Hmm, mně zase přijde těžce pubertální uvádět výkon v koních (extrémně pouze v koních), ale jestli s tím máš problém, vem si kalkulačku a násob indexem 1,36 ukojíš svoji touhu! >:D
Kórejci šliapu naplno vo všetkých oblastiach (s výnimkou dizajnu - môj osobný názor). 153 kW z jedna-šestky je parádne číslo a celkom som zvedavý, čo to urobí s malým Velosterom. Nový Ceed aj i30 si týmto výrazne polepšia. 153 kW/265 Nm sú porovnateľné údaje so starším 2,0 TSI (147 kW/280 Nm), stále používaným napr. v Škodovkách.
Pozoruhodné sú niektoré technické údaje: jednak použitie moderného twin-scroll turba, ktoré momentálne najviac presadzuje BMW (a Kórejci si teda vzali dobrý vzor); tiež je zaujímavá hodnota maxima výkonu až pri 6000 rpm - na turbo netradične vysoké otáčky (porov. TSI motory).
Je trochu nefér porovnávat úplnou novinku se starším motorem jiného výrobce. A když už tedy porovnáváme, tak si vyberme srovnatelné. Produkční 2,0 TSI má 155 kW, produkční 1,6 Turbo GDI má 128 kW, takže 77,5 kW/l proti 80 kW/l, tedy skoro žádný rozdíl. Potom můžeme srovnat 2,0 TSI 195 kW s 1,6 Turbo GDI 153 kW, takže 97,5 kW/l proti 95,6 kW/l, opět je to vyrovnané.
Žiadna demagógia, ani nehovorím, že 1,6 od Kórejcov je lepšia, ako 2,0 TSI (naopak z takto silno prepĺňanej jednotky by som mierne obavy mal, čo sa životnosti týka).
Naviac som jasne napísal pri TSI "staršia", samozrejme som si vedomý existencie novších a výkonnejších variant. Len napr. v najrozšírenejších Škodách je to stále jediná verzia. A technologický pokrok Kórejcov skrátka táto motorizácia ilustruje dokonale.
Jde spíš o to, že TSI v nejrůznějších objemech a výkonech masivně brázdí kus světa a pokud vím, zatím bez větších technických potíží. Z Koreje jdou zatím jenom papíry. Samozřejmě, pokud se papírové předpoklady naplní a obstojí i co se týče relativní bezporuchovosti v provozu, bude to hodně zajímavé a fandím jim.
.
Jen mám obavu, aby to nepadlo jako u downsizingu z 1,9TDi na 1,6TDi. Zrovna nedávno jsem se bavil se známým, který v práci vyfasoval místo starší OII s 1,9 PD novou OII s 1,6 CR a je těžce zklamán a rád by se vrátil do staršího auta...
Jo, konkrétně popisoval chování auta na dálnici. S 1,9 nastavil tempomat na 140 a auto jelo kopec nekopec, rychlost nabralo a drželo bez problémů. 1,6 prý dosahuje požadované rychlosti mnohem vláčněji, musí daleko více řadit a kopečky dělají 1,6 daleko větší problémy. Jednoduše: je to prý nepříjemný nezvyk. Není to žádný fanda do aut ale pouze masivní uživatel, takže prostě jen řeší pohoršení oproti předchozímu stavu a subjektivní pocit, že mu u 1,6 chybí výkon a síla 1,9...
Viz výše, mj. právě na častější nutnost řazení u 1,6 si stěžoval. Já osobně nemám vůbec nic proti downsizingu. Mám osobní zkušenost s 1,2TSI v Yetim, kde předvádí úžasnou práci při velmi příznivé spotřebě (jet za 6l dle PP není větší problém), takže minimálně u benzínu je nižší objem, přímý vstřik a turbo v současné době tou nejlepší cestou.
Iste, môžem porovnať s jedna-šestkami konkurencie, tam mi ale na um prichádza iba 1,THP 200 v Peugeote 308, ostatné konkurenčné preplňované 1,6ky sú značne slabšie (Opel, Ford).
Účelovo si naopak vypomáhaš Ty, keď uvádzaš ako "produkčnú" hodnotu 128 kW verziu. Aj 2,0TSI má slabšie varianty (125 kW, 132 kW), ja som vybral tú najrozšírenejšiu 147 kW. Naviac jasne ju označujem ako "staršiu", beriem na vedomie jej novšiu 155 kW variantu.
P.S. Sám si dospel k záveru, že tento nový kórejský motor má litrový výkon ako najvýkonnejšia varianta motora v Golfe R. A to za pochvalu stojí.
Někdo masivně nasadil přímovstřikové benzíny a někdo teoretizuje o nasazení těchto motorů na autosalonu v Šanghaji. Jinak na papíře, papír snese vše, vypadají parametry motoru impozantně, to zase jo.
Podle uvedených parametrů to zní slibně. Nabízí se zde srovnání s THP z 308 GTI, který má 147KW a 275 Nm. Nějaká foukaná 1,6 by se určitě neztratila ani u VW, mají tam dost díru. Tak uvidíme na první testy, porovnání a kdyžř bude štěstí tak i osobní zkušenost. Už mám objednáno testovací jízdu s 1,6 THP 147KW v RCZ, tak by to bylo zajímavé srovnat.
Iste budeš spokojný, je to vydarený motor (a krásne auto).
Inak VW to má výkonovo pokryté dostatočne, je 122/125/140/150/160 k jedna-štorka, (vydarená a úsporná) 160 k jedna-osmička a 200k dvojliter, cpať tam ešte niečo sa mi javí zbytočné.
Do příštích modelů VW, kam se aktuálně dává 1,4 TSI s mechan. poháněným kompresorem a turbem výf. plyny (118 kW) je připraven motor 1,6 TSI s jedním turbem a nepatrně vyšším výkonem. Takže motor je, jen nebude např. v aktuální verzi Golfa nebo Octávky aj., ale až v nových model. řadách.
Tak to že by se dával do součastných verzí jsem ani nepředpokládal vzhledem k tomu, že příští rok se představí nové generace. Ikdyž mají výkonové spektrum těch 1,4 TSi široké, tak mi stále více sedí například k té octavii, golfu sciroccu ta 1,6.
Ono to asi nie je také jednoduché s tými malými vyfúkanými motormi. Kamarát mi robí v servise peugeot a je celkom zhrozený z toho koľko 1.6THP sa začína kaziť. Najväčším problémom je preskočený rozvodový remeň a to už dokonca po 15tis km... Našťastie skáče o zub a piest ventil sa nestretnú, "iba" padne výkon a kultúra chodu. BMW vie, prečo ho ešte nezaradil a necháva Peugeot vychytávať chyby... som zvedavý dokedy
Protože mají motorkovou charakteristiku. Prostě to musíš honit jak nadmutou kozu.
Třeba Lancie měla v relativně silničním autě twincharger o objemu 1.8, který dával bez restriktoru až 600 koní (Delta S4 Stradale, 1986). Jen ta žívotnost a charakteristika...
Holt já se raději spokojím s nižším výkonem, ale aby to jelo i dřív, než v 5000 anebo jsem musel čekat na nafoukání turba...
Tak tak, vzpomínám na VW motor 1,4 16V 74kW, jak se o něm psalo, že je lepší zvolit variantu s 55kW, bo má nižší spotřebu a ožívá v použitelnějších otáčkách. U atmosfér je ovšem obecně problém s krouťákem, který je v 80% důležitější než max. výkon... V tomto je éra turbobenzínů přívětivá!