Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor Hyundai 1,6 Turbo GDI bude dávat 153 kW a 265 Nm

Ondřej Láník
Diskuze (30)
V Šanghaji potvrdila korejská automobilka Hyundai, že přeplňovaný čtyřválec 1,6 GDI bude patřit k nejsilnějším ve třídě.

To, že atmosférická 1,6 GDI nezůstane osamocena, bylo v době přeplňovaných čtyřválců velmi pravděpodobné. Po tom, co přišla na trh Sonata 2,0 Turbo a Kia potvrdila příchod přeplňovaného motoru 1,2 Turbo, začalo být takřka jisté, že turbodmychadlo zamíří i do čtyřválce 1,6 GDI. Tento okamžik se přiblížil. Zde jsou ověřené oficiální informace přímo od Hyundaie.

Nový motor 1,6 Turbo GDI byl k vidění na stánku Hyundaie na autosalonu v Šanghaji, společně s popisem základních charakteristických parametrů.

Benzin je v případě tohoto motoru vstřikován pod tlakem 3,5 MPa až 15 MPa přímo do válců s pomocí vysokotlakého čerpadla. Ventilový rozvod je plně plynule variabilní na sací i výfukové straně. Turbodmychadlo má dvoukomorovou konstrukci Twinscroll, přičemž první z komor je zásobována výfukovými plyny z válců 1 a 4 a druhá z válců 2 a 3. Výsledkem má být rychlejší odezva na sešlápnutí pedálu plynu a vysoký výkon v neobvykle vysokých otáčkách.

Nejvyšší výkon motoru 1,6 Turbo GDI má v prezentované verzi dosáhnout 153 kW při 6000 min-1. Točivý moment má maximum 265 Nm přibližně v 1800 min-1, ale celých 260 Nm bude k dispozici mezi 1750 min-1 a 4500 min-1.

Prvním modelem poháněným novým zážehovým motorem s přeplňováním a přímým vstřikováním se má stát kupé Veloster.

Hyundai Veloster: První dojmy

Pravděpodobně se dočkáme hned dvou výkonových verzí. Vedle výše uvedené verze se 153 kW slibuje německý Auto Bild, že už od příštího roku dostane Veloster motor se 128 kW.

Je pravděpodobné, že se duo Hyundai-Kia bude chtít s moderními motory prosadit na evropských trzích. Klíčovými kandidáty pro instalaci jsou nové modely střední (Hyundai i40, Kia Magentis) a nižší střední třídy (nový Hyundai i30, nová Kia Cee'd).

Hyundai-Kia 1,6 GDI (99 kW): Technika nového motoru

Ondřej Láník
Diskuze (30)
26. 10. 2011 23:59
Re: Já se picnu
to už nás ale trápit nemusí, ne? :-)
Avatar - Katikakus
5. 10. 2011 07:15
Test
:-!
2. 9. 2011 07:51
Re: Já se picnu
Odhadoval bych tak maximálně 500-600 tisícovek, a dál leda po generálce.
Avatar - Guttalax
22. 5. 2011 13:34
Já se picnu
:-| Zapoměli tam připsat v kolika km se ty motory tak zhruba sypat. :-!
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
3. 5. 2011 22:46
Re: Motory Hyundai
Tak tak, vzpomínám na VW motor 1,4 16V 74kW, jak se o něm psalo, že je lepší zvolit variantu s 55kW, bo má nižší spotřebu a ožívá v použitelnějších otáčkách. U atmosfér je ovšem obecně problém s krouťákem, který je v 80% důležitější než max. výkon... V tomto je éra turbobenzínů přívětivá!