Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šanghaj 2011

Zpět na článek

Nový motor Hyundai 1,6 Turbo GDI bude dávat 153 kW a 265 Nm

30 komentářů

erbe
To vyzera na velmi zaujimavy agregat
to hej, ale to je co za fetish udavat silu motora len v kw? Este som nikoho nepocul povedat: mam doma 220 kilowatove auto...smiesne
Avatar - marek.g
marek.g
jo proč neuvádět mázy místo litrů,hřivny místo karátů a lány místo metrů.... >😒]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Hmm, mně zase přijde těžce pubertální uvádět výkon v koních (extrémně pouze v koních), ale jestli s tím máš problém, vem si kalkulačku a násob indexem 1,36 ukojíš svoji touhu! >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Byls rychlejsi... 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
A on je pro tebe prepocet na kone nejak slozity? Kdyz to nezvladnes z hlavy, v kazdem mobilu je kalkulacka, tak si tu hodnotu v kW vynasob 1,36.
Avatar - iudex
iudex
Kórejci šliapu naplno vo všetkých oblastiach (s výnimkou dizajnu - môj osobný názor). 153 kW z jedna-šestky je parádne číslo a celkom som zvedavý, čo to urobí s malým Velosterom. Nový Ceed aj i30 si týmto výrazne polepšia. 153 kW/265 Nm sú porovnateľné údaje so starším 2,0 TSI (147 kW/280 Nm), stále používaným napr. v Škodovkách.
Pozoruhodné sú niektoré technické údaje: jednak použitie moderného twin-scroll turba, ktoré momentálne najviac presadzuje BMW (a Kórejci si teda vzali dobrý vzor); tiež je zaujímavá hodnota maxima výkonu až pri 6000 rpm - na turbo netradične vysoké otáčky (porov. TSI motory).
Smurfik
Je trochu nefér porovnávat úplnou novinku se starším motorem jiného výrobce. A když už tedy porovnáváme, tak si vyberme srovnatelné. Produkční 2,0 TSI má 155 kW, produkční 1,6 Turbo GDI má 128 kW, takže 77,5 kW/l proti 80 kW/l, tedy skoro žádný rozdíl. Potom můžeme srovnat 2,0 TSI 195 kW s 1,6 Turbo GDI 153 kW, takže 97,5 kW/l proti 95,6 kW/l, opět je to vyrovnané.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
:yes: Ukázkový příklad účelové demagogie od Iudexe... 8-s
Avatar - iudex
iudex
Žiadna demagógia, ani nehovorím, že 1,6 od Kórejcov je lepšia, ako 2,0 TSI (naopak z takto silno prepĺňanej jednotky by som mierne obavy mal, čo sa životnosti týka).
Naviac som jasne napísal pri TSI "staršia", samozrejme som si vedomý existencie novších a výkonnejších variant. Len napr. v najrozšírenejších Škodách je to stále jediná verzia. A technologický pokrok Kórejcov skrátka táto motorizácia ilustruje dokonale.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Jde spíš o to, že TSI v nejrůznějších objemech a výkonech masivně brázdí kus světa a pokud vím, zatím bez větších technických potíží. Z Koreje jdou zatím jenom papíry. Samozřejmě, pokud se papírové předpoklady naplní a obstojí i co se týče relativní bezporuchovosti v provozu, bude to hodně zajímavé a fandím jim.
.
Jen mám obavu, aby to nepadlo jako u downsizingu z 1,9TDi na 1,6TDi. Zrovna nedávno jsem se bavil se známým, který v práci vyfasoval místo starší OII s 1,9 PD novou OII s 1,6 CR a je těžce zklamán a rád by se vrátil do staršího auta...
Cara Binieri
My jsme přešli z 81 kW rotačky na 77 kW CR a rozhodně spokojenost.
Johnnn
Neříkal, co konkrétně se mu nelíbí? Já jsem zatím totiž o 1,6 neslyšel vůbec nic, ani pozitivní ani negativní názory.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Jo, konkrétně popisoval chování auta na dálnici. S 1,9 nastavil tempomat na 140 a auto jelo kopec nekopec, rychlost nabralo a drželo bez problémů. 1,6 prý dosahuje požadované rychlosti mnohem vláčněji, musí daleko více řadit a kopečky dělají 1,6 daleko větší problémy. Jednoduše: je to prý nepříjemný nezvyk. Není to žádný fanda do aut ale pouze masivní uživatel, takže prostě jen řeší pohoršení oproti předchozímu stavu a subjektivní pocit, že mu u 1,6 chybí výkon a síla 1,9...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Asi má rád prudké kompance a při přdjíždění rád 3x přeřadí, asi nějaký Áda.

Hodně lidí si stále plete vysoký výkon a točivý moment s vysokou a úzkou špičkou obou veličin. 1,9 TDI PD uvadala v OII neskutečně propastně.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Viz výše, mj. právě na častější nutnost řazení u 1,6 si stěžoval. Já osobně nemám vůbec nic proti downsizingu. Mám osobní zkušenost s 1,2TSI v Yetim, kde předvádí úžasnou práci při velmi příznivé spotřebě (jet za 6l dle PP není větší problém), takže minimálně u benzínu je nižší objem, přímý vstřik a turbo v současné době tou nejlepší cestou.
Avatar - iudex
iudex
Iste, môžem porovnať s jedna-šestkami konkurencie, tam mi ale na um prichádza iba 1,THP 200 v Peugeote 308, ostatné konkurenčné preplňované 1,6ky sú značne slabšie (Opel, Ford).
Účelovo si naopak vypomáhaš Ty, keď uvádzaš ako "produkčnú" hodnotu 128 kW verziu. Aj 2,0TSI má slabšie varianty (125 kW, 132 kW), ja som vybral tú najrozšírenejšiu 147 kW. Naviac jasne ju označujem ako "staršiu", beriem na vedomie jej novšiu 155 kW variantu.
P.S. Sám si dospel k záveru, že tento nový kórejský motor má litrový výkon ako najvýkonnejšia varianta motora v Golfe R. A to za pochvalu stojí.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Někdo masivně nasadil přímovstřikové benzíny a někdo teoretizuje o nasazení těchto motorů na autosalonu v Šanghaji. Jinak na papíře, papír snese vše, vypadají parametry motoru impozantně, to zase jo.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Podle uvedených parametrů to zní slibně. Nabízí se zde srovnání s THP z 308 GTI, který má 147KW a 275 Nm. Nějaká foukaná 1,6 by se určitě neztratila ani u VW, mají tam dost díru. Tak uvidíme na první testy, porovnání a kdyžř bude štěstí tak i osobní zkušenost. Už mám objednáno testovací jízdu s 1,6 THP 147KW v RCZ, tak by to bylo zajímavé srovnat.
Avatar - iudex
iudex
Iste budeš spokojný, je to vydarený motor (a krásne auto).
Inak VW to má výkonovo pokryté dostatočne, je 122/125/140/150/160 k jedna-štorka, (vydarená a úsporná) 160 k jedna-osmička a 200k dvojliter, cpať tam ešte niečo sa mi javí zbytočné.
6B6
Do příštích modelů VW, kam se aktuálně dává 1,4 TSI s mechan. poháněným kompresorem a turbem výf. plyny (118 kW) je připraven motor 1,6 TSI s jedním turbem a nepatrně vyšším výkonem. Takže motor je, jen nebude např. v aktuální verzi Golfa nebo Octávky aj., ale až v nových model. řadách.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak to že by se dával do součastných verzí jsem ani nepředpokládal vzhledem k tomu, že příští rok se představí nové generace. Ikdyž mají výkonové spektrum těch 1,4 TSi široké, tak mi stále více sedí například k té octavii, golfu sciroccu ta 1,6.
dreede
Ono to asi nie je také jednoduché s tými malými vyfúkanými motormi. Kamarát mi robí v servise peugeot a je celkom zhrozený z toho koľko 1.6THP sa začína kaziť. Najväčším problémom je preskočený rozvodový remeň a to už dokonca po 15tis km... Našťastie skáče o zub a piest ventil sa nestretnú, "iba" padne výkon a kultúra chodu. BMW vie, prečo ho ešte nezaradil a necháva Peugeot vychytávať chyby... som zvedavý dokedy
Avatar - Nerez
Nerez
Kde Korejci berou takové výkony z takových objemů? I obyčejna 1.4 CVVT má 80kW což dneska nemá většina 1.6. Opravdu dobrá práce :yes:
Cara Binieri
Protože mají motorkovou charakteristiku. Prostě to musíš honit jak nadmutou kozu.
Třeba Lancie měla v relativně silničním autě twincharger o objemu 1.8, který dával bez restriktoru až 600 koní (Delta S4 Stradale, 1986). Jen ta žívotnost a charakteristika...
Holt já se raději spokojím s nižším výkonem, ale aby to jelo i dřív, než v 5000 anebo jsem musel čekat na nafoukání turba...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Tak tak, vzpomínám na VW motor 1,4 16V 74kW, jak se o něm psalo, že je lepší zvolit variantu s 55kW, bo má nižší spotřebu a ožívá v použitelnějších otáčkách. U atmosfér je ovšem obecně problém s krouťákem, který je v 80% důležitější než max. výkon... V tomto je éra turbobenzínů přívětivá!
Avatar - Guttalax
Guttalax
😐 Zapoměli tam připsat v kolika km se ty motory tak zhruba sypat. :-!
Banjo
Odhadoval bych tak maximálně 500-600 tisícovek, a dál leda po generálce.
Potoocheck
to už nás ale trápit nemusí, ne? 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
:-!