Korejskému koncernu nestačí, že Cee´d nasazuje účinnou páku nejsilnějším hráčům. Teď zdvojuje útok a podle nás je jeho dvojče - Hyundai i30 - ještě lepší.
Uz vyrabanymi v eu zacal skutocne drtivy prienik H/K na europske cesty... v jednom ukazovateli sa ale i30 ani za tie 3 generacie a 16 rokov nezmenila... a to je razvor 2650mm... vlastne aj sirka auta je nadalej takmer zhodna... co je za mna na pochvalu a aj nova i30 ( hatch ) vyzera nadalej neprerastena ... vedla uz povedzme novej monstroznej astry je to skutocne este paradne az sportovo kompaktne auto... a aj ked v pri prvej generacii i30 ( aj pri druhej ) sa mi viac pacil jeho bracek ceed tak pri sucasnej generacii oboch uz faceliftovanych kuskov by som si vybral uz jasne i30 .... drzim aj nadalej i30 palce... nech pokracuje jej uspech aj v 4 generacii ... kto by to este pred par rokmi povedal aky uspesny pribeh korejci v C segmente zacnu pisat zatial co niektorym v eu zavedenym legendam C segmentu ako fiat.. uz vyschne atrament... v tomto klobuk dole pred i30 :yes:
Mne se první i30 ani ceed moc nelíbily. Až další gen byla pro mne koukatelnejsi.
Ale jinak jo, prodeje od roku 2007 zdvojnásobili. Koukal jsem, že tehdy měli prodeje Hyundai a kia v Evropě 308 a 252tis.
Loni už to bylo 533 a 572tis.
K tomu zdvojnasobeniu predaja im este pomohli aj samotne europske znacky... ukoncenie fiata brava ci citroenu C4 a pod... a potom sa este divime ako je to mozne ze sa im tak dari... pritom vsetko je viac nez jasne ;-)
Po Bravu v te dobe bylo jeste Stilo a pak Tipo a to je porad v prodeji ;) C4 nikdy nemela kombik, pro Evropu dulezitej a i tak se vyrabela jeste par let nazpet. V tomhle bych problem neheldal, Csegment je porad. Velky boom znamenala cenova politika. Kamaradka kupovala nekdy 2017 ten posledni i30 v nejvyssi vybave s 1.4T kombi za asi 420 tisic..
Jenže Bravo bylo už od začátku omezené pouze na jednu jedinou karosářskou verzi (Ceed tři karosářské verze, i30 dvě karosářské verze), což je pro Evropu málo. A v průběhu výroby ještě dále omezovali nabídku Brava osekávání motorizací a výbav a faceliftované Bravo modelového roku 2015 se v Evropě dokonce neprodávalo vůbec! (bylo určeno jen pro Brazílii). Fiat tak 2 roky v evropské nižší střední třídě nic nenabízel. Prostě vyklidili Korejcům pole.
V druhé generaci udělal velký designový skok Ceed. i30 za mě ani moc ne. Tam to jakž takž šlo po faceliftu 2015 s tou singleframe maskou.
Nekoukal jsem na čísla... ale hodně to bude modelová ofenziva, asi víc než že by vyrostl Ceed + i30, ne?
To je pravda... aj facelifty uz prebehli u oboch ... ale urcite uz nieco chystaju ... neverim ze i30 aj ceed skoncia bez priamych nastupcov... aj ked dnes uz clovek fakt nemoze verit nicomu... mozno pridu nove kusky az o rok v lete uz po nabehu normy euro 7... bolo by to idealne nacasovanie... uvidime
…jak nás před těmi cca 20 lety vezli kolegové v Žilině Ceedem s tímhle motorem a jak jsme byli překvapení, jak to pěkně táhlo a jak to bylo kultivovaný oproti dvojkový Ovci 1,9 TDI, se kterou jsme tam přijeli.
Už prvá Ceed ka mala dvojliter CRDi v dvoch výkonových verziách, ten silnejší s 6 kvaltom. Keď ju uvádzali na trh bol som sa previezť. Kultivovanosťou strčila 1,9 TDI do kapsy, jazda bola ale taká húpavá, riadenie menej presné. Teda aspoň také mám matné spomienky ja.
Navyse crdi uz bolo so systemom common rail... na rozdiel od 1,9tdi... ale vw to potom dohnalo az to nakonies cele prehnalo... vid dizelgate... uprimne som ale rad ze drtivu vacsinu aut v C segmente uz dnes vidim v benzine.... a casy dizlovych fabii , accentov ci 207ciek su uz fuc...
Áno malo to common rail a pokiaľ mám správne informácie tak sa to ani moc nekazilo.
Ale je fakt, že neskôr mal svokor Ceedku s benzínovou 1,4 a to čo sa jazdných vlastností bolo diametrálne odlišné auto. Jasne chýbal mu ten výkon a krútiaci moment, ale zase mi prišla lepšie vyvážená a jazdne istejšia ako tá dieslová, o hluku od motora nehovoriac.
Za mě šlo celkově o tu kultivovanost jízdy. Ovládací síly spojky a řadicí páky skoro jako u benzínu, slušný rozsah využitelných otáček, akceptovatelný hluk a dobře rozvržené zpřevodování šestistupňové převodovky. Mělo to jen jednu nevýhodu, že to nebylo moc úsporné, k 5 litrům se nedalo dostat ... měl jsem přímé srovnání s Fabií 1.6 TDI a tam byla kultivovanost jízdy o řád horší ... no a co teprve takové 1.9 TDI PD nebo nedej bože 1.4 TDI PD.
Já tedy bohužel i30 první generace nezkoušel, jezdil jsem až druhou a třetí a to ještě sporadicky, nicméně jsem díky brigádě v roce 2007/08 projel všechny Ceedy se všemi motorizacemi a že jich tenkrát bylo, takže předpokládám, že podobnost k i30 nebude zas až tak mimo.
I základní 1.4 s autem jela velmi dobře, oproti 1.6 to nebylo o tolik horší, vrcholem byl dvoulitr, který v proceedu (tehdejší proceed byl 3dv HB) už s autem cvičil velmi snadno, ale nejrychlejší s mohutným zátahem v tom lehkém autíčku byl 2.0 turbodiesel (tuším 103kw). Ta auta působila proti evropské konkurenci té doby tak nějak lehce, nechci říct lowendověji (jo, ty interiéry nebyly nic extra a ve srovnání s tehdejším VW to bylo lacinější (hodně tvrdé plasty, nevzhledná oranžová grafika přístrojů) - ale VW byl tehdy na vrcholu z kterého minimálně v nižších třídách spadl) , ale díky té lehkosti mne to přišlo i se základními atmomotory jako živější, než třeba tehdejší 16tka od VW (měli jsme ji domal, tak jsem měl srovnání).
Další generace i30 jsem zkoušel když byla nová, interiér mi přišel až odpudivý, paradoxně kamarád si před pár roky koupil uplně poslední pofaceliftovanou i30 2.generace (2016) a tam ten interiér byl o dost lepší, navíc dobře utlumené a jinak slušně jezdící auto od kterého asi nečekat zázraky. Třetí generace pak je plnohodnotný zástupce C segmentu, já kdysi zkoušel jen liftback 1.0TGDi, jako pasažér pak pár set km v 1.4T kombi (ta jela o dost lépe) a jinak má zkušenost je více s aktuálním Ceedem (ProceedGT), který je za mne o kus lepší a hezčí, byť tedy docela hlučný od podvozku.
Chtěl jsem ještě editovat svůj příspěvek výše a nejde to, takže : Ceed 1.4 po představení měl 80kw, což pak zařízli a po faceliftu motor uškrtili na 66kw, tak prosím jen neplést, když jsem říkal, že základní motor s tím dobře cvičil, myslel jsem tu 80kw verzi