kilowatty a dva elektromotory dávají celkem 50 kW. Spalovací motor bude vypínán, kdykoli jej nebude možno využít, jeho opětovné startování má na starost druhý z elektromotorů.
Zdrojem elektrické energie je NiMH akumulátor (1,9 kWh), umístěný v zavazadlovém prostoru. Základem hybridního převodového ústrojí je sedmistupňová převodovka 7G-Tronic
Hybridní limuzína dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba paliva je o 15 až 25 % nižší než u stejného dieselu bez hybridního ústrojí. Kombinovaná hodnota spotřeby by se měla blížit sedmilitrové hranici na každých 100 km.