Korejský koncern Hyundai Kia tento týden představil zcela nový motor vlastní konstrukce. Jde o jedenáctou pohonnou jednotku, kterou zkonstruovali v Koreji vlastními silami.
Celá i20 bude zřejmě jako i30 velikým soustem pro konkurenci tohoto segmentu, zde hlavně pro Fabii, a co si budeme povídat, při pohledu na tento pro i20 zřejmě základní motor to bude mít Fabia, Polo i Ibiza se svými HTP hodně těžké. (i když Ibiza to vynahrazuje designem a ve skutečnosti opravdu vypadá skvěle, dynamicky)
Točivý moment 118 Nm. je opravdu skvělá hodnota u motoru 1.2, přestože je položen jaksi výš než u konkurence, ale i kolem těch 3000 zdá se, bude kolem těch 105-110 Nm., pozoruhodné je také maximum výkonu držené od cca 4500 až do 6000 ot.
Takže zatím :yes:
V zásade súhlasím, avsak vzhladom na predchádzajúce motory 1,4 CVVT a 1,6 CVVT s vysoko nadpriemernými výkonmi vo svojich objemových kategóriách clovek cakal trocha viac (cca. 63 kW).
No jo, ale taky si člověk musí uvědomit, co tyhle motory pohánějí za auta. i30, Cee´da i ve verzi kombi, takže se musí vypořádat i s vyšší hmotností. Zatímco motor 1,25i bude u i10 představovat vrchol motorové nabídky, tak u nové i20 nejspíš nahradí současnou 1,1i, což byl nejnižší obsah u Getze. A mimochodem, na i20 sem opravdu zvědavý :yes:
Zatímco na některých spyphotos už se předek začíná poměrně rýsovat, tak zadek je pořád velká neznámá.
Jasně, to už zas stačilo od tebe..
Kam ty, na ty bludy chodíš, to nevím.
Fakt asi nerozumíš designu, když si schopen tohle napsat, ještě mi řekni, že Ceed a i30 (konzervativní vozy) vyrazili do boje proti Bravu.. >:D
Bravo je někde jinde myslím tím stylově, stejně tak to bude i s i20, Grandepunto neohrozí, spíš Fabii, ale uvidíš sám komu ubere.
Pardon, omylem jsem zaklikl administrátora :-( -- Konkurence Fiatu není imho adresná, jde spíš o postavení na žebříčku mezi low-endem a high-endem, respektive levnými a méně levnými auty. Jak korejské značky stoupají, automaticky cestou narážejí na značky, které donedávna stály (o něco) nad nimi. Proto stejně dobře můžeme prohlásit, že konkurují Francouzům, Škodě, na jiných trzích zase Japoncům nebo globálním značkám jako GM. -- Tady ale opravdu byla řeč o motorech, a jestli jsi tím myslel srovnání s fiatovskými motory, tak se Hyundai určitě nemá s Kappou za co stydět, nejen ve srovnání s Fiatem.
On je totiž zcela ujetej na Fiat, ale z tý druhý strany, jakmile se někde napíše o něčem, on se objeví s tvrzením, že je to "hlavně" lepší než Fiat. >:D >:D
pokud se skutečně objeví pod kapotou miniaut i10/Picanto, bude to za pár let jediný čtyřválec v tomto segmentu, neboť i fiat ohlásil pro tuto třídu náhradu svého letitého agregátu vycházejícího z motoru Fire za méně válců. 78 koníků pro taková auta se mi rozhodně nezdá málo, navíc rozvod řetězem naznačuje, že výrobce počítá s mnohem větší zátěží agregátu (turbo)
vyosení osy pístního kroužku, který není v jedné rovině s osou klikové hřídele ... je opravdu zajímavá formulace - autor překladu by se měl zamyslet nad jejím významem...